Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 27

Discussie: voorlopig rijbewijs

Member Sylph*'s schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)

voorlopig rijbewijs

De kandidaat:

* mag alleen rijden of vergezeld van een persoon van minimum 24 jaar die houder is van een rijbewijs B;
    * moet een voertuig besturen:
    o van categorie B
    o voorzien van een L
    o zonder aanhangwagen
    * mag niet rijden van 22 uur tot 6 uur de volgende morgen op vrijdag, zaterdag, zondag, op de avond voor wettelijke feestdagen en op wettelijke feestdagen
    * mag in commercieel verband geen goederen vervoeren
    * mag enkel op Belgisch grondgebied rijden

Voor mijn werk moet ik soms in het weekend tot 22.30 werken. Is dat mogelijk om hiervoor ergens een uitzondering aan te vragen?

Member Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Als je tegengehouden wordt, zeg je gewoon dat je overuren moest maken

Member BrAiNpAiN's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    denk niet da ze daar mee lachen, das uw verantwoordelijkheid om te zorgen da ge de limitaties van uw voorlopig rijbewijs kunt naleven.

mijn gok: als ze u pakken hangt het van de goodwill van de agent af of ge een dik probleem hebt of ni

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Nee, daar zijn geen uitzonderingen voor. En als je pech hebt en gepakt word gaat het veel geld kosten.

Member snake5555's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Vroeger toen ik ook nog met mijn L rondreed,heb ik dat ooit eens aan een politierechter gevraagd of dat een probleem was,was ook op de baan na 22 uur en voor 6 uur om naar huis of naar het werk te rijden.
    Hij zei me dat als er een pv van werd opgemaakt dat als het voorkomt men zijn gezond verstand ging gebruiken. Maar denk wel dat je moet aantonen dat je naar huis aan het rijden zijt of naar u werk.

Crew Member Gamb|t's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snake5555 Bekijk bericht
    Vroeger toen ik ook nog met mijn L rondreed,heb ik dat ooit eens aan een politierechter gevraagd of dat een probleem was,was ook op de baan na 22 uur en voor 6 uur om naar huis of naar het werk te rijden.
    Hij zei me dat als er een pv van werd opgemaakt dat als het voorkomt men zijn gezond verstand ging gebruiken. Maar denk wel dat je moet aantonen dat je naar huis aan het rijden zijt of naar u werk.
    Constant uw werkkledij in uwe wagen laten ligge en zo rondrijden. Bij controle zeggen ik kom net van mijn werk ....

Stel je wordt gecontroleerd en je mag doorrijden ( goodwill van de politie). En 5 minuten raak je betrokken in een verkeersongeval, wat dan?
    De verzekering gaat u niet helpen, ga je dan alles op de agent steken omdat hij je heeft laten doorrijden. Voor sommige overtredingen kan er goodwill zijn maar voor andere is dit onmogelijk. Laat de rechtbank maar beslissen of je moet betalen of niet.

Approved 9-lifer koebeest's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Laat uw passagier rijden? Je mag enkel maar alleen de baan op mits x aantal uur rijlessen en als ik me niet vergis moet je een bepaalde leeftijd hebben ook (niet zeker)

Member furiuZ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Om alleen te mogen rijden moet je 21 uren rijlessen nemen. En ik meen dat je dit kan doen vanaf 17j9m? Niet zeker van...

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    20u en 18 jaar.

Maar dat doet hier weinig ter zake. Ook voor mensen met een voorlopig rijbewijs dat u toelaat alleen te rijden geld dat rijverbod na 22u.

Approved 9-lifer SpeedFreak.be's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weet je wat hier het punt is: als je hier een uitzondering van gaat maken dan heeft iedereen straks overuren gedraaid en is die 22.00 uur een papieren tijger geworden.

Member Vordesh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik had een papier van mijn werk met de data en de uren op alsk me men voorlopig op de baan was.

Vraagt is aan uwen baas of ze daar da systeem ook ni willen toepassen?
    Kweet nu ni of het veel zou uitgemaakt hebben want ben nooit ni tegengehouden geweest.

Crew Member Robust˛'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    T'is niet omdat je baas een papiertje maakt, dat je de wet mag overtreden he Vordesh...

Approved 9-lifer SpeedFreak.be's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robust˛ Bekijk bericht
    T'is niet omdat je baas een papiertje maakt, dat je de wet mag overtreden he Vordesh...
    Precies de rechter gaat wss zeggen dan ga je maar met het openbaar vervoer/ fiets.

Bovendien de ts heeft dat papier nog niet wat ik begrijp en maakt nu al die uren dus hij geraakt er nu ook.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robust˛ Bekijk bericht
    Neh idd maar als de flikken die u tegenhouden dat zien gaan ze al eerder geneigd zijn om het te geloven dan eender wie die enkel maar zegt dat hij van zijn werk komt denk ik.

En moest er een accident gebeuren moestk me geen zorgen maken (alé als ik niet in fout was natuurlijk).

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vordesh Bekijk bericht
    En moest er een accident gebeuren moestk me geen zorgen maken (alé als ik niet in fout was natuurlijk).
    kdenk da de verzekering van de tegenpartij daar heel anders over gedacht zou hebben..

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BrAiNpAiN Bekijk bericht
    kdenk da de verzekering van de tegenpartij daar heel anders over gedacht zou hebben..
    Twerk kwam er tussen, alé in theorie allemaal natuurlijk

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vordesh Bekijk bericht
    Twerk kwam er tussen, alé in theorie allemaal natuurlijk
    als de verzekering van de tegenpartij zegt van "jamaar how, die kerel mocht op da tijdstip al niet meer op de baan zijn, wij betalen niet uit!", dan heeft uw werkgever daar bitter weinig in de pap te brokken

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BrAiNpAiN Bekijk bericht
    als de verzekering van de tegenpartij zegt van "jamaar how, die kerel mocht op da tijdstip al niet meer op de baan zijn, wij betalen niet uit!", dan heeft uw werkgever daar bitter weinig in de pap te brokken
    Daarom da twerk er in tussenkwam eh, zolang dak ni in fout was (en nog nen hoop klein regelkes) of dergelijke waren de kosten voor hen. Dat papier was maar voor te helpen moest er controle zijn, da was (alé waren) nog is bazen ze, familiebedrijf heeft zen voordelen. Ma thad meer nadelen dus kzit al erges anders

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Uiteraard zijn hier geen uitzonderingen op.
    De wet is de wet.

Als ge wordt tegengehouden en voor de rechter moet komen..
    En als dienen zegt: jongeman, ge moogt geen gemotoriseerd voertuig meer besturen voor 4j.

Tja, dan hebd dus pech en sta je veel verder.

Papierke van den baas: daar lachen ze eens mee.
    Als ge geluk hebt, hebde ne vriendelijke persoon.
    Maar zoals hierboven ook werd gezegd: als ge een ongeluk hebt... dan wil ik niet in uw schoenen staan

Crew Member Kwertie's schermafbeelding
    iTrader
    157 (100%)
    'k Ken enen die zo al eens is tegengehouden geweest. Hij had al meer dan 1 pintje gedronken als ge weet wa'k bedoel en 't was na 22u met de L op baan...
    14 dagen rijverbod gehad en een redelijke boete (ik dacht een kleine 1000€).

Spijtig genoeg is't niet bij dat ene voorval gebleven bij die gast .

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten