|
|
#401 | ||||||
|
Citaat:
Citaat:
De eerder dieselvariant van die diesotto-achtige dingen: Autocar - VW's combustion engine of the future |
||||||
|
|||||||
|
|
#403 (permalink) | |||||
|
Citaat:
en in uw linkje staat dat het over iets compleet nieuws gaat, dus geen benzine en geen diesel, maar iets totaal anders, dus irellevant! |
|||||
|
||||||
|
|
#404 (permalink) | |||||
|
Oke dan:
Citaat:
Goed begin: Diesel engine - Wikipedia, the free encyclopedia EDIT: da sloeg op vista. @Brechen: gedeeltelijk true. Basis was een diesel. en haal er 2takt benzine moogt ge van mijn part erbij halen. Ma late we het ff houde op conventionele benzines en diesels, om het een beetje eenvoudiger te houde. |
|||||
|
||||||
|
|
#405 (permalink) | ||||
|
Sommige mensen zouden eens wat minder wiki moeten lezen, staan meer fouten in dan in een handboek fouten maken voor beginners!
De discussie is begonnen over sportwagens met diesel en die hebben NIKS (meer) te maken met zuinigheid. En ik wil gerust een 75pk diesel tegen een 75pk benzine zien optrekken en kijken wie wint, ben er vrij zeker van dat het de nafte zal zijn. En of dat verbruik veel zal schelen, in die pk dinges doet dat er imo allemaal nie toe. Het zal sowieso laag zijn. |
||||
|
|||||
|
|
#406 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Ik heb het niet over aantal kilometer per liter brandstof, maar arbeid per liter. Een dieselblok is inderdaad ideaal voor een turbo, dit omdat deze blokken al sterker zijn (door de hogere compressie). Indien ze benzineblokken sterker maken zijn die even geschikt voor turbo's. De technologische piek voor dieselmotoren is al voorbij. Wat daar ontwikkeld is kan ook toegepast worden op benzinemotoren, wat ze nu beginnen doen. Prachtige prestaties van de TDI's in races, daar discussieer ik niet over. Houd er wel rekening mee dat het vooral dankzij hun lager verbruik was dat ze wonnen. Zo verloren ze minder tijd in de pits. Minder verbruiken is op zich ook een prestatie, maar stel dat er niet getankt moet worden in een race, dan verliest de TDI een groot voordeel. |
|||||
|
||||||
|
|
#407 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Sportwagens met diesel hebben inderdaad NIETS te maken met zuinigheid, wel met performance, en zoals je juist hebt kunnen lezen valt er veel meer performance te halen uit een diesel als uit een gelijkaardig benzineblok. JA, DOOR TURBO'S MET HUN EVUL LAG! |
|||||
|
||||||
|
|
#408 (permalink) | ||||
|
ok. pakt dan, een 1.4 benzine, en een 1.4 diesel, zonder turbo, welke gaat er het snelst zijn denkt ge? en neemt dan een 1.4 turbodiesel, en een 1.4 turbonaft, die op dezelfde druk staan, en welke wint er dan denkt ge?
|
||||
|
|||||
|
|
#409 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Bij een benzine moet de compressie naar beneden gehaald worden als er een turbo op komt, omdat ze anders beginnen te pingelen. Bij een diesel is dat niet het geval, waardoor het vermogen en rendement beter kan zijn. |
|||||
|
||||||
|
|
#410 (permalink) | |||||
|
Citaat:
zet een turbonafte die 10l verbruikt tegen een turbodiesel die 10l verbruikt en kijk dan wie er het meest pk's heeft. dan weet ge wie er het meest pk's uit een liter kan halen, en diegene heeft het meest potentieel als racewagen. als men 100l mag gebruiken tijdens een race, zal een diesel daaruit meer pk's halen dan een benzine |
|||||
|
||||||
|
|
#411 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Nogmaals, ge zijt niks me die vergelijking omda ge het voordeel van een diesel teniet doet, net zoals ik heb gedaan in mijn vergelijking. Neem een 1.4 turbodiesel met een veel hogere druk(aja, want een diesel kan die druk aan) vs een 1.4 turbonaft met een lage druk, welke gaat winnen denkt ge? GE KUNT DIE VERGELIJKING NIET GELIJK OP LATEN GAAN, DOOR HUN COMPLEET VERSCHILLENDE EIGENSCHAPPEN. Als je vergelijkt op performance/cc wint een naft, als je vergelijkt op performance/l brandstof, wint een diesel, zoals ik hier nog al een keer of 2 heb gezegd.
||||||
|
|
#413 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#414 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Oorspronkelijke discussie: R8 Diesel: why of why not? |
|||||
|
||||||
|
|
#415 (permalink) | ||||
|
niet veel uitmaakt? tgaat toch over nen conventionele diesel vs nen conventionele naft? en uw vraag, heb ik ook al 10 keer gezegd, das subjectief, hangt der vanaf wa ge zelf wilt van een sportwagen qua geluid en gedrag. ge zit gij da ier in gang te proberen houden he die discussie!
das ier eigenlijk allemaal ferm ze ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#417 (permalink) | ||||||
|
Citaat:
![]() Citaat:
@ kimi: sportwagens =/= circuitwagens of andere racedingen, ik weet dat je het moeilijk hebt daarmee maar probeer ze toch uit mekaar te houden. |
||||||
|
|||||||
|
|
#419 (permalink) | ||||||
|
Citaat:
Citaat:
En wat maakt dat van die sportwagen=/=circuitwagen nu uit? van het verbruik? of de taksen? of ? Da geldt ook voor een naft. In deze discussie maakt het toch ni uit? Of mis ik iets? EDIT: ja, die reventon zou wel is de mooiste auto ever kunnen zijn ![]() Laatst gewijzigd door Terror Factor; 15 december 2008 om 16:05 |
||||||
|
|||||||
![]() |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/mobiliteit/611877-filmpjes-deel-2-a.html
|
||||
| Geplaatst door | For | Type | Datum | |
| AWD VW Golf Mk2 AUDI S2 POWER 550+ BHP - Car Videos on StreetFire | This thread | Refback | 1 januari 2010 15:49 | |
| Ghost Rider In Subaru STi!!!- Video | This thread | Refback | 19 september 2009 14:28 | |
| scheurijzer | BoardReader | This thread | Refback | 18 juli 2009 11:48 | |
| Goggomobil 10liter radial-engine 360hp 9-cylinder- Video | This thread | Refback | 13 juli 2009 22:59 | |
| AWD VW Golf Mk2 AUDI S2 POWER 550+ BHP- Video | This thread | Refback | 1 juli 2009 15:17 | |
| 2CV Nimik (with Ferrari engine)- Video | This thread | Refback | 25 juni 2009 14:04 | |
| X5 Stuck in Sandy- Video | This thread | Refback | 8 juni 2009 10:02 | |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|