lol
Jij hebt dus een bovennatuurlijke reactie om je koppeling in te duwen, een vitesse af te komen, koppeling lossen, tegelijk remmen, en terug koppelen om niet stil te vallen, en dat in een noodsituatie?
Dus eigenlijk was iedereen ter wereld, buiten gij, tegen die madam aangereden?
De remmen van mijn auto zijn precies van karton, maar ik geloof er niets van dat er iemand is die die handeling zo snel kan uitvoeren, voor hij stil staat met de remmen.
Das nochtans het eerste dak destijds geleerd heb in de rijschool, remmen op uw koppeling/motor gaat vele sneller dan gwn op de schijven zelf... Mits enige gewoonwording fluit van een cent hoor... En nee ik ben geen superman lol
Ik volg C_X hier volledig ...
Noodstop en daartussen paar vitessen afkomen sneller dan gewone noodstop? Twijfel er hard aan de ge da überhaupt vlot kunt doen op zo een moment en of ge sneller gaat stilstaan betwijfel ik ook.
Elke keer als ik rij maak ik gebruik van terugschakelen als ik licht moet remmen maar om da te doen tijdens een noodstop no way dat da ga helpen ... feit da ge keihard op de remmen staat ga er al voor zorgen da het toerental van uw motor zo snel zakt dat 1 volle seconde in vitesse al veel zal zijn en ge al direct terug moogt ontkoppelen om te zorgen da uwe motor nie stilvalt. ( laat staan da ge meerdere vitessen afkomt tijdens die noodstop)
Proud member of ]BuD[ Since 2003
Diene sjarel is wel iets sneller in het voorbijsteken van een bus dan gij, in uw geval zou ik gewoon vertragen achter die bus en wachten tot die doorrijd, als ze vertrekt als ge ernaast rijd hebt ge het duidelijk verkeerd ingeschat
Nog maar weinig ergernissen tegenwoordig, me ne vroege komde precies enkel die mensen tegen die snel op hun werk willen geraken.
Mijn kameraad die al schokkend met zijn loopgips met de auto rijdt.
Bij een noodstop stamp je gewoon koppeling en rem in punt. Als je nog kan terugschakelen is het geen noodstop. Zoals al werd gezegd zakt de snelheid zodanig snel door hard te remmen dat je gewoon stilvalt als je de koppeling terug laat komen.
Of ju nu remt via uw schijven/blokjes of uw motor, als die wielen dat remvermogen niet kunnen overbrengen op de grond, dan gaat u dat niet helpen.
Met uw rempedaal dichtgeklopt zit je aan het maximum remvermogen van uw wagen. Of je daar gaat terugschakelen of niet, maakt allemaal niet meer uit.
hij remt en schakelt terug
hij schakelt dus niet enkel terug
zo'n statements als u kan ik ook maken
zonder te remmen stond ie nooit stil
de rest is voor iedereen :
en ik ben er van overtuigd dat ge met terugschakelen + remmen rapper stilstaat dan enkel remmen
allereerst belast ge uw remmen minder door extra remkracht op de aangedreven wielen door het bijkomende remkoppel van de motor , de klop voor de aandrijving vangde op door heel-toe tussengas
ofda ge da in een noodsituatie kunt toepassen hangt af van uw comfortniveau
panniekeert ge zijde gejost
geeft ge geen single fuck erom dan blijft ge koelbloedig genoeg om da toe te passen
maar zeggen dat iemand niet kan omdat je het zelf niet kan is onzin
remweg bij 200 is ook veel langer en dan hebt ge veel meer tijd, 99% van de noodstoppen worden niet gedaan aan 200 maar eerder aan 50 a 70, als u abs opspringt, of u banden schuiven dan zit ge zoals hierboven al gezegd aan de max van u remkracht en haalt op u motor remmen geen kak meer uit
mee abs aan gade op den drogen nen langeren remweg hebben
dan wanneer ge aan tresholdbraking doet .
controle is in mijn opinie beter dan een wanhoopspoging
Ik doe 60.000 km op een jaar met een camionet die niet vooruit te branden is, 'k zal ik u eens maapakken.
't Is niet omdat ge wa groter zijt dat ge wa uwe voorrang moet liggen pakken waar ge zin hebt, zie genoeg camions per dag die eerst afdraaien en dan pinken, meestal polen of toch iets van achter 't ijzer gordijn. Diegene die eerst pinken krijgen van mij altijd wa faaren en mogen door![]()
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)