Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14

Discussie: Lasser gezocht!

Member Delark's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)

Lasser gezocht!

Hoi!

Misschien herinneren sommigen van jullie het nog, maar ik ben bezig met een '71 Ford Mustang. Dit deed ik samen met mijn broer. Maar die is door omstandigheden (Baby) niet echt meer te vinden voor m'n project. Hierdoor zit ik in de problemen, omdat ikzelf niet kan lassen!

Nu hoopte ik hier een enthousiasteling te vinden met misschien een voorliefde voor muscle cars, en die me dus uit de nood zou willen helpen.

Nu, voor wat, hoort wat, dus ik ben wel degelijk bereid een vergoeding te betalen. (Droom ook niet over woekerprijzen, ik had een eenmalige toestopping van wat euro's in gedachten. Je mag altijd vragen hoeveel ik in gedachten had, maar via mail of PM)

Indien je ge´nteresseerd bent, mag je altijd mailen naar themediazoo @ gmail .com of hier een reply/PM plaatsten.

Hetgeen zou gelast moeten worden is een bodemplaat nog, en wat kleine dingen (Niet ongelofelijk veel laswerk meer dus.)
    Lasapparaat en bril etc is aanwezig in m'n nederige "garage" (verwacht er niet te veel van) Maar het lasapparaat is wel degelijk een professioneel stuk.
    Puntlassen is hetgeen dat verwacht wordt!

Alvast bedankt voor het lezen, en ik hoor het wel als er interesse voor is.

Ik ben van Lokeren, en de "garage" bevindt zich in de buurt van het ziekenhuis.
    PSN: DLRK-37

Approved 9-lifer Soundstorm's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik kan zelf nog niet goed genoeg lassen om een ander te helpen. Begint wel al te lukken, dus ben blij

Maar is dit niet het ideale moment om het zelf te leren? Als ge al het materiaal ter beschikking hebt is dat toch ideaal!

Member Stijn89's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Ik heb mijn halve carrosserie opgelast, maar ik ben ni echt uit de buurt.

Maar zoals Soundstorm zegt, leer het zelf? Pak gewoon 2 dunne plaatjes, en oefenen. Als het zoals gij zegt, enkel puntlasjes zijn is dat echt ni moeilijk hoor.

Member Sapermun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    geef je broer wat babykleertjes in ruil? iedereen content.

...tis trouwens niet zo dat puntlassen zo lastig is. oefen wat op wa overschotten. Heb op de bouw ook al paar keer moeten puntlassen, en echt veel valt daar nie aan te misdoen. Zien daje brandblusserke gereed staan hebt natuurlijk

Is't een bril die automatisch donker wordt, of zo eentje dieje bij het aanslaan elke keer omhoog moet zetten? Want kheb keer naar spoed gemoeten omda dr pcies ne stalen borstel over mn oogbollen ging, das nie aan te raden!

iTrader
    3 (100%)
    Idd, als het gewoon puntlassen is, en ge kunt schoon voorbreiden, kunt ge denk ik zelfs geen fouten maken.

Gaatje boren in de ene plaat. ANdere plaat er goed opdrukken met gewichten/magneten/tang en dan ne keer mikken in de gat en op het knopje duwen.

Uw broer zal toch wel tijd genoeg hebben om alle instellingen juist te zetten. En aangezien er nie veel verschil zal zijn in plaatdiktes, kunt ge daar gewoon af blijven.

Member SoliD's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk bericht
    tuurlijk zeer flauw maar iemand ging hem sowieso maken en ik wou het voor 1 keertje zijn
    sorry als ik u heb doen wenen
    ik ging hem niet maken, te flauw...

Ontopic: oefenen, veel meer voldoening van en je bespaart enkele euro's

Approved 9-lifer Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Is verre van moeilijk hoor, kzou zeggen ik kom het even doen maar heb in jaren niet meer gelast en ben wat bang om iemand anders zijn werk te verpesten. Als je echt wanhopig bent en niemand kan vinden mag je me altijd een PM sturen. Maar dan wil ik wel eerst wat oefen stukjes om zeker te zijn dat ik het nog kan.

iTrader
    54 (100%)
    Ik ben al bezig geweest met 't proberen, maar 't probleem bij mij is, als ik die vast las aaneen, kan ik die na een tijdje gewoon terug van elkaar trekken, of vallen ze zelf gewoon van elkaar.

(Sapermun, 't is een bril die automatisch verdonkert)

Ik zal het alvast nog een paar keer proberen, mocht het echt niet lukken, stuur ik wel een PM naar sinki)

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Member Stijn89's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Dan smelt uw materiaal niet genoeg, amperage wat hoger zetten.

Toch zeker dat ge staal aan staal aan het lassen zijt, met het juiste toevoegmateriaal?

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ge gaat er best eerst eens over met de slijpschijf zodat alle vuiligheid/oxidatie/galvanisatie zeker weg is.

en inderdaad, zijt ge wel staal aan staal aan het lassen? gebruikt ge het juist toevoegmateriaal en het juiste gas?

vraag anders gewoon aan u broer als hij het een keer gaat voordoen.

iTrader
    54 (100%)
    De materialen etc moeten in orde zijn, want m'n broer heeft met het materiaal indertijd ook al gelast.

Maar dus de amerpage wat hoger zetten, ga ik eens uitzoeken!

iTrader
    3 (100%)
    Boort ge eerst een gaatje in de bovenste plaat?

Want als ge al een smeltbad moet maken dat door uw eerste plaat moet vallen, om dan de 2de op te warmen kan da wel problemen geven.

Kan ook zijn dat ge gewoon te snel zijt, en het smeltbad niet groot genoeg wordt.

iTrader
    54 (100%)
    Yep, ik boor een gaatje in m'n bovenste plaat. 'k zal het eens langer proberen, maar ik denk dat dat de vorige keer ook problemen gaf, omdat ik dan het gat groter liet smelten.

Approved 9-lifer Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Idd, gat boren in de bovenste plaat en uw lasapparaat goed afstellen. (genoeg amp's en goeie draadsnelheid en natuurlijk zien dat de gas open staat)
    Zou normaal geen probleem mogen zijn, maak wat oefenplaatjes en speel er wat mee tot je een goeie doorlassing hebt. (maar ook niet teveel, dus geen stalagtieten aan de onderkant )

EDIT: en verdeel de warmte wat, las bvb geen 4-5 punlassen naast elkaar maar probeer het wat te verdelen over de gehele bodem. anders trekt heel uwen bazaar krom.
    Laatst gewijzigd door Katoom; 7 januari 2010 om 16:46

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten