Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 128
  1. #31
    Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    Lid sinds
    2/07/03
    Locatie
    Geraardsbergen
    Berichten
    57.630
    iTrader
    6 (100%)
    Das enkel de software die aangepast wordt, niemand ziet dat.
    "Waarom geen diesel?": Omdat de verwarming bij ons in een afzonderlijke ruimte staat, niet in de garage.

  2. #32
    Approved 9-lifer desolation's schermafbeelding
    Lid sinds
    27/08/06
    Locatie
    Kortenberg
    Berichten
    10.045
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vishnu6Dix Bekijk bericht
    en geraakt dat dan door de keuring?
    Zelfs met hoge compressie zuiger, ander nokkenassen en een titanium krukas geraakt ge door de keuring. Da zien die no way zitten, en chiptuning is NOG minder zichtbaar. Das gewoon andere software da in uwe ECU zit
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

  3. #33
    Super Moderator VishnuSixDix's schermafbeelding
    Lid sinds
    25/08/02
    Locatie
    Kempenzoon
    Berichten
    9.120
    iTrader
    0
    Weblogs
    13
    Dus het enige probleem met chiptuning blijft wel, als ze bij de dealer het in hunne kop krijgen om je motormanagement te "updaten" dat ze alles teniet doen/upfucken...



    oeh, Alternatieven qua merk (ipv seat dan) zijn:
    Toyota Verso
    Renault Scénic
    Ford C-Max
    Citroen C4
    KIA Carens

    en ik moet zeggen dat geeneen van al die wagens mij kunnen aanspreken. Renault heeft nu wel een 1.4TCE maar 't schijnt da da moteurke nogal zuipt tov de TSI....

  4. #34
    Banned ctgilles's schermafbeelding
    Lid sinds
    25/07/02
    Locatie
    Betekom
    Berichten
    3.393
    iTrader
    46 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vishnu6Dix Bekijk bericht
    Dus het enige probleem met chiptuning blijft wel, als ze bij de dealer het in hunne kop krijgen om je motormanagement te "updaten" dat ze alles teniet doen/upfucken...
    Bij elke degelijke tuner kan je daarvoor een "verzekering" vragen. Sterker nog, bij veel VAG tuners kan je alles op een OBD-stick laten zetten: je kan dus gewoon je standaard map laden bij onderhoud of als de vrouw ermee wegmoet en terug de performance map uploaden als jij wat gaat rondrijden! APR etc doen dit al 4 jaar ofzo...

    Ben vandaag met een Golf+ TDI pomp aan het rijden en amai ze... Veel blabla en geen boemboem. Een HEMELSbreed verschil met de commonrails die veel zachter zijn.

    Van uw alternatieven is er geen enkele die u hetzelfde plezier kan bieden vind ik. Tenzij dan een zware S-Max maar die prijs is hots-catégorie

  5. #35
    Approved 9-lifer MorGo7h's schermafbeelding
    Lid sinds
    8/03/06
    Locatie
    .
    Berichten
    8.198
    iTrader
    20 (100%)
    Als de TSI u goedkoper uitkomt zo ik zeker voor ne nafte gaan.
    Ne 1.8TSI zal iets meer verbruiken dan ne 1.4TSI (DUH). Zal iets meer verbruiken, maar kdenk maar zoveel zal da niet zijn. Je moet het er gewoon voor overhebben.
    Lostsoulrecordings
    E8400@4GHz D-tek Fuzion // P5Q-E // Ballistix // HD3850@850/1035 MCW60 // HX520 // pa120.3 // DCC1 18W
    OC: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=419486
    MacBook Pro 15" i5 8gb

  6. #36
    Super Moderator VishnuSixDix's schermafbeelding
    Lid sinds
    25/08/02
    Locatie
    Kempenzoon
    Berichten
    9.120
    iTrader
    0
    Weblogs
    13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ctgilles Bekijk bericht
    Van uw alternatieven is er geen enkele die u hetzelfde plezier kan bieden vind ik. Tenzij dan een zware S-Max maar die prijs is hots-catégorie
    S-max heeft niet zo gedownsizede turbobenzinemotoren en mede daarom beginnen de aantrekkelijk motorisaties pas vanaf de +/- €30.000. Dan zitten we in de klasse van de Mitsubishi Grandis, die ik persoonlijk mooier vind


    APR? Daar vind ik geen site van. Ik ken ziptuning (maar niet zo'n geweldige reputatie) en JDE (van de VAG dieselfanatici hier)
    Laatst gewijzigd door VishnuSixDix; 13 juni 2009 om 12:50

  7. #37
    Member
    Lid sinds
    3/08/02
    Locatie
    Gavere
    Berichten
    24.707
    iTrader
    21 (100%)
    Ik heb het al nog gezegd: volgens mij zit dat lagere verbruik na chippen gewoon tussen de oren. VW geeft voor de 1.4TSI met 160PK ook iets hogere cijfers op dan voor de 1.4TSI met 122PK. Nu ben ik niet van mening dat je het daarvoor moet laten.

    Het andere argument, dat die remap speciaal op je motor is afgestemd, vind ik dan weer vreemd als je erbij zegt dat hij dan 210PK heeft. Als het echt zo specifiek van motor tot motor wordt bekeken lijkt het me dat elke motor een andere waarde bekomt. Als het voor elke motor hetzelfde is zit je volgens mij dan toch met een standaardpakket en niet met de optimaalste oplossing voor jouw eigen motor?

  8. #38
    Super Moderator VishnuSixDix's schermafbeelding
    Lid sinds
    25/08/02
    Locatie
    Kempenzoon
    Berichten
    9.120
    iTrader
    0
    Weblogs
    13
    Nu, eniac, de 160PK versie van de 1.4TSI heeft een kompressor aan boord, dat zorgt voor power (trekkracht) onderin, maar zuipt ook meer brandstof...

    maar ik ga wel akkoord met jou over het feit dat die brandstofbesparing tussen de oren van de gebruikers zit, ik wil het eerst zelf testen en evalueren vooraleer ik het kan geloven.

  9. #39
    Banned ctgilles's schermafbeelding
    Lid sinds
    25/07/02
    Locatie
    Betekom
    Berichten
    3.393
    iTrader
    46 (98%)
    Here comes Moppersmurf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ik heb het al nog gezegd: volgens mij zit dat lagere verbruik na chippen gewoon tussen de oren. VW geeft voor de 1.4TSI met 160PK ook iets hogere cijfers op dan voor de 1.4TSI met 122PK. Nu ben ik niet van mening dat je het daarvoor moet laten.
    Indien een remap optimaal en correct aangepast is zal uw verbruik lager liggen door bijv. een efficiëntere verbranding. Als men uw koppelcurve en vermogenscurve aanpast en de pieken en sweet spots liggen op betere toerentallen, dan is het toch niet meer dan normaal dat ge bij dezelfde rijstijl minder verbruikt? Er zijn tegenwoordig tuners die ook eco-maps aanbieden: dus hetzelfde aantal pk en nm, maar tot 15% minder verbruik op sommige modellen.
    Daar staat inderdaad wel tegenover dat niemand die zijn auto wil laten chippen, ook daadwerkelijk een lager verbruik zal halen... Die extra kracht is gewoon pret en dat gaat ge zeker niet doseren... Waarom anders laten chippen hè... Main reason is nog steeds de power hoor, dat het verbruik status quo kan blijven is een leuke extra!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Het andere argument, dat die remap speciaal op je motor is afgestemd, vind ik dan weer vreemd als je erbij zegt dat hij dan 210PK heeft. Als het echt zo specifiek van motor tot motor wordt bekeken lijkt het me dat elke motor een andere waarde bekomt. Als het voor elke motor hetzelfde is zit je volgens mij dan toch met een standaardpakket en niet met de optimaalste oplossing voor jouw eigen motor?
    Nu verkracht ge *weer* wat men schrijft: een map is eigenlijk gelijk een maatpak... Ge kiest een maatpak en ge past het. Daarna gaan ze zien waar het wat los of net te vast hangt en dan worden die naden aangepast. Net hetzelfde voor een remap: standaard eropladen en dan aanpassen aan de motor van uw wagen. De cijfers op sites zijn meer een ballpark waarin ze zullen eindigen... Sommige moteurs zullen meer dan 210pk produceren, maar er zullen er evenveel zijn die minder produceren.

    Daarbij, als ge gewoon ligt te zien naar de cijfers dan zijde fout bezig... Met den dyno plot hebde al meer inzicht in hoe uw auto achteraf zou kunnen rijden.

    Mensen die standaardmaps laden zonder aanpassingen = prullemannen en dat telt niet mee. Als ge dat laat doen zijde gewoon lomp.



    Vishnu6Dix: APR 1.4TSI - APR ECU Upgrade Kijk eens naar het filmpje, je kan zelfs alle maps kiezen en er zijn nog extra dingen bijgekomen zoals beveiligingen etc.
    Of in een kaske: V-tech Tuning English - V-tech RTS

  10. #40
    Member
    Lid sinds
    3/08/02
    Locatie
    Gavere
    Berichten
    24.707
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ctgilles Bekijk bericht
    Indien een remap optimaal en correct aangepast is zal uw verbruik lager liggen door bijv. een efficiëntere verbranding. Als men uw koppelcurve en vermogenscurve aanpast en de pieken en sweet spots liggen op betere toerentallen, dan is het toch niet meer dan normaal dat ge bij dezelfde rijstijl minder verbruikt?
    Als er ook echt specifiek naar jouw motor wordt gekeken en alles op maat wordt gedaan, dan misschien wel. Maar bij een standaardprogramma (en je gaat me niet zeggen dat er niet veel bedrijven zijn die dat gewoon zo doen) zou ik het bvb wel straf vinden dat het verbruik verbetert bij het chippen naar een hogere spec, terwijl het bij de fabrikant blijkbaar gelijk blijft of iets verhoogt.


    Nu verkracht ge *weer* wat men schrijft
    ...
    Sommige moteurs zullen meer dan 210pk produceren, maar er zullen er evenveel zijn die minder produceren.
    Hoezo, "weer"?

    Verder lees ik hier letterlijk:
    "Koop den 1.8TSI en laat hem remappen. Hebt ge 210pk en 320Nm koppel." Ik zie nergens iets dat dit nuanceert. Dus hoezo, verkrachten?

  11. #41
    Super Moderator VishnuSixDix's schermafbeelding
    Lid sinds
    25/08/02
    Locatie
    Kempenzoon
    Berichten
    9.120
    iTrader
    0
    Weblogs
    13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    ... terwijl het bij de fabrikant blijkbaar gelijk blijft of iets verhoogt.
    ma DUDE ik zeg net dat die 1.4 met 125pk en die 1.4 van 160pk zééér anders zijn van opbouw.


    @ctgilles
    die APR ligt nog geeneens in benelux, dus ben ik daar iets mee?

    *edit*
    ah ik begrijp dat je bedoelt dat je met deze shizzle je eigen maps kunt selecteren... Da's natuurlijk knap maar zoals hierboven gezegd ben ik meer praktisch ingesteld, ik zou graag weten wat waar en hoeveel (in prijs dan )
    Laatst gewijzigd door VishnuSixDix; 13 juni 2009 om 17:18

  12. #42
    Banned ctgilles's schermafbeelding
    Lid sinds
    25/07/02
    Locatie
    Betekom
    Berichten
    3.393
    iTrader
    46 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Als er ook echt specifiek naar jouw motor wordt gekeken en alles op maat wordt gedaan, dan misschien wel. Maar bij een standaardprogramma (en je gaat me niet zeggen dat er niet veel bedrijven zijn die dat gewoon zo doen) zou ik het bvb wel straf vinden dat het verbruik verbetert bij het chippen naar een hogere spec, terwijl het bij de fabrikant blijkbaar gelijk blijft of iets verhoogt.
    100% correct, maar ik zeg dan ook dat standaardmaps geen bal waard zijn. Jij vergelijkt echter wel motoren met een verschillende opbouw en da's fout. Ge moet redeneren tussen bijv. een fiscaal vriendelijke 530d met 211pk en ene met 230pk. Meer pk's op een bepaald tempo betekent minder verbruik, zoals bijv. M3 vs Prius maar dan iets minder extreem genomen dan toen in TG


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Hoezo, "weer"?
    Dat lijkt uw stijl van discussie, een verkeerde interpretatie geven aan wat x of y zegt en dan daarop verdergaan. Da's een persoonlijke mening hè. Ik vind u wel nen toffe ze

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Verder lees ik hier letterlijk:
    "Koop den 1.8TSI en laat hem remappen. Hebt ge 210pk en 320Nm koppel." Ik zie nergens iets dat dit nuanceert. Dus hoezo, verkrachten?
    Als gij idioot genoeg zijt om die waardes letterlijk op te nemen als "dat en niks anders" dan is dat helaas uw verlies. Again, ik geef een ballpark, voor hetzelfde geld had daar 205~220pk gestaan. Met een goede uitlaat wint ge op een testbank soms 15pk en hoe dicht zit uwe luchtfilter enz enz... Op de pk zeggen gaat gewoon niet, dat beseft ge zelf ook. Als gij op de komma wilt neuken, be my guest

    Nog altijd even goede vrienden hè eniac. 55kW bloodbrothers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vishnu6Dix Bekijk bericht
    ma DUDE ik zeg net dat die 1.4 met 125pk en die 1.4 van 160pk zééér anders zijn van opbouw.
    Rustig blijven éla! Dit is het overgereguleerde mobi forum!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vishnu6Dix Bekijk bericht
    die APR ligt nog geeneens in benelux, dus ben ik daar iets mee?

    *edit*
    ah ik begrijp dat je bedoelt dat je met deze shizzle je eigen maps kunt selecteren... Da's natuurlijk knap maar zoals hierboven gezegd ben ik meer praktisch ingesteld, ik zou graag weten wat waar en hoeveel (in prijs dan )
    Ja. Dus ge rijdt naar Heinz/Kempower/Zip/JD/whatever en ge informeert daarnaar. Die mensen kunnen dat zéker regelen, en anders bestelt ge zelf de unit en dan laden zij wel u customised map erop...

    Kempower geeft lagere cijfers op maar dat zijn custom maps en die nemen een min waarde. Dus neem hogere cijfers maar met een korrel zout.
    Zip kost u pakt 499 ofzo... Kempower 800 EXCLUSIEF! Het verschil zit 'm wel degelijk in wat je krijgt hoor!

  13. #43
    Member schneider's schermafbeelding
    Lid sinds
    15/02/03
    Berichten
    360
    iTrader
    5 (100%)
    Of InterTuning en laat u daar een unichip steken. die chip kan je meepakken naar je volgende wagen en is als enigste chip ook E-gekeurd.

    Kost wel 800euro en op maat gechipt. Vind Intertuning toch 1 van de beste van belgie hoor.

  14. #44
    Member
    Lid sinds
    3/08/02
    Locatie
    Gavere
    Berichten
    24.707
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vishnu6Dix Bekijk bericht
    ma DUDE ik zeg net dat die 1.4 met 125pk en die 1.4 van 160pk zééér anders zijn van opbouw.
    Ik hoef het toch niet noodzakelijk op die 1.4TSI te hebben? Kijk maar naar de 2.4 diesels van Volvo.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ctgilles Bekijk bericht
    100% correct, maar ik zeg dan ook dat standaardmaps geen bal waard zijn. Jij vergelijkt echter wel motoren met een verschillende opbouw en da's fout. Ge moet redeneren tussen bijv. een fiscaal vriendelijke 530d met 211pk en ene met 230pk.
    Zie hierboven

    Volgens mij ga je trouwens met die 230PK 530D exact evenveel verbruiken als met de 211PK-versie bij normaal rijden en hetzelfde tempo, omdat ik vermoed dat die enkel boven in de toeren ietsje afgetopt zijn.

    Als gij idioot genoeg zijt om die waardes letterlijk op te nemen als "dat en niks anders" dan is dat helaas uw verlies.
    Maar desolation zei het toch gewoon zo? Ik ben er toch echt heel zeker van dat er genoeg bedrijven zijn die er de standaardmapping opgooien en u zo buitensturen. Hoe kan ik nu weten dat het anders wordt bedoeld dan er staat?

    Allez, ik vind het een beetje jammer. Ik probeer altijd in te gaan op wat er gezegd wordt en let er juist op dat ik niets verdraai, en dan heb ik blijkbaar al de naam dat het mijn stijl is dat ik de dingen verdraai om er dan op door te gaan. :/

  15. #45
    Approved 9-lifer Soundstorm's schermafbeelding
    Lid sinds
    13/06/03
    Locatie
    Gent
    Berichten
    12.230
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Volgens mij ga je trouwens met die 230PK 530D exact evenveel verbruiken als met de 211PK-versie bij normaal rijden en hetzelfde tempo, omdat ik vermoed dat die enkel boven in de toeren ietsje afgetopt zijn.
    Das idd zo. Alle fiskaal voordelige versies hebben gewoon hun piekvermogen kwijt. Aangezien ge toch altijd ver daar onder rijdt (want anders zou ge nie klagen over verbruik), gaat het verbruik gelijk blijven.
    Maar desolation zei het toch gewoon zo? Ik ben er toch echt heel zeker van dat er genoeg bedrijven zijn die er de standaardmapping opgooien en u zo buitensturen. Hoe kan ik nu weten dat het anders wordt bedoeld dan er staat?
    Dat is op vele plaatsen ook zo. Als er al een dyno is, is het gewoon een run voor en een run na. Als die grafiek er slecht uitziet, zullen ze mss wel nog wat aanpassen, maar als het resultaat goed is, waarom nog verder zoeken of het beter kan?

    Nu, der zijn wel al een hoop ECU's waar ge datalogging op kunt doen. Dan weet je al op voorhand hoe ge het 'standaard' aangepaste programma juist kunt afstellen. Dan is het een beetje op maat van de motor.

    Maar neem dat 'op maat' bij tuners maar met een ferme korrel zout hoor. Als ge echt wilt dat het voor uw motor gedaan wordt, dan moeten ze die live mappen. Dus hem constant op de rollen laten rijden. Aanpassen, weer testen,...
    Allez, ik vind het een beetje jammer. Ik probeer altijd in te gaan op wat er gezegd wordt en let er juist op dat ik niets verdraai, en dan heb ik blijkbaar al de naam dat het mijn stijl is dat ik de dingen verdraai om er dan op door te gaan. :/

    Gij zijt tenminste iemand die een volledig antwoord leest, en dan ook op alle onderdelen ervan antwoord. Ipv enkel maar op de stukken waar ge nie mee akkoord gaat in te gaan.
    En ge leest toch zoals het er staat. Als ge het verkeerd interpreteerd, is da meestal omdat het verkeerd geschreven was. Allé, verkeerd verwoord meestal.

Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •