Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17

Discussie: auto problemen?

Member
    iTrader
    0

auto problemen?

Hey,

Ik heb namelijk een Seat ibiza 1.4 naft (met lpg installatie) overgekocht van een particulier. De Seat is van 2002 en de LPG tank is geplaatst in 2004. Nu als ik rijd zie ik op m'n dasbhoard altijd het lichtje "diagnose*1" branden, nuja ik vroeg de eigenaar wat dit betekende, en die vertelde mij dat dit normaal is, omdat de LPG tank erna is ingeplaatst, en dus de auto hem niet 'herkende'...nuja kan zijn? ik weet het niet...maar vandaag begon dat even te pinkeren(aan,uit,aan,uit, you know ) en na ff was dat weer gewoon...iemand die mss weet wat dit kan zijn?

Ook heb ik al 3 keren (heb nu 250km met die auto gereden) de "EPC*2" waarschuwing gehad, dat treed opeens op terwijl ik rijd, en ja, ik krijg dus geen gas meer, als ik koppeling induw, en de gaspedaal tot einde duw, gaat hem maximum tot een 2000 toere, iemand die mss weet hoe dit komt? oorzaken? oplossingen?

Ik weet niet of dit abnormaal is, maar als ik rem voel ik m'n rem zo 'bibberen' en voel dit ook lichtjes aan het stuur, stoort mij niet echt maar had dit niet met de vorige auto.

*1: Diagnose: Dit waarschuwingslampje gaat branden als er een storing optreedt in de elektrische installatie van de motoreenheid. (Uitleg van ibiza instruktieboek)

*2: EPC: Storingen in het gaspedaal. In geval van een storing in de werking van het gaspedaal, zal het controlelampje gaan branden. (Uitleg van ibiza instruktieboek)

Alvast bedankt,
    Kevin

Member Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Als een LPG installatie fatsoenlijk is geïnstalleerd zouden er geen lampkes mogen aangaan. Die verkoper heeft u int zak gezet denk ik. Ga er eens mee naar een GOEIE en erkende LPG installateur, en naar een (VAG) garage. Volgens mij loopt uwe motor in noodloop (noodprogramma).

Dat bibberen in uw rempedaal en stuur kan vanalles zijn. Slechte (kromme) schijven/blokken bv.

Member
    iTrader
    0
    Zal dit maar beter doen, naar een LPG installateur gaan, en wat is een 'VAG' garage?
    En wat is dat juist "noodloop"?

En je zegt mss slecht geplaatst...nochtans door een erkende LPG installateur gedaan (heb facturatie ed. gezien)

Groetjes,
    Kevin

edit: zal een controle daarvan bij een erkende lpg installateur veel kosten?

Member Mr Syphon's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    vag = volkswagen audi group dacht ik ?

Approved 9-lifer Shyheim's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Volkswagen Aktion Gruppe...

Zijn garages van Volkswagen, Skoda, Seat en Audi.

Member AudiS3's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LessThanJake
    Volkswagen Aktion Gruppe...
    Volkswagen Aktiengesellschaft

Member
    iTrader
    0
    Ben vandaag geweest naar een LPG-installateur, en die vroeg wat er aan de hand was, heb het hem uitgelegd en die zei dat het niet door de LPG-installatie kwam en dat ik moest gaan naar een officiele garage. Nuja ik heb dit gedaan, naar de Seat garage, ze hebben daar computer aangelegd en de fouten bekeken, zaten 6tal fouten in ofzo...maar hij heeft die gewist en gezegd dat ik nu moet rondrijde tot dat het weer aanschiet da lampje en dan terugkeren, indien het niet terug brandt moet ik volgende week nog eens op controle voor de zekerheid. Dit heeft me niets gekost, en hij heeft zelfs een zekeringske vervange...maar ik moet volgende week op controle dus hij zal waarschijnlijk daar wel bijrekenen.

Voor de remmen werd nog niet gekeken, maar zal waarschijnlijk toch volgende week (of eerder) op controle gaan.

Alvast bedankt voor de snelle antwoorden.

Groetjes,
    Kevin

Approved 9-lifer Shyheim's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiS3
    Volkswagen Aktiengesellschaft
    awel ja, iets in dienen aard é...

Approved 9-lifer lttuvix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    wtf, waarom denken jullie da dat aan de lpg ligt?
    das gewoon uitlezen door de garage en zien of ze terugkeren, zoja kan het zoekwerk beginnen.

Dat het schokken van je rem pedaal en stuur geeft bij het remmen kan te maken hebben dat je rijmschijf krom staat.

iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lttuvix
    wtf, waarom denken jullie da dat aan de lpg ligt?
    das gewoon uitlezen door de garage en zien of ze terugkeren, zoja kan het zoekwerk beginnen.

Dat het schokken van je rem pedaal en stuur geeft bij het remmen kan te maken hebben dat je rijmschijf krom staat.
    Waarom? omdat dat de meest logische verklaring zou zijn. Als ge de helft van uw motor (injectiesysteem bv) uitschakelt is het nogal logisch dat je fouten krijgt, als die lpg installatie niet bij een fatsoenlijke installateur is geplaatst.

Maar goed, in dit geval was het dus waarschijnlijk een andere oorzaak, al weten we dat nog niet zeker.

Member Herr_Trigger's schermafbeelding
    iTrader
    0
    en die vertelde mij dat dit normaal is, omdat de LPG tank erna is ingeplaatst, en dus de auto hem niet 'herkende'...
    Ik heb echt nog nooit gehoord van een lpg-tank die moet worden aangepast aan de stuurdozen, lijkt mij bullshit.
    (Spreken we toch nog over de 1.4's met '+-ronde' luchtfilter-kast bovenaan, grijze kleppendeksel, delco aan bestuurders-zijde?)

En epc; hebt mss een versleten gaspedaal-positie-sensor, lambda-sonde, ...... Foutcode was?

Member
    iTrader
    0
    (Spreken we toch nog over de 1.4's met '+-ronde' luchtfilter-kast bovenaan,
    grijze kleppendeksel, delco aan bestuurders-zijde?)

i have no clue what you are talking about

De foutcode zelf weet ik niet meer (had niet genoeg tijd om die garagist z'n scherm af te lezen ) Er was 1 error van lpg aansluiting ofzo, maar dat kon nog van de installatie zijn zei die, ook nog dachtik enkel van de kleppe ofzo... en ook iets met koelvloeistof dacht ik...
    Zal m'n auto zeker eens daar achterlaten want ik ben er niet gerust in die fouten zijn nu verwijderd gewoon omdat die dan beter kan zien de volgende keer dat ik terug ga wat er echt aan is...want vandaag, was in een binnenstraatje aant rijde en de "EPC" schoot weer aan dusjah...zal zo snel mogelijk naar de garagist gaan en zien of dat niet al te veel kost om te vermaken

En van die 'kromme remschijven', wat kan hieraan gedaan worden? (ja ze rechten zo ver ben ik ook al ) maar moeten ze vervange worde, gewoon gerecht ofzo?

Groetjes,
    Kevin

iTrader
    1 (100%)
    kromme remschijven worden altijd gewoon vervangen

wel raar dat iedereen vermoed dat die lpg installatie is geplaatst door amateurs. Eerdat ge aan lpg moogt werken moet ge al een serieuse opleiding doorgaan zijn, dat je enkel in brussel kan afleggen (ik heb diesel/lpg gevolgd) en mag nog niet eens aan lpg installaties werken...

Als het foutcode aangeeft van de lpg kan het zijn dat dat nog van de installatie is zoals hij al zei, dus niks aan de hand.

Member NightRaver's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    kromme remschijven worden altijd gewoon vervangen
    Die worden vaak nog gerecht hoor..

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NightRaver
    Die worden vaak nog gerecht hoor..
    vaak? enkel als ge erachter vraagt, meestal worden dan gewoon tweedehandse remschijven geplaatst of soms nieuwe
    *edit*
    zo heb ik het toch altijd gedaan op men stage

Member NightRaver's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Khoor da toch nog redelijk vaak ja, en ni omdat er speciaal naar gevraagd is.

Hangt er vanaf hoe krom en versleten ze zijn hé

iTrader
    13 (100%)

wel raar dat iedereen vermoed dat die lpg installatie is geplaatst door amateurs. Eerdat ge aan lpg moogt werken moet ge al een serieuse opleiding doorgaan zijn, dat je enkel in brussel kan afleggen (ik heb diesel/lpg gevolgd) en mag nog niet eens aan lpg installaties werken...

Als het foutcode aangeeft van de lpg kan het zijn dat dat nog van de installatie is zoals hij al zei, dus niks aan de hand.
    Omdat ik al genoeg meegemaakt/gezien/gehoord heb ivm lpg. Maar goed, daar gaat hier niet over. Als het een niet-lpg probleem is zal de garage het wel oplossen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten