Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Member Benjamin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De titel spreekt voor zich, tijdens het spelen van games flikkert mijn scherm maar bij mijn browser, het bekijken van plaatjes of het afspelen van een video (t/m 1080p) heb ik er geen last van. Ook als ik Windows Media Centre open (de animatie) zie ik het scherm flikkeren. Als ik echter net zo'n applicatie verlaat dan kan eventjes ook een statisch beeld flikkeren.
    Het lijkt er op dat er een conflict is tussen mijn grafische kaart en mijn monitor.

Ik heb in Catalyst Control Centre Wait for vertical refresh op "altijd aan" gezet. Dat lost het probleem niet op.
    Kan iemand helpen dit probleem op te lossen?

Ik heb zojuist eventjes gegoogled met de zoekopdracht flickering screen during game of zeer analoog hiermee, het blijkt dat andere mensen die hetzelfde probleem hadden dezelfde videokaart hebben als die ik nu gebruik en dat het probleem werd verholpen door een digitale verbinding te gebruiken. Ik heb geen DVI-aansluiting op mijn monitor maar ik heb wel een HDMI-aansluiting op zowel mijn monitor als mijn grafische kaart. Als ik het goed begrijp zou het niet moeten uitmaken of dat ik mijn monitor via DVI/DVI of HDMI/HDMI aansluit dus een HDMI-HDMI-kabel kopen lijkt mij nu de oplossing. Als dat het probleem oplost, prima, maar wel teleurstellend dat AMD of de monitorfabrikant er niet in slaagt om het product zo te maken dat bij een DVI/VGA-omzetting het signaal niet goed blijft. Het probleem lijkt bij AMD te liggen gezien het feit dat ik zo snel met googelen meerdere mensen vond die met exact dezelfde kaart hetzelfde probleem hebben. Ik ben benieuwd wat precies het technische probleem is, ook als die HDMI/HDMI-kabel het probleem oplost zoals ik verwacht.

Welk type HDMI-kabel moet ik gebruiken? Ik kan het waarschijnlijk zelf wel vinden maar better safe than sorry.
    Blijkbaar is een DVI-connector op de monitor gewoner dan een HDMI-connector aangezien bij de grafische kaart standaard een DVI-kabel wordt gegeven?
    Laatst gewijzigd door Davion; 3 november 2012 om 13:54
    If you think education is expensive, try ignorance.

Member Vic 40+'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Elke hdmi kabel zal voldoen zolang je er één kiest die het juiste formaat connectoren heeft,dus als je graka een normaal formaat connector heeft en scherm ook (waarschijnlijk wel) dan een kabel kopen met normaal formaat connectoren.Deze kan je gewoon in de buurt halen bij een elektronicazaak of bouwmarkt oid.

iTrader
    0
    Dank je, zo juist heb ik een kabel gekocht en aangesloten. Ik heb het spel NFS: C gedraaid (waarbij ik dat flikkerende beeld had). Ook eventjes het starten van WMC getest (animatiefilmpje waarbij ik ook dit probleem had). De flikkering is weg maar Ik heb nu wel een zwarte omlijning om mijn scherm en niet de mogelijkheid om dat beeld te strekken, dat kan volgens de monitorsoftware enkel wanneer je een D-sub-signaal gebruikt. Ik neem aan dat dat is omdat ik een 27 inch scherm heb met een resolutie van 1080p?
    Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Op een andere manier dan door een nieuw scherm te kopen.
    Ik heb op mijn scherm ook nog een D-Sub-aansluiting en op mijn grafische kaart twee DVI-aansluitingen en een DP-aansluiting.

Geen idee of het gaat helpen maar ik heb een pagina gevonden die veelbelovend lijkt: Full Screen With Your HDMI Cable & ATI Catalyst Control Center - AJ Clarke

Edit: het is eventjes zoeken aangezien CCC niet echt gebruiksvriendelijk is en de optie om het scherm te configureren elders verstopt is in vergelijking met de oudere edities maar het is gelukt: weer een volledig scherm.
    Laatst gewijzigd door Benjamin; 3 november 2012 om 22:30

Aap
    Aap is offline
    Member
    iTrader
    0
    Die "zwarte omlijning", zie je deze bij normaal gebruik van je besturingssysteem? Indien ja, de resolutie aanpassen zodanig dat die overeen komt met de standaard resolutie van je monitor.
    Als de zwarte omlijning alleen voorkomt bij je spelletjes, gelieve de resolutie aan te passen van je spelletje, zodanig dat deze overeen komt met de standaard resolutie van je monitor. Indien dit niet gaat, gelieve dan te kiezen voor een resolutie die hetzelfde "ratio aspect" (verhouding, bv 16:10 16:10 5:4) gebruikt. Soms heb je op het internet een resolutie hack voor spelletjes. Je moet natuurlijk wel de originele versie hebben of anders werkt het niet.

Het "flikkeren" kan misschien opgelost worden door vsync aan te zetten voor je spelletje.

En waarom gebruik je een D-sub bij een HDMI monitor? Lijkt mij een zonde.

Banned iTrader9's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aap Bekijk bericht
    Die "zwarte omlijning", zie je deze bij normaal gebruik van je besturingssysteem? Indien ja, de resolutie aanpassen zodanig dat die overeen komt met de standaard resolutie van je monitor.
    Als de zwarte omlijning alleen voorkomt bij je spelletjes, gelieve de resolutie aan te passen van je spelletje, zodanig dat deze overeen komt met de standaard resolutie van je monitor. Indien dit niet gaat, gelieve dan te kiezen voor een resolutie die hetzelfde "ratio aspect" (verhouding, bv 16:10 16:10 5:4) gebruikt. Soms heb je op het internet een resolutie hack voor spelletjes. Je moet natuurlijk wel de originele versie hebben of anders werkt het niet.

Het "flikkeren" kan misschien opgelost worden door vsync aan te zetten voor je spelletje.

En waarom gebruik je een D-sub bij een HDMI monitor? Lijkt mij een zonde.
    Lul niet uit je nek.

Dit is standaard de overscan functie die automatisch op 15 % staat als je de monitor aansluit via HDMI.

In CCC de overscan op 0% zetten en opgelost.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iTrader9 Bekijk bericht
    Dit is standaard de overscan functie die automatisch op 15 % staat als je de monitor aansluit via HDMI.
    Dat klopt, die stond bij CCC inderdaad op 15%, naar 0% slepen en het was opgelost.

Aap
    Aap is offline
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iTrader9 Bekijk bericht
    Lul niet uit je nek.
    Manieren heb jij alvast niet. Veel succes nog in het leven.

Crew Member Davion's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    iTrader9 infraction added, let op u taal.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten