Pagina 4 van 251 EersteEerste 123456781454104 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 5004
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

als ge nog tijd hebt om terug te schakelen dan zit ge er nog heel ver van.
    heel ver, overdrijf nog wat. Bij mij duurt ff koppelen terug naar tweede en late komen nog geen second, ik weet niet hoe gij dat doet dan...

Puur op de rem alles dicht zat ik erop, for sure

C_X
    C_X is offline
    Member C_X's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Bekijk bericht
    heel ver, overdrijf nog wat. Bij mij duurt ff koppelen terug naar tweede en late komen nog geen second, ik weet niet hoe gij dat doet dan...

lol
    Jij hebt dus een bovennatuurlijke reactie om je koppeling in te duwen, een vitesse af te komen, koppeling lossen, tegelijk remmen, en terug koppelen om niet stil te vallen, en dat in een noodsituatie?
    Dus eigenlijk was iedereen ter wereld, buiten gij, tegen die madam aangereden?
    De remmen van mijn auto zijn precies van karton, maar ik geloof er niets van dat er iemand is die die handeling zo snel kan uitvoeren, voor hij stil staat met de remmen.

Member
    iTrader
    0
    Das nochtans het eerste dak destijds geleerd heb in de rijschool, remmen op uw koppeling/motor gaat vele sneller dan gwn op de schijven zelf... Mits enige gewoonwording fluit van een cent hoor... En nee ik ben geen superman lol

Member Guardian-X-'s schermafbeelding
    iTrader
    88 (100%)
    Das nochtans het eerste dak destijds geleerd heb in de rijschool, remmen op uw koppeling/motor gaat vele sneller dan gwn op de schijven zelf... Mits enige gewoonwording fluit van een cent hoor... En nee ik ben geen superman lol
    Ik volg C_X hier volledig ...

Noodstop en daartussen paar vitessen afkomen sneller dan gewone noodstop? Twijfel er hard aan de ge da überhaupt vlot kunt doen op zo een moment en of ge sneller gaat stilstaan betwijfel ik ook.

Elke keer als ik rij maak ik gebruik van terugschakelen als ik licht moet remmen maar om da te doen tijdens een noodstop no way dat da ga helpen ... feit da ge keihard op de remmen staat ga er al voor zorgen da het toerental van uw motor zo snel zakt dat 1 volle seconde in vitesse al veel zal zijn en ge al direct terug moogt ontkoppelen om te zorgen da uwe motor nie stilvalt. ( laat staan da ge meerdere vitessen afkomt tijdens die noodstop )
    Proud member of ]BuD[ Since 2003

C_X
    C_X is offline
    iTrader
    2 (100%)
    Uw rijschool leerde u remmen op de koppeling EN noemde dat sneller dan op de rem?
    Als je gewoon bent van altijd op de koppeling te remmen (rip koppeling btw), dan kan ik me voorstellen dat je snel het woord "noodstop" in de mond moet nemen.

Member jm188's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk bericht
    Uw rijschool leerde u remmen op de koppeling EN noemde dat sneller dan op de rem?
    Als je gewoon bent van altijd op de koppeling te remmen (rip koppeling btw), dan kan ik me voorstellen dat je snel het woord "noodstop" in de mond moet nemen.
    ²

eerst zien, dan geloven

Member Fr3aK's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquigi Bekijk bericht
    laatst hier aan het fietsen op de naamsestraat in leuven. steek ik een bus voorbij die juist ging vertrekken van een halte. Ik zit in die kerel zijn dode hoek en wijk nog een beetje uit naar links. Had er zo ne sjarel beslist mij op zo een moment voorbij te steken. Die aan het toeteren en zwaaien omda ik uitweek. ik had hem gvd tege de halte aan de overkant moete late rije.
    Diene sjarel is wel iets sneller in het voorbijsteken van een bus dan gij, in uw geval zou ik gewoon vertragen achter die bus en wachten tot die doorrijd, als ze vertrekt als ge ernaast rijd hebt ge het duidelijk verkeerd ingeschat

Nog maar weinig ergernissen tegenwoordig, me ne vroege komde precies enkel die mensen tegen die snel op hun werk willen geraken.

Member Thaii's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn kameraad die al schokkend met zijn loopgips met de auto rijdt.

Member maccie's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk bericht
    zolang ge em niet teveel laat slepen is er toch geen probleem ... ge moet natuurlijk niet van 5e naar 2e terugschakelen xD
    Maar zelf vind ik remmen op koppeling in combinatie met remmen zeer effectief ten opzichte van remmen alleen.

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0

ik zou dringend eens naar de garage gaan, want uw remmen werken duidelijk niet meer.
    je kan nooit, ik herhaal: nooit, sneller stilstaan door te remmen op de motor dan door uw remmen te gebruiken.

Member Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Bij een noodstop stamp je gewoon koppeling en rem in punt. Als je nog kan terugschakelen is het geen noodstop. Zoals al werd gezegd zakt de snelheid zodanig snel door hard te remmen dat je gewoon stilvalt als je de koppeling terug laat komen.

C_X
    C_X is offline
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maccie Bekijk bericht
    zolang ge em niet teveel laat slepen is er toch geen probleem ... ge moet natuurlijk niet van 5e naar 2e terugschakelen xD
    Maar zelf vind ik remmen op koppeling in combinatie met remmen zeer effectief ten opzichte van remmen alleen.
    Het gaat hier over noodstop. Gewoon remmen, daar kan ik nog inkomen. Bij een noodstop met gierende banden, zoals Black zegt meegemaakt te hebben, kan je onmogelijk nog terugschakelen en tijd of meters winnen daarmee.

Approved 9-lifer Bouver's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maccie Bekijk bericht
    Ik zie niet in waarom je zou remmen op de koppeling? Een nieuwe koppeling kost namelijk veel meer dan een nieuwe set remblokken.

Member Kingfisher's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Of ju nu remt via uw schijven/blokjes of uw motor, als die wielen dat remvermogen niet kunnen overbrengen op de grond, dan gaat u dat niet helpen.

Met uw rempedaal dichtgeklopt zit je aan het maximum remvermogen van uw wagen. Of je daar gaat terugschakelen of niet, maakt allemaal niet meer uit.

ElZ
    ElZ is offline
    Member ElZ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    ik zou dringend eens naar de garage gaan, want uw remmen werken duidelijk niet meer.
    je kan nooit, ik herhaal: nooit, sneller stilstaan door te remmen op de motor dan door uw remmen te gebruiken.
    hij remt en schakelt terug

hij schakelt dus niet enkel terug

zo'n statements als u kan ik ook maken
    zonder te remmen stond ie nooit stil

de rest is voor iedereen :
    en ik ben er van overtuigd dat ge met terugschakelen + remmen rapper stilstaat dan enkel remmen

allereerst belast ge uw remmen minder door extra remkracht op de aangedreven wielen door het bijkomende remkoppel van de motor , de klop voor de aandrijving vangde op door heel-toe tussengas

ofda ge da in een noodsituatie kunt toepassen hangt af van uw comfortniveau
    panniekeert ge zijde gejost
    geeft ge geen single fuck erom dan blijft ge koelbloedig genoeg om da toe te passen

maar zeggen dat iemand niet kan omdat je het zelf niet kan is onzin

ElZ
    ElZ is offline
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher Bekijk bericht
    Of ju nu remt via uw schijven/blokjes of uw motor, als die wielen dat remvermogen niet kunnen overbrengen op de grond, dan gaat u dat niet helpen.

Met uw rempedaal dichtgeklopt zit je aan het maximum remvermogen van uw wagen. Of je daar gaat terugschakelen of niet, maakt allemaal niet meer uit.
    probeer eens aan 200 per uur uw wielen te blokkeren . veel succes

Member jm188's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    remweg bij 200 is ook veel langer en dan hebt ge veel meer tijd, 99% van de noodstoppen worden niet gedaan aan 200 maar eerder aan 50 a 70, als u abs opspringt, of u banden schuiven dan zit ge zoals hierboven al gezegd aan de max van u remkracht en haalt op u motor remmen geen kak meer uit

ElZ
    ElZ is offline
    iTrader
    0
    mee abs aan gade op den drogen nen langeren remweg hebben
    dan wanneer ge aan tresholdbraking doet .
    controle is in mijn opinie beter dan een wanhoopspoging

Member [LRRP]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massey-ferguson Bekijk bericht
    92 hier
    Valsspeler
    Andere sleur bolt 124 op gps, geen begrenzer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ComputerVISTA Bekijk bericht
    Kunt u dan vanaf nu officieel Pool noemen, die zijn ook zo onbeleefd om dat te doen.
    Kzal u eens een dag meenemen. Als ge tijdens de spits op de ring van Antwerpen moet wachten op een gat om ''proper'' in te voegen...

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [LRRP] Bekijk bericht
    Kzal u eens een dag meenemen. Als ge tijdens de spits op de ring van Antwerpen moet wachten op een gat om ''proper'' in te voegen...
    Ik doe 60.000 km op een jaar met een camionet die niet vooruit te branden is, 'k zal ik u eens maapakken.

't Is niet omdat ge wa groter zijt dat ge wa uwe voorrang moet liggen pakken waar ge zin hebt, zie genoeg camions per dag die eerst afdraaien en dan pinken, meestal polen of toch iets van achter 't ijzer gordijn. Diegene die eerst pinken krijgen van mij altijd wa faaren en mogen door

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten