Pagina 8 van 251 EersteEerste ... 4567891011121858108 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 160 van 5004
    Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher Bekijk bericht
    Actually: Snelheid heeft absoluut niets te maken met het slippen van de wielen. Zodra de remkracht op de wielen groter is dan de wrijving met het asfalt, gaan ze slippen. Van dat punt af, mag je remmen op pedalen, motor.. Het zal allemaal geen verschik uitmaken. Het enige wat kan helpen is een airbrake, remparachute,..uw deur openen zal meer bijdragen dan terugkoppelen.
    dat klopt natuurlijk enkel als uw remmen voldoende groot zijn. een noodstop aan 200km/u zal bij veel wagens al de remmen doen faden.

maar dat is natuurlijk een extreem voorbeeld, in normale situaties zouden je remmen altijd voldoende moeten zijn om de maximale remkracht van de banden te benutten.

Member Mighty Penguin's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Het stoort mij meer en meer dat in de haven van antwerpen blijkbaar geen verkeersregels gelden

Mensen die los door het rood rijden.
    (vracht)wagens die beslissen om links af te slaan terwijl ze op het vak voor rechtdoor staan.
    Vrachtwagens die met onverlichte oplegger bollen
    ...

ng
    ng is offline
    Approved 9-lifer ng's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Eén of ander juffrouwtje die denkt dat naar links afslaan op een kruispunt betekent dat ge u half op het andere rijvak moogt zetten en zo verder vooruit rijden.
    Nu ja, ze gebruikte toch al een pinker dat is een pluspunt.

Ze moet wel dringend leren dat ze dat niet mag doen, anders gaat ze nog lang met die "L" blijven rijden.

Approved 9-lifer Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Niet echt een ergernis, want ik observeerde het vanop de bus: een bomma in een splinternieuwe SL die duidelijk veel te veel angst had om zo'n wagen te besturen. Ze draaide aan 10 per uur een straat in: alleen al de manier waarop ze aan dat stuur draaide En daarbij dan nog een blik van "WTF de auto draait echt als ik hieraan draai O_O"

Later op de dag wel geërgerd door een gelijkaardig fenomeen: 2x een nieuwe C-Klasse die overal 20km/u te traag reed, 2 x een plaat met vijf tekens.

iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ng Bekijk bericht
    Eén of ander juffrouwtje die denkt dat naar links afslaan op een kruispunt betekent dat ge u half op het andere rijvak moogt zetten en zo verder vooruit rijden.
    Nu ja, ze gebruikte toch al een pinker dat is een pluspunt.

Ze moet wel dringend leren dat ze dat niet mag doen, anders gaat ze nog lang met die "L" blijven rijden.
    Ook voorgehad derstraks
    Madam in haren X5 die dwars over het rijvak gaat staan wachten tot er niks meer van haren rechts komt (zelf had ze genen voorrang)
    we stonde daar allemaal schoon te blinke

Approved 9-lifer massey-ferguson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mighty Penguin Bekijk bericht
    Het stoort mij meer en meer dat in de haven van antwerpen blijkbaar geen verkeersregels gelden

(vracht)wagens die beslissen om links af te slaan terwijl ze op het vak voor rechtdoor staan.
    ...
    Ik sta soms ook op 2 vakken hoor.
    Voor mijn bocht op te kunnen halen,en mijn uitzwaai te beperken.

Vandaag trouwens bijna een geit in een golf bijeengeplooid.
    Kom aan een rondpunt met 2 rijstroken,vak naast mij is leeg en dus draai ik het rondpunt op.
    Juist op dat moment schiet zich daar nog een golf tussen
    Ja,die had dat dus duidelijk niet verwacht dat ik 2 rijstroken nodig heb
    Mocht haar een verse onderbroek aandoen vrees ik,scheelde echt niks

Member bon_jovi's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mighty Penguin Bekijk bericht

...
    heb ik ook al willen merken; door het rood rijden;... . Maar meestal is het daar niet al te gevaarlijk om het te doen maarja. (scheldelaan)

iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massey-ferguson Bekijk bericht
    Ik sta soms ook op 2 vakken hoor.
    Voor mijn bocht op te kunnen halen,en mijn uitzwaai te beperken.
    Das iets anders natuurlijk in Belgie is ook niet alles gemaakt voor groot transport

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bon_jovi Bekijk bericht
    heb ik ook al willen merken; door het rood rijden;... . Maar meestal is het daar niet al te gevaarlijk om het te doen maarja. (scheldelaan)
    De plaats waar ik het het meest zie gebeuren is de kruising van vosseschijnstraat met oosterweelsteenweg //Henry fordlaan met Haven 207
    Toch redelijk drukke punten 's morgens en 's avonds
    Deze namiddag plakte men collega bijna op een camionet die door vol rood kwam gevlogen, is volgens mij nog niet eens vertraagd voor het licht :/

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    daarstraks een bmw die de expressweg wil opkomen. Omdat ik merk dat we gelijktijdig op het zelfde punt zullen komen, schuif ik , een hoffelijke chauffeur zijnde, naar het linkervak op. Gaat ie toch heel de tijd rechts van mij blijven hangen zeker. Argl, van zo'n chauffeurs krijg ik het. Plaats dat ze dan toch even inhouden.

Platinum Member Spik3's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    ik ben wel voorstander van een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens, liefst nog op europees niveau

Approved 9-lifer Soundstorm's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spik3 Bekijk bericht
    ik ben wel voorstander van een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens, liefst nog op europees niveau
    Een cursus inzicht op de baan voor automobilisten is beter gepast.

Approved 9-lifer massey-ferguson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spik3 Bekijk bericht
    Op basis van wat?
    Dat je 5 minuten verliest door een inhalende vrachtwagen (als het mag uiteraard ) ?
    Oh nee

Approved 9-lifer BlueSkyraider's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sdc Bekijk bericht
    daarstraks een bmw die de expressweg wil opkomen. Omdat ik merk dat we gelijktijdig op het zelfde punt zullen komen, schuif ik , een hoffelijke chauffeur zijnde, naar het linkervak op. Gaat ie toch heel de tijd rechts van mij blijven hangen zeker. Argl, van zo'n chauffeurs krijg ik het. Plaats dat ze dan toch even inhouden.
    ook al meermaals meegemaakt. Zeker als je op cruise control rijdt. Jammer dat hoffelijkheid niet altijd van 2 kanten komt.

Approved 9-lifer TooTall's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massey-ferguson Bekijk bericht
    Op basis van wat?
    Dat je 5 minuten verliest door een inhalende vrachtwagen (als het mag uiteraard ) ?
    Oh nee
    Het gaat niet om het tijdsverlies, het gaat om de volgende bestuurders ACHTER de voorbijstekende vrachtwagen:

1. Marina in de Porsche die op de rem gaat staan elke 5 seconden omdat ze wilt optrekken tot 115 en ze te blind is om te zien dat er een vrachtwagen aan het inhalen is. Wat een kettingreactie aan remlichten veroorzaakt

2. Ali in de verlaagde Volkswagen Golf (bouwjaar 1806), Pol in de roestige werfcamionet met halfwerkende remmen en Mike in de Lease-BMW die de hele tijd van links naar rechts vliegen in de file, gatduwen, etc om toch maar een plaats te kunnen opschuiven naar voor waardoor iedereen weer op de rem gaat staan.

Gaan we Marina, Ali, Pol en Mike kunnen aanleren dit niet te doen? Nee. Gaan we dit voorkomen door tijdens de spitsuren (06-09 + 15-18) het inhalen door vrachtwagens te verbieden? Ja.

C_X
    C_X is offline
    Member C_X's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk bericht
    Het gaat niet om het tijdsverlies, het gaat om de volgende bestuurders ACHTER de voorbijstekende vrachtwagen:

1. Marina in de Porsche die op de rem gaat staan elke 5 seconden omdat ze wilt optrekken tot 115 en ze te blind is om te zien dat er een vrachtwagen aan het inhalen is. Wat een kettingreactie aan remlichten veroorzaakt

2. Ali in de verlaagde Volkswagen Golf (bouwjaar 1806), Pol in de roestige werfcamionet met halfwerkende remmen en Mike in de Lease-BMW die de hele tijd van links naar rechts vliegen in de file, gatduwen, etc om toch maar een plaats te kunnen opschuiven naar voor waardoor iedereen weer op de rem gaat staan.

Gaan we Marina, Ali, Pol en Mike kunnen aanleren dit niet te doen? Nee. Gaan we dit voorkomen door tijdens de spitsuren (06-09 + 15-18) het inhalen door vrachtwagens te verbieden? Ja.
    Dus de vrachtwagens verboden opleggen omdat er enkelen niet mee kunnen omgaan, dat is toch onzin.

Member
    iTrader
    0
    Lol 2 dagen niet checken en blijkbaar een hele (interessante weliswaar) discussie ontketend over uw manier van remmen.

Nuja goed, geen zin om alles te replyen en weer een reeds gemaakte discussie te gaan voeren, maar mensen die beweren dat ge puur op uw remmen sneller stilstaat dan met gebruik van uw toeren kennen niets van autorijden. Als ge het ni beheerst rijdt dan met een automatische, dan doet die dat vanzelf voor u.

Nogmaals neem de proef op de som, rijd 70 en ergens stoppen puur op de rem, herhaal en gebruik terugschakelen en kijk of ge sneller en gecontroleerder stopt of niet.

Ik lees hier ook mensen die zeggen dat ge gas moet geven bij het terugschakelen W T F ?

iTrader
    7 (89%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk bericht
    Dus de vrachtwagens verboden opleggen omdat er enkelen niet mee kunnen omgaan, dat is toch onzin.
    Op een drukke autostrade steekt een vrachtwagen voorbij. Hoeveel auto's hangen erachter? Laten we zeggen in ons voorbeeld dat er 10 auto's achter hangen te wachten tot ze voorbij kunnen. 10 Is niet buitensporig, denk ik?

Dus, wat is het meest effectief;

10 autobestuurders hun gedrag doen wijzigen.
    1 vrachtwagenchauffeur verbieden van in te halen.

En wat zou het makkelijkst zijn? Het verbieden van 1 persoon van het inhalen tijdens bepaalde periodes tijdens bepaalde uren? Of het aanleren van rustig rijden door 10?

Het tegenargument dat alle vrachtwagenbestuurders gebruiken is ook een lachwekkende klassieker, "zijn die 5 minuten zo erg?" als die 5 minuten niet uitmaken, dan kunnen vrachtwagenbestuurders evenzeer achter elkaar blijven rijden. Het snelheidsverschil is zo marginaal bij vrachtwagens dat het écht niet uitmaakt op een werkdag. Een extra tas koffie drinken => een extra plaspauze en uw ingehaald slachtoffer steekt U zo voorbij terwijl gij met uw piet staat te zwaaien op een parking langs de autostrade. Drink 1 tas minder en ge moet de hele dag niet inhalen.

Gij zegt "die 5 minuten maken niet uit voor een autobestuurder", wel, ik zeg "die 5 minuten maken niet uit voor een vrachtwagenbestuurder".

En voordat ik te horen krijg dat ik er niets van ken omdat ik geen vrachtwagenchauffeur ben, helaas, 1 jaar lang minstens 1 keer per week Limburg => Brussel in een vrachtwagen. Ik ga niet zeggen dat ik nooit heb zitten inhalen op de autostrade, maar evenzeer ben ik nooit dom genoeg geweest om aan een miniem snelheidsverschil een andere vrachtwagen in te halen in volle ochtend/avond spits...

C_X
    C_X is offline
    Member C_X's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Bekijk bericht
    Lol 2 dagen niet checken en blijkbaar een hele (interessante weliswaar) discussie ontketend over uw manier van remmen.

Nuja goed, geen zin om alles te replyen en weer een reeds gemaakte discussie te gaan voeren, maar mensen die beweren dat ge puur op uw remmen sneller stilstaat dan met gebruik van uw toeren kennen niets van autorijden. Als ge het ni beheerst rijdt dan met een automatische, dan doet die dat vanzelf voor u.

Nogmaals neem de proef op de som, rijd 70 en ergens stoppen puur op de rem, herhaal en gebruik terugschakelen en kijk of ge sneller en gecontroleerder stopt of niet.

Ik lees hier ook mensen die zeggen dat ge gas moet geven bij het terugschakelen W T F ?
    Noodstop is niet gelijk aan gewoon remmen, je had misschien beter de discussie wat goed gelezen. Dat je tijdens een noodstop nog tijd hebt om terug te schakelen is niet te doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk bericht
    Op een drukke autostrade steekt een vrachtwagen voorbij. Hoeveel auto's hangen erachter? Laten we zeggen in ons voorbeeld dat er 10 auto's achter hangen te wachten tot ze voorbij kunnen. 10 Is niet buitensporig, denk ik?

Dus, wat is het meest effectief;

10 autobestuurders hun gedrag doen wijzigen.
    1 vrachtwagenchauffeur verbieden van in te halen.

En wat zou het makkelijkst zijn? Het verbieden van 1 persoon van het inhalen tijdens bepaalde periodes tijdens bepaalde uren? Of het aanleren van rustig rijden door 10?

Het tegenargument dat alle vrachtwagenbestuurders gebruiken is ook een lachwekkende klassieker, "zijn die 5 minuten zo erg?" als die 5 minuten niet uitmaken, dan kunnen vrachtwagenbestuurders evenzeer achter elkaar blijven rijden. Het snelheidsverschil is zo marginaal bij vrachtwagens dat het écht niet uitmaakt op een werkdag. Een extra tas koffie drinken => een extra plaspauze en uw ingehaald slachtoffer steekt U zo voorbij terwijl gij met uw piet staat te zwaaien op een parking langs de autostrade. Drink 1 tas minder en ge moet de hele dag niet inhalen.

Gij zegt "die 5 minuten maken niet uit voor een autobestuurder", wel, ik zeg "die 5 minuten maken niet uit voor een vrachtwagenbestuurder".

En voordat ik te horen krijg dat ik er niets van ken omdat ik geen vrachtwagenchauffeur ben, helaas, 1 jaar lang minstens 1 keer per week Limburg => Brussel in een vrachtwagen. Ik ga niet zeggen dat ik nooit heb zitten inhalen op de autostrade, maar evenzeer ben ik nooit dom genoeg geweest om aan een miniem snelheidsverschil een andere vrachtwagen in te halen in volle ochtend/avond spits...
    Is Limburg-Brussel niet op een tweevaks waar ze toch niet mogen inhalen? Ik ken de streek er niet zo goed.
    Maar ik heb nooit last van inhalende camions op een drievaks hoor, ge schuift en vak op en ge haalt in.

"Het tegenargument dat alle vrachtwagenbestuurders gebruiken is ook een lachwekkende klassieker, "zijn die 5 minuten zo erg?" als die 5 minuten niet uitmaken, dan kunnen vrachtwagenbestuurders evenzeer achter elkaar blijven rijden."
    Frappante uitspraak van u, komt er feitelijk op neer dat zowel automobilisten als vrachtwagens dezelfde argumentatie gebruiken en er dus simpelweg niet over gediscussieerd kan worden?

Ik heb persoonlijk meer last van slechte automobilisten die het verkeer ophouden, dan van vrachtwagens hoor.

iTrader
    7 (89%)
    Is Limburg-Brussel niet op een tweevaks waar ze toch niet mogen inhalen? Ik ken de streek er niet zo goed.
    Niet mogen inhalen op een tweevaks autostrade? Nooit van gehoord. Ze mogen ook niet inhalen in de regen, ze mochten ook niet inhalen tijdens bepaalde uren (inhaalverbod vrachtwagens met de befaamde borden) en daar lapten de meesten hun laars aan.

Frappante uitspraak van u, komt er feitelijk op neer dat zowel automobilisten als vrachtwagens dezelfde argumentatie gebruiken en er dus simpelweg niet over gediscussieerd kan worden?
    Zijn we niet aan het discussieren dan? Ik kan een hele resem aan argumenten bedenken voor automobilisten, (tijdsverlies, slechte zichtbaarheid, veroorzaakt zenuwachtig gedrag bij andere autobestuurders, gevaarlijke remsituaties,...) terwijl het enige tegenargument van vrachtwagenbestuurders is "het tijdsverlies is minimaal, ze moeten maar geduld hebben". Kom maar met andere argumenten hoor. En nee, "voor de veiligheid een tragere vrachtwagen voorbijsteken" telt niet, want daarna gaat ge toch gewoon op 1 meter van de voorgaande camion hangen (lekker veilig)

Ik heb persoonlijk meer last van slechte automobilisten die het verkeer ophouden, dan van vrachtwagens hoor.
    Ik heb persoonlijk evenveel last van elke achterlijke chauffeur, of het nu komt door een auto, vrachtwagen, fiets of driewieler. Maar ik verwacht van een vrachtwagenbestuurder (iemand die voor zijn beroep 95% van de tijd op de baan is) net iets meer verkeersinzicht en vooral aandacht voor veilig weggedrag dan een autobestuurder (die voor zijn beroep elke dag 50 kilometer moet rijden en dan de hele dag iets anders doet)

Member
    iTrader
    0
    Het is vooral zeer irritant dat 40% van de belgen niet voorbij een vrachtwagen durft.
    Als er 2 elkaar aan het inhalen zijn gaan zulder op het linkervak er tegen max 105 voorbij om dan weer op te trekken naar 130 in nen air van 'mai da heb ik weeral is goe gedaan, weeral dien 10tonner ingehaald zonder ongelukken' maar ondertussen wel een file gecreëerd.

Niet de schuld van de vrachtwagens maarja.

T'is mss handiger om er eindelijk is al die middenvakrijdens en lamzakken van tussen te halen maarja ...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten