Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 39
    Member
    iTrader
    0

Voorschot betalen - Wagen annuleren, Voorschot kwijt???

Ok... even dit probleempje...

Ik ben zaterdag naar een 2e hands autodealer geweest (turken), heb een wagen gezien en ze zeggen mij zonder keuring, als die gekeurd moet worden komt er nog 500 bij, is goed, ik vandaag naar mijn garagist... die zegt dat ie het niet wil doen... bel ik terug naar die kerels met hun auto, zeggen ze dat die niet kunnen laten keuren...

Verder zeg ik dan goed... dan annuleer ik de wagen en vraag ik mijn voorschot van 250 terug... nu gaan zij zeggen dat ze dit niet willen doen en het voorschot houden... nu is de vraag, is het wettelijk mogelijk van dit voorschot te houden of is het verplicht om mijn voorschot terug te geven?

Zoniet: Waar kan ik terecht om mijn gelijk te krijgen, heb onlangst al een paar keren gebeld om het toch terug te krijgen, alles is via skype gegaan en opgenomen...

Het is maar 250 maar toch geld is geld...
    MVG

Member Aydhayeth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als er nergens in een contract staat van dat het voorschot bijgehouden wordt dan zie ik niet in waarom je het niet terug zou moeten krijgen.
    Laat een advocaat een brief sturen met wat dreigementen en zie of ze kraken..

Member Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Dit is toch net de bedoeling van een voorschot Dat ze de wagen voor u 'reserveren'.
    Volgens mij ga je dat voorschot niet terug kunnen eisen. En al zeker niet als er niets op papier staat.

Conclusie: je had je dus beter moeten informeren.

Approved 9-lifer desolation's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Welke mongool koopt er nen auto bij zo een mannen, no offense he maar dan zoekt ge gewoon miserie. Het enige wat die doen is wrakken dat niet geschikt voor circulatie zijn opkopen en dan "ongekeurd" slijten voor export of aan mensen die niet beter weten.

Member
    iTrader
    0
    Mij geen probleem als ik het niet trug krijg maar natuurlijk handig als dit moest zijn

Staat niets op papier, maar heb wel skype logje van vandaag dat bewijst dat er een mondelinge overeenkomst was...

Idd beter moeten informeren maarja, geen probleem heb nog tijd om een andere wagen :P

iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reddevil028 Bekijk bericht
    Mij geen probleem als ik het niet trug krijg maar natuurlijk handig als dit moest zijn

Staat niets op papier, maar heb wel skype logje van vandaag dat bewijst dat er een mondelinge overeenkomst was...

Idd beter moeten informeren maarja, geen probleem heb nog tijd om een andere wagen :P
    Je kan altijd eens informeren bij de politie wat je rechten zijn in dit geval.
    Een advocaat is natuurlijk nog beter, maar aangezien het 'maar' om 250 euro gaat.. Een advocaat is niet goedkoop.

@ Deso: waarom had ik zo'n post van u verwacht? Ik ga met u akkoord, maar misschien is uw verwoording wat te beledigend. En niet iedereen heeft die mensenkennis, of algemene kennis. Het zou bovendien best kunnen dat je dit ook met een autochtone handelaar voorhebt.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burny Bekijk bericht
    Je kan altijd eens informeren bij de politie wat je ... Een advocaat ...
    @ Deso: waarom had ik zo'n post van u verwacht?
    Had hetzelfde gedacht :P dus hij heeft gelijk...
    edit : Kameraad van mij kent een advocaat dus gaat eens informeren voor de zekerheid...

Member jm188's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    had ge zo geen slecht gevoel in u maag toen ge die 250 euro aan die mannen gaf? juist ja, probeer daar in de toekomst op te vertrouwen.

volgens mij ziet ge die 250 euro niet gemakkelijk terug

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    @opnemen van een gesprek: Dit mag niet zomaar tenzij je dit eerst vermeld en ze akkoord gaan (ge kent wel dat eerste zinneke dat ge te horen krijgt bij de helpdesk: dit gesprek kan opgenomen worden voor toekomstige doeleinden,...)
    Denk dat je anders wel eens een zaak kan terugverwachten op rechten van privacy... en dat zal u een pak meer kosten als ze gelijk krijgen

Nu soit, ben geen advocaat. Maar als ze u willen kloten, denk ik dat ze het wel kunnen spelen dat hun pricacy is geschonden blablabla

Member Suphafly's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    maar langs ne kant hebben zij u wel iets beloofd wa ze blijkbaar ni kunnen waarmaken...

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Dat wel, maar dat is hun woord tegen het jouwe als je niets ondertekend hebt...

Approved 9-lifer Boterkoek's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (33%)
    Weblogs
    7
    Als er effectief niets op papier staat, hebt ge ni veel om in de soep te roeren. Het is dat woord van u tegen dat van hen.

Member
    iTrader
    0
    oki, niet erg :P

Geld terug... Topicje mag dicht!

iTrader
    32 (100%)
    vertel ons eerst hoe

Member
    iTrader
    0
    alsje der zelf een turk mee aan de lijn zet hebde drek uw geld trug blijkbaar...

iTrader
    32 (100%)
    alsje der zelf een turk mee aan de lijn zet hebde drek uw geld trug blijkbaar...

iTrader
    13 (100%)

Member Aydhayeth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Epic, echt waar.

Approved 9-lifer desolation's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    rofl, geniaal :')

en ik bedoel da ni racistisch oid he, ik heb het gewoon over dan die louche export-handelaars in algemeen. ik ben naar hopen autos rond de 1500EUR gaan zien toen ik mijne volvo kocht. Das echt on-mo-ge-lijk om bij van die "handelaars" een eerlijke zaak te doen. Dan zijt ge beter dat ge hem particulier koopt.

Member
    iTrader
    0
    kzou het geen erg gevonden hebben had ge da zo wel bedoeld, had eerst ((en nu weer)) die instelling ook :P

heb geluk dat ik er een paar ken anders was t ni waar vrees ik :P

maargoed, les weer geleerd :P

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten