Heel tof juist
Ene voor mij die op een 70 baan vol in de remmen gaat, terwijl er voor hem niets te zien was en geen zij straten
Bleek dat hij iemand voorrang wou geven die van zijn oprit de baan op wou
Ff naar uw radio kijken (ge hebt immers toch gezien dat er geen ander verkeer is of zijstraten) en ge hangt er op en zijt nog in fout ook![]()
waarheid, het is ook zo dat vele mensen die niet vaak in drukke steden rijden en plots op de ring van bxl of antwerpen komen ze bijna panikeren en gwn in retardmode gaan.
Of er nu 6 vakken zijn of maar 2 , de verkeersregels blijven dezelfde.
Het enige wat ge doet is extra in uw spiegels etc kijken voor manoeuvres van idioten...
Nissan Qashqai; volgens mij het voortuig bij uitstek voor mensen die niet kunnen rijden.
"Ik voel mij veilig in zo'n auto, hihi!" en intussen zijn ze een gevaar voor de medeweggebruiker
Zonet weeral zo'n spast die op de A11 2 rijstroken in beslag nam. Ik dacht eerst dat die naar het rechtervak wou maar dan besloot toch links te blijven, blijkt dat die elke fucking keer er plek rechts was, in't midden ging rijden... wtf is dat voor kutmentaliteit. 't is niet dat ge over een onderbroken lijn moogt dat ge'r op moet blijven.
En dat in combinatie met camionchauffeurs die elkaar voor een verschil van 1km/u moeten passeren, 't was weer gezellig op de baan.
Sent from bla bla bla, bende merk-hoeren.
Ik excuseer mij tegenover alle mensen die de weg moeten delen met mijn carpoolchauffeur van vandaag.
Oh.
Mijn.
God.
Woorden komen te kort. Echt. Rijbewijs afpakken, in 100 stukjes knippen, en NOOIT meer laten rijden! Levensgevaarlijk!![]()
Sportief rijden?
Allereerst, het is een persoon van 45 jaar met een Mercedes C200 break (nieuw model). Zijn 2de wagen is een Mercedes Vito. Beide full option. Timings respecteren kent hij niet, hij is altijd 5 minuten te laat. Als hij zijn auto op slot doet, doet hij eerst de deur open van de auto die die dag gebruikt zal worden, om dan op zijn gemak zijn jas uit te doen, om daarna nog eens aan de klink van de auto te gaan voelen of hij wel dicht is (nadat zijn vergrendeling duidelijk heeft gewerkt...) Ook krijgen we commentaar als we de deuren of kofferdeksel te hard dichtdoen (en nee, we smijten er niet mee, we zijn alle3 automensen, maar ochjezus toch, ge moet alles laten dicht"vallen" of hij begint te zagen)
Ergernissen?
-Totaal geen aandacht in het verkeer.
-Gaat links in de ochtend/avond spits rijden, als het na wat vertragen terug wat vlotter begint te gaan blijft hij 100 rijden op het linkervak.
-Remmen is aan of uit, geen progressief remgedrag, ik klap minstens 10 keer per rit met mijn hoofd tegen de kopsteun omdat hij op de rem is gaan staan, dan doe ik mijn ogen open (ja ik "slaap" als hij aan het rijden is...) en zie ik dat 50 meter verder een of andere werfcamionet 0.5 seconden op zijn rem duwt zonder dat het verkeer aan het vertragen is.
-Elke rit minstens 1 keer langzaam van vak beginnen veranderen (zonder pinker natuurlijk) totdat de auto langs hem begint te toeteren en hij met een ruk aan zijn stuur terug naar zijn vak vliegt, "ELA ELA ELA MANNEKE NIE ZO AGRESSIEF HE!"
-Pinkers? Wat zijn dat?
-Daarstraks ging zijn gsm in de auto (hij heeft goddank handsfree) en ik zweer dat ik dacht dat ik ging sterven. Hij keek (HIJ KEEEEEEEK) de hele tijd naar zijn radioschermpje waar totaal niets opkwam, alleen maar "phone" tijdens de conversatie, met totaal geen aandacht voor het rijden meer.
-Schakelen is een drama, tanden trekken, voet blijft op de gas, etc. Als hij aan rode lichten aan komt rijden, bijvoorbeeld in 2de, dan BLIJFT hij in 2de staan. Groen, proberen te vertrekken in 2de, oh shit, schakel schakel kreun kreun schakel en dan vertrekken, zeker leuk in Brussel waar de lichten snel veranderen en er 50 auto's achter U staan te wachten.
-Het is een 6bak manueel, 35000 km, leuke uitrusting, leuke auto. Ik zit er graag in. Maar ik garandeer dat de volgende eigenaar van die auto zware problemen gaat hebben zoals hij er mee omgaat. Triestig gewoon.
Moet ik nog verder gaan?
je mag. het is best interessant.
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)