Pagina 11 van 251 EersteEerste ... 7891011121314152161111 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 220 van 5004
    ElZ
    ElZ is offline
    Member ElZ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    wrm zou dat overbodig zijn ?

er zijn wel een aantal wagens die zelf tussengas geven bij terugschakelen
    nissan 370Z bijvoorbeeld

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trebby Bekijk bericht
    Die tussengas techniek is toch compleet onnodig bij hedendaagse auto's of heb ik da mis?
    Ge spaart uw koppeling en ganse overbrengins bazaar ermee omdat ge direkt op de goeie toeren zit en dus geen schok door alles trekt (hoe smooth ge ook kunt rijden)

Dus 't is niet alleen om sneller te kunnen downshiften.

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wakka Bekijk bericht
    Een auto zo snel mogelijk stoppen en daarbij de koppeling intrappen?
    Om een wagen zo snel mogelijk te stoppen lijkt het mij logisch dat men de weerstand zo hoog mogelijk wil (dus vandaar dat remmen uiteraard ...)
    Maar ik lees hier dus dat er enkelen zijn die snel willen vertragen, maar wel de weerstand die de motor biedt gaan weghalen? das al bijna even logisch als zeggen, ik moet een noodstop maken met mijn fiets, dus ik ga alleen met mijn achterrem remmen...
    goh ja koppeling wel of niet intrappen maakt ni veel uit, ik zou dat doen van gewoonte, en dan val ik niet stil (maja who cares dat ge stilvalt bij een noodstop natuurlijk)

maar, wat extra kan de motor geven aan 4 wielen die al electronisch net tot op de slipgrens worden afgeremd? dat moet ge mij echt is uitleggen

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ark'ay Bekijk bericht
    Ge leert hier nog bij. Die tussengas en heel and toe technieken deze week is proberen. Zijn er zo nog tips and tricks? :-)
    Ja, gene kilometer van uw stuur zitten, u met de baan bezig houden en uwe linker pinker opzetten op het derde rijvak

Approved 9-lifer Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ark'ay Bekijk bericht
    Ge leert hier nog bij. Die tussengas en heel and toe technieken deze week is proberen. Zijn er zo nog tips and tricks? :-)
    Ja, als je zoiets voor 't eerst probeert, doe dat dan in een rustige omgeving, zonder voor- of achterliggers.

En met een gewone personenwagen denk ik niet dat heel-toe snel en/of goed zal lukken, daarvoor staan de pedalen meestal te ver van elkaar. Tussengas is daarentegen vrij makkelijk en snel onder de knie te krijgen.
    Laatst gewijzigd door Feignasse; 11 maart 2012 om 20:40

iTrader
    6 (100%)
    Uhu, hier in de Berlingo is het onmogelijk, de gas en rem staan te ver uit elkaar of ik zou dikke bottinnes moeten aandoen, en dat verminderd het gevoel in de pedalen wel wat

Approved 9-lifer laurensvd's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wakka Bekijk bericht
    Een auto zo snel mogelijk stoppen en daarbij de koppeling intrappen?
    Om een wagen zo snel mogelijk te stoppen lijkt het mij logisch dat men de weerstand zo hoog mogelijk wil (dus vandaar dat remmen uiteraard ...)
    Maar ik lees hier dus dat er enkelen zijn die snel willen vertragen, maar wel de weerstand die de motor biedt gaan weghalen? das al bijna even logisch als zeggen, ik moet een noodstop maken met mijn fiets, dus ik ga alleen met mijn achterrem remmen...
    Zoals al gezegd zit je toch sowieso op de slipgrens met abs. Verder ga je sneller maximaal afremmen doordat je lichaam met twee uitgestrekte benen gemakkelijker je pedalen verder kan induwen. Daarboven heb je minder kans dat je per ongeluk je auto naar links trekt door de assymetrische beweging die je maakt door enkel je rechterbeen te strekken. Wanneer je dan stilstaat en stilgevallen bent heb je ook geen mogelijkheid om snel weg te rijden moest er ineens iemand op u af rijden die te laat uw noodstop opgemerkt heeft.

Bij gewoon afremmen dus best op de koppeling omdat dat beter is voor uw verbruik en ge uw remblokken spaart. Bij een noodstop dus best gewoon beiden benen zo ver mogelijk uitstrekken (rem + koppeling)

Member josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Over die heel-toe, rij zelf nog maar een jaar en van thuis uit hebben ze het mij alleszinds nooit aangeleerd. Is dat niet vooral als ge hoog in toeren gaat en dus ook te hoog in toeren vlamt bij terugschakelen?
    Moest elke chauffeur het gebruiken zouden ze de pedalen toch zodanig zetten dat het op elke auto makkelijk doenbaar is?

Member partyboy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heel-toe is dan ook meer een techniek voor op het circuit naar mijn mening. Maar ik probeer er soms ook eens op te oefenen op de weg .

Member Guardian-X-'s schermafbeelding
    iTrader
    83 (100%)
    Heel-toe is imo toch zeer moeilijk om te doen .. paar keer geprobeerd maar da lukt van de ballen ofwel heb ik kromme voeten maar ik slaag er niet in om mijne voet zodanig te placeren dat da vlot kan verlopen ^^ wss totaal verkeerde houding ofzo.

Nuja mijn auto-blip feature ( Ecutek racerom ) daarentegen doet dat voor mij werkt echt verbazend goed. (zelfde als in een 370Z zoals ElZ aanhaalt)

Member Adrei's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ritsen .. ik sta helemaal rechts en zie voor mij de auto's mooi hoffelijk ritsen. Laat degene die naast mij aan het rijden was ook voor mij in, lekker hoffelijk ook .. maar dat wijf die achter degene aan't rijden was die ik heb laten invoegen wou dan ook nog eens mooi daarachter gaan. Ik had toch wel even schrik dat ze tegen m'n kant ging botsen, uiteindelijk zag ik nog dat ze genoeg ruimte overhad maar toch ..

't Was natuurlijk weer een vrouw met een C3, echt gast .. begin dat meer & meer te haten in't verkeer dat ik spontaan al die wijven ooit is wil laten stoppen om een les verkeersinzicht te geven .. niet dat mijn verkeersinzicht super is, verre van nog niet .. maar toch.

En hare achteruitkijkspiegel zat zelfs niet eens deftig want ge zag haar gezicht niet eens, laat staan dat die mij vanachter ook zag of eender welke auto. Maar goed, vriendelijk mezelf ingehouden want kmoest toch over een km of 2 de snelweg op.

Member x-boxter2003's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Rev matching gaat met de ene auto gemakkelijker dan met de andere. Met mijn eerste autotje dat ik ooit gekocht heb kon ik dat perfect. Ik wist perfect hoeveel tussengas ik moest geven om direct zonder een schokje een versnelling lager kon op het juiste toerental. En dat was een....lach niet, VW Golf 2 1,6l diesel van 1987.
    Met hedendaagse diesels vind ik het moeilijk te doseren, met een benzine is dat een makkie. Eens je de techniek onder de knie hebt vind ik het leuk om te doen. Nu rijd ik automaat dus.....

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trebby Bekijk bericht
    Die tussengas techniek is toch compleet onnodig bij hedendaagse auto's of heb ik da mis?
    klopt, sedert de toepassing van de synchromesh (wat toch al een jaar of 50, 60 geleden is) is dat overbodig.

enkel bij competitie-versnellingsbakken met rechte vertanding is dat nog echt van belang. je kan het natuurlijk gebruiken wel om u synchro-ringen te sparen, maar dat zou bij een moderne versnellingsbak niet meer nodig mogen zijn. wat ook meteen wil zeggen dat het weinig tot geen nut heeft in een de doorsnee wagen.

Member Guardian-X-'s schermafbeelding
    iTrader
    83 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door x-boxter2003 Bekijk bericht
    Rev matching gaat met de ene auto gemakkelijker dan met de andere. Met mijn eerste autotje dat ik ooit gekocht heb kon ik dat perfect. Ik wist perfect hoeveel tussengas ik moest geven om direct zonder een schokje een versnelling lager kon op het juiste toerental. En dat was een....lach niet, VW Golf 2 1,6l diesel van 1987.
    Met hedendaagse diesels vind ik het moeilijk te doseren, met een benzine is dat een makkie. Eens je de techniek onder de knie hebt vind ik het leuk om te doen. Nu rijd ik automaat dus.....
    Naja rev matchen is 1 ding maar de "heel-toe" onder de knie krijgen is iets anders ^^

iTrader
    22 (100%)
    Tja, heel-toe...Is gemakkelijker als uw rem en gaspedaal dichter tegen elkaar staan(of in een ideale positie), zoals in de meeste snelle wagens, en dat moet je niet gaan doen met dikke combat boots.
    Vroeger als ik klein was midden jaren 80 en mijn pa wou een raceken doen met zijn Opel Manta 2.0 GT/E, deed hij daarvoor altijd zijn schoenen uit. Heb er dikwijls moeten mee lachen. En nu rijdt hij als een brave huisvader rond. Hoe iemand kan veranderen. Hij heeft mij leren rijden, en leren rev matchen hoorde ook bij de praktijk.

Approved 9-lifer Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door x-boxter2003 Bekijk bericht
    Mij lukt het ook beter met een bejaarde Corsa diesel (nog gewoon met gaskabel) dan met gelijk welke hedendaagse auto met elektronisch gaspedaal. Het gevoel is voor een stuk verdwenen vind ik.

iTrader
    22 (100%)
    idd, ik kan het niet beschrijven, moet volgens mij daarmee te maken hebben. Ik heb ook het gevoel dat bij het tussengas geven in hedendaagse auto's het toerental bijna onmiddelijk weer dood valt. Een alles of niets gevoel. Veel moeilijker te doseren. Dat kan ook komen door de turbo...

Approved 9-lifer Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Fokking-klote-kut E19 weer deze morgen. Wederom een festijn van remlichten op't linkervak! Telkens remmen tot 60, 70 per uur om dan weer door te rijden. Tijdens één van de vele keren remmen zet die voor mij opeens z'n 4 pinkers op, dus net nog iets heviger in de remmen moeten gaan. Ik was net niet gesandwiched: ik stond op zeer korte afstand van die voor mij en die in haar Peugoke achter mij, zat bijna tegen m'n achterruit.

Het meest irritante/vreemde is dat het verkeer op't middenste vak normaal blijft rijden en dat na het vertekken weer alles goed loopt.

Approved 9-lifer BlueSkyraider's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Fokking-klote-kut E19 weer deze morgen. Wederom een festijn van remlichten op't linkervak! Telkens remmen tot 60, 70 per uur om dan weer door te rijden. Tijdens één van de vele keren remmen zet die voor mij opeens z'n 4 pinkers op, dus net nog iets heviger in de remmen moeten gaan. Ik was net niet gesandwiched: ik stond op zeer korte afstand van die voor mij en die in haar Peugoke achter mij, zat bijna tegen m'n achterruit.
    DE hoofdreden waarom ik die E19 Brussel-Antwerpen zo haat. Om één of andere reden kunnen ze er daar ferm wat van!
    Gevolg van veel middenvaksrijders, en bumperklevers op den 3en band die gewoon niet kunnen anticiperen en wat afstand houden.
    Gevolg: iedere keer even op de rem moeten duwen wat dan resulteert in een domini-effect aan remlichten wat dan weer als resultaat oplevert dat je een gigantisch accordeon-effect genereert.

Approved 9-lifer Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk bericht
    DE hoofdreden waarom ik die E19 Brussel-Antwerpen zo haat. Om één of andere reden kunnen ze er daar ferm wat van!
    Gevolg van veel middenvaksrijders, en bumperklevers op den 3en band die gewoon niet kunnen anticiperen en wat afstand houden.
    Gevolg: iedere keer even op de rem moeten duwen wat dan resulteert in een domini-effect aan remlichten wat dan weer als resultaat oplevert dat je een gigantisch accordeon-effect genereert.
    True, ik ben echt blij dat ik dat stuk maar één keer op de week moet doen
    Bijna niemand durft tussen die camions rijden, ook al rijden ze dezelfde snelheid. Die tuffen dan wat op het middenvak waardoor een massa volk "noodgedwongen" op't linkse vak gaat rijden.

Het rem accordeon effect is (denk ik) te wijten aan chauffeurs die zich op't linkse vak gooien, zonder te zien of er wel plaats is. Ofwel is er genoeg plek en komen ze uiterst links wat traag rijden. Ik laat uit voorzorg wel wa plek over, gelukkig maar of ik had deze morgen los in m'n voorganger z'n gat gezeten. Maar als ge teveel plek laat, dan duikt er weer volk tussen..

En het vreemde is dat dat zowat het enige stuk autostrade is waar ge last hebt van dat effect. Als ik bv. naar Gent moet, dan kunt ge tenminste deftig rijden (en wordt ge ni naar dat 3e vak "gedwongen").

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten