Weergegeven resultaten: 1 t/m 16 van 16
    Member Graverobber's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)

Temperaturen (Thermostaat al vernieuwd)

Ok, ik ga hier ff snel en kort uitleggen wat men probleem is. Ik heb vorige maand probleem gehad met men auto, een darmke was kapotgesprongen, darmke vernieuwd 33 euro. Alles goed & wel, opnieuw alles opgevuld koelvloeistof enzo. Ok, temperaturen komt nog altijd dicht bij rood, en motor staat kokend heet. Dan nieuwe thermostaat ingestoken, nog altijd het zelfste probleem, ik rij 5km's temps komen hoog kijk naar men reservoirke van men kloeistof (en al men koelvloeistof is weer weg, + radiateur slaat nie aan.)
    Ok ja, ik ben nu eigenlijk ten einde raad, is nieuwe radiateur van 2jaar vorige zat een lek (was roest.) Nu, men neef zegt dat ik eens naar men plons moet kijken of die nog inorde zijn. Ik ga dat morgen eens bezien, weet er iemand wat mijn probleem is? Honda Civic 1500 16 klepper. met 130K kilometers op de teller.

dus, koelvloeistof is weg na 5km rijden, temps komen hoog, motor is erg warm... radiateur slaat nie aan. thermostaat is al vernieuwd.

Moet er wel bij vertellen voor dat die darm gesprongen is, klopten men temps al niet, stond altijd ietjes bove de helft. Maar was nooit nie heet of kwam nooit nie in het rood, nu scheelt het niet veel. Ben ten einde raad, en zeg nie na nen garagist gaan want da zijn oplichters. Heb hier geen enkele goeie in de buurt.

Member silverwizard3's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    koelcircuit tegoei ontlucht ? der zit mss een luchtbel in...
    Anders vrees ik de koppakking terdoor.

Zwamtalent citrofenwick's schermafbeelding
    iTrader
    0
    aiaiai

radiatorschroef die niet aanslaat => kan zijn omdat er al te weinig water in het circuit zit om diene sensor warm genoeg te doen krijgen. (heb ik ook nog voorgehad...)
    waterdarmen die springen => drukverlies langs koppakking naar het watercircuit met dat als gevolg

Dus volgens mij drinkt uwe motor zen water op via de koppakking.

Member VMax's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Jip, koppakking erdoor!

iTrader
    15 (100%)
    Ok, had ik ook al iets van gelezen als het de thermostaat nie is, het slechte geval de koppakking. Ok, iemand enig idee hoeveel het kost om een nieuwe koppakking te laten steken? + is het wel de moeite en gaat het daarmee opgelost zijn + een tijdje meegaan?

iTrader
    0
    depends van de garagist

reken maar rap op 500+€

opgelost: ja, voor wa jaren
    de moeite: moet ge zelf weten

Member silverwizard3's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Geen vrienden die garagist zijn en na hun uren nog bij doen ?
    Koppakking zelf kost nie veel, tzijn de uren werk.
    Bij een garage indoen is indd rap €500+

iTrader
    15 (100%)
    Ken 2 gasten die ooit nieuwe motor voor men neef hebben gestoken da koste hem 700 euro, de oude eruit en een nieuwe erin, tzijn namelijk 2 boerkes. Ze wonen in oosterzele denk zo'n 20km's rijden van men huis, ma als de koppakking kapot is moet ik toch opletten? Anyway ben zowat aan het lezen de symptonen ervan witte rook enzo. Nja kmoet zeggen als ik aan het rijden ben zie ik de ruik in men spiegels en achteruitkijk spiegel. Heb namelijk ook 4 uitlaten dus valt minder op dan 1ne uitlaat, moest ik 1ne uitlaat hebben en al die rook komt uit 1 uitlaat ik denk dat ik zou verschieten. Ok koppakking laten maken, ma ben ik ondertussen weer niet wat paarden kwijt? En als ie dan gemaakt is denk dat mijn motorke wel een kraakske heeft gehad. Moet wel zeggen, hij start en draait nog perfect, niks op aan te merken draait perfect 1000 toeren enzo, heb wel al gemerkt dat hij bij het terugschakelen soms wel moeilijk doet. Kan slijtage zijn van versnellingsbak. Maar echt echt echt Roken doet hij niet bij het starten ook niet, rookt lichtjes maar wel witte rook. Als ik aan het rijden ben zie ik het namelijk nie echt of het ECHT veel rook is en dat mensen achter mij ervan stikken

iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Graverobber Bekijk bericht
    Ken 2 gasten die ooit nieuwe motor voor men neef hebben gestoken da koste hem 700 euro, de oude eruit en een nieuwe erin, tzijn namelijk 2 boerkes. Ze wonen in oosterzele denk zo'n 20km's rijden van men huis, ma als de koppakking kapot is moet ik toch opletten? Anyway ben zowat aan het lezen de symptonen ervan witte rook enzo. Nja kmoet zeggen als ik aan het rijden ben zie ik de ruik in men spiegels en achteruitkijk spiegel. Heb namelijk ook 4 uitlaten dus valt minder op dan 1ne uitlaat, moest ik 1ne uitlaat hebben en al die rook komt uit 1 uitlaat ik denk dat ik zou verschieten. Ok koppakking laten maken, ma ben ik ondertussen weer niet wat paarden kwijt? En als ie dan gemaakt is denk dat mijn motorke wel een kraakske heeft gehad. Moet wel zeggen, hij start en draait nog perfect, niks op aan te merken draait perfect 1000 toeren enzo, heb wel al gemerkt dat hij bij het terugschakelen soms wel moeilijk doet. Kan slijtage zijn van versnellingsbak. Maar echt echt echt Roken doet hij niet bij het starten ook niet, rookt lichtjes maar wel witte rook. Als ik aan het rijden ben zie ik het namelijk nie echt of het ECHT veel rook is en dat mensen achter mij ervan stikken

+ verbruik van redelijk wat olie, hoort dat ook bij kapotte koppakkingen? Auto eeft 3jaar stilgestaan rij er nu 4maand mee en heb redelijk wat miserie.

Member VMax's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Te lang stilgestaan en dan door vlammen is ook nie altijd al te best denk ik, maar da kan echt van geval tot geval afhangen vermoed ik. Ge kunt daar ferm geluk mee hebben ma ook ferm tegenslag.

iTrader
    15 (100%)
    Vlammen, hmm ben mss 18 jaar ma ik rij altijd easy en vree opt gemakske sta namelijk heel laag tegen de grond atm (schroefkit) kem nog geen 120 gereden me menne auto. Ik rij nie gelijk nen bompa ma ik rij gwn normaal. Ben namelijk iemand die tot rust komt alsk me den auto rij rij dan namelijk ook ver niet.

iTrader
    15 (100%)
    Woensdag mag hij binnen week erna mag ik er terug achter. Iemand gaat het doen achter zijn uren. Tzal ongeveer 500 zijn. Volgens diene vent wa duurder aangezien het nen 16klepper is.

iTrader
    0
    moest ge nog kunnen, vraag om de klepseals ook te vervangen. Da kan uw olieverbruik serieus verminderen en kost nie zoveel.
    Kopppakkingwissel kan je trouwens zelfs pks opleveren door een hogere compressie. (vlakken)

iTrader
    15 (100%)
    Yep, die vent ging daar allemaal voor zorgen. Hij zei het tegen mij ook, volgens mij moet uwen auto totaal niemeer vooruit gaan. Da is dus wel een feit. Ben eens benieuwd als ik hem terugheb volgende week of ik iets ga voelen als ik het gas pedaal induw Langs den ene kant is het eigenlijk tof nieuws aangezien ik nu eindelijk is wat verder kan rijden, ik vertrouwde men eigen auto niet meer door die hogere temperaturen.

Approved 9-lifer Jack-in-the-box's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Graverobber, n/o eh
    kan je niet eens gebruik maken van alinea's?
    Uw tekst leest soms wat moeilijk :-D

iTrader
    15 (100%)
    Ja, ik weet het. Ben namelijk iemand die alles door mekaar slaat als ik het moet schrijven.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten