Tussen een camionet en een vrachtwagen van 11 meter is wel een verschil hé :-) Moest de doorsnee autobestuurder wat slimmer en ''socialer'' zijn, dan zouden de vrachtwagenbestuurders het heel wat gemakkelijker hebben.
Dagelijks moet ik ergens afslaan naar rechts. Daarvoor heb ik de rijstrook voor rechtdoor en rechts af te slaan nodig. Ik sta dan in het midden om rechts af te slaan, met een stuk op het vak om rechts af te slaan. Alle dagen proberen ze zich er tussen te wringen...
neen dood serieus .
da gij da zo ziet verwacht ik ergens niet van u
ik zal mij nader verklaren
als u met 1 hand rijd en een noodsituatie doet zich voor bent u ervan overtuigd dat u dat no problemo op lost
ik zou dan ook denken dat dit een eitje voor u was
ik ben teleurgesteld![]()
Als ge met twee handen uw stuur vasthoudt tijdens die situatie kunt ge nooit op tijd een versnelling afzakken.
En als uw hand klaarligt eigenlijk ook niet, wat een onzin zeg... Tegen da ge goed en wel uw koppeling induwde, sta je stil. Toch veel Supermans hier, ofwel nog nooit echt een noodstop moeten maken.
Dat is toch gewoon onmogelijk? Door de schrikreactie ga je remmen, niet schakelen. En nogmaals: de tijd dat schakelen duurt, is veel te lang om het te doen tijdens een noodstop.
Mja, 't komt er op neer wat sommigen onder remmen op de motor verstaan.
Sommigen noemen terugschakelen tijdens het remmen (wat imo het meest normale is) al remmen op de motor..
En over die noodstop: De noodstop (Autotips > Mobiliteit) - Kanaal50
Lijkt me ook het meest logische: vollenbak rem + koppeling instampen en niet lossen (als ge ABS hebt).
Laatst gewijzigd door Creeping Death; 8 maart 2012 om 20:12
Waar heb ik het over verkrampen. En dat comfortniveau. Man toch ...
Wat een onzin. Wanneer doe je het ons eens voor? Alleen jammer dat die situatie dan niet onverwachts zou zijn.
Auto komt bijvoorbeeld voor u de baan op gereden zonder te kijken, en gij gaat eventjes terugkoppelen, juist ja ...
En met uw twee handen op het stuur, ontkoppelen, terugschakelen, koppelen en terug uw twee handen op het stuur in 0.15sec? NICE! Film dat eens.
Dat ze bij de bouw van automaten daar nog niet aan gedacht hebben zeg.
EDIT: en ge moet dan nog eens ontkoppelen op het moment dat je tot stilstand komt, en dat alles op enkele seconden, realistisch.
Ofda Gé verschiet of niet hangt af van uw comfortniveau
Das persoonsgebonden
Ofdat mij even rap lukt wanneer ik verschiet , ik weet het niet ken het nog nie geprobeerd
Ik beweer niet dat ik het kan , maar ik beweer dat het mogelijk is indien de ABS uitgeschakeld is
Ok dan.
Ik ga me dus best iets comfortabel kopen, dan verschiet ik nooit meer!
Dus je probeerde het nog nooit, maar je weet wel dat jij veel beter gaat reageren dan al de rest.
"Ik beweer niet dat ik het kan", maar je durft er wel voor te wedden.
Eigenlijk zoek liegen ik heb dit wel al gedaan
Als gij kunt blijven denken en niet panniekeert in een noodsituatie dan lukt dit
Is dit nu zo ongelofelijk. ????
ja ik geloof er nix van sorry, en ik denk niet dat ik alleen ben
Even voor de duidelijkheid met comfortniveau bedoel ik niet uw wagen
Maar wat gij gewoon zijt , uw ervaring , uw koelbloedigheid
Kortom hoe rustig kunt Gé blijven onder extreme omstandigheden
Awel ongeacht noodsituatie of nie in een draai schakelt Gé best niet terug
Noodsituaties doen zich ook voor op een rechte baan
En ik d8 dat we over zo'n situatie bezig waren
En ik herhaal ik acht het perfect mogelijk
Je hebt niet goed opgelet tijdens vorige discussies
Nee, heel-toe tijdens een zware noodstop, ik zie het niet direct gebeuren. Het eerste wat je doet is je voet van het gas halen om serieus druk te zetten op je rem, en druk te blijven zetten. Hoe je dan terug je voet voor de helft terug op je gaspedaal gaat wringen terwijl je volop remdruk blijft zetten...
Ik zou het je eigenlijk wel eens willen zien doen, onvoorbereid.
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)