Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 41

Discussie: beste 125cc moto?

Member
    iTrader
    0

beste 125cc moto?

Welke 125cc zou jij kopen?

Honda cbr 125
    aprilia rs 125
    yamaha yzf-R 125

Member jeronimo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    honda

fanboy honda ni echt iets slechts over gehoord buiten dat koppeling er vrij rap door gaat...

maar dat is zo goed als bij alle 125cc..

frame van honda zou sterker zijn dan yamaha.. mja ook weer met een korrel zout nemen..

maar ik ga voor honda...

Member
    iTrader
    0
    ja heb ook veel mensen die zeggen dat ze honda zouden kiezen...

maar kheb veel op internet gelezen dat de yamaha beter zou zijn en 12 % krachtiger...

zojuist ook nog in winkel geweest in beringen...waar de man zei dat de aprilia ook beter was als de honda...???

mja die aprilia vind ik wel duur

Approved 9-lifer Terror Factor's schermafbeelding
    iTrader
    99 (100%)
    Hangt er vanaf hoe goed ge u aan de wet wilt houden. Als ge u er aan wilt houden: gewoon op uiterlijk kiezen.
    Als ge u er niet aan wilt houden: aprilia rs 125. Ontgrensd zit da rond de 35 pk, en gaat da dus een pak beter vooruit als die honda en yamaha. Die zijn leverbaar met papieren van 11kW. Onderhoud en aankoop gaat natuurlijk wel duurder zijn.

Nog een aanrader voor als ge u er ni aan wilt houden: husqvarna 125 sm. zit rond de 40 pk aan de krukas, ma ook me papieren van 11 kW. onderhoud en aankoop is natuurlijk weer duurder(vergelijkbaar met de rs)
    Drift.

Member jeronimo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    kneem aan dat je onder de 25kw wil blijven...

als dat de reden is zou ik voor een gs500 gaan van suzuki.. wel de 25kw...

Veel meer plezier! zijn smijtbrommers, voor bochten zeer fijn....

aprilia zou ik zelf niet nemen wat problemen met die 125cc ze gaan wel sneller heb ik me laten wijsmaken..

Member
    iTrader
    0
    en de nieuwe yamaha?

naart schijnt zou da top zijn in de 125cc klasse...

heb alleen nog maar heel lovende commentaar over deze gehoord?

iTrader
    99 (100%)
    Qua design vind ik de yamaha persoonlijk mooier als de honda. Maar qua prestaties valt die NIET te vergelijken met de rs 125 en die husqvarna dat ik zei.
    Ik veronderstel dat het de bedoeling is om een 125 cc te nemen zodat je met je autorijbewijs kan rijden. Wettelijk moet je dan <= 11kW(15pk) zitten. De RS levert standaard 25kW(33pk), maar wordt ook op 11 kW geleverd. je zou deze dan kunnen ontgrenzen en met vol vermogen rijden, zelfde voor de husqvarna.

Als je niet van plan bent om te ongrenzen en je dus echt aan die 11kW gaat houden, maakt het niet zoveel uit, er gaat niet veel verschil tussen zitten. De husqvarna en de aprilia zou ik dan laten vallen, omdat ze te duur zijn, en je hun vermogen toch niet gebruikt.

Als je hem wel zou ontgrenzen, vallen de honda en de yamaha weg,omdat daar niet veel aan te ontgrenzen valt. De aprilia en husqvarna daarintegen zijn dan al redelijk volwaardige moto's.

Member
    iTrader
    0
    dus de yamaha en de honda zijn eigenlijk gelijkwaardig...maar de yamaha is veel schoner...dus de yamaha zou hier beste keuze zijn dan ...

ander vraagje...zo ontgrenzen eh, veronderstel dat da illegaal is of nie? Hoe fel kunt ge daar in de penarie mee geraken als ze u pakken dan? :-p

Approved 9-lifer Mr. SLASH's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    of ne cagiva mito , vinde ook op 11kw en ontgrensd is da ook iets van een 35pk
    wel ook 2-takt , dus meer en duurder onderhoud .
    valt te vergelijken met diene aprilia

iTrader
    99 (100%)
    Da ontgrenzen is natuurlijk illegaal, da's ongeveer hetzelfde als iedereen met een <25kW moto, maar toch met vol vermogen rijdt. Zolang ge geen zwaar accident hebt zal geen haan daar naar kraaien, anders ja, ik denk niet dat iemand dat kan zeggen, er zijn er niet veel die daar ervaring mee hebben. Ik weet niet juist of ze da gaan onderzoeken ofzo.

Cagiva mito is inderdaad nog een andere kandidaat. Ook de Derbi gpr(ofzoiets),die valt te vergelijken met de yamaha en de honda.

Crew Member Robust²'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vind dat je eerst een duidelijk onderscheid moet maken of je voor 2takt of 4takt wil gaan, gebaseerd op hoe je hem gaat gebruiken.
    Mito, RS etc zijn 2takt, en veel onderhoudsintensiever dan de andere, maar ook wel meer power. 4Takt is dan ongeveer omgekeerd verhaal.

Member
    iTrader
    0
    ik denk dat minder onderhoud beter is...aangezien ik met mijne auto ook nie zo netjes ben :-p

mss toch beter voor een 4takt gaan dan...

hoe trekt zo een 4 takt eigenlijk op...want topsneldheid maar 130 daar kan k nog mee leven...dan pak ik wel de binnenwegen :-p kunt ge da vergelijken met een bepaalde auto fzo? qua optrekken dan eh ...

Member nerdz's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Topsnelheid 130 km/u zult ge al niet halen bij wind tegen en optrekken zal iets zijn als een vrij trage wagen (denk rond de 13 seconden naar 100km/u, hoe lichter ge zelf zijt hoe beter natuurlijk e ). Ik zou voor 4-takt gaan, gaat over het algemeen langer mee en verbruikt veel minder. Ik zou voor de cbr gaan maar das maar persoonlijk

Mvg, Joeri

iTrader
    99 (100%)
    Tis gewoon een kwestie of ge legaal gaat blijve of ni.
    Legaal: CBR/YFZ/GPR(nadeel: redelijk "traag", 120 vlot halen zal voornamelijk van de wind afhangen)
    Niet legaal: RS, Mito, 125 SM(nadeel: onderhoud, aankoopprijs, niet legaal)

't is vooral een kwestie van smaak, power en gewicht zijn ongeveer hetzelfde. vraag eens een testrit ofzo he, t zijn allebei geen slechte moto's. We kunne ni kieze voor u

Crew Member Robust²'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    de CBR is wel zeer klein en dun vind ik persoonlijk, dus best wel er eerst eentje proberen voor je koopt.

Member
    iTrader
    0
    ja kga wel voor legaal gaan denk ik

tblijft mijn eerste motor...vroeger altijd zitten crossen met brommer (niet altijd even legaal, ook eens tegen de lamp mee gelopen dus ... )

die yamaha zou ik wel eens willen zien, ma hier in beringen hebben ze hem nie staan

Member
    iTrader
    0
    ik heb een honda cbr 125R. wel nog niet teveel mee kunnen rijden .. maar ben er content van. laag verbruik, mooi 4-takt geluidje (laag), onderhoudskosten (als student kan ik niet veel uitgeven aan onderhoudskosten enzo aangezien dat ik geen inkomen heb)

de aprilia RS had ik ook overwogen maar omdat ik elke dag (in de mei) er 90km per dag mee zal rijden heb ik toch voor de honda gekozen.

Het geluid van een honda is wat zwaarder/lager dan de aprilia. Standaard klinkt de aprilia meer brommer-achtig vind ik. Maar als ik met mijn honda tegen de 10000 toeren ga, hoor je hem ook goed schreeuwen.

Ivm niet legaal zijn, je kan de rs ontgrenzen en ermee vlammen, maar als ge es een accident hebt, kan verzekering lastig doen.

nog geen ervaring met de YZF maar ik dacht te lezen dat de topsnelheid van deze niet zo hoog ligt als de CBR maar wel iets steviger om op te trekken. (voor mij maakte dat niet uit aangezien ik op banen van max. 90km/h zal rijden en als ik zou willen ook op mijn achterwiel kan aanzetten met de CBR)

voor de rest van de redenen zou ik naar terror factor zijn post kijken.
    Laatst gewijzigd door Joz-zeh; 11 april 2008 om 20:50

Member
    iTrader
    0
    ja kheb ook gelezen dat de yamaha de CBR makkelijk achter zich laat...

hier is van iemand die beiden heeft bereden

Here is my take on the CBR 125R and the new YZF-R125

Before I start, you may want to see Hondas reaction to the R125, even before it goes on sale officially: Easy as 123 offer

I have owned a CBR 125R myself and got a chance to ride the R125 too, although for a few km.
    First, the specifications for both the bikes:
    CBR 125R specs
    YZF R125 specs

You dont have to be Einstein to realise that the new R125 generates 12% more power, than too at 1000 revs low and pumps out 15.4% more torque at the same rpm. What does this mean? The YZF R125 leaves the CBR 125R for dead. Ok, lemme add, the R125 even weighs 1.2 kg less than the CBR!

It is now upto Yamaha to price this beauty properly to have a winner on their hands, and I feel they will do it!

Member skullbasher25's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terror Factor Bekijk bericht
    Hangt er vanaf hoe goed ge u aan de wet wilt houden. Als ge u er aan wilt houden: gewoon op uiterlijk kiezen.
    Als ge u er niet aan wilt houden: aprilia rs 125. Ontgrensd zit da rond de 35 pk, en gaat da dus een pak beter vooruit als die honda en yamaha. Die zijn leverbaar met papieren van 11kW. Onderhoud en aankoop gaat natuurlijk wel duurder zijn.

Nog een aanrader voor als ge u er ni aan wilt houden: husqvarna 125 sm. zit rond de 40 pk aan de krukas, ma ook me papieren van 11 kW. onderhoud en aankoop is natuurlijk weer duurder(vergelijkbaar met de rs)
    nie overdrijven, zowel nen RS125 als nen husky zitten met ongeveer 25 pk's aant wiel. die husky heeft nen veel bravere motor dan de eerste de beste competitiecrosser die wel tegenaan de 40 pk zit. kunt die beter vergelijken met een DT125X oid. als ge wel een straffe 125 sm wilt moet ge al kijken naar een gas gas 125 sm, die heeft al beke een giftiger karakter.

@mad skilz
    om op uw vraag te beantwoorden, geen 1 van de 3. als ge bereid steekt van geld te steken in een nieuwe 125 (die yzf125 kost al rap iets rond de 3200 euro) spaar dan door, ga voor uw motorrijbewijs en koop u een deftige occasie. ik vind nen 125 4t aanschaffen echt geld int water gooien tenzij ge echt van plan zijt om er heel lang mee te bollen en uw verplaatsingen geen grote afstanden en snelweg inhouden of dat ge gewoon zo danig krap bij kas zit dat een 125 uw enige optie is.
    Laatst gewijzigd door skullbasher25; 11 april 2008 om 22:47

iTrader
    99 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skullbasher25 Bekijk bericht
    nie overdrijven, zowel nen RS125 als nen husky zitten met ongeveer 25 pk's aant wiel. die husky heeft nen veel bravere motor dan de eerste de beste competitiecrosser die wel tegenaan de 40 pk zit. kunt die beter vergelijken met een DT125X oid. als ge wel een straffe 125 sm wilt moet ge al kijken naar een gas gas 125 sm, daar steekt al wa meer achter.
    Waar heb ik gezegd dat mijn vermogens aan het wiel zijn?
    Die 15 pk van die cbr enz zijn ook niet aan het wiel, maar aan de krukas. Ik zeg de opgegeven waarden van de fabrikant, dus aan de krukas, en da klopt.

Om compleet te zijn:
    DT 125 RE/X: 11kW/15pk
    Honda CBR: 9,7kW/13pk
    gasgas 125: 36,8pk
    aprilia RS: 21 kW/29pk (ook leverbaar in 11kW)
    Cagiva raptor 125: 11 kW
    Cagiva mito 125: 11 kW
    Husqvarna sm 125 s: 34 pk volgens dit franse forum: http://www.crazymoto.net/index.php?showtopic=96603

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten