Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Random bluescreens

Member xzen's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)

Random bluescreens

Hallo,

Ik sukkel al een aardig tijdje met bluescreens (klik hiervoor screenshot). Het vreemde is dat ik eigenlijk echt niet kan zeggen bij welke specifieke gebeurtenis dit gebeurt. Ook zijn dit niet altijd effectieve bluescreens, maar freezet de PC soms gewoon met een zwart of lichgtgrijs scherm. Het gebeurt soms terwijl ik aan het gamen ben, terwijl ik naar een film kijk, terwijl ik op internet aan het browsen ben of zelfs wanneer de PC gewoon idle is (maar niet in slaap/sluimerstand).

Ik heb al mijn harde schijf getest op fouten maar geen gevonden. Heb vervolgens een memtest gedaan maar ook die verliep feilloos. Ik vermoed dus een combinatie van bepaalde hardware, of een probleem in het OS?

Daarom leek het me handig om kort even mij setup te posten:
    Moederbord: Gigabyte GA-P67A-UD3-B3 (rev. 1.1)
    Processor: Intel Core i7-2600K/3.4GHz LGA1155, 8MB Cache (Sandy Bridge)
    Geheugen: Corsair XMS3 8 GB (2x4 GB dual channel) DDR3 - 2000 MHz
    Videokaart: XFX Radeon HD 6950 1024 MB DDR5
    Harde schijf (met Windows): OCZ Vertex 3 120 GB 2,5" SSD SATA

Zou het kunnen dat één van deze onderdelen niet compatibel zijn met elkaar en zo een conflict geeft met bluescreens als gevolg? Of kan het eerder aan de installatie van Windows liggen? Ik ben behoorlijk radeloos..

Alvast bedankt!
    PSN ID: xzen88
    Origin ID: xz3n

Member Sjoepap's schermafbeelding
    iTrader
    126 (100%)
    zulke bluescreens zijn toch vaak het resultaat van geheugen problemen. Maar als je memtest geen fouten opleverde kan je misschien dat toch al uitsluiten.

Probeer eens bios van je moederbord te update + firmware van je vertex 3. Misschien verhelpt dat het probleem. Heb je de problemen ook na een cleane windows 7 install? Misschien is het een corrupte/slechte driver?

Aap
    Aap is offline
    Member
    iTrader
    0
    Probeer eens met de geheugen latjes afzonderlijk. Vergeet de memtest voor even.

Member Sjoepap's schermafbeelding
    iTrader
    126 (100%)
    OCZ Confirms Vertex 3 and Agility 3 Firmware Issues - Softpedia

Support Question OCZ vertex 3 blue screen

=> Vertex 3 is de schuldige? Heb je verschillende SATA chipsets op je moederbord (verschillende kleuren)

iTrader
    23 (100%)
    Ik werk voorlopig op 1 van de 2 RAM-latjes maar heb net weer hetzelfde probleem gehad (maar dan een freeze met witachtig scherm ipv BSOD). Nogmaals memtest gedaan met 1 RAM-latje maar ook geen problemen gevonden.

De Vertex 3 kan wel de schuldige zijn, hoewel ik het probleem ook heb gehad voordat ik deze geplaatst had, voor zover ik me kan herinneren. Ik ga alvast beginnen met een clean Windows 7 installatie, denk ik.

Alvast bedankt voor de reacties!

Member Vic 40+'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xzen Bekijk bericht
    Ik werk voorlopig op 1 van de 2 RAM-latjes maar heb net weer hetzelfde probleem gehad
    Heb je ze ook omgewisseld?

iTrader
    23 (100%)
    Was daarnet nog met dezelfde setup op pc bezig en kreeg een freeze terwijl ik gewoon in windows verkenner bezig was. Sindsdien boot hij niet meer. Pc gaat aan en valt na 10 sec terug uit, gaat aan, valt uit, ... En dit blijft zich herhalen.

Heb intussen RAM eens gewisseld etc, geen resultaat. Ook bios gereset door battery pull van 15 min, andere graka getest, ... En zelfs zonder enige harde schijf aangekoppeld blijft hetzelfde gebeuren. Krijg daarbij dan ook niks van beeld of zelfs geen enkele beep

Ik zou denken mobo of processor? Kan ik deze onderdelen op enige manier testen?

Member FUNcandykilla's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hy heb je dit probleem al kunnen oplossen? Want ik heb namelijk net hetzelfde probleem en mn scherm blijft nu ook zwart na het logo van windows te laden.

Member Vic 40+'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xzen Bekijk bericht
    Was daarnet nog met dezelfde setup op pc bezig en kreeg een freeze terwijl ik gewoon in windows verkenner bezig was. Sindsdien boot hij niet meer. Pc gaat aan en valt na 10 sec terug uit, gaat aan, valt uit, ... En dit blijft zich herhalen.

Heb intussen RAM eens gewisseld etc, geen resultaat. Ook bios gereset door battery pull van 15 min, andere graka getest, ... En zelfs zonder enige harde schijf aangekoppeld blijft hetzelfde gebeuren. Krijg daarbij dan ook niks van beeld of zelfs geen enkele beep
    Op welke snelheid lopen de latjes?

Ik zag dat er nogal verschillen waren bij de specs als het komt op de spd (standaard?) snelheid en de geteste snelheid waar het gaat om de latency's en de voltage.
    Kijk dus eens in de bios of die zaken goed ingesteld zijn.

Welke voeding heb je eigenlijk?
    Is de cpu overclockt?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten