Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 61
    Member XantiX's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Nieuwe Dacia of 2dehands renault

Zoals de titel zegt, wat is de beste aankoop? Ik zit nu met een renault megane waar 3700 euro kosten aant zijn. Dit vind ik niet meer de moeite en zou dus een nieuwe auto willen kopen.

Nu die Dacia's, ik ben er persoonlijk ni voor, maar ze zijn wel cheap. Maar vraag me af of het niet beter is om voor een 2de hands te gaan van een gekend merk.

Iemand advies?

Approved 9-lifer Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Als je geen grote auto nodig hebt zou je zelf voor een nieuwe kunnen gaan? Dan denk ik bv. aan kia die dan ook nog eens 7 jaar garantie geeft. Voor 8-9k heb je een nieuwe auto met minimale onverwachte kosten.

Dacia staat wel bekend om zijn minder goed (of slecht?) scorende veiligheid.

Approved 9-lifer ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Dacia is idd goedkoop, maar er wordt natuurlijk bespaard op heel wat dingen, zoals bv geen radio. Zelfs niet in de duurdere versies.
    Vraag je eens af wat je allemaal echt nodig hebt, diesel/benzine, airco of niet, ... en hoeveel je hiervoor wilt uitgeven.
    Eventjes rap op autoscout gekeken en ik kwam al uit bij deze Scenic

Persoonlijk was ik vorig jaar goedkoper af met de verschillende kortingen van een Grand Modus te kopen dan een Duster.

Approved 9-lifer R1TM1X's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dacia is goedkoop door alle extras die eruit gehaald worden wil je een dacia met dezelfde uitrusting als de gemiddelde nieuwe wagen zal je bijna evenveel geld kwijt zijn voor een verouderde auto die met een nieuw merkteken word uitgebracht

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht
    Dacia is idd goedkoop, maar er wordt natuurlijk bespaard op heel wat dingen, zoals bv geen radio.

Er wordt uiteraard bespaard. Vooral op productieprocédés (minder complexe vormen, meer hergebruik, minder personaliseringsmogelijkheden), materialen, en technologie.

Maar dat je geen radio hebt, dat is toch onzin

Persoonlijk was ik vorig jaar goedkoper af met de verschillende kortingen van een Grand Modus te kopen dan een Duster.
    Nja, wat vergelijk je dan ook met elkaar... Een SUV met een mini-monovolume?

Soit, Dacia heeft een vrij unieke positie in de markt zonder echte concurrenten. Voor mensen die gewoon een nieuwe wagen willen en kunnen leven met wat oudere technologie en pover interieur - kortom: gewoon "vervoer" zoeken, zijn dit interessante auto's. Voor al de rest: niet.

Member x-boxter2003's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Geen van beide, koop een goede japanner in okkazie. Of ne Kia, Hyundai, hel.... alles is beter dan een franse auto.

reply van iemand.... jamaar Dacia is wel betrouwbaar!

btw: 3700€ kosten aan je Renault, wat scheelt er aan?

Member snoopyxxl's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik werk zelf bij renault, wij hebben ook dacia.
    De uitrusting is misschien standaart niet goed,maar je kan wel een radio bijnemen hoor.
    De dacia motoren zijn heel duurzaam, op mijn werk wordt er enkel goed gepraat over dacia.

Member Thaii's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door x-boxter2003 Bekijk bericht
    Geen van beide, koop een goede japanner in okkazie. Of ne Kia, Hyundai, hel.... alles is beter dan een franse auto.

reply van iemand.... jamaar Dacia is wel betrouwbaar!

btw: 3700€ kosten aan je Renault, wat scheelt er aan?
    Ik ben niet zo overtuigd van de heilige duurzaamheid van Japanse merken. Ik zeg niet dat het prul is, maar ik vind dat mensen nogal snel zeggen "ga voor een Jap en alles komt goed".

Mijn garagist heeft al aan meerdere Kia's gewerkt (1-4 jaar oud) waar hij een bos grijze haren van heeft gekregen. Natuurlijk is dit slechts een zeer klein aantal en bijlange niet representatief voor Kia. Naar het schijnt is ook de gegeven "7 jaar garantie" niet zo waterdicht, alhoewel ik hier niet het fijne van weet.

Member BelgiumTJ's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thaii Bekijk bericht
    Ik ben niet zo overtuigd van de heilige duurzaamheid van Japanse merken. Ik zeg niet dat het prul is, maar ik vind dat mensen nogal snel zeggen "ga voor een Jap en alles komt goed".

Mijn garagist heeft al aan meerdere Kia's gewerkt (1-4 jaar oud) waar hij een bos grijze haren van heeft gekregen. Natuurlijk is dit slechts een zeer klein aantal en bijlange niet representatief voor Kia. Naar het schijnt is ook de gegeven "7 jaar garantie" niet zo waterdicht, alhoewel ik hier niet het fijne van weet.
    Kia =/= Japans

Approved 9-lifer ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Net eens gekeken naar de nieuwe Dacia Lodgy en bij de Lauerate versie zit enkel een vooruitrusting voor de radio, de radio zelf is een optie.
    Ik wou gewoon zeggen dat de radio op de optielijst staat ipv standaard te zijn.

Deze week moet ik toch op onderhoud, ik ga er dan eens mee rijden als ze ene staan hebben. Broer is op zoek achter een nieuwe auto nu hij aan gezinsuitbreiding doet en daarin zeker plaats genoeg

Member xxxracexxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Dacia is zeker betrouwbaar, volgens testaankoop stond deze zefs op de 1e plaats als ik me ni vergis...
    Voordeel is dat je zelf volledig kiest wat je wil op de wagen (electrische ramen, airco, esp, ...).
    Je kan ook eens zien langs citroen ed, eventueel een berlingo ofzo.

Dat japanse wagens betrouwbaarder zijn is maar mythe, heb vroeger 2 japanners gehad en constant problemen met (en dure onderdelen!). Met Peugeot/Renault nooit problemen gehad.

Approved 9-lifer TooTall's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    Persoonlijk vind ik Dacia nog altijd te duur...moest de goedkoopste +/- 5000€ nieuw kosten, zou ik zeggen ok...maar een Dacia Sandero Diesel gaat vanaf 10950€ op hun site...sorry maar voor 10950€ hebt ge bijvoorbeeld een VAG-groep tweedehands met een pak meer uitrusting. Niet dat die auto's zoveel beter zijn, maar die Dacia is op het moment dat ge de motor voor de eerste keer in gang zet 0.0€ meer waard...inruilwaarde is gewoon onbestaande op die dingen.

Toen ik voor de eerste keer hoorde over Dacia dacht ik ook dat het de ideale oplossing was. Geef mij een nieuwe wagen zonder elektrische brol, zonder mfsw, zonder al die nutteloze gadgets voor 5000€ en ik koop hem direct. Maar het probleem is dat ze niet zo goedkoop zijn, dus betaald ge voor een auto zonder iets van comfort teveel naar mijn mening...

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk bericht
    maar voor 10950€ hebt ge bijvoorbeeld een VAG-groep tweedehands met een pak meer uitrusting.
    Ja, en voor de prijs van een nieuwe 3 heb je een tweedehands 7.

Nieuw vergelijk je toch met nieuw? De goedkoopste Sandero gaat voor €7500 buiten en wil je bij een ander merk een wagen van die grootte nieuw kopen, dan ben je een serieus pak geld extra kwijt. Bij VW kost een Up! (dacht ik) minstens €9500 en dan heb je heel wat minder auto. Zelfs voor pakweg een Nissan Pixo (naast de Dacia's zowat het goedkoopste op de markt) ben je een vlotte €1000 meer kwijt, terwijl die ook een boel kleiner is.

maar die Dacia is op het moment dat ge de motor voor de eerste keer in gang zet 0.0€ meer waard...inruilwaarde is gewoon onbestaande op die dingen.
    Heb je hier cijfers over?

Member Da_GoDoFuNReaL's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    dacia is net heel betrouwbaar, en gebruikt verouderde renault-materialen en uitrusting die hun diensten goed bewezen hebben. Ze zijn zeer goedkoop. Dus wil je louter economisch gezien een nieuwe wagen kopen zonder dat je om de looks van de auto geeft dan koop je een dacia. prijs/kwaliteit zijn die vrees ik onverslaanbaar. Ik vind ze wel echt lelijk, maar das persoonlijk en veel mensen geven daar niet om; die hun auto moet vier wielen hebben en rijden.

Member jellentjn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Koop dan direct een Lada ofzo

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Lada is toch nog van een "ander" kaliber

Approved 9-lifer R1TM1X's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Lada is toch nog van een "ander" kaliber
    ze worden allebij gemaakt in oost-europa/rusland hebben evenveel design als een kartonnen doos en gebruiken verouderde onderdelen.
    Lada hoort ook bij de renault groep. dus lijkt me hetzelfde kaliber

Approved 9-lifer playforfun91's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thaii Bekijk bericht

Zoals eerder gemeld ... Kia is niet Japans. Thuis rijden we al jaren met Mitsubishi ... nooit miserie. Niet de schoonste auto's over het algemeen maar wel degelijk en het onderhoud is in vergelijking met Nissan stukken goedkoper.

Member Bushido's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ne dacia, als ge mij daar mee ziet rijden moogt ge mij een nekschot geven!

Member gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Manne, Dacia is gewoon de Skoda, ma van Renault. Is er iets mis met Skoda, nee toch?
    Het zijn gewoon voertuigen die zijn gemaakt om te rijden.
    Oké, nee die bakken trekken ni op..ma so what, ge kunt van punt A naar punt B rijden

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten