|
||||||
| Mobiliteit - Alles ivm Auto's, Moto's, Brommers, ... kan je hier kwijt! |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#1 | ||||
|
graag hulp bij aankoop 1ste auto
Hallo,
Ik ga mij uiteindelijk dan toch maar eens een auto aanschaffen. Het probleem is echter dat ik er weinig van af weet. Ik zou graag wat meer informatie ontvangen over de volgende aspecten: 1. De keuze van de auto op zich. Mijn budget staat niet vast omdat ik geen weet heb van prijzen, maar ik denk aan zo'n 20.000 euro. Nieuw of tweedehands (waarop moet je dan letten? vanaf welk km aantal is het niet meer interessant, etc) maakt mij eigenlijk niet uit. Ook qua merk heb ik niet meteen een voorkeur. Het moet geen grote gezinswagen zijn, twee zitplaatsen volstaan in principe (coupé ). Benzine/diesel/gas/... i duno.2. De financieringsmogelijkheden zijn mij onbekend. Zijn er hier mensen die leasen en wat zijn daar de voordelen en nadelen van t.o.v. kopen? 3. De fiscale implicaties en mogelijkheden voor een zelfstandige. Hoe schrijf je best af, hoeveel van je autokosten (brandstof, ...) kan je aftrekken etc? Veel dank.
"Before each night is done, our plan will be unfurled. By the dawning of the sun we'll take over the world." Laatst gewijzigd door quicky; 4 augustus 2009 om 21:15 |
||||
|
|||||
|
|
#6 (permalink) | ||||
|
Ik ken niet veel van type auto's etc, maar ik zie graag auto's die waarschijnlijk boven mijn budget liggen, zoals bv. de BMW 1 coupé en de Mercedes CLC. Milieuvriendelijke auto's die op zo'n overheidskorting kunnen rekenen, interesseren mij ook wel, maar ik ken ze niet
![]() Ik heb geen idee hoeveel km's ik per jaar doe, omdat ik nog nooit een eigen auto heb gehad. Niet echt veel alleszins. |
||||
|
|||||
|
|
#7 (permalink) | ||||
|
Wat wil je een hatchback zoals een golf?
Of een coupe? iets sportief? Of gewoon iets om rond te rijden en het interreseert je niet? Koop dan een 2dehands golf 5 (zuinig, kwaliteit, comfort, goeie uitrusting en neutraal uiterlijk) en ga op vakantie met de rest van je geld. |
||||
|
|||||
|
|
#8 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Als eenmanszaak (dus belast in de personenbelasting): aftrekbare kosten Als je een vennootschap bent: BIBF - Beroepskosten in functie van CO2 uitstoot Alle kosten van personenwagens zijn dus in die mate aftrekbaar, ook kosten van huurwagens, autokostenvergoedingen en taxikosten zijn gebonden aan de CO2-uitstoot. Uitzonderingen zijn de brandstofkosten, interestlasten en mobilofoonkosten, die 3 zijn volledig aftrekbaar. Dat dus voor de inkomstenbelastingen, BTW staat in die 1ste tabel. Voor de BTW is de aftrek altijd beperkt tot 50%, ook bij volledig beroepsgebruik. Daalt het beroepsgebruik onder de 50% moet je beperken tot het percentage beroepsgebruik. vb: Stel dat je de auto voor 40% beroepsdoeleinden gebruikt dan wordt de aftrek beperkt tot 40% meer info over de uitstoot: www.zuinigewagen.be Laatst gewijzigd door Den Freddie; 4 augustus 2009 om 21:51 |
|||||
|
||||||
|
|
#9 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Golf doet mij niet meteen iets ![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#13 (permalink) | ||||
|
haha t'is al om zeep xD
Ik heb als eerste auto nen opel astra GSI van 1992 me 46k km op, niks aan enzo, hele goede auto om mee te rijden (rij al lang maar als eerste echte auto is dit goed moest je ergens tege knalle) |
||||
|
|||||
|
|
#16 (permalink) | ||||
|
Heb dergelijke topics altijd al vrij nutteloos gevonden...
Lezers kunnen nooit goed weten wat jij mooi vindt, hoe sportief je hem wil, hoe krachtig,... Je hebt geen idee? Vreemd, je ziet toch elke dag enkele honderden tot duizende auto's op straat...nog nooit eentje gezien die je aanstaat? Neem gewoon een notitieblok mee als je nog eens op straat komt, en schrijf alles op wat je mooi vindt. Vergelijk deze auto's (aan de hand van zelf gekozen parameters: prijs, comfort,...) en kies! Wat is nu het probleem? |
||||
|
|||||
|
|
#18 (permalink) | |||||
|
Citaat:
OOF een mini, das nog wel een deftig allternatief. ma gij ! |
|||||
|
||||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|