Pagina 31 van 75 EersteEerste ... 2127282930313233343541 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 601 t/m 620 van 1481
    Approved 9-lifer Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Tussen de soep en de patatten er 1000pk uithalen?

Lol epic

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    De wagen heeft voor hem niet echt een hoge prioriteit (heeft andere zorgen aan zijn hoofd). Hij is zelfs al bezig met een ander project had hij gezegd, maar verder liet hij geen details weten.

Approved 9-lifer the_dr@gon's schermafbeelding
    iTrader
    4 (83%)
    iemand ervaring met EPI Belgium | Chiptuning op maat ?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destroyer Bekijk bericht
    daar zou ik niet voor twijfelen, 122pk das toch stampen om mee te kunnen in zo'n wagen?
    Oude mercedessen 190D's wegen anderhalve ton en hebben 72pk en daar kwam/komt iedereen wel mee toe. Maar de laatste 5 a 10 jaar moeie al opeens 500pk onder uw gat hebben om met het verkeer mee te kunnen?

Member Kenzani's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Veel ligt aan de chauffeur, je hebt er die nog niet fatsoenlijk kunnen invoegen me hun 2 liter diesel met monsterkoppel... Gisteren nog aan het spelen op een 50-baantje met een andere a3. Een 1.8 tfsi die minstens 160pk heeft en hij kreeg er mij nog niet af in mijn 1.6 TDI. It's all about the driver...

Platinum Member Teknohol1c's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soundstorm Bekijk bericht
    Ge hoeft da nie te geloven hoor. Als ge daardoor beter slaapt.
    Goh, da's gewoon: door de jaren heen genoeg zo'n dingen gehoord van vele tuners, totdat puntje bij paaltje komt is 85% "schuldig" aan standaard prog's en op maat. (kleine of grote tuners) Daarom neem ik zo'n uitspraak meestal met een korrel zout, beetje ongelukkige uitspraak van me maar kwam er gewoon op neer dat ik erg voorzichtig ben geworden om zoiets meteen te gaan geloven
    Maar wat doet het er toe. Zolang het goed marcheert ist al ok eh

Kheb in't verleden trouwens al volk naar jullie gestuurd al dan niet met mijn groeten, Didier zal't miss wel weten. Dus zo'n groot mistrouwen zalk nu ook wel ni hebben eh
    Maar verder zalk er ni op in gaan
    Laatst gewijzigd door Teknohol1c; 12 februari 2012 om 12:50 Reden: Laatste alinea bijgezet
    PSN: teknohol1c
    Only the dead fight fair

Member Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Hallo

Heb een Golf VI 1.4 TSi 122pk

Omdat hij net niet die punch die ik zoek heeft zou ik hem graag laten chippen.

Is dit met dergelijke motor aan te raden? (ik bedoel, is deze hier niet bijzonder gevoelig/slecht voor ofzo?)

En welke firma?

Ben reeds uitgekomen op VAG, zij doen het voor €525.

Member [LRRP]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Beste tuner voor VAG => JD engineering (is wel in nederland)
    Iets dichter bij de deur => APEC

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Tjoenen pfff, voor ge het weet hebde 2 joint de culassen

Super Moderator VishnuSixDix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    13
    misschien deze topic dan maar overslaan int vervolg?

iTrader
    6 (100%)
    Heb zaterdag een afspraak bij DVX Performance. Had hier toch wel goede ervaringen over gelezen.

Ik had ook nog een K&N 57i Kit op het oog voor mijn VW Golf VI 1.4Tsi 122pk.

Wat zeggen de kenners? Dikke bullshit om daar geld aan te geven of is het mooiere geluid echt wel de moeite?

mvg

Member Geckmeister's schermafbeelding
    iTrader
    98 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Heb zaterdag een afspraak bij DVX Performance. Had hier toch wel goede ervaringen over gelezen.

Ik had ook nog een K&N 57i Kit op het oog voor mijn VW Golf VI 1.4Tsi 122pk.

Wat zeggen de kenners? Dikke bullshit om daar geld aan te geven of is het mooiere geluid echt wel de moeite?

mvg
    Een echte kenner zou ik mezelf niet noemen, maar ik ken wel een aantal mensen die into die zaken zijn en zelf ook al met wagens met sportluchtfilters rondgereden.

De enige zaken waarvoor je het kan doen is voor de looks en voor het geluid (wat ook vooral tussen de oren zit)

Op een 1.4 litertje ga je geen winst in pk's of snelheidsgevoel krijgen. Dit is als hij goed geplaatst is, als hij op een domme manier gezet wordt (te dicht aan motorblok) ga je eerder achteruit op prestaties omdat de lucht dan warm aangezogen wordt en in warmere lucht zit minder O≤ dan in eenzelfde hoeveelheid koude lucht.

Die K&N 57i is dan ook een eerder goedkope luchtfilter, wil je zeker zijn van verschil in prestaties (minimaal bij 1.4l) en geluid moet je kijken naar een volledig geisoleerde CAI en die kosten meer dan het dubbele..

Mijn advies: andere uitlaat. veel effectiever voor een beter geluid en meer pk's

Member
    iTrader
    0
    Als ge echt het beste wilt voor uwen auto en geen problemen wilt hebben moet ge alles in 1x laten doen ( top tunen dus ) ge zijt uwen auto wel een tijdje kwijt maar zijt ma zekers da ge na een top tuning geen enkele probleem zult hebben met uwen elecktronica.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geckx Bekijk bericht
    Een echte kenner zou ik mezelf niet noemen, maar ik ken wel een aantal mensen die into die zaken zijn en zelf ook al met wagens met sportluchtfilters rondgereden.

De enige zaken waarvoor je het kan doen is voor de looks en voor het geluid (wat ook vooral tussen de oren zit)

Op een 1.4 litertje ga je geen winst in pk's of snelheidsgevoel krijgen. Dit is als hij goed geplaatst is, als hij op een domme manier gezet wordt (te dicht aan motorblok) ga je eerder achteruit op prestaties omdat de lucht dan warm aangezogen wordt en in warmere lucht zit minder O≤ dan in eenzelfde hoeveelheid koude lucht.

Die K&N 57i is dan ook een eerder goedkope luchtfilter, wil je zeker zijn van verschil in prestaties (minimaal bij 1.4l) en geluid moet je kijken naar een volledig geisoleerde CAI en die kosten meer dan het dubbele..

Mijn advies: andere uitlaat. veel effectiever voor een beter geluid en meer pk's
    ... en bijgevolg veel te duur

Bedankt voor de info/tips, ik ga de standaardluchtfilter gewoon behouden.

Approved 9-lifer MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    over zo'n luchtfilter gesproken, is het waar dat een betere luchtfilter ook een lichte besparing van brandstof teweeg brengt? We hadden het daarstraks onder vrienden het hier nog over en niemand wist het echt zeker ..

Member Geckmeister's schermafbeelding
    iTrader
    98 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    over zo'n luchtfilter gesproken, is het waar dat een betere luchtfilter ook een lichte besparing van brandstof teweeg brengt? We hadden het daarstraks onder vrienden het hier nog over en niemand wist het echt zeker ..
    Niet dat ik weet.
    Als u luchtfilter natuurlijk gans oud en verstopt zit kan je mss wel meer beginnen verbruiken. Als je dan een nieuwe steekt zal u verbruik logischerwijs terug dalen.

Hoe snel je moet vervangen hangt een beetje af van waar je rijdt. in de woestijn kunt ge hem wsl na een week al vervangen Maar op normale wegen kan dat lang goed blijven. Een klein beetje vervuilde filter is trouwens efficiŽnter dan een verse.

Maar om te zeggen dat bepaalde sportfilters ofzo u een lager verbruik gaan geven tegenover gewone luchtfilter... denk het niet.

Approved 9-lifer MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geckx Bekijk bericht
    Niet dat ik weet.
    Als u luchtfilter natuurlijk gans oud en verstopt zit kan je mss wel meer beginnen verbruiken. Als je dan een nieuwe steekt zal u verbruik logischerwijs terug dalen.

Hoe snel je moet vervangen hangt een beetje af van waar je rijdt. in de woestijn kunt ge hem wsl na een week al vervangen Maar op normale wegen kan dat lang goed blijven. Een klein beetje vervuilde filter is trouwens efficiŽnter dan een verse.

Maar om te zeggen dat bepaalde sportfilters ofzo u een lager verbruik gaan geven tegenover gewone luchtfilter... denk het niet.
    Merci, voor de duidelijke toelichting, er was hier toch effe enige onduidelijkheid over.

Approved 9-lifer K3nsh1n's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Beste, heb een paar ( domme ) vragen.

Ik heb al redelijk wat liggen opzoeken maar toch zit ik met nog wat gedachten.
    Ik rij met een BMW 320D ( 2009 ).

-Ik heb al op de ATM tuning site gekeken, en zij passen gewoon je software aan, dus dit wilt zeggen, indien er een ongeval gebeurt kunnen ze nooit zien of de auto gechipt is?
    - ze kunnen mijn auto van 163 pk verhogen naar 200 PK. Hier en daar gehoord dat dit echt niet kwaad kan, aangezien de 320D in Duitsland bv al 184 PK heeft. Maar heb ik nu bv geen straffere remmen ( remschijven ) of zo nodig?

Alvast bedankt.

Member Thaii's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K3nsh1n Bekijk bericht
    Beste, heb een paar ( domme ) vragen.

Ik heb al redelijk wat liggen opzoeken maar toch zit ik met nog wat gedachten.
    Ik rij met een BMW 320D ( 2009 ).

-Ik heb al op de ATM tuning site gekeken, en zij passen gewoon je software aan, dus dit wilt zeggen, indien er een ongeval gebeurt kunnen ze nooit zien of de auto gechipt is?
    - ze kunnen mijn auto van 163 pk verhogen naar 200 PK. Hier en daar gehoord dat dit echt niet kwaad kan, aangezien de 320D in Duitsland bv al 184 PK heeft. Maar heb ik nu bv geen straffere remmen ( remschijven ) of zo nodig?

Alvast bedankt.
    Bij een licht tot middelmatig ongeval zal de verzekering waarschijnlijk niet te diep gaan graven. Maar indien je een zwaar ongeval veroorzaakt met eventueel gewonden zal je verzekering er natuurlijk alles aan willen doen om geen onkosten te moeten vergoeden. Bijgevolg kan misschien de computer van de wagen uitgelezen worden. En aangezien je slechts voor 163pk verzekerd bent, zal je verzekering zich vrijwel zeker kunnen terugtrekken.

Zelf ken ik wel geen enkel geval waar dit wel of niet gebeurd is. Mijn post berust dus volledig op wat ik allemaal heb horen zeggen.

Je onderstel en remmen zijn inderdaad nog niet aangepast aan het vermogen, maar bij een "relatief normale" rijstijl acht ikzelf dit niet nodig. Pas als je echt al het vermogen veelvuldig gaat gebruiken en gemiddeld veel sneller gaat rijden, dan kan een upgrade van je remmen het verschil tussen brokken en een ongeschonden wagen betekenen.

Het belangrijkste vind ik dat JIJZELF aanvoelt hoe de wagen reageert en waar de grens ligt. Aan de hand van deze gewaarwordingen kan je overwegen om andere zaken te upgraden.

Persoonlijk merk ik bijvoorbeeld met mijn gechipte wagen dat de remmen wat tekort schieten. Maar dat is enkel als ik een zeer stevige rijstijl aanneem.

Member x-boxter2003's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Hallo

Heb een Golf VI 1.4 TSi 122pk

Omdat hij net niet die punch die ik zoek heeft zou ik hem graag laten chippen.

Is dit met dergelijke motor aan te raden? (ik bedoel, is deze hier niet bijzonder gevoelig/slecht voor ofzo?)

En welke firma?

Ben reeds uitgekomen op VAG, zij doen het voor Ä525.
    Die zijn gemakkelijk te tunen. Alleen zijn de TSI motoren zeer onbetrouwbaar. Problemen met koppeling, turbo en vooral de distributieketting en al de componenten rondom zoals de kettingspanner,.... Er staat in de laatste autoweek een heel artikel van 6 pagina's over de TSI motoren.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten