Ik heb in novermber een nieuwe auto gekocht en gisteren een brief in de bus ontvangen van "belastingen en invorderingen"
omdat ik als brave burger voldoende geld gespaard heb om een auto te kopen moet ik bestraft worden door de staat
es zien wat ze van mij willen :
verkeersbelasting gewest 305.88 (ok een of ander belasting)
Opdeciem gemeente 30.59 (wtf is dit ??? 10% boven op de eerste, belasting op een belasting dus! ok, leuk)
Accijnscompenserende belasting 100.80 euro emmn wtf ? accijnscompenserende ??? de prijzen aan de pomp zijn nog nooit zo hoog geweest en toch moet ik een extra belasting betalen om accijnen te compenseren..
en dan het hoofdgerecht : Belasting op inverkeerstelling 1239.00 eurokesDus omdat ik geld gespaard heb voor een auto (en belasting op dat geld betaald) en omdat het een 120 KW auto is moet ik 20 keer meer belasting betalen dan iemand die een 70 KW Citroen aanschaft...
Totaal 1676 euroLeuk!

LinkBack URL
About LinkBacks
Dus omdat ik geld gespaard heb voor een auto (en belasting op dat geld betaald) en omdat het een 120 KW auto is moet ik 20 keer meer belasting betalen dan iemand die een 70 KW Citroen aanschaft...
Met citaat reageren