Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 44
    Member Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)

Grote barst in voorruit

Ik rijd met een Alfa Romeo 156 Sportwagon.
    Vorige zomer zat er plots een grote barst in mijn voorruit. Hij begint aan de bovenkant achter de achteruitkijkspiegel, gaat een 15-tal centimeter naar beneden, en maakt dan een bocht naar links. Die barst naar links is sinds de zomer in lengte verdubbeld (neemt minstens een paar milimeter per maand toe).

Nu is mijn vraag hoe ernstig dit is. Ik ben er in augustus wel mee door de keuring geraakt, kreeg enkel een waarschuwing voor de barst.
    Maar nu dat 't gaat beginnen vriezen maak ik me wel zorgen...

En heeft iemand een idee van hoeveel dat gemiddeld kost om te vervangen?
    Guitar in Monads :: All instruments in Toorn :: Bass in Tim's Favourite

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

CAS
    CAS is offline
    Member CAS's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    tussen de 4 en 700euro. Kunt ook gewoon eens gaan horen hoeveel het kost bij garage die ruiten vervangt

Member Catscratch's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Hebt ge geen glasschade in uw verzekering zitten?

iTrader
    35 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk bericht
    tussen de 4 en 700euro. Kunt ook gewoon eens gaan horen hoeveel het kost bij garage die ruiten vervangt
    Ja maar wil hier ten eerste al eens horen hoe ernstig/dringend dit is...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk bericht
    Hebt ge geen glasschade in uw verzekering zitten?
    Nee, jarenlang wel gehad, en het jaar dat ik het opzeg wordt mijn zijruit ingeslagen in Brussel door vriendelijke lichtbruine mensen, en krijg ik een barst in mijn voorruit Iets met Murphy zeker....

Member [LRRP]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Blijven mee rijden, uw venster kan niet meer dan verder scheuren

Member Massis's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    heb hetzelfde aan de hand, maar ik kan u jammer genoeg (voor u dan toch) niet zeggen wat het kost, 't is een firmawagen thank god... ook langs de spiegel af met een bocht naar links...

Member blazingsvbiker's schermafbeelding
    iTrader
    22 (92%)
    carglass kerel ze tonen hele dagen op tv

iTrader
    35 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blazingsvbiker Bekijk bericht
    carglass kerel ze tonen hele dagen op tv
    Ja snuggeren... Precies of ze gaan mij ginder vertellen dat ik er gerust mee kan verderrijden, als ze aan mij even goed een nieuwe voorruit kunnen verpatsen

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerulean Bekijk bericht
    Ja snuggeren... Precies of ze gaan mij ginder vertellen dat ik er gerust mee kan verderrijden, als ze aan mij even goed een nieuwe voorruit kunnen verpatsen
    Idd die zullen u wel een nieuwe vooruit aansmeren.
    Bij de plaatselijk vw garage in mijn straat, blijven ze barsten rijden tot ge niets meer door de vooruit ziet.

Member MrZodiac's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Heb zelf meer dan een jaar rond gereden met een barst in de ruit. Deze was vorige week wel afgekeurd hiervoor.

Ruit laten vervangen voor nog geen 200 euro, aan huis dan ook nog! Carglass is wel overdreven duur, tenzij je het via de verzekering kan laten doen... dezelfde ruit koste me daar 500 euro geplaatst....

Zelfs de garages hier laten dat altijd door diene gast doen.

m'n pa had een speciale voorruit die bij Carglass 700 euro zou kosten, hij heeft em uiteindelijk laten vervangen voor nog geen 250 euro.

Zelf vroeg ik me dan wel af waarom hij zo goedkoop was, maar blijkbaar is Carglass gewoon belachelijk duur. Heb niets te klagen over de ruit hij ziet er identiek uit aan de ruit die erin zat, en mijn pa rijdt er met die van hem al 2 jaar mee rond.

Ik weet helaas niet of hij tot Berlare gaat...

CAS
    CAS is offline
    iTrader
    4 (100%)
    Eerst bij Carglass gaan horen hoeveel het is, dan u voorzien op diene prijs, en dan bij een ander het laten doen voor de helft

Hoe erstig dat is?

Uw auto zijn voorruit heeft toch enorm wat effect op de stijfheid. Wel minder dan bij een bus natuurijk, maar bij een ongeluk kan het toch bijdragen in de veiligheid.

Nu, gelijk ge het beschrijft is het maar 1 scheur, als ge daar mee wilt verder rijden, doe gerust . Ze gaat er niet uitvallen hoor.

CAS
    CAS is offline
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrZodiac Bekijk bericht
    Heb zelf meer dan een jaar rond gereden met een barst in de ruit. Deze was vorige week wel afgekeurd hiervoor.

Ruit laten vervangen voor nog geen 200 euro, aan huis dan ook nog! Carglass is wel overdreven duur, tenzij je het via de verzekering kan laten doen... dezelfde ruit koste me daar 500 euro geplaatst....

Zelfs de garages hier laten dat altijd door diene gast doen.

m'n pa had een speciale voorruit die bij Carglass 700 euro zou kosten, hij heeft em uiteindelijk laten vervangen voor nog geen 250 euro.

Zelf vroeg ik me dan wel af waarom hij zo goedkoop was, maar blijkbaar is Carglass gewoon belachelijk duur. Heb niets te klagen over de ruit hij ziet er identiek uit aan de ruit die erin zat, en mijn pa rijdt er met die van hem al 2 jaar mee rond.

Ik weet helaas niet of hij tot Berlare gaat...
    Wel best uwe wagen bij vermelden, want "voor nog geen 200euro" klinkt verdacht goed op een ruit die er in geplaatst word met rubbers ipv een gelijmde. En daar zit een groot prijsverschil in. Voor de TS zal het een gelijmde zijn. Is zowiezo wat duurder.

Member daFour's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Ik heb hier ene in de linkse hoek en die gaat tot aan het midden (laag) is een 2 maand geleden gekeurd,ma zei dat ze er niet hebben naar gekeken zelfs.
    Zolang dat em niet in je zicht zit zeker?
    Ik vervang die ook niet,auto heeft bijna 200.000 km's

Member MrZodiac's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk bericht
    Wel best uwe wagen bij vermelden, want "voor nog geen 200euro" klinkt verdacht goed op een ruit die er in geplaatst word met rubbers ipv een gelijmde. En daar zit een groot prijsverschil in. Voor de TS zal het een gelijmde zijn. Is zowiezo wat duurder.
    Ik heb een Cirton Berlingo, met ingelijmde ruit.
    M'n pa heeft een Daewoo Nubira met "iets speciaal" in de ruit wa het volgens Carglass zo duur maakte (verwarming ofzo, buh)

Verder zetten ze die hier in de peugeot garage in de wagens. En ken ik nog verschillende mensen die daar hun ruit laten vervangen.

Ik heb het op aanraden van mijn neef (die zelf jaren in die peugeot garage heeft gewerkt) door die kerel laten doen.

Ik ken zelf niet zoveel van wagens en ga die gast zijn gegevens hier niet posten, maar aan de TS wil ik zijn gegevens wel even pm'en en na 1 telefoontje weet de TS of hij tot Berlare gaat, kan helpen en wat de prijs zou zijn.

Member Sapermun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    onze wagen vant werk heeft 1 barst over de ganse breedte en 1 4/5 van de breedte. van vlak na zn vorige keuring. vriezen heeft die niet meer last van gehad aangezien ze zowiezo uit zichzelf al verderbarst

Member slash's schermafbeelding
    iTrader
    0

iTrader
    0
    @ filmke, dat had ik niet verwacht.

Ik heb 3 sterretjes in mijn ruit. En daarvan is 1 mm groter geworden... De rest is nog steeds even groot.

CAS
    CAS is offline
    iTrader
    4 (100%)
    Wel met opletten, soms heeft uw ruit een redelijk dragend element, en dan barst da wel verder.

Nuja, dat direct vervangen is toch wat zever, tegen da ge er zijt is da al verder gescheurd. Heb zelf al genoeg sterretjes gehad. Juist die fazant had een te grote ster achter gelaten

Maar de sterretjes die verder scheurden waren de dag zelf wel al groter... Heb het dan wel op een sprinter, daar zal de ruit wel al wat dragen.

Zwamtalent citrofenwick's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik heb een klein barstje en dat doet al 2 jaar niets.

onze vorige subaru had een barst van meer dan een halve meter en da heeft nooit niets gedaan eenmaal ze op lengte was.

Stoort ze u: vervangen
    Stoort ze u nie: zo laten en kijken hoe ze evolueert. Z
    Koop niet bij carglass, die zijn idd veel te duur.

Via mn garagist in een ax een getint raam laten plaatsen (gelijmd) en da was 170 euro.

iTrader
    35 (100%)
    Nuttige reacties, thanks Ga't gewoon zo laten dan, de barst hangt boven mijn voorliggers, dus last heb ik er zeker niet van.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (0 leden en 2 gasten)

Regels voor berichten