Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 58
    Member its_just_me's schermafbeelding
    iTrader
    0

automatische versnellingsbak?

hellow

ik zou binnenkort misschien met een auto met automatische versnellingsbak kunnen rijden.

dit heb ik dus nog nooit gedaan.
    om geen dom figuur te slaan bij de eerste meters, vraag ik me daarom af hoe dit werkt? gewoon op gaspedaal duwen om aan te zetten?

kan je dan geen gas geven bij verkeerslichten zonder vooruit te schieten (of bestaat er een stand neutraal fzo?)

Member massief's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    kweet er nix van mor ik denk da ge nen R D en N hebt
    R=achteruit D= gwn rijden é N= neutraal

Banned FeNiX4LiFe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door its_just_me
    kan je dan geen gas geven bij verkeerslichten zonder vooruit te schieten (of bestaat er een stand neutraal fzo?)
    wrm gas geven als ge niet vooruit wilt gaan.

Ge gaat toch niet zeggen da ge in de "ik wil stoefen met mn motor club dus doe ik vroem vroem aan de lichten" club zit.

zoals hiervboven gezegd.
    D = drive
    R = rear
    N = neutral
    P = park ( handig handrem niet nodig. gwn in P zette )

Member Simonn's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Als je hem op D (drive) zet, en je laat de rem los, dan gaat hij traagjes vooruit..om sneller te gaan dus gwn gas bijgeven. Bij verkeerslichten dus gwn om de rem gaan staan

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ja die deaccelereert dan en verzet automatisch zijn versnelling naar iets lager.

Mijn nonkel als voorbeeld nemen: Schakelt automatisch bij 3000 toeren en in sportmodus aan 6500. Alles dus automatisch al heeft hij wel een 1ste en 2de vitesse voor ijzel etc...
    "Waarom geen diesel?": Omdat de verwarming bij ons in een afzonderlijke ruimte staat, niet in de garage.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FeNiX4LiFe
    wrm gas geven als ge niet vooruit wilt gaan.

Ge gaat toch niet zeggen da ge in de "ik wil stoefen met mn motor club dus doe ik vroem vroem aan de lichten" club zit.
    het is eenmalig dat ik met zo'n auto zal kunnen rijden, en die auto maakt schoon geluid. als ik thuiskom ermee om es te tonen, wil ik dat es in stijl doen

Member
    iTrader
    23 (100%)
    over welken auto spreken we hier

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door its_just_me
    Integendeel... Bij verkeerslichten zijn de meeste (echte) automatics nogal tamzakken, als je goed wil aanzetten met een handmatige ga je immers beetje die toeren omhoog halen en wat met koppeling spelen, terwijl je dat bij een automatic niet echt kan.

Crew Member Nostradamus2000's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    een goei raad steekt uwe linker voet achter uwen rechtervoet anders kunde wel is me u gezicht een paar keer tegen u vooruit plakken,(trust me als ge 90 rijd en ge ga uit gewoont u koppeling willen induwen voor naar 5 de te gaan gade da wel leren )

Member LeSec's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac
    Integendeel... Bij verkeerslichten zijn de meeste (echte) automatics nogal tamzakken, als je goed wil aanzetten met een handmatige ga je immers beetje die toeren omhoog halen en wat met koppeling spelen, terwijl je dat bij een automatic niet echt kan.
    Idd -_- man wat erger ik me daaraan, echt zo sloom

daarmee dak ni graag me die van mijn va rij graagh eer da dien op gang komt jongens...

Enfin ja, tis wel handig soms stilvallen is uitgesloten (tenzij ge uw motor handmatig stilzet ), rem loslaten en ge gaat al wat vooruit (vgl met slippende koppeling bij handmatige) en voor de rest ist gewoon gas geven en remmen eh :/

ma het neemt wel het rijplezier weg vind ik, ik schakel graag

Crew Member Nostradamus2000's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    ja en als ge in P staat en ze rijden in u gat kunde uwen auto laten wegslepen

Member LeSec's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Tjah alsge tijdens het parkeren uw auto in vitesse laat en der rijdt ene tege kunnen zem ook late wegslepen ze , beetje gezond verstand gebruiken en das allemaal geen probleem

Member Oblivion's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    zie de fuss ni echt in van met nen automaat rijden...

is simple as what

gewoon zoals bij een handgeschakelde, rechtervoet om gas te geven en te remmen, linkervoet rust uit

wat betreft optrekken aan een licht.... valt dan toch mooi te zien welke automaat je hebt
    wel weet ik dat de meeste luxewagens standaard/makkelijk in automaat komen, dit geldt dus ook voor een porsche etc ...
    en dat zijn bij mijn weten geen trage slakjes aan een licht

Member DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oblivion
    zie de fuss ni echt in van met nen automaat rijden...

is simple as what

gewoon zoals bij een handgeschakelde, rechtervoet om gas te geven en te remmen, linkervoet rust uit

wat betreft optrekken aan een licht.... valt dan toch mooi te zien welke automaat je hebt
    wel weet ik dat de meeste luxewagens standaard/makkelijk in automaat komen, dit geldt dus ook voor een porsche etc ...
    en dat zijn bij mijn weten geen trage slakjes aan een licht
    ivm zelfde motor met manuele bak wel.

Member CAS's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Automaat is simper:

Rem induwen, pook in S zetten (vergeet de D) rem lossen, wagen gaat dan lichtjes voortrijden, en dan uwe gaspedaal bedienen é. En uwe linker voet zette tegen u wielkast langs den binnekant, anders gade die wss gaan gebruiken voor te remmen ofzo terwijl ge enkel de rechter dus moogt gebruiken.

BTW, alst één of andere merk is, hem in D zetten en dan die knoppen bovenaan links, de S ervan zo ver mogelijk in duwen Das et belangrijkste.
    "Drag racing a BMW is like taking a hooker fishing. It may be fun, but it's not what you got her for."

Super Moderator Dakantochnie's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Onze vorige auto (een A6 2.7 met multitronic) was dus uitgerust met zo'n multitronic automaat.
    Die was niet traag en je had niet meer verbruik. Toch hebben we nu weer een auto met een manuele zesbak genomen. Waarom? Hoe goed de sturing van een automaat ook mag zijn, soms erger je je gewoon aan de manier waarop de versnellingen gekozen worden.
    En op de achtste dag schiep Hij dakantochnie. - Epyon | Lang leve Dakantochnie. - Cyberkef
    Ik lust je wel dakantochnie! - Matti | Dakantochnie. Ofte het zijn, het bestaan en het wezen. - Manu
    Der komt NIETS zinnig uit uwen bek. En u karakter is zo rot als u toekomstig onderstel. - GADGET
    Vroeger is over en later zover. De kunst is het hier zijn, Dakantochnie - een ster. - Robust2

Approved 9-lifer 128MB's schermafbeelding
    iTrader
    16 (95%)
    Wat ik weet is dat als je schakelt met een automaat is dat je je rem VOLLEDIG moet induwen.

Member Oblivion's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 128MB
    Wat ik weet is dat als je schakelt met een automaat is dat je je rem VOLLEDIG moet induwen.

deze zin bevat wel wat contradicties he

ge moet uwe rem induwen als ge uwen automaat in d zet of in p of whatever
    meer ni

iTrader
    0
    ik ben niet zeker of dat een automaat is of niet, maar voor de zekerheid wou ik het toch eens weten: een BMW M3... heb hem eens zien staan in bmw garage (wel de csl versie), en die was een automaat...

ben nog niet zeker of het me gaat lukken om hem mee te krijgen, maar kom... een mens mag toch al beetje vooruit dromen e

Member Herr_Trigger's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Originally Posted by eniac
    DSG ftw!!

En zet nooit om naar stand 'P' voordat ge volledig stil staat, zeel slecht!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten