Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 44
  1. #16
    Member stefke911's schermafbeelding
    Lid sinds
    24/04/03
    Locatie
    Haacht
    Berichten
    445
    iTrader
    11 (100%)
    Moet je uwen gas eigenlijk blijven vollenbak inhouden?

  2. #17
    Member zavVi's schermafbeelding
    Lid sinds
    21/04/03
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    599
    iTrader
    0
    em nee, want als ge dan na schakelen koppeling lost gade wel ff verschieten

    zoals met de wagen, kopelling afwisselen met gas

  3. #18
    Member m@rle's schermafbeelding
    Lid sinds
    10/02/04
    Locatie
    vl-b
    Berichten
    935
    iTrader
    0
    je kan van 2de detect in neutral.
    ik doe dat altijd, met mijen dax lukt da ni goe van 1 naar neutral, ik zit er altijd derect over, msh ben ik niet gevoelig genoeg.

    en al sje in derde bent en je wilt in neutral.
    moet je gewoon eerst in 2de.
    my specs ||
    heb jij soms al een onzichtbare mens gezien?

  4. #19
    Member
    Lid sinds
    10/03/04
    Berichten
    44
    iTrader
    0
    bah me mijn goed optrekkend brommertje kan ik gerust de koppeling late schiete ze als ik da nie doe vertraagd em verschrikkelijk... nuja , 50 cc e boys!

  5. #20
    Member skully25's schermafbeelding
    Lid sinds
    14/09/02
    Locatie
    Knesselare
    Berichten
    3.425
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quilombo
    ik snap nog altijd nie wrom t ni gewoon
    n123456 is
    tgaat sneller om vanuit neutraal 1 naar beneden te duwen ipv 1 naar boven te duwen, das al 1 reden

    ligt ook aan de opbouw van de versnellingsbak zelf en de volgorde waarin die tandwielen moeten zitten, alsek nen duidelijke uitleg heb gekregen int school zettek em hier nog wel eens neer

  6. #21
    Member GADGET's schermafbeelding
    Lid sinds
    17/07/02
    Locatie
    Belsele
    Berichten
    6.409
    iTrader
    23 (100%)
    die snelheid maakt weinig uit e

    want als ge snel wilt zijn zette hem al in vitesse voor da ge moet vertrekken

  7. #22
    Member skully25's schermafbeelding
    Lid sinds
    14/09/02
    Locatie
    Knesselare
    Berichten
    3.425
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GADGET
    die snelheid maakt weinig uit e

    want als ge snel wilt zijn zette hem al in vitesse voor da ge moet vertrekken
    touché

    ik vermoed dat het te maken heeft met de versnellingsbak zo compact mogelijk te houden maar ik ben er echt niet zeker van

  8. #23
    Approved 9-lifer Terror Factor's schermafbeelding
    Lid sinds
    31/08/02
    Locatie
    Nieuwerkerken (3850)
    Berichten
    12.351
    iTrader
    99 (100%)
    waarom dan ni allemaal naar benede?
    mn pitbike heeft da, ma das wel ne semiautomaat,ma das wel e stuk simpeler dan eerst nar onder,dan nar bove enz, gewoon altij nar onder vo vitesse hoger.
    Drift.

  9. #24
    Member GADGET's schermafbeelding
    Lid sinds
    17/07/02
    Locatie
    Belsele
    Berichten
    6.409
    iTrader
    23 (100%)
    zal wel iets te zien hebben met plaats van schakelvorken etc ?

    dno, heb er eigelijk zelf ni echt een idee van WAAROM die zo allemaal staan.

    iemand die het weet mag het altijd zeggen

  10. #25
    Member Gonzo the Great's schermafbeelding
    Lid sinds
    25/08/04
    Locatie
    i
    Berichten
    682
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GADGET
    dno, heb er eigelijk zelf ni echt een idee van WAAROM die zo allemaal staan.

    iemand die het weet mag het altijd zeggen



    Quote van: http://www.faqfarm.com/Q/Why_is_neut...on_motorcycles


    "In the 60s and 70s, there was a growing trend toward placing neutral below first gear. My nephew, for example, had a Kawasaki 100 with a '4 up' shift pattern (N,1,2,3,4). As this shift pattern gained popularity, more and more motorcyclists were developing the tendency to instictively shift the bike all the way down into neutral as they slowed, sometimes accidentally, but most times intentionally. The idea was that you could stay in neutral at a light or stop sign, then clutch into gear and start rolling again when right-of-way was established. The habit was obviously flawed, and riders started getting hurt.

    "The vast majority of injuries were caused when a bike was inadvertently upshifted from neutral into first gear at a fast coast. The resultant engine breaking caused instant rear wheel lockups, which in turn caused crashes. The mechanical aspects of neutral's location also caused various runability and logistical problems, as well.

    "By locating neutral between first and second gears, the severity of engine breaking in the event of accidental upshift was reduced, as well as making neutral a relative inconvenience, rather than something riders depended on. It also made first gear the natural first position in the gear box, which is where the transmission should be adjusted whenever the bike is stopped in traffic anyway."

    "Now, imagine the situation if neutral were located at the bottom: you start slowing for the light. You begin tapping down. You're almost stopped, you tap into neutral, the light goes green, you rev the gas, and you tip over because you're out of gear. The asshole behind you runs you over as your engine shoots a piston through your groin. Damn, that sucks."

  11. #26
    Member GADGET's schermafbeelding
    Lid sinds
    17/07/02
    Locatie
    Belsele
    Berichten
    6.409
    iTrader
    23 (100%)
    hehe, makes sence

  12. #27
    Member
    Lid sinds
    16/09/06
    Berichten
    4
    iTrader
    0
    ik em eigenlijk ok e vraagske ik zou zo nen aprilia rs 50 willen kopen e ma as ge remt schakelt u brommer dan automatisch terug?

  13. #28
    Approved 9-lifer 128MB's schermafbeelding
    Lid sinds
    19/01/05
    Locatie
    Overpelt
    Berichten
    16.944
    iTrader
    16 (95%)
    'k heb ooit es ne moto gezien met ne schakelpook ik gok jaren 30 model ofzoiets.
    Was eene met zo'n 'bijzit' die greep telkens naar zenne naftbak om te schakelen.


  14. #29
    Member Sander H's schermafbeelding
    Lid sinds
    28/04/03
    Locatie
    Lummen
    Berichten
    2.801
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door christophemunie
    ik em eigenlijk ok e vraagske ik zou zo nen aprilia rs 50 willen kopen e ma as ge remt schakelt u brommer dan automatisch terug?
    tuurlijk nie, da moet ge zelf doen

  15. #30
    Member @!_!R[]/\/'s schermafbeelding
    Lid sinds
    9/03/04
    Berichten
    36
    iTrader
    0
    schakkel brommer zijn geestig.
    scooters zijn veel te eentonig.jammer dat er in belgie zoveel scooters zijn.in spanje tzijn allemaal rs'en en tzr's die 80km/h doen of meer.jammer dawe in belgie niet sneller mogen gaan.ik val bijna in slaap.
    nog iets,als ik in de 4de vitesse zit en ik kom aan een kruispunt ik houd mijn embriage in en ik schakkel dan naa 2de bijst dak vertraag.is dat slecht voor de motor?nee,toch?
    -----------=]Stay in school kids[=-------------

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •