Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Member etii0's schermafbeelding
    iTrader
    0

Windows loopt vast aan het Windows-logo

Dag allen,

Sinds gisteren opstartproblemen met mijn zelf in elkaar gevezen computer. Heel vreemde situatie: na het aan en uitgaan van de lichtjes op het toetsenbord, loopt de pc vast in het scherm met het windows logo. Na enkele keren proberen, lukt het mij meestal om op te starten.

Ik heb 2 vermoedens: of mijn SSD is stuk aan het gaan, of mijn voeding volstaat niet (wat mij zou verbazen)

Weet iemand raad?

Specs:

i7 2600k
    Asus P8P67 Pro
    600W corsair voeding
    AMD HD6950
    8 GB RAM
    OCZ Vertex 3 120 GB
    Company of Heroes: beste strategy game ooit!

Member
    iTrader
    17 (100%)
    Misschien niets wat jou kan helpen, maar ik heb met mijn laptop hetzelfde probleem, alleen heb ik daar een manier gevonden om het te omzeilen. Als ik opstart zonder dat deze insteekt, dus puur op batterij, dan heb ik kans van 1 op 2 dat hij op het windows logo blijft hangen. als ik opstart wanneer hij aan netspanning hangt, dan zal hij geen enkele keer vastlopen. Dus bij mij is het allesinds iets omtrent voeding van de batterij die niet volstaat.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etii0 Bekijk bericht
    Weet iemand raad?
    Wat bedoel je juist met "vastlopen"? Een zwart scherm maar je kunt bv de mus nog laten bewegen?

Dit is wat ik zou proberen: Koppel de SSD af. Probeer een andere harde schijf. Sluit SSD terug aan (opstarten vanaf de andere harde schijf) gegvens overpompen.

Met programma hdtune kun je kijken of dat er problemen zijn met een harde schijf. Alles in het rood is slecht. Bekijk de smart waarden na en voer een volledige controle uit.

Member etii0's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aap Bekijk bericht
    Wat bedoel je juist met "vastlopen"? Een zwart scherm maar je kunt bv de mus nog laten bewegen?

Dit is wat ik zou proberen: Koppel de SSD af. Probeer een andere harde schijf. Sluit SSD terug aan (opstarten vanaf de andere harde schijf) gegvens overpompen.

Met programma hdtune kun je kijken of dat er problemen zijn met een harde schijf. Alles in het rood is slecht. Bekijk de smart waarden na en voer een volledige controle uit.
    Met vastlopen bedoel ik gewoon niet meer verderdoen: het logo blijft zo pulseren (de 4 ruiten die zwellen en weer krimpen) en daar blijft het bij...
    Bedankt voor de tips, probeer ik zodra ik tijd heb
    Company of Heroes: beste strategy game ooit!

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etii0 Bekijk bericht
    Met vastlopen bedoel ik gewoon niet meer verderdoen: het logo blijft zo pulseren (de 4 ruiten die zwellen en weer krimpen) en daar blijft het bij...
    Dat is niet echt "vastlopen". Je windows wil gewoon niet doorladen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten