Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14

Discussie: Vergunningen?

Approved 9-lifer R.Winters's schermafbeelding
    iTrader
    0

Vergunningen?

Ok, heb wat een vraagje ivm met de organisatie vn een lan.
    We zijn ondertussen al aan de 4de editie toe, maar van crew verandert, en de meeste van ons hebben wel al heel wat lans meegemaakt maar nog nooit eentje echt georganiseerd (buiten bij vrienden dan).

Nu las ik op een ander forum, dat je een vergunning nodig hebt ivm met overnachten en veiligheid (brandweer ofzo).
    Simpele vraag erover klopt da?

Hebben we ook nog ander vergunningen ofzo nodig, van Sabam ofzo iets dergelijks
    Laatst gewijzigd door R.Winters; 23 november 2006 om 17:33

Member Boreanz's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    simpelste eerst: als je wilt muziek spelen moet je sabam betalen ja

nu ivm brandveiligheid ik weet niet of ze dat bij de kleinere lan's doen maar bij FoM komt de brandweer voor het event toch de zaal eens controleren als ik mij niet vergis hebben we zo ooit strobalen(of zandzakjes weet het nimeer juist) moeten weghalen omdat die te brandbaar zijn of een doorgang teveel versperden.

Bij overnachtingen is het wel nodig dat je minderjarigen een toestemming van de ouders moet vragen voor als er controle van de politie is.
    Zoals de koe thuis loeit, loeit ze nergens
    http://www.BelgianMoOoFarm.be
    Collecting Cow's since 2002

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boreanz Bekijk bericht
    simpelste eerst: als je wilt muziek spelen moet je sabam betalen ja

nu ivm brandveiligheid ik weet niet of ze dat bij de kleinere lan's doen maar bij FoM komt de brandweer voor het event toch de zaal eens controleren als ik mij niet vergis hebben we zo ooit strobalen(of zandzakjes weet het nimeer juist) moeten weghalen omdat die te brandbaar zijn of een doorgang teveel versperden.

Bij overnachtingen is het wel nodig dat je minderjarigen een toestemming van de ouders moet vragen voor als er controle van de politie is.
    - Ah ok, muziek afspelen zijn we toch nie van plan.
    - Tis een zaalke van onze school, dus denk da da alwel gekeurd is, es met de directeur overleggen.

- Voor da overnachten hebben we dus nie echt iets op papier voor nodig? Denk dat iedereen zowieso toelating vraagt om te mogen komen.

Approved 9-lifer roslar's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.Winters Bekijk bericht
    - Ah ok, muziek afspelen zijn we toch nie van plan.
    - Tis een zaalke van onze school, dus denk da da alwel gekeurd is, es met de directeur overleggen.

- Voor da overnachten hebben we dus nie echt iets op papier voor nodig? Denk dat iedereen zowieso toelating vraagt om te mogen komen.
    Mondeling heeft geen bewijskracht tegenover anderen. Behalve dan met getuigen.

En vergeet geen anti-leechcontract op te stellen. En leechcontroles te houden.

Voor de brandverzekering moet je eens met die directie spreken. Die kunnen mss ook helpen?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roslar Bekijk bericht
    Mondeling heeft geen bewijskracht tegenover anderen. Behalve dan met getuigen.

En vergeet geen anti-leechcontract op te stellen. En leechcontroles te houden.

Voor de brandverzekering moet je eens met die directie spreken. Die kunnen mss ook helpen?
    Anti-leech zijn we mee bezig, wss zullen dit contracten worden jah (of gewoon in het reglement zetten, deelnemers verklaren akkoord ermee te gaan, dusja)
    Controles zullen we ook uitvoeren.

Morgen hebben we een laatste gesprek met de directie, om volledige toestemming te krijgen, zal dan eens polsen.

Nu heb ik eigenlijk nog een vraagje dat juist opkomt. Kunt ge ergens servers huren ofzo? We krijgen wel een paar dingen bijeen eh, maar voor intranet, dns, proxy, gameservers.... aan zoveel komen we nooit.
    Laatst gewijzigd door R.Winters; 23 november 2006 om 20:15

Member Boreanz's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    die zalen waar wij komen zijn ook al op voorhand gekeurd ze maar door het toevoegen van tafels en ander materiaal moet dat nog eens gekeurd worden in de staat waarin dat jullie het gebruiken, kan ook zo in orde zijn met die brandverzekering van de school natuurlijk.
    van die minderjarigen moet dat dus idd op papier staan.
    Voor servers zou ik een plaatselijke pc winkel vragen om sponsering.
    Zoals de koe thuis loeit, loeit ze nergens
    http://www.BelgianMoOoFarm.be
    Collecting Cow's since 2002

Member N1N1's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boreanz Bekijk bericht
    die zalen waar wij komen zijn ook al op voorhand gekeurd ze maar door het toevoegen van tafels en ander materiaal moet dat nog eens gekeurd worden in de staat waarin dat jullie het gebruiken, kan ook zo in orde zijn met die brandverzekering van de school natuurlijk.
    van die minderjarigen moet dat dus idd op papier staan.
    Voor servers zou ik een plaatselijke pc winkel vragen om sponsering.
    Extra advies ...
    Denk eraan voor dit evenement een extra verzekering af te sluiten...
    School heeft een brandverzekering, maar als de school afbrand door de fout van de organisatie, zal de verzekering bij u komen aankloppen...
    Eventuele andere schade (aan de school) kan je ook laten verzekeren.
    [L00S3RS] N1N1
    http://www.L00S3RS.be

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door N1N1 Bekijk bericht
    Extra advies ...
    Denk eraan voor dit evenement een extra verzekering af te sluiten...
    School heeft een brandverzekering, maar als de school afbrand door de fout van de organisatie, zal de verzekering bij u komen aankloppen...
    Eventuele andere schade (aan de school) kan je ook laten verzekeren.
    Ben vandaag bij de verzekeringsagent langs geweest voor onze L00S3RS LAN.
    Volgende week weet ik wat je precies moet verzekeren en hoeveel het kost.
    Ik zal hier dan ook feedback over geven.
    [L00S3RS] N1N1

Member Boris Barowski's schermafbeelding
    iTrader
    0
    wij hadden voor onze lan ook een verzekering voor BA, brand en andere grote risico's, en da kwam om 55 euro ofzo voor de 3 dagen
    ...Si vis pacem, para bellum...
    www.barowski.be

Approved 9-lifer BOHICAAA's schermafbeelding
    iTrader
    118 (100%)
    Vergeet niet dat schade aan hardware nooit gedekt is hé (in de meeste polissen toch niet).

Extra verzekering is echt wel goed want je weet maar nooit.

In een typische feestzaal moet je normaal geen brandverzekering voorzien (de zaal neemt een contract voor een jaar en jij betaald een bijlijke vergoeding) maar de Burgerlijke Aansprakelijkheid is belangrijk!

Sabam hebben we op onze vorige lan niet betaald (125€ voor een weekend achtergrond muziek is der een beken over naar onze mening) en we hebben dan ook geen muziek laten draaien op den achtergrond.

Ben benieuwd wat de agent van N1N1 gaat zeggen!

Misschien daarna eens samen met D@siro de sticky's een beetje aanpassen en updaten? (En we beloven alles ivm gratis en sponsering deruit te laten).

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BOHICAAA Bekijk bericht
    Vergeet niet dat schade aan hardware nooit gedekt is hé (in de meeste polissen toch niet).

Extra verzekering is echt wel goed want je weet maar nooit.

In een typische feestzaal moet je normaal geen brandverzekering voorzien (de zaal neemt een contract voor een jaar en jij betaald een bijlijke vergoeding) maar de Burgerlijke Aansprakelijkheid is belangrijk!

Sabam hebben we op onze vorige lan niet betaald (125€ voor een weekend achtergrond muziek is der een beken over naar onze mening) en we hebben dan ook geen muziek laten draaien op den achtergrond.

Ben benieuwd wat de agent van N1N1 gaat zeggen!

Misschien daarna eens samen met D@siro de sticky's een beetje aanpassen en updaten? (En we beloven alles ivm gratis en sponsering deruit te laten).
    Enerzijds is er brandverzekering (tenzij je een deel van de polis mee betaald aan de uitbater van de zaal), anderzijds is er BA.
    Naast BA zou ik toch rechtsbijstand nemen ... klein bedrag, maar dan kan je tenminste beroep doen op een advocaat.
    Tenzij je alle briefwisseling en dergelijke zelf wilt doen natuurlijk.

Voor schade aan mekaars pc komt de familiale wel tussen.

Heb ook gevraagd om crew en spelers te verzekeren tegen ongeval.
    Op die manier hoeft een crewlid die gratis komt helpen niet op te draaien voor de kosten wanneer hij/zij zich verwond op de lan...

Dit gaat de agent nagaan bij 3 grote verzekeringsmaatschappijen.

Prijs weet ik nog niet, ... Vandaag of morgen zeker... maar dan heb je toch al een idee wat in het pakket steekt, of wat te voorzien bij de organisatie van een LAN.

To be continued...
    [L00S3RS] N1N1

iTrader
    0
    Kheb es met de directie gesproken (al die mensen met hoge titels met mij in 1 kamer, hard stressen ^^). En volgens de veiligheidsadviseur zijn de logische dingen verzekerd (brand enzo van die dingen), voor eventuele bijkomende dingen moesten we zelf eens navragen.
    Ga nog bespreken met onze crew of we iets bijkomend gaan verzekeren.

iTrader
    1 (100%)
    Ik zou nog terugkomen ivm verzekeringen...
    Gezien nog geen antwoord van de verzekeringsagent heb ik zelf is telefonisch nagevraagd bij fidea.
    Er bestaat zoiets als een BA organisator.
    Komt op 40,54€, ( dekking voedselvergiftiging inbegrepen )
    Ze gaan mij een mail sturen met daarin alle details van wat er allemaal gedekt is en zal het hier posten.
    [L00S3RS] N1N1

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door N1N1 Bekijk bericht
    Ik zou nog terugkomen ivm verzekeringen...
    Gezien nog geen antwoord van de verzekeringsagent heb ik zelf is telefonisch nagevraagd bij fidea.
    Er bestaat zoiets als een BA organisator.
    Komt op 40,54€, ( dekking voedselvergiftiging inbegrepen )
    .
    Het betreft een premie per evenement.

Zijn verzekerd :
    burgerlijke aansprakelijkheid,
    rechtsbijstand,
    lichaamlijke ongevallen voor de crew (zou spijtig zijn voor iemand die zich gratis inzet en verwondt, nog eens moet opdraaien voor de medische kosten)
    voedselvergiftiging
    [L00S3RS] N1N1

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten