Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
    Member
    iTrader
    0

Vermoedelijk probleem met wiel

Hallo,

Eerst al mijn excuses voor de dwaze titel maar een betere beschrijving was moeilijk. De wagen is een Suzuki Swift (vorig model, 2007), en maakt een vreemd geluid, enkel in linkse bochten.

Als ik bijvoorbeeld een parking of een rond punt oprijd, en het volume van de radio staat niet te luid, hoor ik een ritmisch geluid (doek doek doek). Lijkt mij van het draaien van een van de wielen te komen. Als complete leek heeft mijn opzoekwerk als ofwel de wiellager of de homekineet opgeleverd, maar ik dacht het eens aan mensen met wat meer kennis te vragen.

Als iemand een idee zou hebben, zou dit dan ook zelf op te lossen zijn, of ga ik beter naar de garage?

Thx!

Member
    iTrader
    0
    Kan evengoed lood zijn dat van uw wiel is gevlogen..
    Waardoor de balancering niet meer correct is,dat levert een doek doek doek geluid.
    Is bij de bandencentrale binnenspringen...als het dat is,is het op 10 minuten gefixt en ben je mss 15€ kwijt.
    Grtz,

Member Devian's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    kan ook van je remmen komen, schijf of plaketten ...
    Ik heb dit zelf ook voorgehad, en bij mij waren de remmen de boosdoeners . Elke keer ik naar rechts draaide had ik lawaai

Approved 9-lifer brechen's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Zal waarschijnlijk de homokineet zijn van uw cardan, zo rap mogelijk mee binnen gaan, als ge der rap bij zijt enkel die hoes vervangen, en als ge te lang wacht mag volledig uwe cardan vervangen worden

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    heb dat ook ooit gehad. Bleek dat het wiel niet goed was vast gezet.

Member Terrorist_Hell's schermafbeelding
    iTrader
    95 (99%)
    Wiellager moet vervangen worden. Zelfde probleem gehad met m'n Mégane, kostte bij mij zo'n 150 euro.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk bericht
    Zal waarschijnlijk de homokineet zijn van uw cardan, zo rap mogelijk mee binnen gaan, als ge der rap bij zijt enkel die hoes vervangen, en als ge te lang wacht mag volledig uwe cardan vervangen worden
    Kan het idd ook zijn,alhoewel ik uit ervaring weet dat een cardan eerder een ratelend geluid maakt.
    Maar uw uitleg klinkt logischer,dat is idd meer het geval als je uw wielen wat scherper moet draaien dan gewoonlijk

Banned
    iTrader
    0
    zal wss cardan zijn.. Bij een wiellager hoor je meer een zoemend geluid, remschijven die schrapen maken meer een ijzer op ijzer geluid. Cardan is meer doek doek doek.

Member Guardian-X-'s schermafbeelding
    iTrader
    83 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elentrikkepaal Bekijk bericht
    Kan evengoed lood zijn dat van uw wiel is gevlogen..
    Waardoor de balancering niet meer correct is,dat levert een doek doek doek geluid.
    Is bij de bandencentrale binnenspringen...als het dat is,is het op 10 minuten gefixt en ben je mss 15€ kwijt.
    Grtz,
    Onbalans van een wiel gaat ge imo niet merken bij dergelijke lage snelheden. De ts spreekt van "bij oprijden van een parking" onbalans wordt ge imo eerder gewaar bij snelheden van 70+ en trillingen in uw stuur bij die snelheden. Da brengt in weinig gevallen echt geluid met zich mee toch?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guardian-X- Bekijk bericht
    Onbalans van een wiel gaat ge imo niet merken bij dergelijke lage snelheden. De ts spreekt van "bij oprijden van een parking" onbalans wordt ge imo eerder gewaar bij snelheden van 70+ en trillingen in uw stuur bij die snelheden. Da brengt in weinig gevallen echt geluid met zich mee toch?
    Je hebt gelijk hoor,maar ik heb lang lang geleden bij een bandencentrale gewerkt,
    Bij een verlaging van een Peugeot heb ik eens frans lood vergeten te gebruiken,en bij de testrit na de uitlijning had ik ook een enorm doek doek doek geluid.
    Bleek gewoon aan het lood te liggen,en dat was al hoorbaar als ik van de brug afreed.
    Domme beginnersfout toen.(i know)

Approved 9-lifer ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Cardanas homokineet

Member t34mkill3r's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    tis topen voor u dat et gewoon die berschermhoes is die gescheurd is waardoor deze niet meer wordt gesmeerd, als het dat is zou ik zo snel mogelijk naar de garage gaan want anders mogen ze heel die cardan eruithalen en da gaje geld kosten.

Member wabbe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als enkel de hoes gescheurt is maakt het geen lawaai pas als het vet der dan uit is en de homokineet inslijt maakt het lawaai. En normaal zou het dan in een linkse en rechtse bocht hoorbaar moeten zijn.

Loodje weg zou niet hoorbaar mogen zijn, zit dan een trilling op het stuur bij hogere snelheid.

Kapotte lager Zou eerder zoemen of fluiten.

Best eens naar een garage gaan dat iemand die er iets van kent eens kan luisteren en kijken/zoeken.

Member Terrorist_Hell's schermafbeelding
    iTrader
    95 (99%)
    Een kapotte wiellager maakt in ieder geval een 'doek doek doek' geluid, vooral in bochten duidelijk horobaar.

Zwamtalent citrofenwick's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Aan uw beschrijving te horen is het waarschijnlijk speling op de homokineet. Een kapotte ashoes kan je snel controleren. Als er vet rond hangt weet ge het.
    Eenmaal ze tikt is ze normaal sowieso aan vervanging toe.

Ik heb redelijk wat praktische ervaring met auto-onderstellen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten