Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20
    Member Moes's schermafbeelding
    iTrader
    158 (98%)

Draadloze router aansluiten op telenet router/modem

Hallo,

heb enkele praktische vraagjes ivm de opstelling van mijn netwerk
    zal even kort proberen te schetsen wat de situatie is
    in de living heb ik telenet modem hangen met ingebouwde wifi router (laatste model)
    deze is met utp kabel verbonden aan 10/100mb switch in de kamer momenteel
    daaraan hangen dan bekabeld ps3,hd digicorder, tv en pc
    probleem is dat draadloze connectie via telenet router niet echt optimaal is tot in de kamer
    ik heb daarom een draadloze router gekocht (TPLink 300MBps wireless router met usbpoort)
    nu heb ik volgende vragen:
    - als ik de router gewoon achter de switch hang, ben ik dan niet beperkt in snelheid door de snelheid van de switch?
    - en welke instellingen op de router moet ik veranderen als ik deze aan de switch hang
    - denken jullie dat ik de nieuwe draadloze router beter direct aan de telenet router hang en de switch enkel gebruik voor de hd digicorder (deze kan niet aan de router gezien ip)
    ik lees vanalles rond dhcp en port forwarding etc maar snap het allemaal niet volledig dus alle hulp is welkom!
    HT: |Samsung 40" LCD Full HD - HD Digicorder - PS3 Slim 120GB - Logitech Z-5500 - Logitech Harmony 300i|
    Gear:|Lenovo X201| - |TP-Link WR1043ND| - |QNAP TS-212 + WD Green 2x1,5TB| - |Xiaomi Hongmi 1S|

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    de switch zal max 100mbit toelaten (als die router gigabit is hang je deze best aan de modem zelf)

instellen: als standaard ip 192.168.0.1 is verander je dat best naar 192.168.1.1 bvb
    wil je netwerk vormen met alle toestellen aan de modem/switch dan moet je die router omvormen naar AP+switch (geen router meer)

als de modem voldoende poorten heeft = switch weglaten.
    als je de router als switch+ap gebruikt = switch ook weglaten
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moes Bekijk bericht
    Hallo,

heb enkele praktische vraagjes ivm de opstelling van mijn netwerk
    zal even kort proberen te schetsen wat de situatie is
    in de living heb ik telenet modem hangen met ingebouwde wifi router (laatste model)
    deze is met utp kabel verbonden aan 10/100mb switch in de kamer momenteel
    daaraan hangen dan bekabeld ps3,hd digicorder, tv en pc
    probleem is dat draadloze connectie via telenet router niet echt optimaal is tot in de kamer
    ik heb daarom een draadloze router gekocht (TPLink 300MBps wireless router met usbpoort)
    nu heb ik volgende vragen:
    - als ik de router gewoon achter de switch hang, ben ik dan niet beperkt in snelheid door de snelheid van de switch?
    - en welke instellingen op de router moet ik veranderen als ik deze aan de switch hang
    - denken jullie dat ik de nieuwe draadloze router beter direct aan de telenet router hang en de switch enkel gebruik voor de hd digicorder (deze kan niet aan de router gezien ip)
    ik lees vanalles rond dhcp en port forwarding etc maar snap het allemaal niet volledig dus alle hulp is welkom!
    Ik heb een dlink router achter mijn telenet fibernet modem+router gehangen en al mijn thuis apparaten werken via mijn dlink.

Kabel van mijne fibernet modem/router in de WAN van mijne dlink, Ip van mijne dlink gewoon op 192.168.1.1 gezet, dhcp aanzetten, als gateway de 192.168.0.1 (fibernet modem + router.)

Voor de rest niets aangepast, geen port forwarden, niets uitgezet op mijn telenet fibernet modem.

Dus nu ook 2 wireless signalen, die van mijne dlink die ik gebruik thuis want ontvangst is minstens 2x zo goed als het signala van de telenet rommel, en het wireless signaal van mijne telenet modem/router gebruik ik als ik eens gebruik wil maken van de homespot.

Mijne digicorder hangt rechtreeks op mijn telenet modem maar dat is enkel voor het gemak omdat de modem naast mijn digicorder hangt.

Member Brad911's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SusieQ Bekijk bericht
    ../..
    Mijne digicorder hangt rechtreeks op mijn telenet modem maar dat is enkel voor het gemak omdat de modem naast mijn digicorder hangt.
    Hallo Susie Q, ik heb dezelfde opstelling maar ik vraag mij af indien ik m'n digicorder wel op je Dlink zou aansluiten ipv. rechtstreeks op de telenetmodem of ik dan problemen ga hebben? Moet ik dan aanpassingen doen of niet?
    Ik meen te hebben verstaan uit andere topics dat dat niet zou werken.

iTrader
    1 (100%)
    digicorder mag NIET achter een eigen router hangen tenzij je een vlan instelt (1 poort enkel voor de digicorder(s) )
    ofwel de router als AP+switch gebruiken (zonder router gedeelte)

digicorder moet een extern (lokaal telenet) ip krijgen
    geen lokaal ip van de eigen router
    de telenet modem/router combi laat het mac adres door van digicorders zodat deze een ander ip krijgen dan de pc's

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ik kom even deze thread hijacken, aangezien op het forum aan het zoeken was en mijn probleem redelijk relevant is met de laatste post.

Ik heb een netwerk gebouwd rond men D-link DIR 655, waarop oa een nas en alle desktops aangesloten zijn.
    Op de telenet modem/router is momenteel enkel de digicorder aangesloten (via power adapter naar de living)
    Al het bovenvermelde staat dus in de garage.

Er loopt geen fysieke kabel van de garage naar de living, waar ik men mediaspeler heb staan, die momenteel dus geen internet/netwerk heeft.

Is er een mogelijkheid om die powerhub te gebruiken en in de living een switch te hangen waarop ik de mediaspeler én de digicorder kan aansluiten? Deze switch zou dus via een powerhub rechtstreeks op de telenetmodem hangen.

@exit's laatste comment: werkt dit dus ook?

iTrader
    1 (100%)
    als je die dir 655 aanpast naar switch+ap ga je dat kunnen doen
    anders moet je extra powerlines nemen die je met de 655 en mediaspeler mee verbindt

Member DrWho's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    digicorder mag NIET achter een eigen router hangen tenzij je een vlan instelt (1 poort enkel voor de digicorder(s) )
    ofwel de router als AP+switch gebruiken (zonder router gedeelte)

digicorder moet een extern (lokaal telenet) ip krijgen
    geen lokaal ip van de eigen router
    de telenet modem/router combi laat het mac adres door van digicorders zodat deze een ander ip krijgen dan de pc's
    Topic weer effe afstoffen:

Ik sta ook op het punt om een Linksys EA6300 aan te schaffen om het brakke wifi van de standaard telenetmodem te vervangen.

Goede tip Exit, ik dacht de router op de muuraansluiting te hangen waar normaal gezien mijn digicorder inzit. De telenetrouter zit 6meter verderop netjes weggewerkt.

De Linksys kon ik dan mooi in mijn tvmeubel een plaats geven, maar dan kom ik dus in de problemen met mijn digicorder. Tenzij ik de router instel als AP? Het gaat mij hier hoofdzakelijk om het (hopelijk aanzienlijk) verbeteren van mijn wifi-ontvangst, dus veel gebruik ga ik dan misschien weer niet maken van de routerfuncties denk ik. Krijg je dan 2 draadloze netwerken te zien, het linksys AP en de Telenetmodem waaruit je kan kiezen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SusieQ Bekijk bericht
    Ik heb een dlink router achter mijn telenet fibernet modem+router gehangen en al mijn thuis apparaten werken via mijn dlink.

Kabel van mijne fibernet modem/router in de WAN van mijne dlink, Ip van mijne dlink gewoon op 192.168.1.1 gezet, dhcp aanzetten, als gateway de 192.168.0.1 (fibernet modem + router.)

Voor de rest niets aangepast, geen port forwarden, niets uitgezet op mijn telenet fibernet modem.

Dus nu ook 2 wireless signalen, die van mijne dlink die ik gebruik thuis want ontvangst is minstens 2x zo goed als het signala van de telenet rommel, en het wireless signaal van mijne telenet modem/router gebruik ik als ik eens gebruik wil maken van de homespot.

Ik heb me vandaag de Linksys EA6300 aangeschaft, die staat momenteel ook aangesloten op bovenstaande manier. Heb dus mijn origineel Telenet-wifi nog in de lucht, samen met het nieuwe van de Linksys.
    De Linksys zorgt voor 2 netwerken: een gewoon en een '_5ghz' kopie.

Situatie is momenteel als volgt terwijl ik dit typ; de Linksys staat op 2.5m van mij af, dus vlakbij en helemaal vrij nog niet in een kast.

Eigenaardige vaststelling:

- Mijn nieuwe Linksys op 2.4ghz geeft 3 wifiblokjes
    - Op 5ghz geeft hij de volle 4 blokjes
    - Telenetwifi geeft ook de volle 4 blokjes

Wanneer ik Wifi-analyzer op m'n tablet laat lopen, zie ik volgende statistieken:

wifi 2.4ghz (linksys): signaalsterkte -58 tot -70 dbm (schommelt behoorlijk)
    wifi 5ghz (linksys): stabiel -47/-48 dbm
    Telenet wifi: stabiel -48 dbm

Na wat opzoekwerk weet ik nu dat -65dbm overeen komt met een signaalsterkte van ong 50%.

Ik zou van mijn gloednieuwe Linksys het beste en meest stabiele signaal verwachten, anders ga ik daar geen 85 euro aan spenderen natuurlijk...

Wat zie ik over het hoofd?

Edit: bizar toch, nu zit ik een meter of 7 van de nieuwe router nog steeds helemaal vrij in't zicht en toch schommelt mijn wifi op 2 tot 3 blokjes...dat had ik niet verwacht. Stabieler lijkt het wel zo op eerste indrukken.
    Laatst gewijzigd door Davion; 3 mei 2014 om 18:29
    Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

Member R@ndom's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Beste Who, heb ook zo'n EA6300 GEHAD en de draadloze ontvangst was om te huilen zowel op de 2,4 als op de 5Ghz, voorbeeld: met tablet kan ik nu in de tuin (asus router) met yelo tv kijken, met de Linksys was dit op beide frequenties onmogelijk, draadloze ontvangst is gewoon slecht.

Voor alle andere vragen: Telenet wil zoveel mogelijk homespots hebben, men heeft mij die router ook willen opdringen, gewoon vragen of je de standaard combo krijgt (Telenet modem+ switch) werkt perfekt.
    What we do in life...echoes in eternity.

Member mito555's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ook steeds checken met je WiFi analyzer of de kanalen van de wifis verschillen. De meeste routers zitten op hetzelfde kanaal, maar kan je manueel veranderen. Dit kan vaak problemen van ontvangst oplossen.

Grtz
    Tha Kiri

iTrader
    41 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R@ndom Bekijk bericht
    Beste Who, heb ook zo'n EA6300 GEHAD en de draadloze ontvangst was om te huilen zowel op de 2,4 als op de 5Ghz, voorbeeld: met tablet kan ik nu in de tuin (asus router) met yelo tv kijken, met de Linksys was dit op beide frequenties onmogelijk, draadloze ontvangst is gewoon slecht.

Voor alle andere vragen: Telenet wil zoveel mogelijk homespots hebben, men heeft mij die router ook willen opdringen, gewoon vragen of je de standaard combo krijgt (Telenet modem+ switch) werkt perfekt.
    Tot nu toe ben ik inderdaad not impressed over de draadloze capaciteiten, heb ondertussen ook de Telenet-wifi afgezet ik ben met dat signaal voorlopig toch niets.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mito555 Bekijk bericht
    Ook steeds checken met je WiFi analyzer of de kanalen van de wifis verschillen. De meeste routers zitten op hetzelfde kanaal, maar kan je manueel veranderen. Dit kan vaak problemen van ontvangst oplossen.

Grtz
    I know, maar ik vind dat eigenlijk dikke quatsch.
    De router stond op 'automatisch' kanaalkeuze (zat op 3) en uit de analyzer bleek dat zowat élk kanaal beter was en heb dan voor 13 gekozen met lekker veel sterren. Ik zit nu op 13 waarop dat teruggevallen is naar 1* en er weer een boel andere de betere zijn...

Zat net op mijn terras met de tablet, vanaf de router gezien een metertje of 8-10 en vrijwel zonder hinderpunten en had 1 blokje ontvangst. Dat is amper beter dan de Telenetrouter.

Wel valt me op dat het verkeer beter geregeld wordt, mijn streaming radio valt al niet meer uit wanneer ik een youtube start, wat met Telenet gegarandeerd wél het geval was.

Hmm...ik heb veel zin om mijn aankoop te retourneren. Het internet is stabieler, maar qua reikwijdte merk ik geen bijzondere verbetering jammer genoeg. Op terras al maar 1 blokje, op 1ste verdieping (vlak boven router eigenlijk) ook maar zozo. Het is een oud gerenoveerd huis, dus geen zware betonnen structuren of veel ijzer.

Ik vraag me af of een andere router wél zal helpen of verwacht ik gewoon teveel? Of verwacht ik teveel voor de prijsklasse waarin in ik een router zoek? (80-90 euro)
    Laatst gewijzigd door Davion; 6 mei 2014 om 17:37

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DrWho Bekijk bericht
    Hmm...ik heb veel zin om mijn aankoop te retourneren. Het internet is stabieler, maar qua reikwijdte merk ik geen bijzondere verbetering jammer genoeg. Op terras al maar 1 blokje, op 1ste verdieping (vlak boven router eigenlijk) ook maar zozo. Het is een oud gerenoveerd huis, dus geen zware betonnen structuren of veel ijzer.

Ik vraag me af of een andere router wél zal helpen of verwacht ik gewoon teveel? Of verwacht ik teveel voor de prijsklasse waarin in ik een router zoek? (80-90 euro)
    Volgens mij verwacht je teveel.
    Ik woon ook in een oud huis, en heb eigenlijk al weinig-geen WiFi meer in de kamers naast mijn accesspoint.
    Bureau: 100% ontvangst, slaapkamer (1 muur tussen van "steen en half dik") maar 20-30% meer en mijn badkamer (3 muren tussen) niks meer.
    In de kamers waar je echt WiFi wilt (of nodig hebt) ben je best van zo een Powerline Accespoint te zetten. Tzal u veel kopzorgen besparen.
    Dan gewoon allemaal dezelfde SSID en passwoord geven, en je gsm/tablet/pc zal automatisch verbinden met het accesspoint met het meeste ontvangst.
    Asus z87-A / Intel 4670k @ 4,8Ghz / Corsair H100i - 4 x SP120Q / EVGA GTX780 FTW @ Stock / SSDnow V300 120gb / Corsair Force GT 60gb / 2 x barracuda 1.5TB / XFX PRO 550w / AeroCool xPredator Full Tower White / Razer BlackWidow Ultimate 2013 / Razer Ouroboros / Razer Goliathus Speed / Logitech G27 / SteelSeries Siberia V2 White / Logitech Z323 / AOC D2357PH - Asus PA238Q @ 81Hz / NSA325 WD RED 3TB / Macbook Air Early 2014
    For the love of God, don't use WiFi in a Gaming Rig.

Member R@ndom's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    modern huis, beton met welfsels met daarin staal, asus router RTN 66U wel een 30 Euro duurder dan uw budget
    Router staat op eerste verdiep, in de tuin (3 muren+vloer/plafond) 3 van de 5 balkjes, terras (verst verwijderd punt van de router) heb ik nog steeds 2 balkjes(plafond/vloer + 4 muren) rest van het huis 4 balkjes of beter, terras is op de 2,4 Ghz want de5 Ghz reikt minder ver maar beduidend beter dan de linksys
    What we do in life...echoes in eternity.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R@ndom Bekijk bericht
    modern huis, beton met welfsels met daarin staal, asus router RTN 66U wel een 30 Euro duurder dan uw budget
    Router staat op eerste verdiep, in de tuin (3 muren+vloer/plafond) 3 van de 5 balkjes, terras (verst verwijderd punt van de router) heb ik nog steeds 2 balkjes(plafond/vloer + 4 muren) rest van het huis 4 balkjes of beter, terras is op de 2,4 Ghz want de5 Ghz reikt minder ver maar beduidend beter dan de linksys
    Het gaat hier om een ouder huis, eentje die nog gebouwd is zonder fancy dingen zoals van die holle snelbouw, of dunne betonnen lagen.
    Als je met pure steen zit, geraak je daar niet door met WiFi, hoe hard je ook probeert.
    Asus z87-A / Intel 4670k @ 4,8Ghz / Corsair H100i - 4 x SP120Q / EVGA GTX780 FTW @ Stock / SSDnow V300 120gb / Corsair Force GT 60gb / 2 x barracuda 1.5TB / XFX PRO 550w / AeroCool xPredator Full Tower White / Razer BlackWidow Ultimate 2013 / Razer Ouroboros / Razer Goliathus Speed / Logitech G27 / SteelSeries Siberia V2 White / Logitech Z323 / AOC D2357PH - Asus PA238Q @ 81Hz / NSA325 WD RED 3TB / Macbook Air Early 2014
    For the love of God, don't use WiFi in a Gaming Rig.

iTrader
    41 (100%)
    Edit: My bad.
    Laatst gewijzigd door DrWho; 6 mei 2014 om 20:22

iTrader
    1 (100%)
    als je goed kijkt zullen deze NIET gewist zijn maar samen gevoegd met post erboven (edit knopje ...)

(zie edit door Davion melding)

iTrader
    41 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    als je goed kijkt zullen deze NIET gewist zijn maar samen gevoegd met post erboven (edit knopje ...)

(zie edit door Davion melding)
    Idd, my bad. Kreeg melding 'deleted post' dus op verkeerde been gezet.

Member tyrannix's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    sorry dat ik hier ook even kom storen maar heb een probleem relevant met dit probleem.

het zit dus zo, aangezien mijn zus terug thuis is komen wonen ben ik mijn gamekamer kwijt --', dus heb ik al mijn shit naar ons tuinhuis gebracht waar ik kan gamen, maar mijn router van mijn draadloos netwerk reikt niet zo ver.
    dus heb ik vandaag een nieuwe router gekocht en een repeater om de afstand eventueel te overbruggen. nu blijkt dit nog niet helemaal in orde aangezien ik maar 2 balkjes verbindingsterkte krijg.
    Nu is mijn vraag, kan ik mijn oude router draadloos verbinden? laat ons zeggen router 1 in living bij modem, router 2 in keuken bij veranda, en dan repeater in mijn tuinhuis zodat het signaal over deze 3 posten wordt verstuurd naar mijn pc?

iTrader
    1 (100%)
    dat kan ja, testen is de boodschap
    (kabel naar die router toe ...)

of je had beter gekeken voor powerlines dan naar het tuinhuis ipv wifi

iTrader
    41 (100%)
    Bon, ruime week na installatie van de linksys ea6300. Het bereik is er misschien lichtjes op vooruit gegaan, maar vooral het veel stabielere wifi signaal is merkbaar! Toestel slaagt er veel beter in de beschikbare bandbreedte te verdelen over de verschillende toestellen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten