Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
    Member Stijn89's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

Overschakelen fibernet

Hallo,

Ik ben van plan om over te schakelen om fibernet aangezien ik nu met expressxl elke maand nog voor redelijk wat geld moet blokken bij kopen.

Nu, hoe zit dat op gebied van installatie? Ik veronderstel dat ze een nieuwe modem gaan komen plaatsen, maar nu lees ik dat die draadloos zou zijn?
    Of heeft die ook nog een uitgang voor kabel?

Want ik heb nu volgende installatie:
    Modem in de kelder, vandaar een kabel naar de gelijkvloers waar een router staat om op het gelijkvloers draadloos te hebben + digitale tv. Dan van die router ga ik met een kabel naar het 1ste verdiep waar een andere router staat om alle vaste pc's met kabel te voorzien.

Dit heeft altijd perfect gewerkt, en kan overal ver tegen de max snelheid werken maar is dit nog mogelijk met die nieuwe modem van fibernet?

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    hangt af of je modem laat plaatsen of je deze zelf plaatst.

de draadloze modem heeft uiteraard nog aansluiting voor kabel ook (4 poorten)
    afhankelijk van je situatie is modem vervangen voor fibernet gratis of 50/75€ kost.

je volledige isntallatie kan blijven zoals deze is, enkel modem vervangen
    wel zal men aanraden uw router te verwijderen voor conflicten met de telenet modem/router
    maar je kan deze best samen gebruiken. (eventueel na aanpassingen in de instellingen)

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Gwn zeggen aan de installateur dat je je eigen router ook wil houden en u login en paswoord van mijn telenet klaarleggen, dan zal die installateur wel het ip adres van de wieeless modem aanpassen zodat hij niet in conflict gaat met je eigen router

iTrader
    4 (100%)
    Ok bedankt.

Modem zelf staat in de kelder dus ik weet niet in hoeverre die de router boven zou kunnen beïnvloeden. Kan ik de wireless router van de nieuwe modem ook volledig laten uitschakelen?

iTrader
    1 (100%)
    draadloos kan je uitzetten van die modem via mijn telenet site
    (maar dat uitzetten kan je zelf geen gebruik maken van homespot optie van telenet)

het kan draadloos storen maar zoals elespauls aangeeft vooral ip conflict als beide zelfde default ip hebben

iTrader
    4 (100%)
    Ok merci, ik weet wat ik moest weten

Member Bully007's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Je kan ook modem-only vragen aan telenet, dan heb je geen gezever van routerinstellingen via 'mijn telenet'. Deze plaatsen ze meer bij mensen die hun eigen thuisnetwerk nog volledig willen beheren.

iTrader
    1 (100%)
    neen, de modem only wordt enkel bij bedrijven gezet of indien je een 'goede' reden hebt om niet de draadloze te plaatsen
    of het in praktijk sneller geplaatst wordt weet ik niet in het begin kon je die sneller krijgen.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    modem only zal je niet rap krijgen tenzij je business fibernet L neemt, anders zal het altijd een gewone wireless modem zijn maar als je gewoon zorgt dat je een ander ip adres hebt dan de telenet wireless modem en eventueel ook een andere wifi kanaal zal dat geen probleem geven

Member Massis's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    onzin, gewoon hard genoeg van je oren maken bij het bestellen. Ik had een groovyshake, tegenwoordig basic internet, en heb ook gewoon de modem only liggen, zonder wireless. Gewoon op voorhand bij het bellen duidelijk gemaakt dat ik wist dat ze bestaan en dat ik er absoluut een wilde zonder wifi, en dat ik anders naar de concurrentie ging indien nodig. Toen de installateur kwam ook aan hem duidelijk gemaakt en hij had gewoon de juiste bij.

Member ShPonGle's schermafbeelding
    iTrader
    113 (100%)
    ik heb dit ook geprobeerd en is niet meer gelukt, ze wilden geen modem meer geven omdat dat niet meer werkt, er zou maar 1 DOCSIS 3.0 toestel meer verdeeld worden. ikzelf gebruik nu nog mijn oude router als router, maar gewoonlijk is deze gedegradeerd tot switch en AP (als ie al hergebruikt wordt) van zodra de Telenet fibernetrouter in huis komt.

je kan immers DHCP op deze laatste niet afleggen aangezien de digicorder geen statische adressering toelaat + enkel online geraakt door rechtstreekse aansluiting op een lan-poort van de fibernetmodemrouter (via mac adres reservation in apart vlan geregeld vermoed ik).

Maar aangezien interactieve TV niet nodig is voor mij, laat ik de digicorder gewoon offline, hierdoor kan ik m'n oude router voor alle gepatchte kabels in huis blijven gebruiken. Deze heeft namelijk een veel beter draadloos bereik heeft dan die fibernetrouter. ik laat de wifi functie wel aan op de fibernet voor de homespot functie, maar zal ze zelf niet gebruiken.

weet iemand trouwens wat de DMZ functie op mijn telenet zoal regelt voor uw eigen router? volgens mij lijkt dit enkel nodig om de port forwarding ingesteld op mijn telenet door te trekken van de WAN kant fibernetmodem naar LAN kant van uw eigen router? (of doet de Upnp setting dat misschien al)

iTrader
    1 (100%)
    moet ip krijgen van de modem maar hoeft niet rechtstreeks eraan te hangen
    kan via switch, ap+switch, .... ook gekoppeld worden

dmz is net zoals een router
    geen firewall op het gebruikte ip
    alles gaat door naar dat ip

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten