|
||||||
| Mobiliteit - Alles ivm Auto's, Moto's, Brommers, ... kan je hier kwijt! |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Discussie waarderen |
|
|
#3 (permalink) | ||||
|
Hoezo eindelijk? Dit is toch naar mijn mening eerder een Jaloezie belasing dan iets constructief. Dat de vervuilers ontmoedigd worden beaam ik. Maar je moet de mensen wel niet het failliet gaan induwen.
|
||||
|
|||||
|
|
#6 (permalink) | ||||
|
Puur zakkenvullerij.
Trouwens voor de degenen die geen bedrijfswagen hebben... die lachen misschien nu eens, maar die gaan nog groen lachen nadien. Ieder gezin wilt wel een leuke gezinswagen. Aangezien er een groot aanbod komt van ex-leasing station wagens (A4, A6, 320, 520,...) kan men een auto met wat opties op de kop tikken voor een goed prijs. Als dit aanbod nu gaat dalen door de hogere belasting, dan gaat de prijs van deze wagens gewoon stijgen op de 2dehands markt (vraag even groot, aanbod vermindert). Have fun boys and girls ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#9 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#11 (permalink) | ||||
|
Zat er al lang aan te komen he. Het is een voordeel voor de WN die niet belast wordt zoals het loon ...
Imo zouden ze alle voordelen in natura mogen schrappen (ook maaltijdcheques, internet, whatever) en daarmee het brutoloon in gelijke mate optrekken. Dat bespaart een vracht aan administratie en tegelijk is iedereen gelijk voor de wet. Maar ja, we leven in België he. Het moet allemaal ingewikkeld, foefelare en met veel paperassen zijn. |
||||
|
|||||
|
|
#12 (permalink) | ||||
|
mijn excuses op voorhand, ik wil niemand tegen de borst stoten.
Maar waarom zou je een A6 nodig hebben als bedrijfswagen? Of een 5 serie. Waarom is een kleinere wagen geen optie? Een wagen die minder kost? Ik snap maar al te goed dat vertegenwoordigers etc een bedrijfswagen nodig hebben om mee naar klanten te rijden. Begrijp me niet verkeerd. Maar ik ken ook mensen die een bedrijfswagen hebben om mee naar hun werk en terug te rijden... Mijn vriendin heeft ook een wagen van het werk (vertegenwoordiger, heeft op 2 maand al 7000km gereden, i loled )en heeft een skoda roomster(aanloopwagen) en dit wordt een fabia combi. |
||||
|
|||||
|
|
#13 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Maar een A6 of 5serie zal je niet zo vaak tegenkomen tenzij bij echt de CEO en managers. Trouwens het is algemeen bekent welke beroepen de grootste kans maken op een bedrijfswagen. Wat houd u tegen om dat beroep te doen. Ik mekker toch ook niet dat leerkrachten 4maand verlof hebben. Als ik dat wil moet ik me maar omscholen naar leerkracht. Maar dan ben ik wel mijn wagen kwijt. Als ik ploegenpremies wil en weekend/nacht werk (kassa kassa) dan moet ik weer iets anders doen. Geen wagen, miserie voor verlof,... Zo heeft elk beroep zijn voor en nadelen. En als je denkt dat het gras groener is aan de overkant dan moet je wisselen he. |
|||||
|
||||||
|
|
#16 (permalink) | |||||
|
Men vergeet ook dat die bedrijfswagen niet iets is wat 'erbij' komt. Dat is geen extra. Dat is een integraal deel van het verloningspakket.
Als die bedrijfswagen volledig zou wegvallen, zou het loon van die mensen enorm omhoog moeten. Dat wil geen enkel bedrijf betalen in België. Dus eigenlijk worden alleen mensen met een bedrijfswagen extra belast. We kunnen misschien ook eens stemmen over een extra belasting voor linkshandigen ofzo. Bijna even absurd imo. Nuja, de overheid pikt op onnoemelijk veel manieren onterecht geld van de werkende burgers, dus de brave Belg/Vlaming zal ook dit wel weer slikken. En de mensen zonder bedrijfswagen zullen de dans toch niet ontspringen, daar zijn onze politiekers te vindingrijk voor ![]() Een beetje offtopic maar: ik wil ook dat er wat aan de problematiek gedaan wordt, veel mensen hebben inderdaad onterecht een bedrijfswagen. Maar dat is het fiscaal klimaat dat men gecreëerd heeft hier. Net zoals men eerst iedereen met een diesel wil laten rijden om die dan achteraf eens droog te pakken. Trouwens, dit is -voor zover ik begrepen heb- slechts een richtlijn, afgesproken in het regeerakkoord. Ik wacht rustig af tot de definitieve versie, om te zien hoe hard we -al dan niet- genaaid worden ![]() Citaat:
Ik weet dat je het niet serieus verwachtte, die lastenverlaging, maar ik kon het niet laten
The road to hell is paved with good intentions Laatst gewijzigd door Burny; 7 december 2011 om 11:47 |
|||||
|
||||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|