Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 29
    Approved 9-lifer SeppaR's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)

Nieuwe Rijbewijs-regeling ?

Hallo,

Weet niet of hier al een thread over bestaat maar.. Blijkbaar vanaf 1 september (geloof ik) is er een nieuwe regeling van rijopleidingen.
    Kan iemand die toelichten?

Mvg,

Approved 9-lifer matthias's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    en wat zouden de veranderingen dan wel zijn ?

Member Brianz's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    wasda nie vorig jaar ?
    verandering aan manoevers etc ?

Approved 9-lifer SeppaR's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Hier, interessante site gevonden:
    http://www.ikbenvoor.be/content.aspx?id=978

Member FORZA M's schermafbeelding
    iTrader
    163 (100%)
    Hey, thx, was hier niet van op de hoogte. Vind deze regeling ook wel veel beter dan de oude, je hebt zoveel meer vrije keuzemogelijkheden! Wat ik van plan ben: Nu even theorie blokken, 1 september bellen voor een examenafspraak, dan eerst wat op privétereinen oefenen met pa en ma, en dan 6 uur rijschool, gevolgd door oefenen op de baan, en dan volgend jaar, 12 mei: praktijk.

Approved 9-lifer amdr's schermafbeelding
    iTrader
    23 (96%)
    tis vanaf 1 december

Platinum Member GaMeŽ's schermafbeelding
    iTrader
    86 (99%)
    Ik ben nu met een begeleider aan het leren rijden.. Het praktijk examen is dus veranderd zie ik :

• de manoeuvers worden getest op de openbare weg. Gedaan dus met paaltjes tellen op een privéterrein.
    • het examen op de openbare weg zal een kwartier langer duren, wat de totale lengte van het examen op een minimum van 40 minuten brengt.

Het word dus moeilijker?

Approved 9-lifer GregoryCo's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GaMeŽ
    Ik ben nu met een begeleider aan het leren rijden.. Het praktijk examen is dus veranderd zie ik :

• de manoeuvers worden getest op de openbare weg. Gedaan dus met paaltjes tellen op een privéterrein.
    • het examen op de openbare weg zal een kwartier langer duren, wat de totale lengte van het examen op een minimum van 40 minuten brengt.

Het word dus moeilijker?
    Dit is vanaf 1 december. Vanaf 1 september kan je dus je theoriexamen doen vanaf 17 jaar. (vroeger was het 17 en 9 maanden zeker?)

Kzal dan ook kijken om in augustus nog ervoor te leren en in september ofzo te gaan.

Kvind het wel een goeie verandering

iTrader
    86 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [B!'X!R']['@(V)
    Dit is vanaf 1 december. Vanaf 1 september kan je dus je theoriexamen doen vanaf 17 jaar. (vroeger was het 17 en 9 maanden zeker?)

Kzal dan ook kijken om in augustus nog ervoor te leren en in september ofzo te gaan.

Kvind het wel een goeie verandering
    Maar ik rij met een begeleider dus kan ik pas na 9 maanden mijn praktijk examen afleggen.. En dan zit ik al na 1 december.

iTrader
    24 (100%)
    Maar ik rij met een begeleider dus kan ik pas na 9 maanden mijn praktijk examen afleggen.. En dan zit ik al na 1 december.
    Met een begeleider van de rijschool of met iemand da je kent?(ouders,..)
    Indien met een kennis kan je na 3 maanden al uw praktisch doen. Zo zal ik het doen denk ik. (kzal dan wel nu moeten beginnen leren )

Member Lucian's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Het word dus moeilijker?
    ah leuk , ipv paalkes omrijden mogen die pipo's vanaf nu op uwen auto oefenen om te parkeren?

iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LuCian
    ah leuk , ipv paalkes omrijden mogen die pipo's vanaf nu op uwen auto oefenen om te parkeren?
    Idd da vind ik nu ook niet echt een goede verandering, maarja ze zullen het veranderen voor iets zeker? Mss da je dan meer oplet ofzo of meer gewend zijt op de openbare weg.

iTrader
    86 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [B!'X!R']['@(V)
    Met een begeleider van de rijschool of met iemand da je kent?(ouders,..)
    Indien met een kennis kan je na 3 maanden al uw praktisch doen. Zo zal ik het doen denk ik. (kzal dan wel nu moeten beginnen leren )
    Met mijn ouders dus. Ik heb mijn voorlopig rijbewijs gehaald in april..
    Ik volg dus model 3, heb hier nog een foldertje liggen dat ik in april mee had gekregen op het examencentrum. Daarop staat dat ik na 9 maanden oefenen, januari dus pas mijn praktijk mag gaan afleggen. Met de nieuwe regeling kan ik dan vanaf december gaan of hoe zit dat?

iTrader
    24 (100%)
    Met mijn ouders dus. Ik heb mijn voorlopig rijbewijs gehaald in april..
    Ik volg dus model 3, heb hier nog een foldertje liggen dat ik in april mee had gekregen op het examencentrum. Daarop staat dat ik na 9 maanden oefenen, januari dus pas mijn praktijk mag gaan afleggen. Met de nieuwe regeling kan ik dan vanaf december gaan of hoe zit dat?
    Quote van de site die SeppaR gaf:

"Heb je nog een voorlopig rijbewijs of leervergunning van voor 1 september 2006? Geen probleem. Je kan gewoon verder je opleiding volgen in het oude systeem, of je kan je voorlopig rijbewijs of leervergunning gaan inwisselen op het gemeentehuis en overstappen naar het nieuwe systeem. Ook hier geldt dat je sinds minder dan 3 jaar geslaagd moet zijn voor het theoretisch examen."

En dat van vanaf 1 december, da is voor het praktisch rijexamen da je op de openbare weg moet je manoeuvers uitvoeren.
    Laatst gewijzigd door GregoryCo; 3 augustus 2006 om 16:27

Approved 9-lifer Terror Factor's schermafbeelding
    iTrader
    99 (100%)
    Zalig, kwist nog ni da ge geen lesse moest volge om uw voorlopig rijbewijs te moge gebruike. kben nu lesse vo theorie aant volge(lol,tis eigelijk nogal simpel,kzou zonder probleme moete doorzijn), nog 3 dage les, en dan nog 1dag voor moto(ma da theorieexame kan ik pas in oktober aflegge, ben nog geen 17 en 9 maand). kga dinsdag mn theorie aflegge. kvraag me af of ze al ewa soepeler zijn, dus da k gewoon mn voorlopig nu al zou krijge, en ni moet wachte tot september?

nuja, anyway, k vin t wel goe, ge kunt switchen tusse programma's enz.
    alleen de praktijk oefene op de baan, das ni echt slim vin k. die kerel die lesgeeft zei da ook al. wss ga da voor veel mense ook stressier zijn, ne auto rake of e paalke rake, das toch n heel verschil:/

in december is er dan ook geen 2 uur nog ff oefene voor het exame ofzo, dus die instructeurs wete ni wa vlees ze in de kuip hebbe,da moe ook aangenaam zijn

@Gamer: ge kunt dus gewoon wissele in september e, dan zoude zelfs al voor december uw praktijk kunne doen, als ge wilt.
    Drift.

iTrader
    86 (99%)
    Ahja I see.. Maar als ik mijn voorlopig rijbewijs niet inwissel en niet overschakel naar de nieuwe methode, moet ik dan toch nog tussen paaltjes parkeren of is het dan nog via de oude methode??

Member its_just_me's schermafbeelding
    iTrader
    0
    wtf... wat als 1 van die pipo's dan uwen auto ramt, omdat ze te nerveus zijn ofzo? wie gaat er die schade betalen?

Member SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ahja I see.. Maar als ik mijn voorlopig rijbewijs niet inwissel en niet overschakel naar de nieuwe methode, moet ik dan toch nog tussen paaltjes parkeren of is het dan nog via de oude methode??
    zowiezo nieuwe methode. stond op die link daar, iedereen vanaf 1 december gelijk

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Dus als ik het goed begrijp:

Ik kan op 1 september mijn huidig voorlopg rijbewijs gaan inruilen tegen zo'n nieuw voorlopig rijbewijs. Met dat nieuwe voorlopige rijbewijs krijg ik 3 jaar de tijd om mn praktijk af te leggen?

Indien dat gaat zou dat ideaal zen.

Member Kurobu's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door its_just_me
    wtf... wat als 1 van die pipo's dan uwen auto ramt, omdat ze te nerveus zijn ofzo? wie gaat er die schade betalen?
    ik ben nu ook an het leren rijden.
    en ik ben in hemelsnaam dood content da ge da op de open bare weg mag doen ( mss wel op de parking en zo voor de rijschool met schade wagens of dergelijke ! maar dat er toch verkeer langskomt die u " opjaagt ".

wat ik minder goed vin is dat ze meer en meer naar het systeem van amerika gaan dat je op zeer jonge leeftijd al in een wagen wordt gesmeten.

ik ben zelf ook nog maar bijna 19 maar als ik zie hoe veel mensen van mijn leeftijd met de auto rijden.

n/o ze ... maar ik vindt 17 jaar te jong.
    en dit is niet op iedere 17 jarige bedoeld

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten