Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Member Den Deze's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)

Federauto: 2de handswagen

Een collega heeft me gevraagd om mee rond te neuzen naar een 2de handswagen.
    Zelf ken ik weinig tot niets van de 2dehands markt, maar je zit sommige verkopers uitpakken met hun Federauto lidmaatschap.
    Ze geven bijvoorbeeld ook 12 maanden garantie, maar wat als er effectief iets misloopt?
    Ik neem aan dat die dealers niet allemaal de apparatuur hebben om alle verschillende merken te repareren?
    2 jaar geleden ook wat verkopers afgegaan, maar daar waren veel foefelaars bij die u de grootste brol probeerden aan te smeren.

Bij het rondneuzen op internet ben ik op de site van AMR Cars terecht gekomen.
    Iemand ervaring mee?

Member Dolle Rolf's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ge koopt best gewoon bij ne kleine officiŽle concessiehouder. En liefst ene die goe gekend is in uw dorp/familie en dus wa klanten kan verliezen als hij u brol aansmeert.

Member neoteke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    die dealers werken meestal samen met een garage die voor hun de auto's repareert, omdat ja een 2dehands autoverkoper mag zijn maar daarom niet aan een auto mag werken.
    bv: ik heb nu de eerste 2 jaar automechanica in avondschool gedaan en ik mag nu 2de hands auto's verkopen en een bandencentrale opdoen en alle carrosseriewerken uitvoor maar daar stopt het ook. aan motoren en remmen en dergelijke mag ik officieel niet werken dus die verkoper die tot daar studies hebben gedaan werken samen met een garage die de auto's repareert in hun plaats. en je hebt zowieso 12 maanden garantie daar kunnen ze niet onderuit buiten op delen met normale slijtage zoals bv remmen enz (wat wel logisch is)
    AMD phenom 9850 Qaud core processor 2.50 ghz
    Geheugen 4 gb
    Harde schijf/schijven 1 tb
    nvidia 9800 gt 1gb

Member
    iTrader
    0
    Eigenlijk heeft iedere particulier die van een professionele verkoper een consumptiegoed koopt recht op 2 jaar waarborg.
    De enige uitzondering die hierop verkregen kan worden is dat enkel bij een 2dehands consumptiegoed de garantie contractueel kan herleid worden naar 1 jaar (wat ze dan ook allemaal doen).

Dus als jij van een professionele garage of 2dehandsverkoper een auto koopt dan is die wettelijk verplicht van u min.1 jaar garantie te geven, ongeacht de staat en het aantal km van het voertuig.

dat van federauto is gewoon maar een betalend label.

Member neoteke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    idd :d

Member Den Deze's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Bedankt voor de uitleg

Member drtorky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Den Deze. Ben ook aan het zien bij amr. Zie dat dees topic al van 2011 is ma soit Wat heeft uw collega dan gedaan. Contact opgenomen met amr?? Grtz!!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten