Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18
    Approved 9-lifer amdr's schermafbeelding
    iTrader
    23 (96%)

Keuring voor verkoop

Hallo

Ik ben zo eens aan het lezen op de "officiele site" maar ik snap er niet veel van.
    Keuring van verkoop, is dit verplicht als je een auto verkoopt?
    Wat kost dit? En kan je dat bij elk keuringstation doen? Het zou hier in Brasschaat gebeuren normaal, of in Deurne.

Groetjes

Zwamtalent citrofenwick's schermafbeelding
    iTrader
    0
    keuren kunt ge overal, maar ge moet den 2de keer teruggaan naar dezelfde plaats moest ge terug moeten gaan

keuring is denk ik niet verplicht, maar dan moet de koper via een garage gaan om te keuren (correct me if i'm wrong)
    keuring kost geloof ik 40-50€ voor verkoop (correct me again if i'm wrong )
    grtz

Member
    iTrader
    0
    ik geloof dat sinds kort (?) keuren wl verplicht is bij het verkopen van een auto

Crew Member Kwertie's schermafbeelding
    iTrader
    157 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cura Bekijk bericht
    ik geloof dat sinds kort (?) keuren wl verplicht is bij het verkopen van een auto
    Dat wordt gezegd ja....
    Maar niemand gaat je een boete geven of veroordelen als ge die verkoopt zonder te keuren hoor. Feit is dat die wagen dan makkelijk enkele honderden euro's minder "waard" is, want als je'm niet laat keuren is het alsof je laat blijken dat er iets aan scheelt.

en idd, kost 52 of 54 euro dacht'k (speciale keuring voor verkoop)

Crew Member Gamb|t's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Zoals al eerder aangehaald is het niet verplicht dat de verkoper het voertuig laat keuren. (wel het eenvoudigste)

Member
    iTrader
    8 (90%)
    zucht
    kunde gulder nu amal niets ofwa? Die sites ne keer deftig lezen en ge weet direct hoe de vork in de steel zit.

Keuring bij verkoop is NIET verplicht maar 95% doet het wel. Als particulier welteverstaan handelaars zijn dit altijd verplicht.

IEDEREEN is trouwens evenwel verplicht om een carpass te gaan halen bij de keuring die de km's garandeerd. Doet ge dit niet, en blijkt het niet te kloppen, dan kan, mag en zal de koper u zwaar doen betalen via gerechtelijke weg.

Als ge slim zijt laat ge die keuren en zorgt ge voor een carpass ... doet ge dit niet gaat ge weinig tot geen kopers hebben, tenzij mss turken of marokkanen die dan proberen om er wat van de prijs van af te pingelen.

Ik beschouw een ongekeurde auto zonder keuring en carpass sowieso totaal onbetrouwbaar. Het is idd zoals hier gezegd of ge iets te verbergen hebt

*edit by mod*
    Laatst gewijzigd door [B]Rocketeer; 10 november 2007 om 10:47

Approved 9-lifer amdr's schermafbeelding
    iTrader
    23 (96%)
    Oke bedankt dan ga ik em eens late keuren Het is dus wel op afspraak heb ik tewete gekomen, via 0900 nummer afspreken dan nog wel

Bedankt!

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommyknockerken Bekijk bericht
    Als particulier welteverstaan handelaars zijn dit altijd verplicht.
    hazo, vandaar dus mijn post aangezien m'n ouders handelaars zijn :P
    wist enkel niet dat de wet verschilde voor particulieren
    nuja..

Pol
    Pol is offline
    Member Pol's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    handelaar in auto's h, niet in antiek ofzo

Member blazingsvbiker's schermafbeelding
    iTrader
    22 (92%)
    eeen dikke zuuucht, gewoin laten keuren maat da kost u 36euro...

Member Lonewolf_69's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik heb hiermee een probleem bij mijn verzekering...

Vorige week heb ik de wagen van mijn zus overgekocht, dus zonder keuring voor verkoop. Gisteren wou ik mijn verzekering in orde gaan brengen... Dat gaat dus niet.

De wagen moet van de verzekering eerst gekeurd worden en dan pas kan ik mijn verzekering & nummerplaten krijgen...

Zwamtalent citrofenwick's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lonewolf_69 Bekijk bericht
    ik heb hiermee een probleem bij mijn verzekering...

Vorige week heb ik de wagen van mijn zus overgekocht, dus zonder keuring voor verkoop. Gisteren wou ik mijn verzekering in orde gaan brengen... Dat gaat dus niet.

De wagen moet van de verzekering eerst gekeurd worden en dan pas kan ik mijn verzekering & nummerplaten krijgen...
    naar uw garagist gaan en die zal die keuren met Z platen

Member
    iTrader
    0
    Normaal is degene die de auto verkoopt VERPLICHT om keuring verkoop te doen, maar dit word dus niet altijd toegepast, en niemand die erop toekijkt of het gedaan word, duss het is niet verplicht kunt ge zeggen

En da kost u ongeveer 46€, hangt ervan af of het diesel of naft is, scheelt een paar €.

Keuring moet gebeure op de laatst ingeschreven plaat oftewel een garageplaat (Z of ZZ)

In geval van Lonewolf: Da gaat enkel van vader/moeder op zoon/dochter, zo zonder keuring voor verkoop, dus van uw zus uit gaat da nie. Tenzij ge die eerst op uw ma hare naam zet, en dan na een paar weke op uwe naam, ma da is nie slim, want ge betaalt zowieso inschrijvingtaks(dacht dat da minimum 46€ ofzoiets was dat ge minimum betaald) en da is evenveel als keuring voor verkoop.

Greetz

En ja, mijn info is correct.

Member frenzal's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    wat is er verschillend met keuring voor verkoop in vgl met gewone keuring qua dingen dat ze controleren? is het gewoon een ander papierke of ook grondiger controle?

Ik heb een auto maar staat not op naam van mijn vader, het is makkelijker om zogezegd te verkopen dan om naam wijziging te doen en moet nu toch gekeurd worden

Member
    iTrader
    0
    Der wordt naar veel meer dingen gekeke, zoals bv staat van uw v-riemen, carrosserie (blutskes,...), reservewiel, krik, wielsleutel, brandblusser,...
    Maar op de punten die op het 2e handsrapport staan, kunne ze u niet afkeuren (tenzij dit bij gewone keuring hoort, er wordt zowieso ook een technische keuring gedaan gelijk elk jaar).

Als ge de auto van uwe pa op uwe naam wilt zetten, da gaat gewoon hoor verzekering regelt da (als ge goei verzekering hebt toch ).

iTrader
    8 (100%)
    nja toch niet, moest nar gemeentehuis en zo voor geboorteaktes en al die zever

maar goed ik ben naar keuring voor verkoop geweest en ben afgekeurd, ik heb spijtig genoeg wat roestplekjes onderaan die gelast moeten worden :/ zou dat duur zijn?

Member
    iTrader
    0
    voor "roestplekjes" afgekeurd?
    of zaten er gaten in/konden ze er gaten in maken door der op te slaan/duwen?

zo duur is da gewoonlijk niet, niet dat ze er onderdelen voor moeten bestellen dus veel meer dan de werkuren zal het je normaal niet kosten

iTrader
    8 (100%)
    ah k, ze hebben er wat gaatjes in geklopt met hun stomme hamer
    maar langs ander kant ook wel goed dat ik het nu weet voor het te erg wordt

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten