Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 128
    Super Moderator VishnuSixDix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    ... terwijl het bij de fabrikant blijkbaar gelijk blijft of iets verhoogt.
    ma DUDE ik zeg net dat die 1.4 met 125pk en die 1.4 van 160pk zééér anders zijn van opbouw.

@ctgilles
    die APR ligt nog geeneens in benelux, dus ben ik daar iets mee?

*edit*
    ah ik begrijp dat je bedoelt dat je met deze shizzle je eigen maps kunt selecteren... Da's natuurlijk knap maar zoals hierboven gezegd ben ik meer praktisch ingesteld, ik zou graag weten wat waar en hoeveel (in prijs dan )
    Laatst gewijzigd door VishnuSixDix; 13 juni 2009 om 17:18

Banned ctgilles's schermafbeelding
    iTrader
    46 (98%)
    Als er ook echt specifiek naar jouw motor wordt gekeken en alles op maat wordt gedaan, dan misschien wel. Maar bij een standaardprogramma (en je gaat me niet zeggen dat er niet veel bedrijven zijn die dat gewoon zo doen) zou ik het bvb wel straf vinden dat het verbruik verbetert bij het chippen naar een hogere spec, terwijl het bij de fabrikant blijkbaar gelijk blijft of iets verhoogt.
    100% correct, maar ik zeg dan ook dat standaardmaps geen bal waard zijn. Jij vergelijkt echter wel motoren met een verschillende opbouw en da's fout. Ge moet redeneren tussen bijv. een fiscaal vriendelijke 530d met 211pk en ene met 230pk. Meer pk's op een bepaald tempo betekent minder verbruik, zoals bijv. M3 vs Prius maar dan iets minder extreem genomen dan toen in TG

Hoezo, "weer"?
    Dat lijkt uw stijl van discussie, een verkeerde interpretatie geven aan wat x of y zegt en dan daarop verdergaan. Da's een persoonlijke mening hè. Ik vind u wel nen toffe ze

Verder lees ik hier letterlijk:
    "Koop den 1.8TSI en laat hem remappen. Hebt ge 210pk en 320Nm koppel." Ik zie nergens iets dat dit nuanceert. Dus hoezo, verkrachten?
    Als gij idioot genoeg zijt om die waardes letterlijk op te nemen als "dat en niks anders" dan is dat helaas uw verlies. Again, ik geef een ballpark, voor hetzelfde geld had daar 205~220pk gestaan. Met een goede uitlaat wint ge op een testbank soms 15pk en hoe dicht zit uwe luchtfilter enz enz... Op de pk zeggen gaat gewoon niet, dat beseft ge zelf ook. Als gij op de komma wilt neuken, be my guest

Nog altijd even goede vrienden hè eniac. 55kW bloodbrothers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vishnu6Dix Bekijk bericht
    ma DUDE ik zeg net dat die 1.4 met 125pk en die 1.4 van 160pk zééér anders zijn van opbouw.
    Rustig blijven éla! Dit is het overgereguleerde mobi forum!

die APR ligt nog geeneens in benelux, dus ben ik daar iets mee?

*edit*
    ah ik begrijp dat je bedoelt dat je met deze shizzle je eigen maps kunt selecteren... Da's natuurlijk knap maar zoals hierboven gezegd ben ik meer praktisch ingesteld, ik zou graag weten wat waar en hoeveel (in prijs dan )
    Ja. Dus ge rijdt naar Heinz/Kempower/Zip/JD/whatever en ge informeert daarnaar. Die mensen kunnen dat zéker regelen, en anders bestelt ge zelf de unit en dan laden zij wel u customised map erop...

Kempower geeft lagere cijfers op maar dat zijn custom maps en die nemen een min waarde. Dus neem hogere cijfers maar met een korrel zout.
    Zip kost u pakt 499 ofzo... Kempower 800 EXCLUSIEF! Het verschil zit 'm wel degelijk in wat je krijgt hoor!

Member schneider's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Of InterTuning en laat u daar een unichip steken. die chip kan je meepakken naar je volgende wagen en is als enigste chip ook E-gekeurd.

Kost wel 800euro en op maat gechipt. Vind Intertuning toch 1 van de beste van belgie hoor.

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Ik hoef het toch niet noodzakelijk op die 1.4TSI te hebben? Kijk maar naar de 2.4 diesels van Volvo.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ctgilles Bekijk bericht
    100% correct, maar ik zeg dan ook dat standaardmaps geen bal waard zijn. Jij vergelijkt echter wel motoren met een verschillende opbouw en da's fout. Ge moet redeneren tussen bijv. een fiscaal vriendelijke 530d met 211pk en ene met 230pk.
    Zie hierboven

Volgens mij ga je trouwens met die 230PK 530D exact evenveel verbruiken als met de 211PK-versie bij normaal rijden en hetzelfde tempo, omdat ik vermoed dat die enkel boven in de toeren ietsje afgetopt zijn.

Als gij idioot genoeg zijt om die waardes letterlijk op te nemen als "dat en niks anders" dan is dat helaas uw verlies.
    Maar desolation zei het toch gewoon zo? Ik ben er toch echt heel zeker van dat er genoeg bedrijven zijn die er de standaardmapping opgooien en u zo buitensturen. Hoe kan ik nu weten dat het anders wordt bedoeld dan er staat?

Allez, ik vind het een beetje jammer. Ik probeer altijd in te gaan op wat er gezegd wordt en let er juist op dat ik niets verdraai, en dan heb ik blijkbaar al de naam dat het mijn stijl is dat ik de dingen verdraai om er dan op door te gaan. :/

Approved 9-lifer Soundstorm's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Volgens mij ga je trouwens met die 230PK 530D exact evenveel verbruiken als met de 211PK-versie bij normaal rijden en hetzelfde tempo, omdat ik vermoed dat die enkel boven in de toeren ietsje afgetopt zijn.
    Das idd zo. Alle fiskaal voordelige versies hebben gewoon hun piekvermogen kwijt. Aangezien ge toch altijd ver daar onder rijdt (want anders zou ge nie klagen over verbruik), gaat het verbruik gelijk blijven.
    Maar desolation zei het toch gewoon zo? Ik ben er toch echt heel zeker van dat er genoeg bedrijven zijn die er de standaardmapping opgooien en u zo buitensturen. Hoe kan ik nu weten dat het anders wordt bedoeld dan er staat?
    Dat is op vele plaatsen ook zo. Als er al een dyno is, is het gewoon een run voor en een run na. Als die grafiek er slecht uitziet, zullen ze mss wel nog wat aanpassen, maar als het resultaat goed is, waarom nog verder zoeken of het beter kan?

Nu, der zijn wel al een hoop ECU's waar ge datalogging op kunt doen. Dan weet je al op voorhand hoe ge het 'standaard' aangepaste programma juist kunt afstellen. Dan is het een beetje op maat van de motor.

Maar neem dat 'op maat' bij tuners maar met een ferme korrel zout hoor. Als ge echt wilt dat het voor uw motor gedaan wordt, dan moeten ze die live mappen. Dus hem constant op de rollen laten rijden. Aanpassen, weer testen,...
    Allez, ik vind het een beetje jammer. Ik probeer altijd in te gaan op wat er gezegd wordt en let er juist op dat ik niets verdraai, en dan heb ik blijkbaar al de naam dat het mijn stijl is dat ik de dingen verdraai om er dan op door te gaan. :/

Gij zijt tenminste iemand die een volledig antwoord leest, en dan ook op alle onderdelen ervan antwoord. Ipv enkel maar op de stukken waar ge nie mee akkoord gaat in te gaan.
    En ge leest toch zoals het er staat. Als ge het verkeerd interpreteerd, is da meestal omdat het verkeerd geschreven was. Allé, verkeerd verwoord meestal.

Member
    iTrader
    0
    Da snap ik echt ni da je da plezant vindt... Zeker niet als er binnen dit en 2 jaar véééééél strengere regels komen op de jaarlijkse autocontrole. Die smerige VAG pompverstuivers gaan er geheid héél snel uitgehaald worden!
    Prolly zul je dan, met je onverklaarbare liefde voor vuil, niet zo meer lachen.
    Er iets niets plezanter dan bumperklevers te verblinden met een goeie roetwolk en met wat geluk komt er na een maand nog roet door zijn airco

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schneider Bekijk bericht
    Of InterTuning en laat u daar een unichip steken. die chip kan je meepakken naar je volgende wagen en is als enigste chip ook E-gekeurd.

Kost wel 800euro en op maat gechipt. Vind Intertuning toch 1 van de beste van belgie hoor.
    100% correct, maar ik zeg dan ook dat standaardmaps geen bal waard zijn. Jij vergelijkt echter wel motoren met een verschillende opbouw en da's fout. Ge moet redeneren tussen bijv. een fiscaal vriendelijke 530d met 211pk en ene met 230pk. Meer pk's op een bepaald tempo betekent minder verbruik, zoals bijv. M3 vs Prius maar dan iets minder extreem genomen dan toen in TG

Dat lijkt uw stijl van discussie, een verkeerde interpretatie geven aan wat x of y zegt en dan daarop verdergaan. Da's een persoonlijke mening hè. Ik vind u wel nen toffe ze

Als gij idioot genoeg zijt om die waardes letterlijk op te nemen als "dat en niks anders" dan is dat helaas uw verlies. Again, ik geef een ballpark, voor hetzelfde geld had daar 205~220pk gestaan. Met een goede uitlaat wint ge op een testbank soms 15pk en hoe dicht zit uwe luchtfilter enz enz... Op de pk zeggen gaat gewoon niet, dat beseft ge zelf ook. Als gij op de komma wilt neuken, be my guest

Nog altijd even goede vrienden hè eniac. 55kW bloodbrothers

Rustig blijven éla! Dit is het overgereguleerde mobi forum!

Ja. Dus ge rijdt naar Heinz/Kempower/Zip/JD/whatever en ge informeert daarnaar. Die mensen kunnen dat zéker regelen, en anders bestelt ge zelf de unit en dan laden zij wel u customised map erop...

Kempower geeft lagere cijfers op maar dat zijn custom maps en die nemen een min waarde. Dus neem hogere cijfers maar met een korrel zout.
    Zip kost u pakt 499 ofzo... Kempower 800 EXCLUSIEF! Het verschil zit 'm wel degelijk in wat je krijgt hoor!
    JD is de best voor vag. Hij haalde uit mijn 90 pk maar liefst 130 pk met een verbruik van amper 5.2 L
    Liever een diesel waar de chauffeur deftig kan rijden dan een patser in een benzine! - Serial
    Mijn dieselke heeft 420pk aan nog geen 2500rpm Beat that naft! - |) ][ |V| ][
    Mijn dieselstoof, 1.9 tdi @ 130 pk / 325 nm

iTrader
    0
    Weblogs
    13
    maar je motor is er binnen de korste keren wel aan, want je denkt nog altijd dat die roetuitstoot een goed teken is. Zie het eens het omgekeerde van wat er met je longen gebeurt als jij zou roken? Jouw longen zouden dan goe zwart uitzien en werken niet 100% meer. Wel dus je auto net 't zelfde

oh, en wacht maar tot de eerst volgende verstrenging van roetuitstoten volgend jaar

Approved 9-lifer inspiratieloos's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    die verstrengingen zijn van toepassing op de recente wagens, zij kunnen nooit verbieden om zo'n groot aantal plots van de baan te smijten wegens nieuwe wetten (want ja er rijden nog VEEL TDI's rond).
    Wil zeggen dat die mensen plots allemaal verplicht worden hun auto te dumpen want verkopen lukt ook al niet meer dan?
    Seat Ibiza Sport 1129 kg @ 179.1 pk & 398 Nm

Member koekoek's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door inspiratieloos Bekijk bericht
    die verstrengingen zijn van toepassing op de recente wagens, zij kunnen nooit verbieden om zo'n groot aantal plots van de baan te smijten wegens nieuwe wetten (want ja er rijden nog VEEL TDI's rond).
    Wil zeggen dat die mensen plots allemaal verplicht worden hun auto te dumpen want verkopen lukt ook al niet meer dan?
    In duitsland hebben ze dit toch ook verplicht een tijdje geleden? + in combinatie met een schrootpremie moet het toch lukken om een groot deel "vuile" auto's van de baan te krijgen..

on topic: Ik heb zelf de TSI 1.4 160 pk en zit toch met een gemiddeld verbruik van 8,5 hoor.. dit in combinatie met de DSG. Wel nog maar een kleine 4000 Km afgelegd..

Banned ctgilles's schermafbeelding
    iTrader
    46 (98%)
    Mor dutske, kom eens hier ge zijt nen

Member
    iTrader
    0
    maar je motor is er binnen de korste keren wel aan, want je denkt nog altijd dat die roetuitstoot een goed teken is. Zie het eens het omgekeerde van wat er met je longen gebeurt als jij zou roken? Jouw longen zouden dan goe zwart uitzien en werken niet 100% meer. Wel dus je auto net 't zelfde

oh, en wacht maar tot de eerst volgende verstrenging van roetuitstoten volgend jaar
    Die roetuitstoot lag aan de turboslang die niet goed vast zat. Nu zit de turboslang er terug goed op en zijn de enorme roetwolken verdwenen
    Met andere woorden bolt mijn auto terug perfect
    Liever een diesel waar de chauffeur deftig kan rijden dan een patser in een benzine! - Serial

iTrader
    0
    Weblogs
    13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koekoek Bekijk bericht
    on topic: Ik heb zelf de TSI 1.4 160 pk en zit toch met een gemiddeld verbruik van 8,5 hoor.. dit in combinatie met de DSG. Wel nog maar een kleine 4000 Km afgelegd..
    ah, eindelijk iemand die er eentje heeft. Wat zijn je ervaringen? Goesting om ze neer te pennen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [LRRP] Bekijk bericht
    Die roetuitstoot lag aan de turboslang die niet goed vast zat. Nu zit de turboslang er terug goed op en zijn de enorme roetwolken verdwenen
    Met andere woorden bolt mijn auto terug perfect

ah, zie je wel! Ik had in je topic nog gezegd dat er iets ferm fout moest zijn eh

Nog veel plezier dan van je perfect bollende kar

Member
    iTrader
    0

Weet je wel hoeveel uw bak moet roken voor je afgekeurd wordt op roetuitstoot nu?

Member
    iTrader
    0

Nog veel plezier dan van je "perfect" bollende kar

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Mor dutske, kom eens hier ge zijt nen
    Meh

Maar wat was dat eigenlijk van die 55 kW? Want ik denk eigenlijk niet dat ik al ooit een wagen heb gereden met 55 kW, zelfs niet als vervangwagen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [LRRP] Bekijk bericht
    Die roetuitstoot lag aan de turboslang die niet goed vast zat.
    Zelfde als ik voorhad met de Avensis dus blijkbaar. Had jij geen vermogenverlies?

Approved 9-lifer inspiratieloos's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Meh
    Zelfde als ik voorhad met de Avensis dus blijkbaar. Had jij geen vermogenverlies?
    Een seat gaat altijd snel
    Seat Ibiza Sport 1129 kg @ 179.1 pk & 398 Nm

Member Krulle's schermafbeelding
    iTrader
    124 (100%)
    iets meer dan 2000km nu met mijn 1.4TSI 160pk

das geestig om mee te rijden e
    verbruik ligt wel wat hoger dan in het boekje, ik zit toch aan 9L

Member
    iTrader
    0
    Meh

Maar wat was dat eigenlijk van die 55 kW? Want ik denk eigenlijk niet dat ik al ooit een wagen heb gereden met 55 kW, zelfs niet als vervangwagen.

Nope, geen vermogenverlies, gewoon enorme roetwolken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door inspiratieloos Bekijk bericht
    Een seat gaat altijd snel
    ²

Approved 9-lifer
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Krulle Bekijk bericht
    Komt voor een deel ook omdat je nog weinig kilometers hebt.
    De rijstsijl zal er ook wel veel aan doen.

iTrader
    0
    Weblogs
    13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Krulle Bekijk bericht

das geestig om mee te rijden e
    Da kan ook wel tellen, voor een 1.4'tje

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten