U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | StarCraft 2 | Tekken 6 | Assassin's Creed 2
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Algemene Fora > Mobiliteit

Mobiliteit - Alles ivm Auto's, Moto's, Brommers, ... kan je hier kwijt!

Discussie gesloten

LinkBack Discussietools Zoek in deze discussie Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 4,67 gemiddeld.
Oud 11 november 2008, 18:25   #1  
BlaXander is offline BlaXander
BlaXander's schermafbeelding
Member
iTrader: 2 (100%)
[0/11] BlaXander just joined
Welke moto heb jij? - Deel 2

Toen ik klein was, zat ik altijd achterop bij mijn pa als die met de moto ging rijden en sinds toen heb ik altijd gezegd dat ik ook een moto wilde als ik 'groot was'. Dus de jaren gingen voorbij en op elke verjaardag zuchtte ik nog xx jaren tot ik mag met de moto rijden. De laatste paar jaren waren natuurlijk het moeilijkste (de laatste loodjes enzo). Zeker als ge dan zo naar het autosalon gaat en al die blinkende racemachines daar zo ziet lonken (rond die periode had ik altijd het moeilijkste ).

Toen werd ik 20 en een paar maanden en kwam de 21 dus in zicht (ik had er al voor gekozen om niet op 18 te doen omwille van de kW-beperking) en heb ik dus gezegd dat ik er echt voor wilde gaan. Mijn ouders hebben toen een beetje moeilijk gedaan, maar wilden het niet echt tegen houden denk ik, veeleer mij een beetje intomen (wat misschien maar goed is geweest ). Mijn pa kon moeilijk nee zeggen aangezien hij er hier al 2 had staan in de garage en mijn ma die was wel wat bang, maar zag ook in dat ze het niet kon verbieden. Dus vanaf toen beginnen kijken naar een tweedehands moto, die gekocht en rond mijn 21e verjaardag 8 uur lessen gedaan en examen gedaan .

Hier krijg ik ook nog altijd als ik wegrij de verplichte 'Voorzichtig zijn' te horen (komt ook voor als ik met de auto weg ga), maar dat vind ik niet erg. Liever dat dan 'rij u te pletter' .

Oud 11 november 2008, 18:29   #2 (permalink)  
Dreetn is offline Dreetn
Dreetn's schermafbeelding
Member
iTrader: 1 (100%)
Dreetn heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlaXander Bekijk bericht
Hier krijg ik ook nog altijd als ik wegrij de verplichte 'Voorzichtig zijn' te horen (komt ook voor als ik met de auto weg ga), maar dat vind ik niet erg. Liever dat dan 'rij u te pletter' .
Ik erger mij daar dus verschrikkelijk aan, elke keer als ik wegga met de auto ist van dat. Tis alsof mijn ouders mij nie vertrouwen...
Oud 11 november 2008, 18:47   #3 (permalink)  
Mr. SLASH is offline Mr. SLASH Stuur een bericht via MSN naar Mr. SLASH
Mr. SLASH's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 15 (100%)
Mr. SLASH heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
vader altijd met de moto gereden , dusja , ik had al lang op voorhand gezegd dat ik ook moto wou , en moto is er dan ook gekomen , wel beetje gezaag dak iets licht moest nemen , alla enduro 250 ofzo , maar ik wou minstens ne 600 en het moest nen baanmoto zijn .
dan 10 maand later gezegd dak nen 1200 ging nemen , wast weer van , "hoe lang gade deze hebben , een half jaar"

en ik krijg die opmerking ook altijd , "zijt voorzichtig"

"ja pa , ge kent mij toch , ik rij nie rapper dan 180 "
Oud 11 november 2008, 18:54   #4 (permalink)  
sinki is offline sinki
sinki's schermafbeelding
Member
iTrader: 8 (100%)
[3/18] sinki just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. SLASH Bekijk bericht
"ja pa , ge kent mij toch , ik rij nie rapper dan 180 "
Amai, dan zetten ze men banden plat als ik da zeg.
Oud 11 november 2008, 19:04   #5 (permalink)  
Gonzo is offline Gonzo
Gonzo's schermafbeelding
Member
iTrader: 3 (80%)
[1/14] Gonzo just joined
Hmpff... Bij mij is da gans de familie die afkomt mee 'voorzichtig zijn he', nie alleen mijn ouders Zelfs mijne kozijn (die zelf ook nie te traag rijdt... wel mee den auto), ma da 's wss omda die nekeer achter mij stond toen ik mij lanceerde aan een van de stoplichten op den expresweg Aalst-Ninove
(I love that road )

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dreet'n Bekijk bericht
Ik erger mij daar dus verschrikkelijk aan, elke keer als ik wegga met de auto ist van dat. Tis alsof mijn ouders mij nie vertrouwen...
Da 's uit bezorgdheid, nie uit wantrouwen...

Laatst gewijzigd door Gonzo; 11 november 2008 om 19:09
Oud 11 november 2008, 19:12   #6 (permalink)  
Mr. SLASH is offline Mr. SLASH Stuur een bericht via MSN naar Mr. SLASH
Mr. SLASH's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 15 (100%)
Mr. SLASH heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo Bekijk bericht
(I love that road )
wie niet

elke keer ik daar aan de lichten sta , lanceer ik mij gelijk een raket

en de meesten weten trouwens niet da ge daar 120 moogt op bepaalde stukken
Oud 11 november 2008, 19:25   #7 (permalink)  
Gonzo is offline Gonzo
Gonzo's schermafbeelding
Member
[1/14] Gonzo just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. SLASH Bekijk bericht
wie niet
elke keer ik daar aan de lichten sta , lanceer ik mij gelijk een raket
en de meesten weten trouwens niet da ge daar 120 moogt op bepaalde stukken
Idd! Die baan Geraardsbergen-Zottegem is anders ook wel goed om es te lanceren, ma daar moogt ge alleen maar in 1e vitesse doortrekken, 't is daar ma 90...

(yeah right )
Oud 11 november 2008, 19:44   #8 (permalink)  
beyl is offline beyl Stuur een bericht via MSN naar beyl
beyl's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 2 (100%)
[0/10] beyl just joined
den expressweg is heilig.
kom er zo vaak groepjes van 5 à 6 racers (à la r1/r6, gsxr,cbr,ninja's) tegen die altijd knallen vanaf trood licht. zeker op de brug \o/
Oud 11 november 2008, 20:53   #9 (permalink)  
Huasheng is offline Huasheng Stuur een bericht via Instant Messenger naar Huasheng
Huasheng's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 6 (100%)
Huasheng heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GADGET Bekijk bericht
Hoe is het overtuigen van een moto in huis te halen hier eigenlijk verlopen voor de mede-forumgangers ?
Hier was dat allemaal geen probleem. Rond mijn 21 eens laten vallen dat ik met de moto wou leren rijden. Feitelijk wou 'k dat al jaren, se
M'n pa had zo direct iets van: 'En wanneer ga je uw theorie doen?'
Mijn ouders leken daar dus totaal geen issue van te maken. M'n pa was ook steeds meegeweest naar de dealers, heeft zelfs wat bijgelegd (aangezien de kostprijs uiteindelijk over m'n maximum ging (een deel moet ik wel terugbetalen)).
Vinden beiden mijn moto een echt prachtje
Oja, geen van beiden rijdt met de moto. M'n ma heeft vroeger wel met een brommer gereden

Vandaag eens gereden in diene wind. Pfff, dat was niet leuk! Voortdurend proberen mooi recht te rijden. Zorgen dat 'k niet naar links gezwierd werd.
Ach, een ervaring rijker
Oud 11 november 2008, 21:10   #10 (permalink)  
-Helld0g- is offline -Helld0g- Stuur een bericht via MSN naar -Helld0g-
Member
iTrader: 1 (100%)
[0/10] -Helld0g- just joined
kga mijn beginverhaal ook maar eens erop zwieren

Al van kleinsaf altijd achterop de moto bij ma & pa, zelfs nog heel frankrijk en spanje doorgetrokken achterop de moto's (zelfs van in de tijd dat er nog geen kinderhelmen bestonden en de flikken mij gewoon met een leren mutske meelieten :P)

ook al nen (10-11 jaar ofzo) nen Honda XR70, das idem aan ne dax zo zonder koppeling ma stuk of 3-4 vitessen. leuk ronkje indertijd :P
gaan krossen enzo te zandvoorde/komen en ook in de hof en in de weilanden

aan 12 jaar hadk nen Honda CR80, man dat gaf een geluid! vooral in de tuin want er staan huizen langs alle kanten waardoor er een soort echo ontstond. de buren zullen gevloekt hebben, en dat gas vloog langs alle kanten in de lucht :P
en de power! zo'n 80cc'ke gaf een vermogen vrij om u tegen te zeggen hoor! een 250cc viertakter is er nog nix bij :P dat was dan voor de CRF's enzo hé in die jaren dat de eencilinder viertaktjes nog lomp en traag waren en 2takt op zijn hoogtepunt)

soit vader had geen tijd meer om mij rond te voeren, moto heeft er lang stilgestaan...
aan mn 16 een brommer (heeft hier nog opt forum gestaan, twas een husqvarna replica van conti (het banden en uitlaatmerk) met identieke cappen en een aprilia motorke.
Man wat viel dat tegen! door de 3000euro voor iets da geen meter vooruit ging, zelf met de vloot eruit was het nog nix vergeleken bij ne crossmoto (staan natuurlijk veel beter geflowede onderdelen, ontsteking, vlakschuif carburateurs en weetikveel op) en dat was maar goed ook want ik was het spelletje met de politie al snel beu en op mn 17 toen ik mn voorlopig B-rijbewijs deed en ik met de auto's van vader kon rijden (aan 4keer de snelheid van da stom brommerke) wist ik het wel!!

Aan mn 18 kwam er geen moto in huis, had ik ook geen geld voor en ik had al een auto deels gekregen van mn ouders... voor mn 19de verjaardag toch beginnen prutsen aan de moto van mijn ma die al jaren stilstond (bmw F650), die kreeg ik niet meer in gang door de carbs die dichtzaten met uitgezakte nafte. Uiteinelijk vermaakt en begonnen met een testritje (zonder rijbewijs) en nog een ritje en nog eentje...
Dus toen maar mn A-rijbewijs gedaan, maar de moto was wel niet inorde op papieren (35kw ipv 25kw)

Soit na een half jaar rijden, samen met Freeza vant forum hier op een hondje gevlamd aan 50 en rijkelijk vergoed geweest voor een oud nest van 10 jaar en versleten motopak enzo van mn ma!
Dan half jaar motoloos, en sinds halfweg maart een nieuwe hornet gekocht en intussentijd al door de 10.000km gereden met die moto
Oud 11 november 2008, 21:53   #11 (permalink)  
skullbasher25 is offline skullbasher25
skullbasher25's schermafbeelding
Member
iTrader: 4 (100%)
[1/11] skullbasher25 just joined
moto's zaten er al altijd in bij mij desondanks het feit dat er hem niemand in m'n familie zich eraan interesseert, dan is het maar de vraag hoe dat er bij mij is in geraakt maar soit.

cross zei mij het meeste toen ik nog een klein manneke was, blijkbaar hebben de ouders dat toch opgemerkt want voor mijn 9e verjaardag kwam pa op de proppen met een tweedehands 50cc crosserke (LEM LX3). ik heb 4 jaar met dat ding gereden in onze tuin en desondanks het feit dat ik noch mijn pa ook maar iets afwisten van techniek bleef dat ding rijden. als ik er nu bij stilsta wat ik allemaal met dat ding heb uitgestoken stel ik mij serieus de vraag waarom dat brommer toch iedere keer bij de tweede kick startte piston is nooit vervangen geweest, deed teveel olie bij de nafte, op die 4 jaar miss 1 keer een nieuwe bougie gestoken, moest de motor stoppen door de choke aan te leggen omdat de stopknop niet meer werkte, de vering zat iedere keer ten einde toen ik er niet beter op gevonden had van bakstenen onder de oprijplank van het tuinhuis te leggen en dus iedere keer sprongskes te pakken waar dat ding niet goed tegenkon. allé uiteindelijk was da brommerke aan het eind van z'n latijn, motor draaide nog maar had het frame gewoon dubbel geplooid en gebroken

een brommer of moto ging er van ons ma nooit in huis komen, van ons pa eigenlijk ook niet... hij liet mij wel de waaghals uithangen op dat crosserke maar op de baan mocht ik mij blijkbaar nie op 2 wielen voortbewegen.

na tijdje aandringen is er dan toch een brommer gekomen, dan is dat supermotard virus zich zwaar beginnen ontwikkelen. voor mij was dat dus cross maar dan op de baan dus ik zag niks liever

wou dan op m'n 18 een moto aanschaffen maar dat ging er niet in huis komen klonk het klaar en duidelijk op dat moment. na effekes te "sleutelen" en te voldoen aan allerhande vooropstellingen die de ouders deden zoals eerst leren rijden met de wagen enzovoort (waren eigenlijk allemaal dingen die op tafel werden gegooid op me ervan te weerhouden een moto te kopen) heb ik juist voor m'n 19 jaar m'n eerste moto kunnen aanschaffen , zit ondertussen al aan nummer 2 die mij wel wat kopzorgen bezorgd...
Oud 11 november 2008, 21:53   #12 (permalink)  
Member
moto's zaten er al altijd in bij mij desondanks het feit dat er hem niemand in m'n familie zich eraan interesseert, dan is het maar de vraag hoe dat er bij mij is in geraakt maar soit.

cross zei mij het meeste toen ik nog een klein manneke was, blijkbaar hebben de ouders dat toch opgemerkt want voor mijn 9e verjaardag kwam pa op de proppen met een tweedehands 50cc crosserke (LEM LX3). ik heb 4 jaar met dat ding gereden in onze tuin en desondanks het feit dat ik noch mijn pa ook maar iets afwisten van techniek bleef dat ding rijden. als ik er nu bij stilsta wat ik allemaal met dat ding heb uitgestoken stel ik mij serieus de vraag waarom dat brommerke toch iedere keer bij de tweede kick startte piston is nooit vervangen geweest, deed teveel olie bij de nafte, op die 4 jaar miss 1 keer een nieuwe bougie gestoken, moest de motor stoppen door de choke aan te leggen omdat de stopknop niet meer werkte, de vering zat iedere keer ten einde toen ik er niet beter op gevonden had van bakstenen onder de oprijplank van het tuinhuis te leggen en dus iedere keer sprongskes te pakken waar dat ding niet goed tegenkon. allé uiteindelijk was da brommerke aan het eind van z'n latijn, motor draaide nog maar had het frame gewoon dubbel geplooid en gebroken

een brommer of moto ging er van ons ma nooit in huis komen, van ons pa eigenlijk ook niet... hij liet mij wel de waaghals uithangen op dat crosserke maar op de baan mocht ik mij blijkbaar nie op 2 wielen voortbewegen.

na tijdje aandringen is er dan toch een brommer gekomen, dan is dat supermotard virus zich zwaar beginnen ontwikkelen. voor mij was dat dus cross maar dan op de baan dus ik zag niks liever

wou dan op m'n 18 een moto aanschaffen maar dat ging er niet in huis komen klonk het klaar en duidelijk op dat moment. na effekes te "sleutelen" en te voldoen aan allerhande vooropstellingen die de ouders deden zoals eerst leren rijden met de wagen enzovoort (waren eigenlijk allemaal dingen die op tafel werden gegooid op me ervan te weerhouden een moto te kopen) heb ik juist voor m'n 19 jaar m'n eerste moto kunnen aanschaffen , zit ondertussen al aan nummer 2 die mij wel wat kopzorgen bezorgd...
Oud 11 november 2008, 23:15   #13 (permalink)  
sinki is offline sinki
sinki's schermafbeelding
Member
[3/18] sinki just joined
Kopzorgen ?
Oud 11 november 2008, 23:49   #14 (permalink)  
GADGET is offline GADGET Stuur een bericht via MSN naar GADGET
GADGET's schermafbeelding
Member
iTrader: 21 (100%)
[3/13] GADGET just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinki Bekijk bericht
Kopzorgen ?
hij heeft ne ktm e..
Oud 12 november 2008, 00:05   #15 (permalink)  
desolation is offline desolation Stuur een bericht via Skype™ naar desolation
desolation's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 10 (100%)
[8/20] desolation just joined
Nonkel altijd Ducati gereden, vader ook met ne 700SS nen tijd gereden. Vader zen broer is bij de zwaantjes, andere nonkel rijd ook al ff met de moto.
Toen we klein waren ook regelmatig in Yamaha Moto Land gaan crossen, en men broer heeft nog nen hele tijd zelf ne cross gehad.
Int begin was de mama niet 100% akkoord da ik eerst ne moto wou terwijl ik nog ni me den auto kon rijden (allez kon, keb gewoon men vast nog ni), maar die is ook uiteindelijk bijgedraaid. Ze waren wel tevreden da ik geen racemasjien wou, en nog steeds ni wil eigenlijk. Heb er ff over nagedacht, maar ik geniet gewoon meer van te cruisen ipv echt hard te gaan. Daarmee da ik na dien ST2 graag zou kijken naar ne Multistrada
Oud 12 november 2008, 00:15   #16 (permalink)  
dragjeh is offline dragjeh Stuur een bericht via MSN naar dragjeh
dragjeh's schermafbeelding
Member
iTrader: 14 (100%)
[0/13] dragjeh just joined
Mijn pa vroeger gecrosst, gekart, met de moto op straat, en met auto op circuit gereden. Mijn stiefpa tzelfde als mijn pa... Nonkel crosst momenteel nog (Honda fanaat). Heb ng wa fervente kameraden etc . Zit dus in het bloed
Oud 12 november 2008, 00:16   #17 (permalink)  
sinki is offline sinki
sinki's schermafbeelding
Member
[3/18] sinki just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GADGET Bekijk bericht
hij heeft ne ktm e..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
Daarmee da ik na dien ST2 graag zou kijken naar ne Multistrada
Ne collega had da een tijdje geleden bij als vervang moto, kan daar geen zicht op krijgen. Reed wel vrij goe volgens hem.
Oud 12 november 2008, 00:29   #18 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinki Bekijk bericht
Kopzorgen ?
onverklaarbaar olieverbruik om mee te beginnen, en als ik er een redelijke rit mee doe is het precies of die motor slomer draait naarmate de afstand vordert alhoewel ik vermoed dat dit aan slechte afstelling van de carb ligt. op dat vlak was mijne vorige exc toch wel een pak beter, van de dag dat die geleverd werd was die afstelling direct in orde en heb ik nooit geen noemenswaardige problemen gehad. nu met die nieuwe heb ik op een paar 1000 km al meer "miserie" gehad dan met mijne vorigen op 3 jaar tijd. nu, het zijn geen dingen die mij gaan beletten van te rijden (olie vul ik bij wanneer nodig en zelf met die afstelling die niet echt op punt staat kan ik nog altijd rijden) maar als ge voelt dat uwe moto niet op z'n volle potentieel draait gaat dat toch wel rond in uw hoofd en tis datgene dat mij ambeteert.
Oud 12 november 2008, 01:03   #19 (permalink)  
Gonzo is offline Gonzo
Gonzo's schermafbeelding
Member
[1/14] Gonzo just joined
Waarom onverklaarbaar? Ne pistonring die zich nie goe gezet heeft tijdens de rodage of die gewoon kapot is, beschadigde cilinder, ergens een lekske, ... ?
Oud 12 november 2008, 01:11   #20 (permalink)  
sinki is offline sinki
sinki's schermafbeelding
Member
[3/18] sinki just joined
Idd, slechte rodage is het eerste waar ik aan denk. Maar daar bestaan zoveel verklaringen over dat je de bomen niet meer door het bos ziet. Wa zegt den dealer of KTM daarover ?
Discussie gesloten

Labels
live to ride, manoeuvres, moto>auto, ride to live, vallen en opstaan

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/mobiliteit/611977-welke-moto-heb-jij-deel-2-a.html
Geplaatst door For Type Datum
bikepics.com :: BoardReader Links This thread Refback 2 juli 2009 12:18
moto+guzzi+stelvio | Image Search | BoardReader This thread Refback 15 juni 2009 11:54

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten