Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 98
    Member
    iTrader
    131 (99%)

'spijt' van aankoop nieuwe wagen

Hey,

Sommige weten misschien dat ik sinds de zomer 2009 een citroen berlingo heb. Schitterende auto, doet alles wat ik wil en ontbreek niks. In tegendeel zelf... Eigenlijk is die veel te groot. Ik zit er meestal alleen in. Ik heb dus eigenlijk wel spijt van mijn keuze. Ook vooral financieel gezien.

Ik betaal nu 300€ per maand aan de auto. Hij is ook niet superzuinig en de verzekering en taks zijn om eerlijk te zijn ook veel te hoog ( ik ga niet zeggen dat ik in financiele problemen zit, maar ik heb zeker en vast geen overschot ).

Nu weet ik niet goed wat ik zou doen. Ofwel bijt ik door en betaal ik de auto gewoon af. Dan ben ik er binnen 3en een half jaar vanaf en rij ik nog minstens een 5-tal jaar zonder lening...

Ofwel zou ik misschien durven kijken voor hem te verkopen. Hij is nog als splinternieuw (geen schrammetje vanbinnen en vanbuiten) met nu 7000 km op de teller. Dus ik neem aan dat die nog minstens een 9000€ moet waard zijn (nieuwprijs = 13.000€). Daarmee zou ik dan durven al een 4000 a 5000 € afbetalen aan de garage en ergens een kleinere occasie zoeken van nog is 4000€ eentje die goedkoper is in taks enzovoort.

Ik had eigenlijk die berlingo gekocht naar de toekomst toe. Is een zeer handige auto voor kinderen enzo in te steken dacht ik. Maar eigenlijk kunt ge dat in een gewone 5 deurs ook. En is een 'buske' dus eigenlijk niet nodig. en vooral qua taks en verzekering zou ik dus kunnen besparen

Wat denken jullie?

Approved 9-lifer
    iTrader
    12 (100%)
    Tja dat zul je moeten berekenen of het uiteindelijk veel geld kost of niet om hem nu te verkopen. Ik ben ooit ook zo 'dom' geweest om een beetje te gaan lenen voor een auto, die fout maak je maar 1 keer.
    Always remember, if it's got tires or tits, you're gonna have trouble with it.
    The KTM really likes being ridden hard. If you never ride like a dumbass,
    and have no intention of ever riding like a dumbass, KTM probably doesn't make a bike for you.

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Als je inruilt voor een occasie van niet al te oud doe je er uiteindelijk weinig verlies op. Als je weer een nieuwe zou kopen zit je tweemaal met een grote ontwaarding die je zelf moet betalen.

Zoek je ergens een interessante tweedehands vijfdeurs of break en zie dat je een redelijke prijs krijgt voor je huidige. Dan ben je alvast af van de voor jou te hoge verbruikskosten.

Approved 9-lifer desolation's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    of ge betaalt gewoon diejen berlingo af ?
    uiteindelijk is deze verkopen en nen andere kopen geld wegsmijten eh
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Member De SkeEvN's schermafbeelding
    iTrader
    100 (100%)
    groot verlies van geld in zo een korte periode..
    zonde
    Shooters speelde op pc me muis en keyboard . uit
    Vraag het op 9lives, wij googlen het wel voor je!

Member Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sinki Bekijk bericht
    Ik ben ooit ook zo 'dom' geweest om een beetje te gaan lenen voor een auto, die fout maak je maar 1 keer.
    heuh? lenen voor een auto => wat is daar mis mee?
    ik leen bv 10.000eur op 4j en kost mij 225eur per maand

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Webber Bekijk bericht
    Daar is absoluut niks mis mee, zolang ge het maar niet doet voor een statuswagen te kopen of om boven uw stand te leven.

Als ge nu direkt een auto nodig hebt voor Bv. het werk en ge hebt het geld niet direkt liggen... zie ik niet in waarom je je daarvoor zou moeten schamen.
    "Waarom geen diesel?": Omdat de verwarming bij ons in een afzonderlijke ruimte staat, niet in de garage.

Approved 9-lifer 128MB's schermafbeelding
    iTrader
    16 (95%)
    Ik heb ook geleend maar enkel en alleen om niet al mijn spaarcenten in 1x op te doen...

iTrader
    22 (100%)
    Sterker nog, tis vaker zelfs beter van te lenen. Zolang uwen intrest op uw spaargeld hoger is dan wat ge moet afgeven op uw lening zijde zot vant ni te doen

Approved 9-lifer Terror Factor's schermafbeelding
    iTrader
    99 (100%)
    Da zou toch wel de eerste keer zijn da uw rente hoger ligt dan de intrest op een lening van de bank zenne

EDIT: nuja,als ge kunt lene van particulieren of van de garage zelf op afbetaling kunt kope zonder extra kosten zwijg 'k natuurlijk.
    Drift.

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    uiteindelijk is deze verkopen en nen andere kopen geld wegsmijten eh
    Zoals gezegd: als hij een occasie koopt is dat verlies redelijk beperkt en haalt hij er winst uit als je minder verbruik, lagere verzekering en taksen inrekent.

Jammer van de aankoop en het verlies in de eerste plaats, maar als je een fout inziet kan je best vroeger dan later rechtzetten.

iTrader
    22 (100%)
    tis vooral da laatste waar ik op doel, ze smijten de laatste jaren me ziek goekope financieringen naar uwe kop

Approved 9-lifer
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Webber Bekijk bericht
    Heb niet gezegd dat er iets mis mee is hé maar achteraf gezien vind ik een auto zoveel geld niet waard en tis daarmee dat ik nooit nog geld ga lenen voor een stuk ijzer op wielen. Ieder geeft geld aan wat ie wil natuurlijk, maar 'een hoopke stenen' brengt op lange termijn tenminste nog iets op een auto daarentegen kost alleen maar geld, zeker als je er dan nog eens voor gaat lenen.
    Always remember, if it's got tires or tits, you're gonna have trouble with it.
    The KTM really likes being ridden hard. If you never ride like a dumbass,
    and have no intention of ever riding like a dumbass, KTM probably doesn't make a bike for you.

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Sterker nog, tis vaker zelfs beter van te lenen. Zolang uwen intrest op uw spaargeld hoger is dan wat ge moet afgeven op uw lening zijde zot vant ni te doen
    rofl, serieus...gij hebt zeker gene economie gestudeerd?

ff on topic:

We nemen dus bijvoorbeeld een Ford Fiesta 1.25i met 82pk...deze verbruikt 5,7 liter benzine op de 100.
    Autozine - Autokosten

De berlingo 1.6 verbruikt afhankelijk van 90 pk 8,2 liter, of 120 pk 7,3 blijkbaar
    Autozine - Autokosten

Concreet: stel dat je 200.000 haalt met beide wagens:
    7,3-5,7=1,6 X 1,40(benzineprijs) X 2.000= 4.480 euro
    8,2-5,7=2,5 X 1,40(benzineprijs) X 2.000= 7.000 euro

Ik ga er hier vanuit dat een 1.25 en een 1.6 dezelfde stijging kennen in verbruik naarmate de kilometers vorderen, wat niet zo is uiteraard, maar toch zie je een serieeeuuuuus verschil in brandstofkosten... anyway de nieuwprijs van die fiesta is trouwens 13.000 euro...

Member Ironpole's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Awesomeness Bekijk bericht
    rofl, serieus...gij hebt zeker gene economie gestudeerd?
    Correctie: gezond verstand verwerft.

Lenen voor consumptiegoederen is absurd. Als ge moet lenen voor een auto dan leef je boven je stand, of het nu een luxe sedan is of een hatchback.
    En als je je auto weer wil verkopen dan doe je het best zo snel mogelijk. Een auto verliest in het eerste jaar zo'n 35% van z'n waarde. Dus ofwel zo rap mogelijk verkopen, ofwel de rit uitdoen en er nog jaren mee rijden. Spijtig dat het een nieuwe auto was eigenlijk. Het beste in uw geval was om een auto van zo'n jaar oud te kopen. Die hebben de waardeverval van het eerste jaar achter de rug maar kunnen nog niet zoveel kilometers hebben dat ze al kosten krijgen.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ironpole Bekijk bericht
    Als ge moet lenen voor een auto dan leef je boven je stand.
    Zeer kortzichtig en vermoedelijk door iemand geschreven die nog nooit op z'n eigen 2 benen heeft moeten staan.
    "Waarom geen diesel?": Omdat de verwarming bij ons in een afzonderlijke ruimte staat, niet in de garage.

iTrader
    22 (100%)
    Lenen voor nen auto is zeker niet absurd, ma ge moet het wel op een zinvolle manier doen. Ja ge kunt daar al uw spaargeld aan verkwisten, maar dan moeten ze er mij toch een SERIEUZE korting op geven. Anders hou ik mijn potje veel liever bij voor andere kosten die veel levensbelangrijker kunnen zijn (medische kosten, huisvesting).
    En ik heb de laaste jaren al meer dan ene keer van die super cheape leningen gezien, den onze is bv in den tijd gekocht met 1.25% intrest. Dan zijde gek als ge em ineens betaalt eh, ge maakt winst door em op financiering te kopen.

Member Ironpole's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ComputerVISTA Bekijk bericht
    Zeer kortzichtig en vermoedelijk door iemand geschreven die nog nooit op z'n eigen 2 benen heeft moeten staan.
    Zeer naïef en vermoedelijk door iemand geschreven die de waarde van geld niet kent en nog nooit op z'n eigen twee benen heeft moeten staan.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ironpole Bekijk bericht
    Zeer naïef en vermoedelijk door iemand geschreven die de waarde van geld niet kent en nog nooit op z'n eigen twee benen heeft moeten staan.
    En daar zit je nu wel eens mis ze

Ik denk -gelukkig- dat ik de waarde van het geld net iets beter ken dan jij. I'm with desolation.

Approved 9-lifer Soundstorm's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Berlingo inschrijven als lichte vracht? Iets meer dan 100€ tax en afhankelijk van hoe ge het regelt met uw verzekering, is die ook maar een 500€/jaar.

Dan nog eens wat oefenen op ecodriving, en ge zit aan 100€/maand ipv 300.

Maar een gedacht hé

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten