Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
    Banned
    iTrader
    19 (100%)

Toyo Proxes banden op de daily?

Bon,

ik heb net velgen gekocht die ik niet kon laten liggen.
    Het zijn 17'ers, normaal gezien wou ik maar max 16" maar het zijn zo'n beauty's en aan die prijs kon ik ze niet laten liggen...

Nu 17" banden zijn fameus prijzig.
    Nu heb ik zelf wel een set velgen te koop met Proxes T1-R banden op, die nagenoeg splinternieuw zijn. Dus om het goedkoop te houden kan ik de banden hiervan wel gebruiken.

Nu wil ik op mijn daily zo goed mogelijke banden. En Toyo's zijn deftig, maar in het nat zijn ze niet ideaal, en ook kwa levensduur niet super.

Dat is toch van horen zeggen natuurlijk.

Met de daily rij ik niet sportief (ookal zit er een Koni STR. T kit onder ) en zeker voorzichtig als het nat is, maar toch...

Vraag is natuurlijk nog of ik die velgen nog verkocht ga krijgen zonder banden...

Misschien best zoeken naar goeie A-merk occasie bandjes?
    Soms kan je voor 150-200€ al een mooie set op de kop tikken met minstens 6mm profiel...

Meningen?

Approved 9-lifer Mr. SLASH's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    ik rij sinds kort op de T1R en ik vind ze toch behoorlijk presteren , hiervoor had ik de kumho ecsta 31 en vind de T1R beter , zowel op nat als droog
    ik zou hem zeker opnieuw kopen .

Member Aydhayeth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb die onder mijn daily zitten. In het nat zijn ze echt wel goed te doen, die van mij zijn getrokken en heb ze een paar keer proberen te doen slippen en de grip is ideaal.
    Levensduur geen idee, mijn zitten er nog maar een goede 5000km op.

Ik zou ze zeker opnieuw kopen

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    proxes R888 pakken, super comfy

Approved 9-lifer The Barnacle's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aydhayeth Bekijk bericht
    Ik heb die onder mijn daily zitten. In het nat zijn ze echt wel goed te doen, die van mij zijn getrokken en heb ze een paar keer proberen te doen slippen en de grip is ideaal.
    Levensduur geen idee, mijn zitten er nog maar een goede 5000km op.

Ik zou ze zeker opnieuw kopen
    Ik heb er slechts 20.000km uitgehaald. Het is wel geen referentie, maar het is wel duidelijk dat ze sneller slijten (maar minder snel als ne Pilot Sport). Als zomerband zou ik kijken naar ne Nokian, Dunlop of Hankook; die kosten hetzelfde maar zijn beter qua slijtage (en ook overall, cfr. roadtest 2012 van ADAC en Auto Motor Sport).

Investeert eens in nieuw banden ipv tweedehandsen brol (wie zegt dat die structureel nog ok zijn? ge weet niet of daar een vrouw mee heeft "gereden" of "geparkeerd" [lees: *bam*]). Want dat betekent ook meer veranderen en balanceren en dat kost toch ook geld? €150 den band is 3x niks imo (voor een A-merk met ditto kwaliteit)

Member Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    IK ben van mening dat ge beter gewoon investeert in deftige banden (conti's/michelins/pirelli's/whatever)

Het comfort/grip en levensduur is enorm veel beter/hoger, is bij mij al gebleken.

Dus op zich haalt ge er maar evenveel uit in the end.

Approved 9-lifer Terror Factor's schermafbeelding
    iTrader
    99 (100%)
    Toyo proxes zijn zeker deftige banden (blijkbaar doen ze het wel vooral goed op lichtere wagens). Heb ze ook vanachter op mijn mx5 liggen, en imo geven ze in het nat ook voldoende grip.
    Over de levensduur kan 'k nog ni veel zeggen (en da hangt ook fel van de rijstijl en de wagen af).

Banden van uw oude velgen laten halen en terug laten plaatsen is mss ni zo interessant, 'k moest 15 euro plaatsingskosten betalen per band. Als ze ze eerst nog eens van 't oude wiel moeten halen, zal het dus normaal nog meer zijn.

Approved 9-lifer The Barnacle's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    IK ben van mening dat ge beter gewoon investeert in deftige banden (conti's/michelins/pirelli's/whatever)

Het comfort/grip en levensduur is enorm veel beter/hoger, is bij mij al gebleken.

Dus op zich haalt ge er maar evenveel uit in the end.
    De 3 merken die ik gequote heb zijn qua prestaties en prijs het beste dat de markt te bieden heeft.

ContiSportContact 2 18" RFT hadden veel last van bulten op de zijwand als ge gewoon al ne put aantikte en niet erg comfortabel dus. Nu heb ik zo'n ContiSportContact 3 in 18" maar dat is zo'n ContiSeal en dus geen RFT. Rijden aangenamer (comfortabel) maar na 1000km weet ik nog niet meer buiten dat ze hun grip geleidelijk lossen. Pirelli bezie ik al niet meer sinds de brol die ze P6000 noemden, dus daar kan ik niets over zeggen. Op de Mercedes liggen PilotSport 3 en die banden slijten lijk zot, kosten stukken van mensen en zijn op de rand nogal wispelturig (grip brutaal weg). Maar ze bieden wel (tot de grens) het meeste grip.

Als ik zelf een band kies, dan is het de Dunlop SP Sport Maxx ofwel de Hankook Ventus S1 Evo. De E90 BMW velgen die ik ga halen steken fabriek-af ook met dat gerief. (Ik was eerst wat tegen de Hankook, maar dat bleken dus perfect goede banden.)

Approved 9-lifer Dastardly's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    ben voor een setje eagles gegaan. hoop dat ze wat deftig gaan zijn, volgens Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 | the Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 reviewed and rated | the online tyre guide zou dat toch moeten meevallen.

hoop enkel dat ze niet te snel verslijten.

zoals hierboven al gezegd zou ik echt wel voor een deftig set nieuwe banden gaan. 't is zo'n belangrijk onderdeel van uw auto.

Approved 9-lifer w3bb3r's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dastardly Bekijk bericht
    ben voor een setje eagles gegaan. hoop dat ze wat deftig gaan zijn, volgens Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 | the Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 reviewed and rated | the online tyre guide zou dat toch moeten meevallen.

hoop enkel dat ze niet te snel verslijten.

zoals hierboven al gezegd zou ik echt wel voor een deftig set nieuwe banden gaan. 't is zo'n belangrijk onderdeel van uw auto.
    ik heb deze gekocht vorig jaar eind april
    deze maand mag ik kijken voor nieuwe
    ze zijn al versleten, maar kheb er wel 6 toeren mee gedaan op nurburgring (het rubber bleef plakken aan uw hand en was aant smelten toen ik stopte )

tzijn zeer zachte banden maar in regen en droog zijn ze echt super.
    bij droog weer moet je echt al uw best doen om grip te verliezen
    bij nat weer pakken ze ook goed maar moet je natuurlijk wel nog altijd opletten. bij echt stort regen kan je op de autostrade zonder problemen 120 rijden zonder last van aquaplanning te hebben

ik zou ze direct terug kopen!
    maar 18" en 225 breed is redelijk duur

Approved 9-lifer Dastardly's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w3bb3r Bekijk bericht
    ik heb deze gekocht vorig jaar eind april
    deze maand mag ik kijken voor nieuwe
    ze zijn al versleten, maar kheb er wel 6 toeren mee gedaan op nurburgring (het rubber bleef plakken aan uw hand en was aant smelten toen ik stopte )

tzijn zeer zachte banden maar in regen en droog zijn ze echt super.
    bij droog weer moet je echt al uw best doen om grip te verliezen
    bij nat weer pakken ze ook goed maar moet je natuurlijk wel nog altijd opletten. bij echt stort regen kan je op de autostrade zonder problemen 120 rijden zonder last van aquaplanning te hebben

ik zou ze direct terug kopen!
    maar 18" en 225 breed is redelijk duur
    had het wel al verwacht dat banden met goeie grip belachelijk snel zouden verslijten. nuja, ik doe geen ringtoertjes en in de winter steken er winterbanden op. dus ik hoop dat ze het toch 2 a 3 jaar uithouden

vond ze qua prijs nog ok (17" 225). kwam een kleine €50 duurder uit (totaal) als bijv. uniroyal rainsport 2, dunlop sport maxx of iets gelijkaardigs. zeker geen slechte prijs denk ik dan.

Member t34mkill3r's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ne maat van mij eeft die toyo'sz 4 seizoensbanden. Ze rijden wel zalig, maar zijn wel prijzig.. voor wat hoort wat vrees ik.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten