Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Member Jarexx's schermafbeelding
    iTrader
    0

Recyclage premie auto

Ik rij nu nog altijd met een corsa van 16jaar oud dat ik nog gekregen heb van mijn ouders toen in nog studeerde. Rij nu al 8jaar met die wagen en vind dat nog altijd goed genoeg want wagens intresseren me niet echt en zolang gij rijd zou ik er willen blijven mee rijden.
    Ben stilaan wel naar een nieuwe wagen aan het uitkijken omdat hij ooit wel eens zal stilvallen. Ik zou dan wss wel een nieuwe wagen kopen. Bij de aankoop van nieuwe wagens vind je altijd de recyclage premie terug. Deze premie is in de meeste gevallen hoger dan de waarde dat mijn wagen nog geeft
    Indien ik dan een nieuwe wagen koop krijg ik dan ook die volledige premie ook al is mijn wagen minder waard? Vermoed van wel omdat auto toch tot schroot word herleid.
    Graag zou ik blijven rijden tot dat de wagen echt op is en dat kan morgen zijn maar ook binnen 5 jaar want wagen is nog in redelijk goede staat. Maar stel dat ik naar keuring ga en krijg rode kaart dat ik er niet meer mee mag rijden kom ik dan nog in aanmerking voor die recyclage premie? Want ga dan wel geen 500euro kosten doen om die groene kaart te krijgen hé. Mijn vriendin heeft ook eens rode kaart gekregen en konden we niets meer aan veranderen omdat er roest was vanonder aan auto. Konden alleen nog naar huis rijden dan .

Vraag is dus : Indien in rode kaart krijg bij keuring of auto werkt niet meer en zijn veel kosten aan kom ik dan in aanmerking voor die recyclage premie?

alvast bedankt

Member [LRRP]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je een recyclagepremie wilt krijgen moet de wagen tenminste voor 6 maanden zijn ingeschreven, wat in dit geval zo is. Groene of rode kaart speelt geen rol.
    Ook al is je wagen geen euro meer waard, toch zal je een premie van 1500 € krijgen.
    (als ik mij niet vergis)

iTrader
    0
    Ok zalig dan kan ik met auto echt rijden tot hij op is

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    niet alle recyclagepremies zijn 1500€. ik heb al bedragen tussen de 500 en de 2000€ gehoord, afhankelijk van het merk

iTrader
    0
    Overlaatst was er een promotie bij hyundai dat ze 3000euro recyclage gaven. Zelf zie ik de i30 graag dus zou goe uitkomen bij mij want die waarde ligt stuk hoger dan waarde van mijn auto.

Iemand die iets meer weet over deze wagen? Zelf ken ik totaal niets van wagens en ben al content als hij betrouwbaar is en ik droog zit

Mee
    Mee is offline
    Member Mee's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Weblogs
    1
    Ik denk dat ge niet zult te klagen hebben over die i30 .

Approved 9-lifer whoopie's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    de premie hangt van merk en model af.
    Bij opel bv krijg je op een nieuwe corsa een korting van 1000euro als je je oude wagen inlevert, bij een astra of vectra is dit 1250euro.

De oude wagen moet inderdaad minstens 6 maand ingeschreven zijn, en dit op dezelfde naam als de eigenaar van het toekomstige voertuig.

Deze premie is een vaste waarde. De staat van het voertuig maakt niet uit (koppeling mag er bv door zijn), zolang het voertuig maar ingeschreven is.

en ivm die i30, kijk niet alleen naar de recyclagepremie, maar ook naar de andere campagne's. Het kan bv zijn dat ze veel geven op die premie, maar enorm zuinig zijn met kortingen op andere campagne's.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten