Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    Member
    iTrader
    0

Question probleepje met GTX 560 ti

wel ik heb nu ongeveer 10 maanden een nieuwe pc maar sinds 2 maanden geleden, durft het beeld vast te slaan komen er overal paarse tinten en gaan er random pixels rood groen of blauw zien.

ik vermoed dat het aan de videokaart ligt want als ik een filmpje bezie gaat de audio nog wat verder.
    en aangezien ik tijdelijk een ander beeldscherm heb als gewoonlijk en het gewoon blijft doorgaan

wat me nog is opgevallen dat dit meestal gebeurt in periodes, sommige periodes gebeurt het niet en andere weer veel (zoals nu al 4 keer gewoon bij dit te typen)

soms hersteld het van zijn eigen dat wordt het heel scherm zwart en daarna terug het gewone scherm, en krijg ik deze foutmelding: beeldschermstuurprogramma Nvidia windows kernel mode driver, version 296.10 reageert niet meer en is hersteld

mijn vraag nu is, ligt dit aan de soft of hardware, dat ik weet waar het probleem ligt en hem moet binnen moet doen of niet.

mijn systeem:

i5 2500K
    GTX 560 ti
    4 GB ram
    windows7
    moederbord: Z68P-DS3

alvast bedankt voor de hulp
    btw let niet op de slechte zinsbouw ik weet dat ik daar aan moet werke

hier zijn nog wat foto's ervan:
    Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting
    Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

T-T
    T-T is offline
    Member T-T's schermafbeelding
    iTrader
    61 (98%)
    ik gok toch wel de grafische kaart, één van de geheugenchips op de kaart die stillekesaan aan het doodgaan is, eens probere het geheugenfrequentie vd kaart wat te underclocken, of als het mogelijk is de timings ervan wat losser zette.

Member gushus's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mijn systeem bestaat eveneens uit een Win7, 2500K en een GTX 560ti.
    Ik zou toch eens naar je drivers kijken. Volledig uninstallen en de nieuwste erop zwieren.
    De laatste keer dat ik ongeveer het zelfde euvel voorhad zoals jij het beschrijft kreeg ik het ook niet zo maar hersteld.
    Youtube, jpeg's... purperen en groene spikels en vlekken. Beeld staat stil, zwart scherm...

Ik draai echter Win 7 en Ubuntu en in de linux omgeving geen vuiltje aan de lucht.
    Toen was de enige oplossing volledige reïnstall. Tevens had ik toen mijn pc aan de binnenkant eens grondig opgekuist en alle componenten eens uit hun slots gehaald en terug geplaatst. Misschien puur toeval maar ondertussen weeral een half jaartje zonder enig probleem.
    The secret of patience is doing something else in the meanwhile

Member Duffman-'s schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Hey,

gezien dit een redelijk recente thread is en ook gaat over de GTX 560 TI post ik mijn vraag even hier in plaats van een nieuwe thread op te starten.
    Ik heb dus een Gigabyte GTX 560 TI en heb alle drivers geïnstalleerd.
    Nu heb ik er een nieuw (groter) scherm op aangesloten. Het gaat hier om dit scherm: Samsung Syncmaster 2343BW Zwart prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

De maximum resolutie van dat scherm is 2048x1152 en naar wat ik heb gelezen zou mijn grafische kaart deze resolutie ook moeten afkunnen. Als ik mijn resolutie echter wil aanpassen kan ik deze niet hoger zetten dan 1920*1080. Ik heb het scherm verbonden via HDMI. Ik herhaal nogmaals dat ik de allerlaatste drivers reeds heb geïnstalleerd.

Greetz,
    Duffman-

Member
    iTrader
    -7 (11%)
    hdmi gaat maar tot 1920x1080 je kan beter dvi gebruiken die ondersteund de resolutie wel.

Member Duffman-'s schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ah ok, bedankt! Wel vreemd dat een HDMI kabel dat niet ondersteunt maar goed.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten