21 mei 9.10 in Kontich![]()
Kben benieuwd ^^
21 mei 9.10 in Kontich![]()
Kben benieuwd ^^
@ El jerros die bullshit van die truckjes is totaal NIET WAAR!!!!
Ze zegge misschien wel tege u van de volgende rechts in maar al de eerst volgende straat naar rechts een verboden richting is dan moet gij zelfs beseffen da uwen examinateur de eerstvolgende straat naar rechts bedoeld waar da gij wel in moogt rijden
Da ge doe van die truckskes is al zo oud als de straat da hebbe ze mij in de rijschool tijdens men praktijk lessen ook gezegd!
vandaag Alken, niet geslaagd.
Kent er trouwens iemand op google maps die straat in Alken waar dit bord staat? http://www.mobielvlaanderen.be/figs/...MOB9120F01.jpg
Dat is ook de regel niet, voor kleine dieren zoals een egel, een kat, etc... moogt ge gene noodstop maken want dan dekt de verzekering dat niet. Het is geen geldige reden om alles dicht te smijten. Grotere dieren zoals een ree, een koe, etc... zijn wel geldige redenen om ne noodstop te maken.
Dus als ge uwe auto per total rijdt omdat ge moest uitwijken voor een koe dekt u verzekering dat, als ge uwe auto per total rijdt omdat ge ne sprinkhaan wou ontwijken moogde het zelf betalen...
Wat als je auto schade heeft omdat je een hond of kat hebt overreden?
volgende week donderdag voor de 3de keer rijexamen afleggen. Maar ik wil misschien uitstellen om te voorkomen dat als ik buis ik enorm gefrustreerd ga zijn en de komende dagen te gefrustreerd ga zijn om te studeren voor men examens.
Hoe lang op voorhand moet ge minstens afzeggen?
Ik word al gefrustreerd als ik me nu inbeeld dat ik voor de 3de keer buis![]()
Maandag mijn praktijk examen, nog kort twee vraagkes.
Hoe zit het met het verkeersbord, verboden toegang uitgezonderd plaatselijk verkeerd. Sturen ze u ooit daarin? Dan mag je daar toch niet inrijden hé?
Moogt ge verkeersdrempel ooit in derde versnelling overrijden of moet ge altijd terugschakelen naar tweede voordat ge er over rijdt?
Nog iemand specifieke tips voor rijexamen van Bree? Ik heb ondertussen bijna alle wegen gedaan die ze bij het examen gebruiken..
Ze gaan u nooit in straten zenden waar je niet in mag.
Maakt niet uit in welke versnelling je over een verkeersdrempel rijdt. Zorg er gewoon voor dat je er rustig over gaat (ikzelf zet hem meestal in 2de wat voldoende traag imo).
Over het rijexamen van bree weet ik niets.
Hangt waarschijnlijk af van examencentrum, bij ons is het minstens drie werkdagen vooraf.
En ik ken je gevoel, en dan kun je beter verplaatsen ja. 't Is nu nie dat het op twee maanden komt he, maar het kan je zelfvertrouwen wel schaden. Speel zeker en stel het uit.![]()
Ze gaan u wel een richting uitsturen waar je zo'n bord tegenkomt. Dan verwachten ze dat je gewoon de straat neemt waar je wél in mag.
Drempel is 30 per uur![]()
op een examen zeggen ze dan ook nooit "ga die straat in" maar zeggen ze "eerstvolgende straat rechts". als de eerste enkel voor plaatselijk verkeer is moet ge dus de tweede straat nemen. op uw examen zijt ge nergens plaatselijk verkeer. tenzij uw examencentrum in zo'n straat ligt.
voor een vluchtheuvel maakt het idd allemaal niet uit. gewoon weten dat de max. snelheid 30 is (zult ge wel weten) dus in de praktijk is dat meestal in 2e. tenzij ge met een diesel rijd met genoeg koppel. maar dan nog, 2e is gewoon vlotter.
Merci voor de antwoorden. Vandaag tijdens het inrijden van een straat een half verkeersbord tegengekomen, dat is toch niet meer geldig ofwel? Er stond enkel nog een paal met een plakkaat, "uitgezonderd plaatselijk verkeerd" het bovenbord ontbrak echter wel.
Moet je dat biepgeluid dat je hoort als je achteruit rijdt eigenlijk afzetten? Kreeg vandaag van iemand te horen, die dacht dat moest? Nooit van gehoord, laat staan of je dit wel zelf kunt afzetten?
Laatst gewijzigd door e.House; 19 mei 2012 om 22:54
Vandaag voor de 2de keer mijn praktijk gaan afleggen in Deurne. En ja ja, geslaagd! Deze keer veel rustiger gereden en echt als een mongool de omgeving zitten scannen naar borden. Had wel een zeer sympathieke examinator.
Als ik een tip mag geven is het toch, rustig rijden, zo heb je veel meer tijd om alles in te schatten en de omgeving op te nemen.
Succes aan zij die nog moeten!
Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (0 leden en 2 gasten)