Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 34

Discussie: Pre order, waarom?

Member
    iTrader
    0

Pre order, waarom?

Hey allen, ik vroeg me af wat de mensen eraan toe leidt om een game te bestellen voor het uitkomt?
    Waarom niet gewoon wachten tot het uitkomt?
    Ik heb nog nooit een game besteld, en heb altijd de laatste nieuwe spelletjes kunnen kopen op de dag dat het op de markt komt.. Dus why??

Of is het net dankzij de pre-orders dat ik het altijd op de markt vind? Zo ja hierbij dank ik jullie

En nog een ander vraagje, ligt het alleen aan mij of zijn die mensen van game mania in Merksem zo zuur en ongelukkig dat ze vanop de hoogte bezig zijn tegen mij?
    Het is echt met tegenzin dat ze antwoorden op een vraagje ofzo...

Member
    iTrader
    391 (99%)
    Ik pre-order enkel limited editions omdat die vaak enkel worden besteld voor het aantal pre-orders. Voorts willen mensen gewoon 100% zekerheid dat ze het spel op de dag van de release kunnen spelen + pre-orderen geeft meestal wel wat extra's.

Member Master S's schermafbeelding
    iTrader
    78 (100%)
    Ik pre-order bij UK shops omdat het bedrag toch pas van uw CC gaat als ze het versturen en de prijs tussen de 1ste listing op de site en de release date serieus kan verschillen. Voorbeeld is Hitman Absolution Professional Edition, ik heb hem pre-ordered aan £44.75 op 13 april en nu staat hij al £47.87

Annuleren kunt ge altijd nog als ge ne pre-order zet dus ik zie niet in waarom ge het niet zou doen. Zeker met limited editions want die kunnen soms snel uitverkocht zijn.

Approved 9-lifer Depresjon's schermafbeelding
    iTrader
    209 (100%)
    zoals hierboven al gezegd,ik pre-order enkel de Special editions enzo,om er zeker eentje te hebben.
    bvb ; Assassin's creed 3 is al een paar weken geleden gepreordered,terwijl hij toch pas eind van t jaar ergens uitkomt,maar wil toch zeker zijn.

iTrader
    78 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Depresjon Bekijk bericht
    zoals hierboven al gezegd,ik pre-order enkel de Special editions enzo,om er zeker eentje te hebben.
    bvb ; Assassin's creed 3 is al een paar weken geleden gepreordered,terwijl hij toch pas eind van t jaar ergens uitkomt,maar wil toch zeker zijn.
    Tis da, ge weet het nooit zeker. Bij AC III is de Freedom Edition nog niet uitverkocht maar ik wou toch ook geen risico nemen want de prijs zal toch niet dalen.

Member Furon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hetzelfde zoals reeds gezegd hier: enkel pre-order voor speciale edities (m'n laatste pre-order was de Mass Effect 3 CE) zodat ik 100% zeker ben van m'n exemplaar, de regular editions koop ik dan gewoon zonder pre-orders.

Member
    iTrader
    0
    Amai, had echt niet verwacht dat mijn mening voor pre-order zou veranderen, maar nu ben ik echt aan het twijfelen om het ook zo te doen..

@Master S via UK shops? moet je dan geen xbox360 NTCS-U hebben? of kan je kiezen voor pal ook?
    Lijkt me vooral interessant om het ook eens uit te proberen vooral voor max payne3

Approved 9-lifer Daedie's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ammon Bekijk bericht
    Amai, had echt niet verwacht dat mijn mening voor pre-order zou veranderen, maar nu ben ik echt aan het twijfelen om het ook zo te doen..

@Master S via UK shops? moet je dan geen xbox360 NTCS-U hebben? of kan je kiezen voor pal ook?
    Lijkt me vooral interessant om het ook eens uit te proberen vooral voor max payne3
    UK import games zijn altijd gewoon PAL vriend. NTSC is van buiten Europa.

Member
    iTrader
    0
    Ah oops, en had het zelfs verkeerd getypt maar soit, nu ben ik al wat wijzer op dat vlak, thx

Approved 9-lifer Vraeck's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Interessante vraag! Een pre-order voor een limited edition snap ik volkomen, maar waarom iemand in hemelsnaam pre-ordered voor een gewone game is me een raadsel.

Voor dat marginaal beetje punten bij Game Mania? Elke game kost daar 10 euro meer dan elders, tegen dat je ooit 1500 punten hebt ben je goed bedrogen. Ik snap echt niet dat zovelen hier in blijven trappen. Nu ja, jonge mensen en verstandig met geld omgaan...

Of uit schrik om geen game te hebben op de launchdag? In de tijd van de Final Fantasy's op PSone kon het idd wel es voorvallen dat de stock uitgeput was, maar vandaag de dag? Elke winkel heeft games, van de carrefour tot de makro, noem maar op.

Voor de extra DLC zou ik het zelf ook al niet doen, meestal is het toch maar een prul.

Member Dark_ParaSite's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vraeck Bekijk bericht
    Interessante vraag! Een pre-order voor een limited edition snap ik volkomen, maar waarom iemand in hemelsnaam pre-ordered voor een gewone game is me een raadsel.

Voor dat marginaal beetje punten bij Game Mania? Elke game kost daar 10 euro meer dan elders, tegen dat je ooit 1500 punten hebt ben je goed bedrogen. Ik snap echt niet dat zovelen hier in blijven trappen. Nu ja, jonge mensen en verstandig met geld omgaan...

Of uit schrik om geen game te hebben op de launchdag? In de tijd van de Final Fantasy's op PSone kon het idd wel es voorvallen dat de stock uitgeput was, maar vandaag de dag? Elke winkel heeft games, van de carrefour tot de makro, noem maar op.

Voor de extra DLC zou ik het zelf ook al niet doen, meestal is het toch maar een prul.
    final fantasy 8 vinden zonder preorder destijds hier in hasselt... alle winkels afgereden om uiteindelijk in de carrefour de voorlaatste mee te nemen

Member DarkKhen's schermafbeelding
    iTrader
    17 (95%)

Ik heb mij Diablo 3 gepreordered bij de game mania.
    Waarom?
    - Fel begeerde game
    - Kans is er dat alles weg gaat zijn op release
    - Correct dat andere winkels deze ook zowieso nog zullen hebben (Carrefour/Makro), maar ik ga eerlijk zijn, ik heb geen zin om rond te cruisen
    - 10 euro extra betalen in de Game Mania boeit me niet

Men preordered basically om zekerheid te hebben.

iTrader
    78 (100%)

Game mania aanhalen om te pre-orderen das echt een goed voorbeeld

Member GianniK's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik pre-order een game omdat er meestal extra's bijzitten, en op sommige websites zijn de prijzen ook lager als je pre-ordered. (Niet bij Game Mania natuurlijk )

Approved 9-lifer Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ik preorder voor de reden die hier al vaker wordt aangehaald: CE's hebben een gelimiteerde oplage, en als de prijs verandert krijg je de laagste prijs.

Approved 9-lifer R1TM1X's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tja de leuke extras die er vaak aan vast hangen zijn reden genoeg denk ik

Member
    iTrader
    0
    @DarkKhen, dat is dus wat Vraeck bedoelt

Nu ja, jonge mensen en verstandig met geld omgaan...
    na 5 spellen voor 10euro minder kan je daarmee een extra spel kopen of kan je ongeveer 5 2de handse spelletjes kopen..

Als je niet spaart en geld teveel hebt merk je dit natuurlijk niet.. Maar wanneer je volop aan het sparen bent, ga je anders denken over 10euro..
    En dat zeker voor een zaak waar ze niet alleen maar spelletjes en consoles verkopen maar ook nog show daarbovenop

Approved 9-lifer Recipe4hate's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    bijkomstig: waarom willen jullie per sé alle direct op releasedatum kunnen spelen?
    Heeft me eigenlijk nooit geboeid. Ik koop meestal pas als ze in afslag zijn

Member Lord_Palethorn's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik heb Diablo 3 gepre-ordered voor 32 euro, das de enige reden waarom ik Pre-order, omdat het vaak véél goedkoper is. Ik koop bijna nooit bij GM, Enkel PS3 games omdat daar het verschil niet zoo groot op is.

Member
    iTrader
    0
    @Recipe4hate, dat komt door de marketing van de games..
    1 van de zwakste punten van de mens is nieuwsgierigheid en daar maken de marketeers gebruik van... Ze aankondigen het spel een jaar voor het uitkomt met mooie beelden zodat mensen er zich zo op gaan fixeren naar de release date... Ik was vroeger ook zo bij bepaalde games, maar het heeft me nooit aangezet voor een pre-order.

Ik kon het niet laten om te vergelijken..
    Ik heb net max payne 3 van game mania vergeleken met die van een UK shop
    game mania: €58,98
    UK shop: €48,84 + 3 tot 6euro voor overzee en max. 2werkdagen

Persoonlijk Uk shop is interessanter, het was ook maar de eerste beste site die ik vond dus er kunnen nog andere verschillen zijn..

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten