Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
    Zwamtalent
    iTrader
    0

irc op lans via bnc?

nee, ik doe niet binnenkort mijn eerste lan en vraag mij dat niet af
    Ik vroeg mij af of het enigsinds mogelijk zou zijn om op quakenet te raken op de volgende manier:
    ik zet thuis een server met een irc-bouncer op die laat aanstaan gedurende de ganse lan. Vanop die lan zou ik dan connecten naar die server thuis op een poort die open staat op die lan voor bvb steam. De bnc zou thuis dan dus ook op die poort draaien
    Code:
    <ik @ lan>----<firewall>--------------------<server met bnc thuis>------<quakenet> => en terug
                 poort van steam staat open op de lan
    Daarnet heb ik daar een ganse discussie over gehad en ik vraag mij echt af of het nu kan of niet.
    Je moet rekening houden met een slechte uploadsnelheid op de lan, vertraging thuis bij mij enz, ik denk dat het wel moet lukken

Wie kan mij hierop een antwoord geven?

Greetz
    Volg ons rallyteam op facebook: http://www.facebook.com/dbracingstaden
    AX GTI | AX GTI Rally | AX TRE

Banned Desolation Angel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ge zult idd wel wa lag hebben, maar het zal werken

Zwamtalent
    iTrader
    0
    wat ik dacht
    iemand die het ooit al geprobeerd heeft?
    mvg

Member drxero's schermafbeelding
    iTrader
    0
    die discussie was dus met mij

no way da da in praktijk ga werken
    >>>>>#zwam2<<<<<
    ^^^^^

Member BuiZe's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    En waarom niet? Van zodra één uitgaande TCP connectie kan gelegd worden naar thuis kan je alles doen wat je wil.

Maar een LAN zal vaak
    - clients geen rechtstreekse verbindingen naar buiten toestaan
    - verplicht gebruik maken van een HTTP proxy om te surfen
    - enkel poort voor steam openzetten op specifieke IP-adressen (van steamservers)

Approved 9-lifer Undeadhunter's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    meestal zijn alle poorten geblokeerd op LANs enkel poort 80 staat open dus zou ge al u bouncer op poort 80 moeten laten draaien
    en mits veel ISP die poort niet eens open laten zal het al moeilijk zijn om dat te doen maar het is normaal mogenlijk denk ik hoor

Member TrixjaH's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    als je met veel personen tegelijk naar quakenet gaat connecten zal quakenet opmerken dat er heel veel "clones" online zijn, en zal het ip dus deruit gekickt worden. Het is dus de taak van de lan organisatie om een "trust" bij quakenet aan te vragen zodat dit op voorhand bekend is...

hf!

Grtz TriX
    NSA-RAID Airsoft Team www.team-nsa.be
    G&P M7A1 Troy | G&P M4 Defender | G&P WOC | KJW 10/22 | KSC MP7A1
    Tokyo Marui VSR-10 | KWA Glock 17
    HP Elitebook 8540 / 8GB Ram / Nvidia Quadro 880M / 500GB HDD

Member drxero's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TrixjaH
    als je met veel personen tegelijk naar quakenet gaat connecten zal quakenet opmerken dat er heel veel "clones" online zijn, en zal het ip dus deruit gekickt worden. Het is dus de taak van de lan organisatie om een "trust" bij quakenet aan te vragen zodat dit op voorhand bekend is...

hf!

Grtz TriX
    Op lans als occ is dit onmogelijk want die werken met 4 adsl-lijnen (en adsl lijnen verversen ip dan nog eens om de 32 à 36 u)
    >>>>>#zwam2<<<<<
    ^^^^^

Member Bunz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drxero
    Op lans als occ is dit onmogelijk want die werken met 4 adsl-lijnen (en adsl lijnen verversen ip dan nog eens om de 32 à 36 u)
    Niets is onmogelijk, er zijn altijd workarounds (Waarbij ge vooral moet denken aan dns en dns aanpassen )

ps: niet alle lans werken met 4 adsl lijnen

Zwamtalent
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bunz
    Niets is onmogelijk, er zijn altijd workarounds (Waarbij ge vooral moet denken aan dns en dns aanpassen )

ps: niet alle lans werken met 4 adsl lijnen
    hij heeft het over occ
    nuja, i'll try ^^
    kunt ge uw bouncer ook op 80 laten draaien, als ge eigenlijk al surft langs die poort, ik denk van wel maar ben het graag zeker

Member Bunz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door citrofenwick
    hij heeft het over occ
    nuja, i'll try ^^
    kunt ge uw bouncer ook op 80 laten draaien, als ge eigenlijk al surft langs die poort, ik denk van wel maar ben het graag zeker
    ja, als u server (waarop ge u bouncer draait geen webserver op standaard poort 80 heeft draaien).

"Ge surft eigenlijk niet op poort 80". Bij het surfen (en elk ander porgramma dat een connectie maakt via een socket) gebruikte eigenlijk een ephemera Sourcel port (van 49153 tot 6555) voor elke connectie dus een andere poort. Dat is ook de reden waarom ge meerdere browsers kunt opendoen enz ....

De webserver daarentegen ontvangt deze op de well known Destination port 80 (well known ports van 1 tot 1023) en stuurt data terug naar u ephemeral port

en juist voor de volledigheid van 1024 tot 49151 zitten de registred ports; Windows volgt de "regelgeving" van de poorten, *nix meestal niet

Zwamtalent
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bunz
    ja, als u server (waarop ge u bouncer draait geen webserver op standaard poort 80 heeft draaien).

"Ge surft eigenlijk niet op poort 80". Bij het surfen (en elk ander porgramma dat een connectie maakt via een socket) gebruikte eigenlijk een ephemera Sourcel port (van 49153 tot 6555) voor elke connectie dus een andere poort. Dat is ook de reden waarom ge meerdere browsers kunt opendoen enz ....

De webserver daarentegen ontvangt deze op de well known Destination port 80 (well known ports van 1 tot 1023) en stuurt data terug naar u ephemeral port

en juist voor de volledigheid van 1024 tot 49151 zitten de registred ports; Windows volgt de "regelgeving" van de poorten, *nix meestal niet
    kzal apache dan maar stopzetten op dat moment
    btw, thx voor de pm

Gelukkig blokkeert scarlet geen enkele poort en is mijn enige prob die ip refresh, maar da is nie zo heel erg.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten