Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Member
    iTrader
    0

GPU control Toshiba P100-108

Goedemorgen

Mijn stiefdochter haar laptop zat vol stof. Na reinigen van het inwendige bracht ik koelpasta aan op de voorziene plaatsen.
    Belangrijk om weten is dat deze laptop 2 fan heeft.
    Toch bleef de GPU temperatuur boven 70°C.
    In het BIOS kan ik kiezen tussen silent mode en performance, maar dat beinvloed niet de GPU temperatuur. Enkel de CPU fan blijft continu werken. Voor de GPU (Nvidia 7600 Go) verandert dat niets. Zelfs de instelling veranderen (van batterijzuinig naar dat andere) in het nvidia control panel veranderd niets. Ik zou de GPU fan willen activeren want de koeling komt nu enkel nog van de CPU fan. De videokaart is blijkbaar ingesteld om te opereren bij temperaturen boven 70°C
    De laptop staat bij mijn stiefdochter steeds op een koelplaat, maar die heb ik zelf niet. Wat dat gaat opleveren kan ik dus ook niet voorspellen. Wel vrees ik dat de koele lucht eveneens via de CPU koelingsgaten zal wegvliegen zonder de GPU te koelen. Misschien enkele opinies hierover? Ik kijk al uit naar jullie meningen en hoop al snel terug te komen naar deze topic om te lezen wat jullie bedacht hebben.
    Laatst gewijzigd door nijltjetweety; 7 juli 2012 om 08:59

Member
    iTrader
    0
    Een GPU kan warme temperaturen aan, zelfs boven de 70 graden.

Member
    iTrader
    0
    Als de temperatuur van de GPU wat oploopt (ca 74°C) begint die fan inderdaad te draaien en gaat het terug richtng 73°C. Eens boven 75°C activeert die fan nog meer. Dat is zo ingesteld in het bios ergens. Ik vind het enkel vervelend dat de GPU in idle steeds 68°C blijft. Als dit piektemperaturen waren had ik er geen moeite mee, maar in dit geval vrees ik toch wel wat voor de levensduur. Het toestel is al enkele jaren oud en de kosten zouden ongelegen komen. Dat doen ze wel altijd natuurlijk. Daarom had ik die instelling toch graag wat kunnen aanpassen.

Die Toshiba dan toch nog goed gekregen. 'k weet niet meer juist hoe maar 't komt ongeveer hierop neer. Als de temperatuur van de cpu omhoog gaat gaat de temp van de graka mee omhoog. Zelfde voor de temperatuur omlag.
    Toevallig kreeg ik hem zo ingesteld dat de temperatuur nooit meer ver boven 60°C uitkwam.
    In idle bleef het voor beide rond dik 50°C. Bij cpu belasting gingen beide romd 60°C hangen. En terug omlaag. Was het nu via de CPU of de GPU dat ik het gedaan heb, dat weet ik nu niet meer. Die hoge temps ligt aan de CPU. Ik heb nog ontdekt dat de multiplier ingesteld staat op 10. Dus volgens mij toch wel over de snelheid die bedoeld was. En het over aan warmte gaat dan naar die nvidiakaart met slechte soduurkes. De gf go7 serie weet je. De laptop is terug naar huis. Ik wens ze ginder veel succes. 'k zal 't wel horen als 't weer mis is later.
    Laatst gewijzigd door Davion; 4 augustus 2012 om 20:26

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    cpu's liggen veelal idle lager met temps dan gpu

en voor laptops ligt dat veel hoger dan desktops
    die temp is dus zeker normaal, gpu kan richting de 100 en soms meer voor bepaalde modellen.
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten