Goedemorgen
Mijn stiefdochter haar laptop zat vol stof. Na reinigen van het inwendige bracht ik koelpasta aan op de voorziene plaatsen.
Belangrijk om weten is dat deze laptop 2 fan heeft.
Toch bleef de GPU temperatuur boven 70°C.
In het BIOS kan ik kiezen tussen silent mode en performance, maar dat beinvloed niet de GPU temperatuur. Enkel de CPU fan blijft continu werken. Voor de GPU (Nvidia 7600 Go) verandert dat niets. Zelfs de instelling veranderen (van batterijzuinig naar dat andere) in het nvidia control panel veranderd niets. Ik zou de GPU fan willen activeren want de koeling komt nu enkel nog van de CPU fan. De videokaart is blijkbaar ingesteld om te opereren bij temperaturen boven 70°C
De laptop staat bij mijn stiefdochter steeds op een koelplaat, maar die heb ik zelf niet. Wat dat gaat opleveren kan ik dus ook niet voorspellen. Wel vrees ik dat de koele lucht eveneens via de CPU koelingsgaten zal wegvliegen zonder de GPU te koelen. Misschien enkele opinies hierover? Ik kijk al uit naar jullie meningen en hoop al snel terug te komen naar deze topic om te lezen wat jullie bedacht hebben.

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren