Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 180
    Shinigami Cyberkef's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    7

Angry Rijschool? Men kl*ten zenne...

Mbeuh...

Wat vooraf ging:

Twee weken geleden heb ik mijn eerste practisch examen gedaan. Manoevres perfect (zelfs geen opmerkingen kunnen maken). We stoppen na het practisch examen en men pa (= begeleider) zei: "Congratz, perfect gereden!", we komen binnen en zegt de examinator: "Het spijt me maar..."

1. Niet genoeg vertragen bij voorrang van rechts in de helft van de gevallen (= enkel waar ik van kilometers ver zag dat er niets afkwam)... "Als er plots een auto aan 90 km/u daar uitschiet, ga je wel verschieten"... Eh? Nja.
    2. Niet remmen op de motor/ambriage. Niemand had me dat ooit gezegd dat dat moest (heck, zelfs niemand van ons gezin doet dat), en ik doe dat niet zo graag omdat het dan lijkt alsof ik de auto verkracht. Ik kam nog liever de kat van achter naar voor.
    3. Last but not least: ik had één auto voorbijgestoken, helemaal correct. Zegt die vent dat ik twee keer niet in mijn spiegels had gekeken. Wat ik ZEKER wel had gedaan en zo zelfs gezien dat ie gewoon naar buiten aant gapen was (naar dat meisje in die auto). Discussie grandioos verloren (natuurlijk).

3 overtredingen, bye bye rijbewijs. I smell anti-anti-rijschoollessen opmerkingen.

Wat vandaag gebeurde

De vorige punten extra benadrukt (nek bijna gebroken in naar spiegels kijken, bijna stilstaan aan kruispunten met voorrang, amper geremd met voet maar met motor) <- perfect dus.

MAAR...

Kom ik zo aan een debiel T-stuk waarvan de inkomende baan gesplitst wordt door een zeer brede tussenberm (for the record, ik had er nog nooit gereden dus ik kende de situatie niet).

Ik kom af aan de (wat later bleek) "verkeerde" kant om in te slaan en die kerel zegt: "hier links", ik kijk naar die linkse baan, zie GEEN rood bord met een witte streep, geen wegmarkeringen (inkomende mensen hadden voorrang van rechts) dus voor mij "no problemo". Ik wil dus indraaien... *beng* gebuisd.

Tientallen meters verder stond immers een blauw bord met ne pijl naar rechts die zei dat ik daar moest indraaien. Maw, ik stond op het punt om te gaan spookrijden. Volgens de instructeur was dat bord zeer duidelijk te zien, volgens mij zo verkeerd als de pest want dat bord stond echt wel ver en er was geen rood-bord-met-een-streep die er bij mijn weten in zo'n situatie zou moeten staan (en niet op het blauwe bord gelet want ik moest mij concentreren op fietsers/auto's en had geen tijd om nog verder te kijken dan ik mijn verkeerssituatie inschatte).

In het naar huis rijden hebben we nog een halfuur door oostende gereden en overal stonden in dezelfde situaties zo'n rode kutborden behalve op dat éne punt.

http://cyberkef.mine.nu/absurd.GIF (tekening zegt meer dan duizend woorden)
    http://cyberkef.mine.nu/absurd2.GIF (waar het just is in Oostende)
    http://cyberkef.mine.nu/absurd/

Voor de rest had ik perfect gereden. Gebuisd voor examen, voorlopig vervallen, ... you know the drill.

Nadat mijn pa serieus pissed off op die kerel had gereageerd dat dat pure bullshit was om enkel daarop te buizen in zo'n onduidelijke situatie, kwam de aap uit de mouw: "Met rijlessen...", toen schoot ik in de lach en zij we beiden afgetrapt... bende dieven

Veel van jullie hebben duizend keer meer ervaring met het rijden, ik wil toch es jullie mening weten hierover
    Desnoods weten of ik verdere stappen kan ondernemen om dat es aan te kaarten want die rijlessen neem ik niet enkel en alleen om er niet door te zijn (ik kan echt wel goed autorijden). En anders moet ik drie jaar wachten
    Laatst gewijzigd door Cyberkef; 15 maart 2006 om 12:40

Member
    iTrader
    0
    lol... mja het is idd wel dikke afzetterij.
    MAAR ik neem aan dat je je rijbewijs vanaf 16jaar en 9maanden ben begonnen?
    . het slaagpercentage is niet even hoog als de andere opties (6 maanden, 3 maanden) omdat je niet leert rijden zoals het boekje het voorschrijft.
    als je lessen neemt in de rijschool zeggen ze je wel hoe dat je moet remmen enzo..

maar soit... ik moet er ook nog aan beginnen

iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkantho
    lol... mja het is idd wel dikke afzetterij.
    MAAR ik neem aan dat je je rijbewijs vanaf 16jaar en 9maanden ben begonnen?
    . het slaagpercentage is niet even hoog als de andere opties (6 maanden, 3 maanden) omdat je niet leert rijden zoals het boekje het voorschrijft.
    als je lessen neemt in de rijschool zeggen ze je wel hoe dat je moet remmen enzo..

maar soit... ik moet er ook nog aan beginnen
    Nee ik ben begonnen aan 22 jaar (damn ik ben al oud), ik haat auto's en heb het superlang uitgesteld

Member Toppie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    gwn geldklopperij :-)

Member
    iTrader
    12 (93%)
    Rijlessen nemen wilt nog altijd niet zeggen dat de slaagkansen hoger zijn. Je leert natuurlijk wel enkele kneepjes en je doet de baantjes die je met het praktijk aflegt.

Ik heb rijschool gedaan (18u + 2u) omdat ik niet anders kon en was er voor alles direct door, maar ik heb dan ook wel constant gereden toen ik mijn voorlopig had. Ik heb vooral geoefend op bochten, vertragen, afremmen op de motor, schakelen, ambetante kruispunten etc. Ik ken genoeg mensen die in hun L-periode het meeste rechtendoor reden, maar dat kan iedereen e. Ge leert pas rijden als ge constant manouvres uitvoert (waar je automatisch gaat schakelen, afremme op motor, voorrang geeft etc.)

Nu vind ik ook wel uit wat ik lees dat jij blijkbaar zo'n klootz'k hebt gehad, tot twee keer toe zelf. Heb jij btw 2 keer dezelfde persoon gehad? Normaal gezien moet je als je de eerste keer gebuisd was een andere examinator gekregen hebben.

Veel kun je niet doen. In het slechtste geval enkel discussieren met de hoofdexaminator van het examencentrum dat dat bord wel erg onduidelijk geplaatst is. Voorts zie ik geen mogelijkheden

Member Smokey_3800's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja, ikzelf was van de eerste keer door, omdat ik samen met die mens van de rijschool mijn examen ben gaan afleggen. Ik had de optie 9 maanden genomen, maar om mijn examen te gaan doen heb ik nog 2 uurkes rijles gevolgd en dan met de wagen van de rijschool mijn examen gaan doen.

Het is heel opvallend dat mensen die hun rijexamen gaan afleggen zonder rijschool veel minder rap doorgeraken. Die rijscholen dat is eigenlijk ook een pure afzetterij. Volgens sommige artikels in de krant hebben die mannen onderlinge prijsafspraken wat verboden is, maar ook weer moeilijk te bewijzen valt. En dan de examenscentra die onder een hoedje spelen met de rijscholen. Volgens mij zijn dat gewoon pure maffia praktijken.

Ze zouden daar paal een perk aan moeten stellen vanuit de regering, maar die zijn nog altijd op zoek naar madam Erdal...

Tis een apenland hier in BE, maar ik woon er graag

Member Xevven's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Weblogs
    2
    jep

Als ge niet met de rijschool hebt leren rijden ben je zowieso al benadeeld.
    Terwijl als ge leert rijden met begeleider op 9maand toch wel een beter chauffeur gaat zijn dan op 3 maand met de rijschool.

@Cyberkef: het is gewoon een loterij. Als je een examinator heb die een slechte dag heeft en slecht gehumeurd is dan heb je het gescheten bij de minste fout. Kom je een dag later en is die zelfde vent in een goeie bui heb je veel kans da hij een kleine fout door de vingers ziet. Je had gewoon pech

Ik was er van den eerste keer door. Maarja, ik deed NIKS verkeerd op de baan. Hij had me wel kunnen buizen omdat ik bij men manoevres iets te ver van de stoeprand parkeerde. Achja die kerel zal in een goeie bui geweest zijn

Member *~Lientjeuhhh~*'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Welk verhaal heb je tegen de beslissing van de examinator?

Wanneer je vindt dat het examen niet normaal verliep of dat de examinator je onrechtvaardig of verkeerd beoordeeld heeft, kan je:

- een klacht indienen bij de hoofdexaminator
    - je probleem voorleggen aan de directie van het organisme waaronder het examencentrum ressorteert
    - je probleem voorleggen aan: Ministerie van Verkeer en Infrastructuur Bestuur van de verkeersreglementering en van de Infrastructuur Dienst Wegveiligheid Residence Palace Blok C 4e verdieping Wetstraat 155 1040 BRUSSEL

Wanneer je na een tweede examen nog niet geslaagd bent, kan je, in geval van betwisting, een verzoekschrift indienen bij:

De Voorzitter van de Beroepscommissie Ministerie van Verkeer en Infrastructuur Bestuur van de verkeersreglementering en van de Infrastructuur KWB ACTIE RIJBEWIJS 25-09-2005
    --------------------------------------------------------------------------------
    Page 10
    Dienst Wegveiligheid Residence Palace Blok C 4e verdieping Wetstraat 155 1040 BRUSSEL Je moet dit verzoek, voorzien van 12,50 euro in fiscale zegels, aangetekend versturen, binnen de 15 dagen na het examen. Je vermeldt je naam en voornaam, je geboortedatum, het adres van het examencentrum en de datum van het examen. Je beschrijft zo volledig mogelijk je betwisting. Je handtekent je verzoekschrift. De Beroepscommissie onderzoekt: - of de klacht al dan niet ontvankelijk is - of je al dan niet geslaagd bent - of je recht hebt op een nieuw praktisch examen. KWB ACTIE RIJBEWIJS 25-09-2005

BRON: http://72.14.207.104/search?q=cache:...e&ct=clnk&cd=4 (helemaal onderaan)

Voila kefje, kheb het je ook al gezegd op msn, maar dees is mss handig voor iedereen

Member Smokey_3800's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Lientje, studeer je rechten??

Member *~Lientjeuhhh~*'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smokey_3800
    Lientje, studeer je rechten??
    nope

I know how to use Google

Member
    iTrader
    12 (93%)
    Cyberkef, als je nu 4 uur praktijk met de rijschool volgt dan kan je dacht ik toch nog je praktijk examen afleggen eh? Als je rijdt met de rijschool vraag dan of ze zuiver die baantjes willen doen, je hebt voor de rest toch al voldoende kennis van het autorijden.

iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *~Lientjeuhhh~*
    nope

I know how to use Google
    The force is strong in here

Member
    iTrader
    1 (100%)
    OCh ja, en moesten rijlessen dan zo goed zijn... Ik heb lessen genomen en heb er dik spijt van... Ten eerste kost dat veel geld (een heel maandloon is naar de vaanjtes gegaan, gelukkig woonde ik nog thuis toen, want anders was da betalen een GROOT probleem geworden) en ten 2de waren die instructuers in mijn geval een dikke bende debiele zotten.
    De rijschool waar ik ben naartoe gegaan had een systeem dat ge gewoon de instructeur kreeg die vrij was, eigenlijk dus bijna elke keer nen andere. Ge kunt al raden wat het gevolg was, die moeten na de les een evaluatie geven en opmerkingen naar de volgende instructeur toe, maar die lezen da natuurlijk nooit voor de les. Ik had bvb in het begin geweldig veel problemen met schakelen, in plaats van daar dan op te oefenen, neen, altijd maar een stapje verder gaan waardoor ik meer en meer in problemen geraakte. Dan mocht ik nog zoveel aan het begin van de les zeggen, ik heb daar en daar nog problemen mee, kreeg ik als antwoord, och dat zal wel meevallen... Niet dus...
    Voorbeeld de 6de les, bedoeling was dat ge dan al is in Antwerpen stad gaat rijden, die instructeur zei dat waarop ik antwoorde dat dat nog te vroeg was, want ik viel nog om de haverklap stil, mijn bochten waren nog niet echt goed, ik moest nog teveel letten op het schakelen en de snelheidsmeter waardoor ik de baan en de borden niet voldoende in 't oog kon houden,... maar niks aan te doen we gingen in 't stad rijden. Iedereen kan al raden dat dat dus een echte ramp was. Nadien serieus op mijn doos gekregen omdat ik een paar keer geen voorrang had gegeven, een paar keer over nen borduur had gereden (slecht voor den auto), een paar keer stil was gevallen op plaatsen waar ik serieus het verkeer hinderde (en waar we echt wel zeer gevaarlijk stonden) enz. Ik was de slechtste student dat die mens ooit had meegemaakt. Ben toen wel effe kwaad geworden, jongens toch, die begon al te zeggen da'k maar met nen automatique moet rijden want schakelen zal'k nooit kunnen. Ben tussendoor dan eens gaan oefenen met mijn vriendin op schakelen (op parking van gb, stilstaan en vertrekken, naar 2de en terug stoppen) maar die mannen bleven daar altijd op zagen. Na mijn 9de les kreeg'k nog te horen dat'k nog veel te slecht was en lessen moest bijpakken, een stuk of 5, ja dag jan. Ben toen overeengekomen om een gewoon voorlopig rijbewijs te gaan halen en wat met mijn ouders te oefenen, daarna effe te komen testen en als't dan goed is krijg'k mijn voorlopig rijbewijs van de rijschool.
    Straffe van het verhaal is dat ik ondertussen heel weinig tijd heb gehad en dus maar heel af en toe ben gaan rijden, verleden week reed mijn moeder voor de eerste keer met mij mee en die zei van och gij schakelt kweeni hoe goed, ge voelt nog ni eens da ge aan't schakelen zijt... Mijn vriendin reed toen ook mee en zei dat ik beter rijd dan zij kon rijden toen ze haar rijexamen deed, enkel op mijn bochten moet'k nog een klein beetje oefenen want die pak'k nog wat te breed en ik rij nog een beetje te rechts, maar dat zijn dingen die naar't schijnt wel weggaan met ervaring (waar ik die 3 maanden voorlopig rijbewijs voor kan gebruiken). Ik ga toch nog wel eerst wat oefenen voor die test, want heb er nog geen goed oog op.
    Anderzijds hebben ze mij bij de rijschool wel geleerd om terug te schakelen en zo dus op de motor te remmen, iets waar mijn vader een hekel aan heeft want zoals hij zegt ne motor dient om te rijden, remmen om te remmen. Op zich spaart ge op deze manier wel uw remmen, maar uw motor kan volgens onze garagist wel rapper verslijten, en wat ost denkt ge het meeste om te vervangen... Maar soit, op het rijexamen willen ze het zo dus doen we da maar. Ander positief punt is normaal gezien de maneuvers, maar die heb ik zelfs niet geoefend omdat er nooit tijd voor was door mijn gestuntel, dus ja, da wordt zelf oefenen.
    Alleen maar om u bij te staan dat het hier eigenlijk om dikke geldklopperij gaat, als ge een andere manier ziet om u examen af te leggen doe dat dan, het rijscholen-systeem zou dringend eens moeten herzien worden, want nu kloten ze u soms totdat ge geen keus meer hebt dan lessen te nemen, maar is da zoveel beter...
    Get up, forget the past, go outside and have a blast !

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ow cyber, het wordt pas echt leuk als ze je wijsmaken dat de 3 maand maar 1000 euro kost want in feite betaal je rond de 1200 euro alles inbegrepen. Das nog is 8000 oude Belgische frank erbij gegooid...

Als ik dat zo hoor begin ik al te schrikken en beven voor men praktijk examen als ik ook zo een azijnpisser ga krijgen als die gast die gij gehad hebt..

Miljaarde -> pure afzetterij en volgens mij hebben die mannen daar aandelen in of zo.

BTW cyber ben er ook nog maar aan begonnen op men 22 en rij nu een goeie maand alleen -> wat ik wel raar vindt is dat ze iemand als u die klaarblijkelijk wel al +- deftig met een wagen overweg kan buisen en geen volwaardig rijbewijs willen geven maar mensen zoals ik die de volle 18 van de 20 uur gereden hebben welliswaar met een voorlopig rijbewijs VOLLEDIG ALLEEN EN ONBEWAAKT op de baan laten gaan! Imo een groter risiko!
    "Waarom geen diesel?": Omdat de verwarming bij ons in een afzonderlijke ruimte staat, niet in de garage.

Member
    iTrader
    12 (93%)
    Nooit veralgemenen. De rijschool waar ik bij was was heel goed. Goed systeem, prima instructeurs die ingrepen waar nodig en bovendien oefenden waar nodig. Ze zeiden altijd vlakaf als je iets mis deed en als je iets goeds gedaan hebt zeiden ze het ook. Bovendien bleef je bij de instructeur waar je op het begin mee aangevangen bent.

Ik kijk met een positieve blik terug naar de rijschool. Heel plezant, veel geleerd en een toffe instructrice gehad.

Jammer genoeg kost het wel genoeg geld maar zagen kan ik niet. Ik heb op m'n praktijk naar horen zeggen van vele mensen, de moeilijkste examinator in Kontich gehad en was er zonder opmerkingen direct door.

*edit:

Zeggen dat de kansen met rijschool groter zijn is ook dikke bullshit zenne. M'n beste kameraad was voor mij begonnen, zelfde instructirce die ik gehad heb en 2 keer geflest op z'n praktijk, gevolg geen rijbewijs. Nochtans heeft hij 18u rijschool gehad en nadien z'n model laten omvormen tot 6 - 9 mnd.
    Laatst gewijzigd door TriMenToR; 15 maart 2006 om 11:12

Member swamp's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    zoals vermeld, heb je 1 ding nodig : geluk met de instructeur ...
    Remmen op de motor moet om 1 of andere reden op je examen , vraag me niet waarom. Erg slecht is het niet voor je motor hoor, eens je dit gewoon bent kan je hem traag laten remmen, en wordt de motor veel minder "verkracht". Het enigste dat kan verslijten daardoor is u versnellingsbak...
    Maar, ik zou eiglk iedereen toch aanrade een beke rijlesse te volgen bij een "goede" rijschool: maw altijd dezelfde instructeur.
    Ik ken ook personen dat erdoor zijn van de 1ste keer zonder rijlessen, maar met rijlessen ben je toch al zeker dat de examencenter je niet buist omdat je niet met rijschool gekomen bent.
    Btw: dark hellspawn: moet idd wel erg geweest zijn. Een goede instructeur zou je NOOIT in het stad laten rijde moest je niet goed kunnen schakelen. Want je hebt als beginnende zoooooveeel op te letten, dat je het schakelen toch zonder "moeite" zou moeten kunnen.
    Nou, ik hoop dat iedereen die zen rijexamen gaat doen, erdoor is. Blijf gewoon kalm, hou je ogen open, en let op voorang van rechts(en voetgangers)
    swamp. - Griffin - -ice-grf
    http://teamemplix.com

Member Massis's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    ikzelf heb nu enkele maanden men voorlopig , zonder rijschool (dus theorie gedaan, wat gaan oefenen op'n industrieterrein en nu 9-12 maanden met ouders aant rijden)

zelf nog geen ervaringen met instructeurs dus...

men zus daarentegen is ook 2 keer moeten teruggaan, voorval dat ik me herinner is na de les de instructeur die vertrekt als een gek met piepende banden en bijna een ongeval veroorzaakt...
    zo iemand hoort toch het goede voorbeeld te geven dacht ik?

Member tikketim's schermafbeelding
    iTrader
    0
    mss al eens theorie proberen te volgen bij de rijschool ? daar werd ( hier toch ) heel duidelijk gezegd dat remmen op de motor zorgt voor minder brandstof verbruik dus minder gaan tanken dus beter voor het milieu en de portefeuille

Member jan1978's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Van wat ik me herinner: random geluk hebben met de mens die uw examen afneemt doet veel. Voor de rest belachelijk overdrijven met het in uw spiegels kijken, remmen op motor, voorrang van rechts geven en defensief rijden int algemeen is alles wa ge kunt doen, zoals verschillende mensen voor mij al gezegd hebben.

Het helpt ook wel als uw rij instructrice geen corpulente madam is die begint boterhammen met sossis op te eten in de auto als ge eigenlijk les moet krijgen.

Yes rijschool Jordens in Diest I'm looking at you...

Member Massis's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    @ tikketim : euhm, theorie is toch like redelijk hard verplicht voor ge u voorlopig krijgt...

of bedoelt ge niet u theorie examen maar nog extra theorie?

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten