Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17

Discussie: Turbo, LMM,...

  1. #1
    Member ivar's schermafbeelding
    Lid sinds
    22/05/04
    Locatie
    Gentbrugge
    Berichten
    715
    iTrader
    4 (100%)

    Turbo, LMM,...

    Heb onlangs een vw golf V 1.9tdi, 105pk van 2004 gekocht. Nu heb ik gemerkt dat als je in de hogere versnellingen (4,5 & 6) het gaspedaal diep induwt, het volgende verschijnsel voorvalt(maar minder extreem dan in de video):

    VW Passat 1.9TDI Problem - YouTube

    Na wat zoekwerk hier op het forum en na het lezen van de reacties zijn er blijkbaar 2 mogelijkheden: turbo of LMM.

    Iemand die dit ook heeft gehad? Iemand die het weet?

    Ps. Ik weet dat naar de garage gaan de beste oplossing is, maar ik wil het eens van jullie horen

  2. #2
    Member ikbenben's schermafbeelding
    Lid sinds
    11/01/06
    Locatie
    Melle
    Berichten
    6.450
    iTrader
    5 (100%)
    De wagen draait in safe mode. Als je hem herstart heeft hij het dan nog?
    Beste is om de foutcodes te laten uitlezen om zo problemen uit te sluiten want het kunnen meerdere dingen zijn. Meest voorkomende oorzaken zijn idd wel LMM of vastzittende variabele turbo.

  3. #3
    Member ivar's schermafbeelding
    Lid sinds
    22/05/04
    Locatie
    Gentbrugge
    Berichten
    715
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    De wagen draait in safe mode. Als je hem herstart heeft hij het dan nog?
    Beste is om de foutcodes te laten uitlezen om zo problemen uit te sluiten want het kunnen meerdere dingen zijn. Meest voorkomende oorzaken zijn idd wel LMM of vastzittende variabele turbo.
    Na het starten doet hij het weer. Km stand is 115k km. Turbo zal wel een dure lol worden zeker?

  4. #4
    Member ikbenben's schermafbeelding
    Lid sinds
    11/01/06
    Locatie
    Melle
    Berichten
    6.450
    iTrader
    5 (100%)
    Niet persé. ALS het de turbo is hoeft die daarvoor niet kapot te zijn. Als ge altijd op het gemak rijd en nooit eens doortrekt komt er roetophoping op het verstelbaar mechanisme waardoor deze kunnen komen vast te zitten. Dit valt te reinigen.

  5. #5
    Member Blue-Bora's schermafbeelding
    Lid sinds
    24/07/02
    Locatie
    Stabroek
    Berichten
    3.903
    iTrader
    1 (100%)
    Kheb da 3x gehad met mijn VW Bora van 2001 .....
    LMM (luchtmassameter) is jaak......

    Nieuwe erop en ge rijd terug gelijk dervoor

  6. #6
    Member ivar's schermafbeelding
    Lid sinds
    22/05/04
    Locatie
    Gentbrugge
    Berichten
    715
    iTrader
    4 (100%)
    Merci voor de antwoorden. Zal vrijdag eens binnenspringen bij de vw dealer

  7. #7
    Member Blue-Bora's schermafbeelding
    Lid sinds
    24/07/02
    Locatie
    Stabroek
    Berichten
    3.903
    iTrader
    1 (100%)
    Verschiet ni van de prijs.... Als ik het nog goed weet kost da rond de 350 euro.....

  8. #8
    Member ikbenben's schermafbeelding
    Lid sinds
    11/01/06
    Locatie
    Melle
    Berichten
    6.450
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blue-Bora Bekijk bericht
    Verschiet ni van de prijs.... Als ik het nog goed weet kost da rond de 350 euro.....
    Ondertussen hebt ge dat in ruildeel . Ge levert uw oude in en ge krijgt een gereviseerde in de plaats. Kost iets van een 85€ ongeveer dacht ik.

  9. #9
    Approved 9-lifer Caracalla's schermafbeelding
    Lid sinds
    18/07/02
    Locatie
    Ruddervoorde
    Berichten
    5.461
    iTrader
    131 (100%)
    offtopic

    Ben, met wat rij je nu, gezien beide auto's op "sold" staan?

  10. #10
    Member ikbenben's schermafbeelding
    Lid sinds
    11/01/06
    Locatie
    Melle
    Berichten
    6.450
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    offtopic

    Ben, met wat rij je nu, gezien beide auto's op "sold" staan?
    Honda Civic 1.8 vtec, een type S van 2009. Niets speciaals qua motor maar super uitgerust én betrouwbaar.
    Zal een foto in het onderschrift zetten

  11. #11
    Member x-boxter2003's schermafbeelding
    Lid sinds
    5/01/03
    Locatie
    Matrix
    Berichten
    1.834
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Niet persé. ALS het de turbo is hoeft die daarvoor niet kapot te zijn. Als ge altijd op het gemak rijd en nooit eens doortrekt komt er roetophoping op het verstelbaar mechanisme waardoor deze kunnen komen vast te zitten. Dit valt te reinigen.

    Met mechaniek moet je weten hoe je er mee moet omgaan om de levensduur te vergroten. De meeste mensen die respect hebben voor de techniek weten dat je een auto rustig moet warmrijden. Voor een turbo is er ook een vaste regel, nooit onmiddelijk je auto afleggen, maar steeds 10 sec tot 2 min (bij snelheden boven 120km/u) stationair laten draaien. Ik heb op deze manier nog nooit problemen gehad met een turbo.

  12. #12
    Member Baris's schermafbeelding
    Lid sinds
    9/11/03
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    2.335
    iTrader
    4 (100%)
    HEt is uwe LMM op 3 jaar tijd 4x moet vervangen das toch een ziekte bij die golfjes

  13. #13
    Member Blue-Bora's schermafbeelding
    Lid sinds
    24/07/02
    Locatie
    Stabroek
    Berichten
    3.903
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    offtopic

    Ben, met wat rij je nu, gezien beide auto's op "sold" staan?
    Nu dacht ik da ge het tegen mij had
    Ik heet ook Ben :-)

  14. #14
    Member ikbenben's schermafbeelding
    Lid sinds
    11/01/06
    Locatie
    Melle
    Berichten
    6.450
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blue-Bora Bekijk bericht
    Nu dacht ik da ge het tegen mij had
    Ik heet ook Ben :-)
    Pff, ik ben Ben

  15. #15
    n.t
    n.t is offline
    Member n.t's schermafbeelding
    Lid sinds
    11/12/04
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    3.350
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door x-boxter2003 Bekijk bericht
    Met mechaniek moet je weten hoe je er mee moet omgaan om de levensduur te vergroten. De meeste mensen die respect hebben voor de techniek weten dat je een auto rustig moet warmrijden. Voor een turbo is er ook een vaste regel, nooit onmiddelijk je auto afleggen, maar steeds 10 sec tot 2 min (bij snelheden boven 120km/u) stationair laten draaien. Ik heb op deze manier nog nooit problemen gehad met een turbo.
    Is dat bij moderne wagens nog steeds nodig? Ik heb al 1TDI en 1CRDI versleten met tegen de 200k km, en nog nooit gedaan... Ook nog nooit problemen mee gehad eigenlijk...

  16. #16
    Approved 9-lifer Mr. SLASH's schermafbeelding
    Lid sinds
    24/03/04
    Locatie
    Ninove
    Berichten
    7.258
    iTrader
    28 (100%)
    gewoon zien dat ge uw laatste km's rustig rijd als ge net goed doorgegeven hebt
    en heel even laten nadraaien kan zeker geen kwaad , handig als uwe wagen dat voor u doet

  17. #17
    Member x-boxter2003's schermafbeelding
    Lid sinds
    5/01/03
    Locatie
    Matrix
    Berichten
    1.834
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door n.t Bekijk bericht
    Is dat bij moderne wagens nog steeds nodig? Ik heb al 1TDI en 1CRDI versleten met tegen de 200k km, en nog nooit gedaan... Ook nog nooit problemen mee gehad eigenlijk...
    Ja, dat is nog nodig bij moderne wagens. In de handleiding van een Toyota D-4D staan zelfs de tijden in hoe lang je nog moet stationair laten draaien. Bij snelheden +120km/u is dat zelfs 120sec laten nadraaien.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •