Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 59
    Member
    iTrader
    8 (100%)

Nieuwe wagen, advies gevraagd !!!

Na een geruime tijd met een peugeot 206 te rijden (4 jaar) ga ik naar alle waarschijnlijk een nieuwe wagen aanschaffen. Voor de volgende wagen ben ik al gaan horen:

Ford Focus ST 30.000€ + 5000€ biv (geen fleet korting mogelijk op de st)

Welke wagens mij nog interesseren:

Audi A3 Sportback 2.0 tfsi dsg (kan je die al met quattro krijgen?)
    Volvo V50 T5 Awd
    BMW 325ci

Nu is mijn vraag welke wagen is de beste over de algemene lijn:

-Rijeigenschappen (Ben een sportief ingestelde chauffeur die zich aan de regels houd, op 4 jaar nog geen 1 boete of schadegeval)
    -Kosten
    -Verkoop over 4 jaar
    -Betrouwbaarheid
    -Prestaties

Het budget ligt ongeveer rond die prijs, het is een wagen van de zaak. En argumenten om die wagen te kopen itt een andere zijn ook welkom. Mijn hart slaagt het snelst voor de audi, dan de bmw, dan de volvo en dan de focus.
    Laatst gewijzigd door Amdfreaker; 11 maart 2006 om 01:18

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    In't straat staat hier nen a3 quattro i't zwart dus volgens mij kan je die reeds krijgen ja. (ben der nie voro maar met da kleurke is da nie mis!)

Banned
    iTrader
    0
    ik zou voor BMW E90 325D gaan De nieuwe 3 serie rijdt als een droom, beste handling dat ik ooit heb ervaren. De wagen zit heel lekker op de weg. (tenzij er sneeuw is). Kosten : vallen mee ! Standaart krijg je 2 jaar waarborg van BMW maar voor 400 euro extra wordt het 4 jaar. Ik heb dit optie gratis ontvangen na zware onderhandelingen (samen met een korting van 7% op de katalogusprijs!!!).

na 4 jaar krijg je de helft van de prijs of meer terug. Tweedehandse BMW's zijn in trek.

325Ci verbruikt onmogelijk veel benzine.. terwijl BMW diesels niet veel van benzine veschillen (ik spreek uit ervaring). Dus ik zou voor diesel gaan.. Tenzij je een tankkaart hebt

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inaccurate
    ik zou voor BMW E90 325D gaan De nieuwe 3 serie rijdt als een droom, beste handling dat ik ooit heb ervaren. De wagen zit heel lekker op de weg. (tenzij er sneeuw is). Kosten : vallen mee ! Standaart krijg je 2 jaar waarborg van BMW maar voor 400 euro extra wordt het 4 jaar. Ik heb dit optie gratis ontvangen na zware onderhandelingen (samen met een korting van 7% op de katalogusprijs!!!).

na 4 jaar krijg je de helft van de prijs of meer terug. Tweedehandse BMW's zijn in trek.

325Ci verbruikt onmogelijk veel benzine.. terwijl BMW diesels niet veel van benzine veschillen (ik spreek uit ervaring). Dus ik zou voor diesel gaan.. Tenzij je een tankkaart hebt
    Heb tankkaart en maak weinig kilometers +- 10.000 km per jaar. Zullen er iets meer worden want als ik nu ver weg moet neem ik wagen met gps mee. Maar een bmw 3 met een redelijk vermogen gaat denk al snel over mijn budget.

Banned
    iTrader
    0
    oops er bestaat geen 325D... enkel 320 of 330..

De 320D heeft 163 PK wat al vrij veel is imho..

als je een 325Ci bestelt dan krijg je de E46 model.. spijtig!

Member
    iTrader
    8 (100%)
    oops er bestaat geen 325D... enkel 320 of 330..

De 320D heeft 163 PK wat al vrij veel is imho..

als je een 325Ci bestelt dan krijg je de E46 model.. spijtig!
    Heb is snel wat tests doorgenomen en de bmw 3 komt beter uit de tests dan een audi sportback. En heb ook iets heel moois gevonden de bmw alpina d3. Een vermogen van 200pk voor de 320D. Met mooiere prestaties en hernemingen tot gevolg. Een alpina is dat te koop bij een bmw dealer? Wat zijn de verschillen behalve motortechnisch en het verschil in prijs?

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amdfreaker
    Heb is snel wat tests doorgenomen en de bmw 3 komt beter uit de tests dan een audi sportback. En heb ook iets heel moois gevonden de bmw alpina d3. Een vermogen van 200pk voor de 320D. Met mooiere prestaties en hernemingen tot gevolg. Een alpina is dat te koop bij een bmw dealer? Wat zijn de verschillen behalve motortechnisch en het verschil in prijs?
    EDIT: prijs en invoerder al gevonden. De prijs is 37000€ zonder opties. Veel te prijzig dus.

Banned
    iTrader
    0
    ik ben heel gelukkig met mijn 320D, is zwaar genoeg..

PS. heb je dat geld met aandelen van AMD verdiend ?

Member
    iTrader
    8 (100%)
    ik ben heel gelukkig met mijn 320D, is zwaar genoeg..

PS. heb je dat geld met aandelen van AMD verdiend ?
    Neenee. Kosten van de zaak.

Member AudiS3's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De A3 is (voorlopig?) enkel met DSG en Quattro te verkrijgen in combinatie met de 3.2 V6, en die ligt juist buiten uw budget.

Verder zijn het wel heel verschillende autokes da ge hebt uitgekozen.

Member 187(V)URD@'s schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    als je sportief bent ingesteld waarom dan geen Subaru?

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 187(V)URD@
    als je sportief bent ingesteld waarom dan geen Subaru?
    Subaru vind ik te weinig uitstraling hebben en persoonlijk ook niet mooi. Heb een zwak voor Europese wagens. Waarmee ik niks van de kwaliteiten van een subaru wil afdoen.

Member forke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    een bmw 1 120d?

Member Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Ik wou al een Honda Civic Type R of Accord Coupé V6 voorstellen

Als je het europees wil houden kan je mss een Astra GTC 2.0 T overwegen?

Maar eigenlijk, met zo'n budget, waarom geen S2K? Ik denk eerlijk gezegd da je daar meer fun in gaat beleven. Maar tis geen europese wagen..

Member Mr Syphon's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    zo een accord is een drool wagen

Member NightRaver's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiS3
    De A3 is (voorlopig?) enkel met DSG en Quattro te verkrijgen in combinatie met de 3.2 V6, en die ligt juist buiten uw budget.
    Ben je daar wel zeker van ? Ik dacht dattie ook met de 2l TFSI te krijgen was

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Denk dat ik uit die vier voor de Focus ST zou gaan. Toch zeker al ten opzichte van de Audi, want de Focus heeft een veel betere wegligging.

De V50 zou ik overwegen als je echt meer plaats nodig hebt, qua motor is dat ongeveer dezelfde als in de Focus ST, dus hij zal iets minder punch geven (is zwaarder).

De BMW is natuurlijk ook niet te versmaden.

Member hey69's schermafbeelding
    iTrader
    306 (100%)
    als bmw rijder zou ik zeggen BMW
    reken wel dat de restwaarde van een FORD focus (hoe cool hij ook is) veeel minder is dan een audi of BMW .

maar langs de andere kant vind ik een nieuwe wagen kopen ook weggegooid geld hoor, maar als je de middelen
    ervoor hebt, more power to you natuurlijk

Member AudiS3's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NightRaver
    Ben je daar wel zeker van ? Ik dacht dattie ook met de 2l TFSI te krijgen was
    Vrij zeker. De TFSI is (voorlopig) enkel in Quattro te verkrijgen met de manuele 6-bak.

@threadstarter;
    Wat ik me eigenlijk afvraag; uw 'sportieve' rijstijl, wat houd dat eigenlijk in?

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiS3
    Vrij zeker. De TFSI is (voorlopig) enkel in Quattro te verkrijgen met de manuele 6-bak.

@threadstarter;
    Wat ik me eigenlijk afvraag; uw 'sportieve' rijstijl, wat houd dat eigenlijk in?
    Ja heb ook vernomen dat je die alleen handgeschakeld kunt verkrijgen. Dus dat is geen optie. Heb een handgeschakeld rijbewijs maar in dat segment krijg ik dikwijls de suggestie om automatisch te gaan. Voor de hogere restwaarde. En mijn zus, vader, moeder hebben een automaat en een degelijke automaat bevalt me eigenlijk zeer goed. Allemaal tiptronic automaten dat wel maar toch voelen die automaten zeer prettig aan.

Onder sportieve rijstijl versta ik lekker door de bochten, mooie hernemingen, later remmen, voorbij steken en power op de plank als het nodig is. Een stinger dsi elite helpt hierbij. Maar overdag ben ik een normaal en deftige rijder die veel voorrang verleend. Ik rij alleen iets sneller als het verantwoord is door de omstandigheden. Overdag rij ik 90 waar je 70 mag maar ook 30 waar je 30 mag als er scholen zijn. Ik rij te hard maar naar mening veratwoord.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten