Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 87
    Member Den Deze's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)

Verschil tankstations

Ik denk dat ik niet de enige ben die geregeld de brandstofprijzen van verschillende tankstations vergelijkt. Soms zie je dat een Maes aanzienlijk goedkoper is dan bv een Total of een Q8, maar zit daar ook een verschil in kwaliteit? Binnenkort heb ik een nieuwe benzinewagen, dus wil ik er geen 'brol' inkappen...

Member Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Den Deze Bekijk bericht
    Ik denk dat ik niet de enige ben die geregeld de brandstofprijzen van verschillende tankstations vergelijkt. Soms zie je dat een Maes aanzienlijk goedkoper is dan bv een Total of een Q8, maar zit daar ook een verschil in kwaliteit? Binnenkort heb ik een nieuwe benzinewagen, dus wil ik er geen 'brol' inkappen...
    volgens mij niet, enige verschil kan hem in de eventuele additieven zitten...

Approved 9-lifer w3bb3r's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    ge merkt het alleen hoe snel uwen tank leeg gaat

Member WeedJunk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik moet zeggen, als ik de brandstofprijzen hier thuis vergelijk met pakweg in Melle op de Brusselsesteenweg (waar het ene na het andere tankstation is), dan is het prijsverschil soms meer dan 20cent per liter

Approved 9-lifer vloet's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ga al vrij lang bij Avia tanken (nu ong. €1.44/L Diesel). Ik kom daar dan ook altijd voorbij en de prijs ligt ongeveer gelijk met Maes.

Member Geckmeister's schermafbeelding
    iTrader
    98 (100%)
    Wat je vaak hebt is met tankstations die op hun alleen staan dat daar de prijs aanzienlijk hoger is.
    Hier heb je zo een paar straten waar er 3 pompen op 100m van elkaar liggen en die zijn allemaal op 0.001 euro gelijk aan elkaar en aan de lagere kant (vb in ternat: €1.402/l voor diesel)

De allerduurste zijn uiteraard langs de autosnelwegen. Das overal zo.

Member Den Deze's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Hier bij ons in de buurt is er een Van Reeth en deze is toch iets goedkoper dan de Q8, scheelt niet veel, maar toch... Maar ik heb meer vertrouwen in Q8 dan VR, misschien uit gewoonte.

Approved 9-lifer Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    In Merelbeke heb je een Esso Express en die is ook veel goedkoper dan de rest, vooral Euro 95.

Approved 9-lifer Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ik ga altijd in Maldegem bij Esso. (nu 1.652 euro per liter voor euro 95, officiële prijs is 1.789). Ik bespaar gemakkelijk 6 euro per tankbeurt op die manier.
    Op BRANDSTOFPRIJZEN.BE ontdekt u de diensten, promoties en brandstofprijzen van de Belgische tankstations. is goeie site trouwens

Member
    iTrader
    26 (93%)
    Q8 is pokke duur, vorige week nog getankt een 1,55EUR, diesel! Nuja, mijn tankkaart is van daar dus moet wel, maakt mij niet uit maar merk wel dat ik daar bijna altijd alleen sta

Member
    iTrader
    2 (75%)
    DATS 24 => bijna altijd de goedkoopste

Platinum Member Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    96 (100%)
    Weblogs
    50
    Het gaat over de kwaliteit van de naft, niet welke pomp het goedoopste is.

Approved 9-lifer Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Q8 pokkeduur? Hangt af van de ligging en van het soort tankstation (met of zonder winkel). Wij gaan ook altijd bij Q8 en ik weet uit ervaring dat die in Lommel bvb erg duur zijn, maar die op de Mechelsesteenweg in Herent veruit de laagste prijzen heeft (géén winkel + veel concurrentie in de buurt).

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    brol zal het niet zijn. Ze zouden nogal wat geld kwijt zijn aan schadeclaims.
    Wat beïnvloedt de prijs? Bemand/onbemand; concurrentie in de buurt; de buurt op zich (snelweg); en vooral de naam.
    Laatst gewijzigd door Tonerider; 4 april 2012 om 16:39

Crew Member Jurgenv1's schermafbeelding
    iTrader
    0
    "Het is duurder, dus het is beter"-syndroom.

Verschil in kwaliteit is er omzeggens niet, dat wordt streng gecontroleerd en de 'dure' en 'goedkope' stations hebben meestal dezelfde leverancier.

Approved 9-lifer Dastardly's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    ik ga altijd tanken bij de Q8. waarom? de naft kost er evenveel als bij de andere stations in de buurt, maar daar krijg ik nog pluspunten. 500 punten = bon van €5, wat in mijn ogen goedkoper uitkomt als bij de rest (al is 't verschil niet echt merkbaar. volle bak tanken is ~25 punten -> €5 op 20 tankbeurten)

groot voordeel is ook dat het naast de baan ligt waar ik langs moet om te gaan werken. dus ik moet nergens voor omrijden (ook al is het soms bij de anderen maar 250m)

Tfz
    Tfz is offline
    Member
    iTrader
    0
    Ik denk dat OP vraagt over kwaliteit en niet prijs.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dastardly Bekijk bericht
    ik ga altijd tanken bij de Q8. waarom? de naft kost er evenveel als bij de andere stations in de buurt, maar daar krijg ik nog pluspunten. 500 punten = bon van €5, wat in mijn ogen goedkoper uitkomt als bij de rest (al is 't verschil niet echt merkbaar. volle bak tanken is ~25 punten -> €5 op 20 tankbeurten)

groot voordeel is ook dat het naast de baan ligt waar ik langs moet om te gaan werken. dus ik moet nergens voor omrijden (ook al is het soms bij de anderen maar 250m)
    De Q8 aan de Brusselsesteenweg in Gent geeft u 3x punten. Dus 25l is 75 punten. Dat maakt het wel zeer voordelig dan.
    Al snap ik niet dat er letterlijk rechtover een Q8 Easy is die dan uiteraard veel goedkoper is. Dat zal voor de Carrefour shoppers zijn zeker

Approved 9-lifer RealRoot's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    hier zijn er 3 stations, zeites (ieper)
    prijzen zijn er toch wel merkelijk goedkoper, maar al gehoord dat de diesel/naft niet zo heel zuiver zijn.
    maar hoe staat dit in verhouding met de LPG? kan die minder zuiver zijn?

Member Mikail's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb altijd gedacht dat je beter af bent met een benzine van Total en dergelijke tankstations. Maar ik ben nu een klein onderzoekje gestart voor mijzelf om tankstations te testen, naar verbruik toe.

Een betere benzine zou een betere verbranding geven en zou ik minder gas moeten geven om een bepaalde snelheid aan te houden. Hierdoor kan ik kwaliteit van verschillende goedkopere benzines testen.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten