Dus als ik het goed begrijp....wassen => kleien => machinaal polijsten/polieren => polish => wax.
Dus als ik het goed begrijp....wassen => kleien => machinaal polijsten/polieren => polish => wax.
1 : Wassen (2 emmers , washandschoen (GEEN spons) , droogdoek (GEEN zeemvel)
2 : Clayen
3 : Eventueel terug wassen om clayvloeistof te verwijderen.
4 : Machinaal polijsten = Met polish = polijstpasta!
5 : Eventueel ontvetten met Carpro Eraser : Alle olieën vewijderen van de polijstpasta die eventuele krassen opvullen
6 : Wax aanbrengen, laten curen en uitbuffen.
7 : Geniet van het resultaat (indien goed gedaan)
Tips : Koop u meteen een deftige washandschoen (Meguiars MF mitt) en droogdoek (Delirium van carclean) Met zo een droogdoek kan je gemakkelijk 2 auto's opdrogen zonder de doek te moeten uitwringen
Handige link + goede producten :
http://forum.carclean.nl/cc_postst59...DAP500900.aspx
Ok thx.
Washandschoen en zo heeft mijne maat allemaal al. Ik heb nog wax staan van Meguiars, die van het 3 stappen plan (carnaubu).
Als ik eerlijk mag zijn is da ni veel waard hoor, als je er niet teveel geld wil tegenaan smijten zou ik uitkijken naar een Poorboy's Natty's waxke.
Heel gemakkelijk om aan te brengen en te verwijderen..
Lichtkleurige auto :
Poorboys World Natty's Paste Wax - 235ml PB-NPW : Carclean.nl
Donkerkleurige auto :
Poorboys World Natty's Paste Wax Blue - 235ml PB-NPB8 : Carclean.nl
Prijs / kwaliteit : onverslaanbaar + ge gaat er meer geniet van hebben als die carnauba stap van Meguiars![]()
DetaileD.be
600 likes!!! dankuwel iedereen!
als dank geven we bij iedere bestelling deze week een gratis mini scent en een gratis MF'D Blue weg!
Gebruik promocode: 600likes + de mini scent die je graag zou willen.
bv: 600likes+watermelon scent
vandaag de laatste hand gelegd aan de eerste detailbeurt
Dodo Juice heeft zijn werk goed gedaan!
een paar foto's:
![]()
Nice job! Ziet er terug als nieuw uit(sjieke velgen ook!)
Ziet er erg goed uit!Dodo Juice goe bevallen?
Ik weet dat Meguiars ondertussen al niet meer tot de betere behoord. Heb die gewoon nog staan van jaren geleden toen er hier in BE nog niet veel meer te krijgen was. Probleem is dat ik niet veel tijd meer heb om achter een goede wax te gaan, laat staan dat ik weet waar ze Poorboy of Dodo Juice verkopen.
Hmm dat weet ik niet. Ik heb zo van die vloeibaar ice wax van turtle wax van enkele jaren oud en die sloeg bruin uit. Moet normaal zo helder als water zijn. Ik heb het weggegooid.
Als je polijst zorg dan wel voor dat je afbouwt met bv Monello Finale en een zwarte pad.
Hij heeft producten van 3M voor te polijsten. Die ga ik nu zelf niet kopen. Enigste wat ik eigenlijk zelf zou moeten meebrengen is Quick Detailer voor te kleien en wax.
Enige aanraders voor deze 2?
Edit : Dodo Juice Need For Speed ziet er wel goed uit. Is een all-in-1 product. Goed genoeg voor mij aangezien ik de wagen toch niet echt veel zo'n behandeling geef.
jep ik ook.
toch iets waar die brol goed voor is
awel dien dodo in een potje is heel goed bevallen.
die geur, wou zo de auto aflikken.
beading heb ik nog niet geprobeerd, de glas en de zachtheid is enorm.
potje is wel halfleeg, ik smeer graag
tripje naar Bert en Simon van wax-it?
WAX-IT: High Performance Car Care
half uurtje vanuit melle naar oudenaarde?
Die gebruikt hij ook maar was bijna op, dus ik ga achter een nieuwtje voor hem
Lol, en zeggen dat vroeger Meguiars HET product voor te detailen was
Denk dat het vanuit Melle ongeveer even ver zal zijn naar Carproducts of naar Wax-it.
Btw, deze goed als afwerking na het machinaal polijsten?
Dodo Juice - Need for Speed - 500ml
Daarvoor gebruikt hij ook die Quick Detailer maar dat had ik nu wel door dat dat niet goed was![]()
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)