Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 26
    Member diceman's schermafbeelding
    iTrader
    0

Verlies van koppel/vermogen?

Kheb paar maand geleden bmw E46 318ci gekocht. Leutig baksken enal ma trekt verdacht slecht op. Terwijl da ne kameraad me de zelfde auto als ik beter trekt. Ik heb daarvoor met ne golf 1.8 td gereden en die trok ook stukken beter. Besta da dat die "lui" gereden is gelijk dan ze zeggen of verloren pk's. En kunde daar dan iets laten aan doen buiten gans uwe motor te reviseren...

Member Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    het eerste waar ik aan denk: luchtmassa-meter! En ik denk dat de kans groot is dat het dat zal zijn.

iTrader
    0
    versleten of gewoon vuil ofzo...

Approved 9-lifer Soundstorm's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Een atmosferische benzine motor gaat wel een ander karakter hebben dan een turbo diesel hé

En heeft uw kameraad identiek dezelfde?

iTrader
    0
    ook E46 318ci ma dan wel de gene coupé

iTrader
    1 (100%)
    ik zou echt durven die LMM vervangen, kost uiteindelijk toch niet zoveel.

Member x-boxter2003's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door diceman Bekijk bericht
    Ik heb daarvoor met ne golf 1.8 td gereden en die trok ook stukken beter.
    Ne Golf 1.8l TD? Da zal wel een collectors item geweest zijn, want voor zover ik weet bestaat dat niet. Ne Golf met een 1.6l TD bestaat en een 1.9l TD.

Member feysn's schermafbeelding
    iTrader
    1 (67%)
    Als het het voorgaande niet is, kan hij idd wat 'lam' gereden zijn ...
    Als dat zo zou zijn, best in het begin rustig rijden, en naarmate de tijd wat 'opdrijven'. Mijn golf 2 van indertijd (1.3 benzine) had hetzelde probleem. In het begin in derde aan 60kmh hoog in toeren, op het einde deed hij hetzelfde met rustige toeren...

Verder: moest je wat 'verloren pk's' willen terughalen, kan je een rechte uitlaat steken (bvb).

Approved 9-lifer brechen's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Amai, nen auto die zijn verhoudingen van zijn vitessen aanpast

Zwamtalent citrofenwick's schermafbeelding
    iTrader
    0
    en een rechte uitlaat geeft ook bijlange niet altijd winst. Een 4takt motor heeft een bepaalde tegendruk nodig om goed te presteren. Toen ik mn kat verwijderde en een rechte pijp had was hij zelfs trager.

Member debelgwest's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heb die auto ook maar een coupé, moet nog steeds voorzichtig omspringen met de gas sinds ik er een remus heb opgezet. Ben altijd eerste weg maar dat moet niet voor mij ge mij maar relax rijden , ik heb die auto gekocht voor de luxe (leren zetels en houtafwerking).

Member t34mkill3r's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door feysn Bekijk bericht
    Als het het voorgaande niet is, kan hij idd wat 'lam' gereden zijn ...
    Als dat zo zou zijn, best in het begin rustig rijden, en naarmate de tijd wat 'opdrijven'. Mijn golf 2 van indertijd (1.3 benzine) had hetzelde probleem. In het begin in derde aan 60kmh hoog in toeren, op het einde deed hij hetzelfde met rustige toeren...

Verder: moest je wat 'verloren pk's' willen terughalen, kan je een rechte uitlaat steken (bvb).
    Hoe kan je nu mogelijks dezelfde snelheid rijden aan een veranderlijk toerental.....?

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Gasrespons eens resetten? Werkt echt!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door x-boxter2003 Bekijk bericht
    Ne Golf 1.8l TD? Da zal wel een collectors item geweest zijn, want voor zover ik weet bestaat dat niet. Ne Golf met een 1.6l TD bestaat en een 1.9l TD.
    1.9l sorry...

Kga keer proberen me die gas response en daarna mss ne keer laten checken voor die LMM...

Ma kwnie, kheb gehoord da die LMM toch wel redelijk kostelijk zijn... of vergisek mij daarin

Member sir oinksalot's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    als er echt iets scheelt met de lmm krijg je normaal wel een melding dat er een motorische storing is (http://image.hondatuningmagazine.com...diot_light.jpg)
    dat kreeg ik toch toen ik problemen had met men lmm bij men e46

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door citrofenwick Bekijk bericht
    en een rechte uitlaat geeft ook bijlange niet altijd winst. Een 4takt motor heeft een bepaalde tegendruk nodig om goed te presteren. Toen ik mn kat verwijderde en een rechte pijp had was hij zelfs trager.
    Proficiat met deze post! Eindelijk iemand die weet waarover hij praat. Je hebt idd een bepaalde tegendruk nodig om een goeie vulling te krijgen, dus andere pijp geeft vaak verlies ipv winst.

Approved 9-lifer w3bb3r's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swagger Bekijk bericht
    Proficiat met deze post! Eindelijk iemand die weet waarover hij praat. Je hebt idd een bepaalde tegendruk nodig om een goeie vulling te krijgen, dus andere pijp geeft vaak verlies ipv winst.
    tlijkt mij nogal logisch dat den fenwick dit dan ook weet

iTrader
    1 (67%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk bericht
    Amai, nen auto die zijn verhoudingen van zijn vitessen aanpast
    Amai, ja, als de auto wat gerodeerd raakte (kwam van oude mensen) reed hij aan een lager toerental aan 60 of een 4 jaar eerder.

Daar heb ik het dan mss verkeerd op. Dacht gehoord te hebben dat ze bvb bij rallyauto's een rechte uitlaat staken. Mss dat ze er dan wel voor zorgen voor de tegendruk ofzo. Daar ben ik (nog niet) van op de hoogte... thx voor de info wel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door t34mkill3r Bekijk bericht
    Hoe kan je nu mogelijks dezelfde snelheid rijden aan een veranderlijk toerental.....?
    Zie mijn antwoord op brechen. Mss heb jij nog niet met een oude benzine gereden ofzo, dat je het niet verstond?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swagger Bekijk bericht
    Thx, wist ik niet

Approved 9-lifer Soundstorm's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Tegendruk wilt ge eigenlijk niet. Druk die overwonnen moet worden, is vermogen dat verloren gaat. Wat ge wel wilt is uitlaatgassnelheid. Niet te veel/weinig, maar perfect afgesteld op de kleppentiming en lengtes van de uitlaatcollector. Dat regelt ge dan af met de dikte van de buis van de uitlaat.
    Als de kat er uit is, hebt ge minder tegendruk, dus een hogere gassnelheid, waardoor het systeem ontregelt is. Doe de kat er uit en steek een iets smallere buis, en het zal beter zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door feysn Bekijk bericht
    Amai, ja, als de auto wat gerodeerd raakte (kwam van oude mensen) reed hij aan een lager toerental aan 60 of een 4 jaar eerder.
    Dan was de koppeling misschien ferm versleten. Want versnellingsbakverhoudingen veranderen niet door te roderen...

iTrader
    1 (67%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soundstorm Bekijk bericht
    Dan was de koppeling misschien ferm versleten. Want versnellingsbakverhoudingen veranderen niet door te roderen...
    Hmm, raar.
    Dus een auto die lange tijd door oude mensen in gereden werd, waarbij (mijn golf indertijd had maar 4 versnellingen) in 4e aan 50-60 gereden wordt zal dus niets van zijn verhoudingen verliezen? Als je dan na enkele jaren plots enkel in 3e aan 60 rijdt zal er niets veranderen in de loop der tijd?
    Mss leg ik het verkeerd uit?
    Iets simpeler wat ik bedoel:
    Oude mensen rijstijl <-> sportievere rijstijl => de auto verandert niet naar het rijgedrag? Ik had nochthans het gevoel van wel.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten