Pagina 3 van 27 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 525

Discussie: Autobanden vragen

Member
    iTrader
    16 (100%)
    Beeh, vorige week band kapot gereden van papa's auto

300€ / stuk jawadda ...

Approved 9-lifer Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    129 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vegitoo Bekijk bericht
    Midas was ongelofelijk duur, zelfs met de 4e band van goodyear gratis, kwam ik VEEL duurder uit dan online bestellen (scheelde echt een PAK !)
    Heb mijn banden bestelt op reifen.com. Ik vind het trouwens raar jullie hier over prijzen zitten te praten, terwijl er niemand iets van de bandenmaat vraagt !
    Omdat het overduidelijk om een standaard maat gaat à la 195/65/15

want als je voor 300 euro 4 nieuwe banden wilt...

ik heb 270 betaald voor twee (225/45/17 94Y XL) en heb 40% korting gekregen...

Member venzy's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    kweeni ofdak et hier mag posten maar dees is een zeer goeje en goedkope bandencentrale in charleroi tis ver maar tis het waard als ge ziet dak voor 30 euro ne milestone/pirelli band kan hebben voor mijn corsake.

Pneus et Jantes en vente sur Planet-Pneus

indien ik geen linken mag plaatsen verwijderd ge mijn post maar kwil gewoon helpen

Member Macresco's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coole Kip Bekijk bericht
    Hier wil ik toch even op reageren. Heel veel hangt af van type wagen, rijstijl (!) en type rijbaan. Enige contact met de weg heb je natuurlijk gelijk in.

Kleber komt uit dezelfde fabriek van Michelin, dezelfde rubber en alles, maar zijn de "oude" loopvlakdesigns van Michelin (veelal MX reeks e.d.). Goedkoper doordat de moules en research al teruggewonnen zijn, en omdat het karkas minder plies bevat.

Hetzelfde geldt voor bv Viking, vroeger nog verkocht door Auto5: gemaakt door Continental in de Uniroyal fabrieken, want Uniroyal = Continental. Conti maakt trouwens heel veel verschillende merken banden.

Dunlop is het tweede merk van Goodyear, maar goedkoper door o.a. de saaie, niet zo innovatie loopvlakdesigns. Kijk maar naar het verschil tussen een Goodyaer Eagle F1 gs-d2 of 3 en een een Dunlop Sportmaxx 3 bvb. Deze wordt ook aanzien als 'minder goed tot brol' door sommigen, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Op een golfke voor dagelijks gebruik zal het verschil er nauwelijks uitlomen, terwijl je gemakkeljik 15% minder betaalt voor de Dunlops.

Er zijn maar vijf echt grote spelers op de bandenmarkt: Bridgestone, Goodyear, Michelin, Continental en Yokohama, en 90% van de banden die je kan kopen hier komen uit één van die fabrieken. Een buitenbeentje hier is Vredestein, Nederlandse fabriek zonder bijproducten op de bandenmarkt.

Mijn persoonlijke favoriet is Yokohama, altijd deze onder m'n wagens gehad. Nu rijd ik met Dunlop SP2000, omdat die erop lagen bij aankoop, maar de volgende worden toch weer Yoko's. Yokohama maakt trouwens ook een goedkopere variant die kwalitatief bijna even hoog staat: GT-Radial. Deze worden, in tegenstelling tot Yoko's, niet in Japan maar in China gemaakt, maar wel met dezelfde rubbercompound. Nadeel: loopvlakdesign (alweer) is wat ouder, dus wat meer last van rolgeluiden, als je veel autostrada doet niet echt ideaal.

Tot zover hetgeen ik nog weet van mijn 6 jarige loopbaan bij een bandengroothandel/importeur/centrale. Het evolueert allemaal zodanig snel dat je er echt moet inzitten om te kunnen volgen.

Grtz.

Toch ene die weet da Kleber van dezelfde fabriek komt als Michelin.
    Volledig akkoord met den uitleg. Buiten dan die Yokohama's. Da kom ik zelden tegen. Kan dus ook nie zeggen of ze goed of slecht zijn, alleen da ze blijkbaar dan toch ook nie zo'n grote speler zijn.

Goodyear Eagle F1 is een mooi design maar ik heb mijn twijfels bij dat "V-profiel." Heel wat wagens kunnen daar niet mee overweg. En dan heb ik het meer op Range Rovers en andere jeep-achtigen.

Ikzelf vind Dunlop qua prijs/kwaliteitsverhouding toch wel een van de betere banden.

En ja Vredestein. Die hebben een type band, vandaag nog vastgehad. waar het loopvlak zo goed als dwarse groeven in het profiel heeft. Design by Guigaro blijkbaar. Al redelijk wat klachten over rolgeluid en wegtrekken gehad. Ik zou echt graag die banden eens testen, want het lijkt me echt geen goede band.

Ik heb klanten elk merk al horen afbreken en in de hemel prijzen. Er is maar 1 merk waar ik nog nooit slechte commentaar van heb gehad: Michelin. Ik denk dat zoiets voor zich spreekt.

Approved 9-lifer Liquid Li0n's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    en ineens all seasons kopen? Moet ge ni meer wisselen van zomer naar winter

Approved 9-lifer brechen's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    all seasons sucken. nie zo goed als winterbanden in de winter, en nie zo goed als zomerbanden in de zomer. zomerbanden gans het jaar door ftw, ge moet u maar aanpassen naar de omstandigheden. ik ben overal geraakt door de sneeuw en regen en winterweer met mijn mr, en mijn achterbanden zijn bijna semislicks.

Approved 9-lifer Soundstorm's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Nu hier toch bandenexperts aanwezig zijn

Heeft het nut van een 'snellere' band te nemen? Ik veronderstel dat deze toch ergens een verschil moeten hebben. Beter gebalanceerd of zo?

Approved 9-lifer Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    129 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Macresco Bekijk bericht
    En ja Vredestein. Die hebben een type band, vandaag nog vastgehad. waar het loopvlak zo goed als dwarse groeven in het profiel heeft. Design by Guigaro blijkbaar. Al redelijk wat klachten over rolgeluid en wegtrekken gehad. Ik zou echt graag die banden eens testen, want het lijkt me echt geen goede band.
    Ik heb zo'n banden liggen achteraan nu.
    En qua geluid zijn ze superstil. Ook merkte ik zelfs direct veel meer stabiliteit achteraan i.t.t. uniroyal rainsport 2

de uniroyal rainsports waren na een 12.000km al op de blokken...

Vredestein introduceert Ultrac Cento Autobanden / banden portaal:

Hier enkele die een review hebben geschreven
    Vredestein Ultrac Cento at tyre reviews - the online tyre guide

Tegen de zomer komen er vooraan ook 2 nieuwe op.
    Het is dan ook Vredesteins op één na duurste band...

Member Seraph's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coole Kip Bekijk bericht
    Er zijn maar vijf echt grote spelers op de bandenmarkt: Bridgestone, Goodyear, Michelin, Continental en Yokohama, en 90% van de banden die je kan kopen hier komen uit één van die fabrieken. Een buitenbeentje hier is Vredestein, Nederlandse fabriek zonder bijproducten op de bandenmarkt.
    kuch Toyo kuch

Nog een opmerking is dat de meeste mensen wel goede merken kopen.
    Enigste probleem is wel dat ze deze te laat vervangen, kijk maar is rond op een parking.
    Vorige keer nog een X5 gezien met slicks...

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soundstorm Bekijk bericht

Heeft het nut van een 'snellere' band te nemen? Ik veronderstel dat deze toch ergens een verschil moeten hebben. Beter gebalanceerd of zo?
    Met snellere band wilt ge eigenlijk zeggen -> hogere snelheidscode?
    Die kunnen gewoon hogere snelheden aan. Die doen u nie sneller gaan hé.

Mja als ze Toyo derbij gaan betrekken ben ik weg zunne.

iTrader
    3 (100%)
    Met snellere band wilt ge eigenlijk zeggen -> hogere snelheidscode?
    Die kunnen gewoon hogere snelheden aan. Die doen u nie sneller gaan hé.

Idd, hogere snelheidscode.

Die kunnen idd hogere snelheden aan. Maar er moet dan toch iets specifiek zijn waardoor ze van hogere kwaliteit zijn om die snelheden te kunnen garanderen?
    Ik bedoel dan specifiek bij 1 bepaalde band, die in dezelfde maat verkrijgbaar is met verschillende snelheidscodes.

Approved 9-lifer Terror Factor's schermafbeelding
    iTrader
    99 (100%)
    Wa's er mis me Toyo?

Gewoon uit nieuwsgierigheid/interesse, 'k ben ni echt op de hoogte van banden enz

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Heb nog Toyo's gehad, hielden enorm goed baan maar waren na nog geen 15K compleet versleten (op een wagen met 60PK ).

Member Catscratch's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)

Of als ge ne huurwagen krijgt met winterbanden met ne foutieve index, waardoor zo'n marginaal stickerke in't interieur plakt van max 180km/h.

Member Vegitoo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    Omdat het overduidelijk om een standaard maat gaat à la 195/65/15

want als je voor 300 euro 4 nieuwe banden wilt...

ik heb 270 betaald voor twee (225/45/17 94Y XL) en heb 40% korting gekregen...
    300€ voor 3 banden (TS had nog een goede band), is best mogelijk in een andere maat !
    Ik heb nog geen 400€ betaald voor 4 205/50/R17 banden..

Trouwens 270€ voor die 2 Vredesteinbanden met 40% korting, dan ben jij toch goed te grazen genomen (om het op zijn new kids te zeggen). Ik vind er na 5min zoeken voor 87€/band...

Member [HBV]-=XortioN=-'s schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Idd, hogere snelheidscode.

Die kunnen idd hogere snelheden aan. Maar er moet dan toch iets specifiek zijn waardoor ze van hogere kwaliteit zijn om die snelheden te kunnen garanderen?
    Ik bedoel dan specifiek bij 1 bepaalde band, die in dezelfde maat verkrijgbaar is met verschillende snelheidscodes.
    Die kunnen waarschijnlijk meer druk aan? (Het is maar een idee)

Member Vegitoo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [HBV]-=XortioN=- Bekijk bericht
    Die kunnen waarschijnlijk meer druk aan? (Het is maar een idee)
    BIj versterkte banden wordt de lastindex verhoogd, waardoor de band inderdaad meer druk/gewicht aankan. Of dit ook zijn (positief) effect heeft op de levensduur, weet ik niet.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk bericht
    Of als ge ne huurwagen krijgt met winterbanden met ne foutieve index, waardoor zo'n marginaal stickerke in't interieur plakt van max 180km/h.
    Winterbanden met hoge snelheidsindex zijn peperduur. Dus geen enkele reden om dat op te leggen. Of ga jij 200km/h rijden in winterweer misshien?
    Dat stickertje dient voor de keuring. Als dat er niet in hangt keuren ze de wagen af. Het feit alleen al dat ge u iets aantrekt van het "marginaal stickertje" in een huurwagen. Jaagt ge u ook op in het stickertje boven de tankklep waar er staat dat ge diesel moet tanken ipv naft?

Soundstorm. Als uw wagen 200km/h max haalt is er geen reden om daar een band met snelheidscode 270km/h op te leggen. Geld weggegooid.

iTrader
    3 (100%)
    Soundstorm. Als uw wagen 200km/h max haalt is er geen reden om daar een band met snelheidscode 270km/h op te leggen. Geld weggegooid.
    Als een W band maar 2€ meer kost dan een V band, en hij van betere kwaliteit is, dan wil ik dat gerust extra betalen hoor

Member Catscratch's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Winterbanden met hoge snelheidsindex zijn peperduur. Dus geen enkele reden om dat op te leggen. Of ga jij 200km/h rijden in winterweer misshien?
    Dat stickertje dient voor de keuring. Als dat er niet in hangt keuren ze de wagen af. Het feit alleen al dat ge u iets aantrekt van het "marginaal stickertje" in een huurwagen. Jaagt ge u ook op in het stickertje boven de tankklep waar er staat dat ge diesel moet tanken ipv naft?
    Huurwagen moest vervangwagen zijn.

Ge slaapt er precies 's nachts nie van, als ik uwe toon van antwoorden bekijk, als ik dat een marginaal stickerke vind. Als ik ne 325i als vervangwagen krijg, wil ik ook dat er gepaste banden onder steken. Peperduur? Ik betaal zelf door de 400 EUR per band, dus da peperduur zal nog wel meevallen zekerst voor ne gepaste winterband.

Pagina 3 van 27 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten