Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 63
    Member Access's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb dezelfde polo en ben er zeer tevreden van. Stevige wagen maar wel een heel kleine koffer. Onderhoud en herstellingen zijn ook schandalig duur bij VW btw (net 400 EUR voor een nieuwe spiegel moeten betalen)

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Zoals ik eerder zei...ga je licht eens opsteken bij Skoda. Je hebt een Fabia 1.2TSI met 105pk al vanaf 13500€. Doe er nog een DSG7 en wat leuke opties bij en je valt nog net binnen jouw budget, dealerkorting nog niet meegerekend zelfs.
    Een 1.2 is spotgoedkoop in rijtaks en ze zijn zéér zuinig.
    Skoda is echt mijn ding niet. Ik kan geloven dat het prijs-kwaliteit echt een zeer goed alternatief is, maar ik zie me er gewoon niet echt mee rondrijden. Dan nog eerder met een Seat, daar zitten ook VW-motoren in en prijsklasse is ongeveer dezelfde (ibiza). Alhoewel ik die Fabia echt wel vooruitstrevend vind qua design, doet me beetje denken aan een kruising van een mini en...*

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ILIQUID Bekijk bericht
    BMW E46 318i?

Moest je geen 2dehands willen zou ik voor de Renault gaan!
    2dehands is uitgesloten.. Ik wil echteen nieuwe wagen, eerste jaren geen schouwing etc. Mijn huidige is een 2dehands en ik zou gewoon graag eens een nieuwe wagen kopen (ben nog maar 23j btw). Misschien in't beste geval een directiewagen ofzo van max. 1 jaar en 10-15.000 km maar daar ga je weinig prijsvoordeel mee doen de dag van vandaag (met al die acties), dus dan best gewoon nieuw hé.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Access Bekijk bericht
    Ik heb dezelfde polo en ben er zeer tevreden van. Stevige wagen maar wel een heel kleine koffer. Onderhoud en herstellingen zijn ook schandalig duur bij VW btw (net 400 EUR voor een nieuwe spiegel moeten betalen)
    Koffer kan je normaal toch nog iets dieper maken met dat kliksysteem? Heb dit althans maandag gezien toen ik in een VW-garage langsging. Van dat onderhoud, dat heb ik nogal gehoord. Ik vermoed dus dat VW een pak duurder is dan Renault qua onderhoud.. Zijn er nog bronnen die dit kunnen bevestigen / ontkrachtigen? Is toch ook een punt om in het achterhoord rekening mee te houden, ik schik namelijk lang met de nieuwe wagen te rijden.. (laat ons hopen)!
    Laatst gewijzigd door Prydz; 17 april 2012 om 23:56

Member ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Prydz Bekijk bericht
    Skoda is echt mijn ding niet. Ik kan geloven dat het prijs-kwaliteit echt een zeer goed alternatief is, maar ik zie me er gewoon niet echt mee rondrijden. Dan nog eerder met een Seat, daar zitten ook VW-motoren in en prijsklasse is ongeveer dezelfde (ibiza).
    Snap ik, alleen spijtig van het vooroordeel. Ben zelf indertijd ook eens gaan kijken en de afwerking is pakken beter dan van het vorig model, vandaar dat ik zei dat je eens zelf zou moeten gaan kijken.
    Maar ieder zijn smaak natuurlijk

Approved 9-lifer Bart Religion's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ComputerVISTA Bekijk bericht
    Ge zou beter eens met iets Frans rijden om te weten hoe goed voorwielaandrijving wel kan
    'k heb al met Renault, Citroën en Peugeot gereden. En 'k rij daar toch niet graag mee

Member Marc0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Vw all the way! zo een polo rijd toch goed en waarom zou ge 110 pk nodig moeten hebben omdat ge toch maar op 10 min. van u werk woont ? Terwijl dat ge ook op 10 min. er geraakt met 85 pk ?
    En Seat wil ik u dan ook uit uw hoofd praten, afwerking is belange niet gelijk een Vw.

Approved 9-lifer Dastardly's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    nieuwe hyundai I30 is misschien ook nog een optie? zijn toch ook ferme bakjes.

over de kwaliteit van renault kan ik simpel zijn. nog niks moeten herstellen buiten de normale zaken. voor een wagen van 9 jaar oud heb ik niks te klagen buiten het verbruik in vergelijking met hedendaagse wagens met evenveel pk. mijn auto is in ieder geval een heel pak stiller als een mercedes B van nog geen 3 jaar oud.

polo zijn ook leuke bakjes, maar ga niet voor de lichtste motorisatie zelfs al woont ge 10km van 't werk. soms wilt ge eens naar de zee of ge moet eens wat verder rijden... niks dat autorijden zo hard verpest als niet vlot meekunnen met her verkeer.

nuja, moest ik nu moeten kiezen zou ik toch voor de hyundai gaan. en ge kunt moeilijk zeggen dat dat merk een reputatie heeft van goedkoop en minder kwalitatief te zijn

Approved 9-lifer menlor's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Ik heb momenteel de renault tomtom editie 110pk ( wel de break en diesel ) en kan alleen zeggen dat ik er enorm tevreden van ben. ( Groot onderhoud was een 300€ ( let wel dit was met een lekke band bij die hersteld is )). Het is een leasing, maar ik had het toch gevraagd de vorige keer.

Dit is mijn tweede renault ( leasing ) en nooit problemen mee gehad. Ik heb ook al met een polo van 85pk gereden voor een paar dagen en dit vond ik echt een veel minder prettige wagen om mee te rijden. Mijn gemiddeld verbruik ligt op 5.8 ( diesel )

Ik wil er wel bij zeggen dat mijn ervaring met wagens vooral frans is op lange termijn (citroen, peugeot, renault ) en enkel maar met andere gereden als vervangwagens ( audi, vw, hyundai, .. )
    Laatst gewijzigd door menlor; 18 april 2012 om 19:44

Member
    iTrader
    5 (100%)
    VW zal in onderhoud over het algemeen wel een stuk duurder zijn dan Renault als ik bepaalde reacties hierboven lees. Op lange termijn levert dit toch ook een aardig voordeel op..

85 pk kan misschien genoeg zijn voor mij.. Maar mijn huidige wagen is een 2.2 DTI Signum met 135 pk, terugvallen naar 85 pk zal misschien toch net iets te veel van het goede zijn. Mijn vriendin heeft sinds deze week een nieuwe clio (1.2 benzine, 70pk) en ik heb er daarnet ff mee gereden, ik vrees toch dat amper 15 pk meer voor mij een beetje teleurstellend zal zijn.. De 110 pk van de 1.6 Megane Coupé daarentegen zal denk ik toch moeten volstaan. Een mens moet inderdaad af en toe ook eens de autostrade op enzovoort. Aangezien mijn vriendin nu zo weinig pk's heeft, is het misschien interessant dat ik toch een zwaardere en snellere wagen neem. Voor in het geval we ons eens wat verder van huis willen begeven..

Qua verzekering valt het blijkbaar nog goed mee, ik kan via mijn werk personeelsvoorwaarden krijgen bij DVV, mijn vorige polis overnemen, en indien nodig de verzekering tot mijn 26e op mijn vader zijn naam zetten. Het verbruik van de Mégane zal uiteraard wel wat hoger liggen, maar anderzijds relatief meevallen in vgl. met mijn huidige 2.2 dieselmotor.

Een alternatief dacht aan de polo in de 1.2 benzine TSi uitvoering (turbo) met 105pk, maar deze is enkel verkrijgbaar in de Highline-uitvoering en dan kom ik boven mijn budget uit (~ 19.000 €).

Eerst lag de polo zwaar voor, ondertussen krijgt de Mégane Coupé een lichte voorkeur. Enige bedenking die ik daarbij heb is dat ik een Polo misschien iets sneller beu zal zijn, omdat die mss iets tijdslozer is dan die Coupé... Heb ze echter beiden gaan bekijken deze week in de garage en het zijn allebei zéér propere sportieve wagens. Nog enkele dagen tijd om een zware beslissing te nemen...

Levertermijn bij Renault zou 8 à 10 weken zijn, vind ik nogal lang, maar ik denk dat dit nog goed meevalt in vergelijking met andere merken, nee?

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Prydz Bekijk bericht
    Een alternatief dacht aan de polo in de 1.2 benzine TSi uitvoering (turbo) met 105pk, maar deze is enkel verkrijgbaar in de Highline-uitvoering en dan kom ik boven mijn budget uit (~ 19.000 €).
    Vandaar dat ik de Fabia aanhaalde . Ik vind een Polo way overpriced voor wat het is.

Member gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Moest ge toch voor de polo kiezen, kijk dan d-naar de Skoda Fabia. Deze gebruikt dezelfde onderdelen.
    Mijn oma heeft een jaar geleden een nieuwe Fabia gekocht (lichtste benzine motor).
    Deze motor is perfect voor in de steden, maar NOT DONE voor grote wegen.
    Van 0-50 trekt die normaal/goed, maar daarna is het niet plezant om mee te rijden. Als ge op de snelweg van 120==> 140 wilt gaan, duurt da meer dan 20 seconden --'.

Bon maar er bestaan ook andere, betere motorisaties voor da model . Het interieur is wel ZEER ruim tov andere kleine auto's.
    Ik ben 1,95m lang en zet de zetel helemaal naar achter..als ik dan echteraan ga zitten heb ik nog 2 cm beenruimte en ik zit echt goed Ö

Approved 9-lifer ILIQUID's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ga voor de Megane jong! Niks anders dan voordelen, Polo veel geld voor weinig imo

Member Den Deze's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mijn huidige wagen is ook een 3-deurs (Astra GTC), maar ik heb nood aan een grotere wagen. Ik wou eerst voor een Golf Variant gaan, maar uiteindelijk voor een Octavia Combi gegaan. Zitten prijs/kwaliteit zeer goed Scheelt een paar duizenden euro's. Bij velen draait het nog altijd om het imago. F*ck it, ik kijk naar mijn portefeuille. VW-onderdelen aan een schappelijke prijs.

iTrader
    5 (100%)
    Idd, en so what imago...Skoda zijn kwaliteit is ondertussen al top.

Member Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Skoda Fabia, sorry ze mannen maar wie wil er nu in zo'n grafbak rond rijden
    Megane >> Polo

Member Kenzani's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wie wil er nu in een Renault rondrijden :/

iTrader
    5 (100%)
    Niks mis met een Fabia :

Member Adrei's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Opel Corsa 95pk? heeft 4 cilinders (heeft de polo er geen 3? of dat moet een andere polo zijn ..) Niet dat het spectaculair veel is .. maar voor 16.000 euro kunt ge u zo ene kopen.
    Is eigenlijk even groot als de oude Astra's.

Tof autotje om er vlot mee te rijden .. ge hoeft niet perse altijd meer dan 100 pk's te hebben ze, vanwaar anderen dat halen, ik haal de mensen ook nog vlot in op de snelweg anyway. Het is niet dat ik mensen inhaal die 180 aan't rijden zijn en ik hun nog vlot wilt inhalen ja .. dan lukt dat helemaal niet.

Ook is er de Fiat Punto, Corsa heeft dezelfde motor ook.

Approved 9-lifer Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Je hebt het dan wschl over de 1.3 diesel van Fiat. De 1.4 die de TS bij VW op het oog heeft is echter een viercilinder benzine. De Corsa kan je ook bestellen met een 1.4 benzine, met 100pk dan wel. Net eens wat zitten spelen met de configurator, en met de TS z'n budget kan je wel wat leuke opties kiezen.

Member Adrei's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ulixes Bekijk bericht
    Je hebt het dan wschl over de 1.3 diesel van Fiat. De 1.4 die de TS bij VW op het oog heeft is echter een viercilinder benzine. De Corsa kan je ook bestellen met een 1.4 benzine, met 100pk dan wel. Net eens wat zitten spelen met de configurator, en met de TS z'n budget kan je wel wat leuke opties kiezen.
    Jah inderdaad. Een foutje!

Member
    iTrader
    86 (99%)
    geen van de beide ,in deze tijdperk en nieuwe benzine wagen in belgie kopen is gewoon dom ,ik zou voor en 2dehands naft gaan ,en sta ver van die hitler blokken.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten