Mbeuh...
Wat vooraf ging:
Twee weken geleden heb ik mijn eerste practisch examen gedaan. Manoevres perfect (zelfs geen opmerkingen kunnen maken). We stoppen na het practisch examen en men pa (= begeleider) zei: "Congratz, perfect gereden!", we komen binnen en zegt de examinator: "Het spijt me maar..."![]()
- Niet genoeg vertragen bij voorrang van rechts in de helft van de gevallen (= enkel waar ik van kilometers ver zag dat er niets afkwam)... "Als er plots een auto aan 90 km/u daar uitschiet, ga je wel verschieten"... Eh? Nja.
- Niet remmen op de motor/ambriage. Niemand had me dat ooit gezegd dat dat moest (heck, zelfs niemand van ons gezin doet dat), en ik doe dat niet zo graag omdat het dan lijkt alsof ik de auto verkracht. Ik kam nog liever de kat van achter naar voor.
- Last but not least: ik had één auto voorbijgestoken, helemaal correct. Zegt die vent dat ik twee keer niet in mijn spiegels had gekeken. Wat ik ZEKER wel had gedaan en zo zelfs gezien dat ie gewoon naar buiten aant gapen was (naar dat meisje in die auto). Discussie grandioos verloren (natuurlijk).
3 overtredingen, bye bye rijbewijs. I smell anti-anti-rijschoollessen opmerkingen.
Wat vandaag gebeurde
De vorige punten extra benadrukt (nek bijna gebroken in naar spiegels kijken, bijna stilstaan aan kruispunten met voorrang, amper geremd met voet maar met motor) <- perfect dus.
MAAR...
Kom ik zo aan een debiel T-stuk waarvan de inkomende baan gesplitst wordt door een zeer brede tussenberm (for the record, ik had er nog nooit gereden dus ik kende de situatie niet).
Ik kom af aan de (wat later bleek) "verkeerde" kant om in te slaan en die kerel zegt: "hier links", ik kijk naar die linkse baan, zie GEEN rood bord met een witte streep, geen wegmarkeringen (inkomende mensen hadden voorrang van rechts) dus voor mij "no problemo". Ik wil dus indraaien... *beng* gebuisd.
Tientallen meters verder stond immers een blauw bord met ne pijl naar rechts die zei dat ik daar moest indraaien. Maw, ik stond op het punt om te gaan spookrijden. Volgens de instructeur was dat bord zeer duidelijk te zien, volgens mij zo verkeerd als de pest want dat bord stond echt wel ver en er was geen rood-bord-met-een-streep die er bij mijn weten in zo'n situatie zou moeten staan (en niet op het blauwe bord gelet want ik moest mij concentreren op fietsers/auto's en had geen tijd om nog verder te kijken dan ik mijn verkeerssituatie inschatte).
In het naar huis rijden hebben we nog een halfuur door oostende gereden en overal stonden in dezelfde situaties zo'n rode kutborden behalve op dat éne punt.
http://cyberkef.mine.nu/absurd.GIF (tekening zegt meer dan duizend woorden)
http://cyberkef.mine.nu/absurd2.GIF (waar het just is in Oostende)
http://cyberkef.mine.nu/absurd/
Voor de rest had ik perfect gereden. Gebuisd voor examen, voorlopig vervallen, ... you know the drill.
Nadat mijn pa serieus pissed off op die kerel had gereageerd dat dat pure bullshit was om enkel daarop te buizen in zo'n onduidelijke situatie, kwam de aap uit de mouw: "Met rijlessen...", toen schoot ik in de lach en zij we beiden afgetrapt... bende dieven
Veel van jullie hebben duizend keer meer ervaring met het rijden, ik wil toch es jullie mening weten hierover
Desnoods weten of ik verdere stappen kan ondernemen om dat es aan te kaarten want die rijlessen neem ik niet enkel en alleen om er niet door te zijn (ik kan echt wel goed autorijden). En anders moet ik drie jaar wachten![]()

LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat reageren