Pagina 3 van 88 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 1314
    Approved 9-lifer NeverwinterX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Overdrijven is hier ook een kunst. Ik ben een behoorlijke hardcore rpg fanaat en ik vind fast travel ook een goeie zaak. Ik moet er niet aan denken als je alles te voet of te paard zou moeten doen. Uren op een paard zitten om ergens te geraken, dat kan je in het echt ook en das niet my idea of fun. Ik game om plezier te maken: dan ga ik niet in-game vervelende dingen doen die even goed in het echt kunnen. Dan kan je wel af komen met "het is de inspanning die het plezier van het bereiken van het doel vergroot": maar vanaf een bepaalde grens weegt het ene niet meer tegen het andere op. Je kan de analogie doortrekken naar grinden in wow: heb ik ook nooit leuk gevonden en ten allen tijde vermeden. Hetzelfde met die hardcore mode in fallout new vegas: moeten water drinken, eten, letten op fatigue. Been there done that in het echt: dat hoef ik niet in een game te doen. Straks moeten we ook nog eens de Sims spelen middenin een RPG game... - Edit leuk voorbeeldje dat me te binnen schoot: binnenkort moeten we ons character ook nog eens zelf naar de wc laten gaan. -

Als je fast-travel niet wilt, gebruik het dan niet. Maar daar wringt het schoentje waarschijnlijk: gebrek aan discipline. En dat is dan veelzeggend: misschien heb je het dan toch niet zo graag dat eeuwenlange rondrijden als je er niet eens de discipline voor kan opbrengen. Verwacht dan ook niet om serieus genomen te worden als je klaagt over fast-travel, het is je eigen keuze.

Fast travel is trouwens niet zo'n gekke optie. In niet-first-person RPG's zoals dragon age, baldur's gate, nwn enzo moet je nooit zoveel rondlopen (als in: rondlopen zonder iets belangrijk tegen te komen). Dat is vooral inherent aan de first-person RPG's. Daarom voegen ze een dergelijke optie toe: dus niet alleen vanwege de trend om alles simpel en shooter-like te maken (wat iets anders is dan het punt dat ik hier naar voren breng en wat ik zelf ook niet apprecieer). - Eventjes een edit hier: ik bedoel hier bij nader inzien eigenlijk vooral continue-wereld RPG's zoals Oblivion, Two Worlds etc. Maar in de praktijk overlapt dat dus grotendeels met first-person RPG's. Bij niet-continue-wereld zoals Dragon Age en Mass Effect zit fast-travel in wezen al ingebakken. -
    Allez ik maak hier onderscheid tussen twee verschillende dingen: overdreven realisme (geen fast-travel, eten, drinken, Sims stuff dus) en versimpelen/vershooteren (minder rpg elementen, hack&slash combat, beetje zoals Mass Effect 2 dus). Voor het 2de zou ik meer schrik hebben als ik jullie was.
    Laatst gewijzigd door NeverwinterX; 17 december 2010 om 11:54

Member SavaB's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NeverwinterX Bekijk bericht
    Overdrijven is hier ook een kunst. Ik ben een behoorlijke hardcore rpg fanaat en ik vind fast travel ook een goeie zaak. Ik moet er niet aan denken als je alles te voet of te paard zou moeten doen. Uren op een paard zitten om ergens te geraken, dat kan je in het echt ook en das niet my idea of fun. Ik game om plezier te maken: dan ga ik niet in-game vervelende dingen doen die even goed in het echt kunnen. Dan kan je wel af komen met "het is de inspanning die het plezier van het bereiken van het doel vergroot": maar vanaf een bepaalde grens weegt het ene niet meer tegen het andere op. Je kan de analogie doortrekken naar grinden in wow: heb ik ook nooit leuk gevonden en ten allen tijde vermeden. Hetzelfde met die hardcore mode in fallout new vegas: moeten water drinken, eten, letten op fatigue. Been there done that in het echt: dat hoef ik niet in een game te doen. Straks moeten we ook nog eens de Sims spelen middenin een RPG game...

Als je fast-travel niet wilt, gebruik het dan niet. Maar daar wringt het schoentje waarschijnlijk: gebrek aan discipline. En dat is dan veelzeggend: misschien heb je het dan toch niet zo graag dat eeuwenlange rondrijden als je er niet eens de discipline voor kan opbrengen. Verwacht dan ook niet om serieus genomen te worden als je klaagt over fast-travel, het is je eigen keuze.

Fast travel is trouwens niet zo'n gekke optie. In niet-first-person RPG's zoals dragon age, baldur's gate, nwn enzo moet je nooit zoveel rondlopen (als in: rondlopen zonder iets belangrijk tegen te komen). Dat is vooral inherent aan de first-person RPG's. Daarom voegen ze een dergelijke optie toe: dus niet alleen vanwege de trend om alles simpel en shooter-like te maken (wat iets anders is dan het punt dat ik hier naar voren breng en wat ik zelf ook niet apprecieer).
    Allez ik maak hier onderscheid tussen twee verschillende dingen: overdreven realisme (geen fast-travel, eten, drinken, Sims stuff dus) en versimpelen/vershooteren (minder rpg elementen, hack&slash combat, beetje zoals Mass Effect 2 dus). Voor het 2de zou ik meer schrik hebben als ik jullie was.
    Aan de andere kant vind ik het wel een meerwaarde aan WoW dat fast-travel heel erg beperkt wordt (HS slechts éénmaal om het half uur, enkel druids een extra spell en evt via RaF), en dat je voor de rest van een "taxi-dienst" gebruik moet maken.
    De balans van morrowind vond ik aantrekkelijker: je hebt bepaalde punten in het spel waar je naar toe kon fast-travellen (silt-striders, of hoe noemden die dingen ook weer, en de bootjes), en dat je voor de rest nog echt moest verkennen.

Member Catscratch's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SavaB Bekijk bericht
    De balans van morrowind vond ik aantrekkelijker: je hebt bepaalde punten in het spel waar je naar toe kon fast-travellen (silt-striders, of hoe noemden die dingen ook weer, en de bootjes), en dat je voor de rest nog echt moest verkennen.
    Da's inderdaad een aantrekkelijkere optie en komt realistischer over. Geeft u toch echt het gevoel dat je reist ipv snel ff te teleporteren ...
    Frank (XBL: Catscratch BE)
    It’s a funny thing about a Porsche. There’s the moment you know you want one, there’s the moment you first own one, and for the truly afflicted, there’s the decade or two that passes in between.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SavaB Bekijk bericht
    Aan de andere kant vind ik het wel een meerwaarde aan WoW dat fast-travel heel erg beperkt wordt (HS slechts éénmaal om het half uur, enkel druids een extra spell en evt via RaF), en dat je voor de rest van een "taxi-dienst" gebruik moet maken.
    Vooral aantrekkelijk voor Blizzard zelf als timesink bedoel je. Als ik erover nadenk heb ik inderdaad veel zinloos moeten rondlopen of wachten tot de taxi op de bestemming was. Allemaal verloren tijd die makkelijk verdiend is voor Blizzard.

Member SHIGSY's schermafbeelding
    iTrader
    0
    @NeverwinterX: Ik heb daar toch problemen mee. Dragon Age is een recent goed voorbeeld. Dat wereldmapsysteem vond ik echt om van te huilen. Hoeveel extra moeite zou dat nu gekost hebben om je zelf te laten lopen van punt a naar punt b? Vorm van gemakzucht voor developers noem ik dat. Dan mag het verhaal nog zo goed in elkaar zitten, het zijn die kleine dingetjes die extra glans geven.

Dat hardcore systeem van Fallout maakt het toch juist allemaal wat interessanter.
    Miyamoto: "A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever."
    HALO (1 Bungie-title 2 rule them all!) - SPLINTER CELL (Sam Fisher needs you!)
    E3 2013 (Algemeen)
    Raptr - Twitter

Member SavaB's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Vooral aantrekkelijk voor Blizzard zelf als timesink bedoel je. Als ik erover nadenk heb ik inderdaad veel zinloos moeten rondlopen of wachten tot de taxi op de bestemming was. Allemaal verloren tijd die makkelijk verdiend is voor Blizzard.
    Je moet ook rekening houden met andere factoren:
    - mensen moeten meer rondlopen, en ontdekken zo veel meer van de wereld. De wereld kon met die taxis ook vanuit de lucht of onder water bekeken worden, dus moest het volledige leveldesign daarop afgestemd worden. Dit zorgt voor véél extra werk en kosten.
    - de tijd die je daaraan besteed zorgt ervoor dat je je doelen minder snel bereikt, maar dankzij goede gamedesigns blijven je ze wel steeds voor ogen houden. Hierdoor speel je het spel véél langer dan met fast-travel, zelfs als je de travellingtime er af trekt.

Member Dark_ParaSite's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Best wel een leuk discussie punt k'moet savaB hier in gelijk geven eigenlijk, heck iedereen heeft wel een beetje gelijk...

Fast travellen is handig, maar er ontbreekt een reisgevoel zoals hierboven aangehaald. Zelf probeer ik dit zoveel mogelijk te vermijden.

De taxi's zoals in wow vind ik een prachtig iets, ja ge verliest er zogezegd tijd mee maar het geeft een heel ander beeld van de wereld. ge krijgt meer een gevoel van goh its a big big world

Dragon age daarentegen heeft ook een zeer grote wereld maar deze gaat voor mij althans klein aanvoelen door die echt dwaze map... waar ge dan af en toe eens in een battle gesmeten werd voor u een 'reisgevoel' te geven... dit was voor mij veruit de grootste ergernis in dragonage. (kan trouwens iemand antwoord geven op men vraag in dragon age topic ps3 ?) tnx

iTrader
    0
    Even erop wijzen dat Baldur's Gate hetzelfde reissysteem heeft als Dragon Age. En dat wordt toch wel beschouwd als DE RPG.

@SHIGSY Hoeveel extra moeite dat gekost zou hebben? Je bent duidelijk geen programmeur . Miljoenen, zonder overdrijven. Dat heeft een enorme impact op de engine, ontwikkeling van het hele gebied als continu geheel, een hoop extra area/object design ... als je dat wilt doen zonder in te boeten op de kwaliteit van andere aspecten dan kost u dat miljoenen extra geld en langere ontwikkelingstijd.
    Je merkt toch duidelijk de verschillen tussen continue-wereld RPG's en niet continue-wereld RPG's. Het niet gebruiken van continue wereld laat u toe om andere aspecten beter uit te werken en de flow van de game beter te stroomlijnen. Je merkt duidelijk dat elke aanpak zijn voor en nadelen heeft.

iTrader
    0
    Even erop wijzen dat Baldur's Gate hetzelfde reissysteem heeft als Dragon Age. En dat wordt toch wel beschouwd als DE RPG.

@SHIGSY Hoeveel extra moeite dat gekost zou hebben? Je bent duidelijk geen programmeur . Miljoenen, zonder overdrijven. Dat heeft een enorme impact op de engine, ontwikkeling van het hele gebied als continu geheel, een hoop extra area/object design ... als je dat wilt doen zonder in te boeten op de kwaliteit van andere aspecten dan kost u dat miljoenen extra geld en langere ontwikkelingstijd.
    Je merkt toch duidelijk de verschillen tussen continue-wereld RPG's en niet continue-wereld RPG's. Het niet gebruiken van continue wereld laat u toe om andere aspecten beter uit te werken en de flow van de game beter te stroomlijnen. Je merkt duidelijk dat elke aanpak zijn voor en nadelen heeft.
    Zal ook weer van persoon tot persoon zijn. Zelf groot gebracht met consoles en de daarbij passende RPG's. De originele PC-Baldurs Gate nooit in actie gezien en pas veel later via de Xbox de Baldurs Gate-RPG's leren kennen. Ik doe een stukje gamegeschiedenis waarschijnlijk een zwaar onrecht aan maar het gevolg was dat we er niet van onder de indruk waren.

Ik heb dus persoonlijk een hekel aan die auto-walks in Dragon Age en maak geen klik met "hey, gelijk Baldurs Gate" maar eerder naar "ja, hier gaan we weer..." Eind de jaren 90 hadden ze er misschien de middelen/techniek niet voor maar we zijin nu toch een eind verder. Hadden ze dit in Dragon Age afgewerkt, dan had dit het spel zonder twijfel nog extra de hoogte in gekregen.

Die details moeten voor mij gewoon af zijn. In RPG's in steden of dorpjes aan komen waar je niets anders kan doen dat met wat merchants praten, alle huizen gesloten deuren hebben en NPC's een basislijntje autotekst hebben... Dan mag het verhaal nog zo super zijn, totaalplaatje klopt gewoonweg niet.
    E3 2013 (Algemeen)
    Raptr - Twitter

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SHIGSY Bekijk bericht
    Die details moeten voor mij gewoon af zijn. In RPG's in steden of dorpjes aan komen waar je niets anders kan doen dat met wat merchants praten, alle huizen gesloten deuren hebben en NPC's een basislijntje autotekst hebben... Dan mag het verhaal nog zo super zijn, totaalplaatje klopt gewoonweg niet.
    Tja dat vergt wat meer inleving van jouw kant ja. Mij kunnen filler merchants, filler npc's en filler houses niet zoveel boeien. Met "filler" bedoel ik standaard, zonder nut bij quests, zonder werkelijke toegevoegde waarde: het boeit mij niet als er 100den npc's rondwandelen met een paar standaard lijnen tekst of 100den huizen met wat standaard inhoud. Als dat weglaten er tenminste voor zorgt dat andere aspecten beter uitgewerkt zijn: zoals bijvoorbeeld de combat en het level design. Op die punten scoort dat toch beter dan oblivion: combat is veel uitgebreider en niet standaard met een zwaardje zwaaien zoals in oblivion en verschillende levels en omgevingen ipv de erg generische bossen en generische dungeons van oblivion. Maar goed begrijp me niet verkeerd: ik vind dat soort games als oblivion ook leuk, maar het andere type eveneens. Het heeft zijn voor- en nadelen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shepard Bekijk bericht
    Aan Oblivion heb ik honderden uren versleten, hopelijk kan TESV evenveel spelplezier leveren.
    @SHIGSY: Ja, muziek is heel mooi. Lijkt wel minder op het Oblivion-theme dan dat het Oblivion-theme op dat van Morrowind lijkt imo. Is het weer Jeremy Soule die componeerde?
    Op Wikipedia is bij Skyrim Jeremy Soule bijgezet in de omschrijving. Mogen we niet als officieel nemen maar het stond er een paar dagen geleden nog niet.
    The Elder Scrolls V: Skyrim - Wikipedia, the free encyclopedia

Tja dat vergt wat meer inleving van jouw kant ja. Mij kunnen filler merchants, filler npc's en filler houses niet zoveel boeien. Met "filler" bedoel ik standaard, zonder nut bij quests, zonder werkelijke toegevoegde waarde: het boeit mij niet als er 100den npc's rondwandelen met een paar standaard lijnen tekst of 100den huizen met wat standaard inhoud. Als dat weglaten er tenminste voor zorgt dat andere aspecten beter uitgewerkt zijn: zoals bijvoorbeeld de combat en het level design. Op die punten scoort dat toch beter dan oblivion: combat is veel uitgebreider en niet standaard met een zwaardje zwaaien zoals in oblivion en verschillende levels en omgevingen ipv de erg generische bossen en generische dungeons van oblivion. Maar goed begrijp me niet verkeerd: ik vind dat soort games als oblivion ook leuk, maar het andere type eveneens. Het heeft zijn voor- en nadelen.
    Kunnen we nog lang over voort gaan. Als eigen inleving het doelpunt is, dan moet de developer voor een correcte assist zorgen.

Puur voor mijn rekening en weer kort door de bocht -> combat is al jaren combat. Met uitzondering van MMO's blijft goede combat bij mij niet echt hangen. Een vorm van saaiheid is er altijd als het met "zwaardjes slaan en pijltjes schieten" te doen is, ronduit te simplistich (auto...), dan blijft dat hangen. Mages, daar zit wel een gevoelig verschil op maar daar zal grafisch toch wel voor 90% een handje bij hebben.

Reken daar dan nog eens bij dat ik een vurige aanhanger blijf van turn based en dat zien we helaas haast niet meer.

Nog even met je tekst geprutst:
    "weglaten van fillers" <-> "level design"
    Als je het ene weg laat, is er automatisch al geen pluspunt meer bij level design, hangt voor mij onvoorwaardelijk aan elkaar vast. Om in The Elder Scrolls-sfeer te blijven, moet er niet aan denken hoe het zou geweest zijn moest Oblivions Imperial City enkel maar NPC's bevatten die iets bij te dragen hebben aan quests, huizen enkel toegankelijk als er iets te doen is, bossen enkel maar de bomen zijn,...
    Laatst gewijzigd door SHIGSY; 30 december 2010 om 22:23
    E3 2013 (Algemeen)
    Raptr - Twitter

iTrader
    0
    We zijn 06/01/11, vandaag zou Game Informer een teken van leven moeten geven over Skyrim.

Check back here on January 6th to see the cover reveal, which is the beginning of an entire month of coverage devoted to Bethesda's latest potential masterpiece.
    Nog een ander nieuw spel in de running:

Andrew Reiner has revealed via twitter that this month’s Game Informer will reveal a brand new game, with the only hint being it’s a sequel to a well known title.

“In addition to Skyrim, this issue holds an unannounced sequel. Guess away,” said Reiner on Twitter.

Reiner later added that “The unannounced game ISN’T a BETHESDA game.”
    Edit:
    Aftrap is gegeven voor hun Skyrim-rally:

Dat stukje geschiedenis onder Elder Scrolls Retrospective is wel leuk voor door te nemen maar Elder Scrolls Wiki toch iets aangenamer.

Bwuh, ik wil het boekje!
    Laatst gewijzigd door SHIGSY; 6 januari 2011 om 19:25
    E3 2013 (Algemeen)
    Raptr - Twitter

iTrader
    0
    Haha, the secret is out! Als het tenminste correct is.

Gamers are clever people, so clever in fact that they have already decrypted the cover of Game Informer, revealing some juicy details on Elder Scrolls Skyrim.

Fans have already decoded Game Informer’s cryptic Skyrim cover, surprisingly revealing hints of a plot revolving around heroes, evil and war.

From the decrypted code below it sounds like gamers are going to have their hands full keeping evil at bay.

Exciting stuff.

DOVAHKIIN DOVAHKIIN / NAAL OK ZIN LOS VAHRIIN / WAH DEIN VOKUL MAHFAERAAK AHST VAAL / AHRK FIN NOROK PAAL GRAAN / FOD NUST HON ZINDRO ZIN / DOVAHKIIN FAH HIN KOGAAN MU DRAAL /

AHRK FIN KEL LOST PRODAH / DO VED VIING KO FIN KRAH / TOL FOD ZEYMAH WIN KEIN MEYZ FUNDEIN / ALDUIN FEYN DO JUN / KRUZIIK VOKUN STAADNAU / VOTH AAN BAHLOK WAH DIIVON FIN LEIN

DRAGONBORN DRAGONBORN / BY HIS HONOR IS SWORN / TO KEEP EVIL FOREVER AT BAY / AND THE FIERCEST ROUT / WHEN THEY HEAR TRIUMPH’S HONOR / DRAGONBORN FOR YOUR BLESSING WE PRAY

AND THE SCROLLS HAVE FORTOLD / OF BLACK WINGS IN THE COLD / THAT WHEN BROTHERS WAGE WAR COME UNFURLED / ALDUIN BANE OF KINGS / ANCIENT SHADOW UNBOUND / WITH A HUNGERY TO SWALLOW THE WORLD
    E3 2013 (Algemeen)
    Raptr - Twitter

Approved 9-lifer Vraeck's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    hier enkele scans

Gaming Everything
    Now playing: Dragon Age Inquisition | Lego Batman 3 | Sunset Overdrive | GTA V

Approved 9-lifer M0rdresh's schermafbeelding
    iTrader
    74 (100%)
    Het zal weer een leuke eindejaar zijn, al die games die op dat moment uitkomen. Ik denk dat er nog enkele gaan verschuiven naar 2012, net zoals vorig jaar.
    .....

Pagina 3 van 88 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten