Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
    Member akJe's schermafbeelding
    iTrader
    0

Telenet modem bereik vergroten met router.

Ik zou graag mijn bereik van de Telenet modem vergroten.
    Nu ben ik in bezit van een router "Sitecom Gaming router II"

Is dat mogelijk met die router?
    Zoja, een idee hoe ik dat het beste aanpak?

Nu zit het wel zo ik heb vanuit mijn modem nog een router hangen ( geen draadloze ) voor een extra pc verbinding tot inet te hebben.

Moet ik die best er tussenuit gooien dan ook of maakt dat niet uit ?

Member Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Zelfde vraag hier ongeveer.
    Een kennis van me heeft ook een Telenet modem (ook draadloos), maar zijn bereik gaat niet tot in de tuin/veranda en zou daar ook graag inet willen.

Nu, je kan dit volgens mij oplossen door een versterker te plaatsen, iemand enige aanraders?
    Zelf ken ik er niet al te veel van, dus liefst eentje dat (ongeveer) plug-and-play is

bump, nobody?
    Laatst gewijzigd door Davion; 6 juni 2012 om 17:59

Member Dracozirion's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Die "Sitecom Gaming Router II" kan je mss als repeater gebruiken (als dit gaat met die router) of als Access Point (dan moet je deze nog wel met kabel verbinden naar de telenet modem/router).

Approved 9-lifer Sabe's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

iTrader
    2 (100%)
    lol

Zou ik voor mijn probleem gewoon een access point kunnen gebruiken? Zo ja, hoe kan ik dit het beste aansluiten?

Crew Member Fraggie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Samengevat:
    Alle wireless routers zijn beperkt in vermogen. Geen enkele fabrikant kan dus meer uitstralen dan dat de wet voorziet.
    Winst antennes hebben weinig effect.
    Je mag niet vergeten dat wireless en optie is, wanneer je geen kabel kan leggen. Een wireless gaming router, is een gewone router met wat standaard instellingen die anders staan en mogelijks duurdere hardware, maar daarom niet veel beter.
    Repeaters zorgen voor genoeg vertraging en worden best van het zelfde merk gekocht als de originele wireless router.
    Verder kan je kiezen om ipv je netwerk uit te breiden met een repeater, een tweede draadloos netwerk te zetten. Dan hoef je maar twee kabels te leggen voor je volledig huis van Inet te voorzien.

iTrader
    2 (100%)
    dus als ik een tweede draadloos netwerk zou leggen, dan heb ik een kabel (die in principe van een centraal punt komt in de straat) die naar de eerste modem gaat (deze is van telenet) en dan een kabel leggen van de Telenet modem naar een volgende wireless router ergens in het huis?

Approved 9-lifer Mackenzie's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Je kan ook altijd met een Powerline werken bijvoorbeeld van Telenet zelf. Maar er zijn genoeg merken die Powerline adapters maken Eenvoudig van je router op je elektriciteitsnet en in een andere kamer/verdieping terug in een pc/andere router.

iTrader
    2 (100%)
    Dus je steek de router in de pries (die router ontvangt het signaal van telenet) en dan steek je een andere router ergens anders in de pries en dan sluit je je computer aan op die router en dan heb je internet?

Gaat dit ook met draadloze routers (met hetzelfde principe, je steek die draadloze router in de pries en je hebt draadloos internet?)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten